Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie tryb EV działa dobrze nawet przy -5, ale pewnie to kwestia że auto stoi w garażu i bateria jest w efektywnym trybie pracy.

Odnośnie przejść dawidz to ewidentnie jakaś wada fabryczna lub problem elektryka, który grzebał i zakładał akcesoria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Umów się na jazdę i sobie przetestuj. Pytania wal tutaj, odpowiemy :)

Dzięki - na jazdę i oględziny w salonie umówiłem się również, aby móc samemu odebrać wrażenia jako kierowca. Tylko wiem, że przy takiej jeździe emocje i ogólna atmosfera sporo przesłaniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W jaki sposób jest uruchamiany e-boxer. Ma rozrusznik, czy inną opcję?
 
Nie wiem. Z tego wątku wiadomo tylko że wyposażony jest w zwykły akumulator. Ciekawe ile pożyje ten 60Ah akumulator który jest tam wsadzany. Zwykły akumulator przy systemie start-stop daje radę jakieś pół roku.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Z tego wątku wiadomo tylko że wyposażony jest w zwykły akumulator. Ciekawe ile pożyje ten 60Ah akumulator który jest tam wsadzany. Zwykły akumulator przy systemie start-stop daje radę jakieś pół roku.

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka


Ma rozrusznik, ale tylko wykorzystywany do pierwszego odpalenia, do przełączania ev/ spalinowo służy inny mechanizm.

Chyba nie machomologacji na gaz w miękkiej hybrydzie
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SANEK napisał:

Dzięki - na jazdę i oględziny w salonie umówiłem się również, aby móc samemu odebrać wrażenia jako kierowca. Tylko wiem, że przy takiej jeździe emocje i ogólna atmosfera sporo przesłaniają.

Jako, że masz inne Subaru to może Ci ta jazda nie przypaść do gustu. Skrzynia wyje, brak przyspieszenia, ogólnie słabo :biglol:

 

Ale komfort, zwrotność i praca zawieszenia poprawi Ci trochę humor :thumbup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Z tego wątku wiadomo tylko że wyposażony jest w zwykły akumulator.

 

Pytanie, czy na pewno tak jest?

 

33 minuty temu, radiolog napisał:

Ciekawe ile pożyje ten 60Ah akumulator który jest tam wsadzany. Zwykły akumulator przy systemie start-stop daje radę jakieś pół roku.

 

Wynika to z innego sposobu ładowania. Jeśli fabrycznie w samochodzie stosowane są akumulatory AGM lub EFB, to instalacja standardowego akumulatora w jego miejsce skończy się tak jak napisałeś.

Subaru w erze prze e-boxerami stosowało akumulatory EFB.

 

image.png.4109931fd997d7355c0c323da2d7e123.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Masz rozładowany akumulator. 

No tak, tylko od roku nie mogę się doprosić, żeby ktos w Subaru zdiagnozowł dlaczego :)

26.12 zrobiłem trasę 270km, po czym 28.12 miałem problemy z odpaleniem, kręcił, kręcił i jakoś odpalił.

Wczoraj zrobiłem 60km, dzisiaj rano jak sprawdząłem napięćie było 11V ale odpalił.

Wróciłem do do mu 270km i jest 12.8V.

Nie mam pojecia co jest nie tak, możę to kwestia alarmu jaki mi założyli w aso, ale skoro po 12h stania na parkingu mam 11V, to się nie dziwię, że jak dodam do tego pakowanie na urlop (czyli 30min, otwierania drzwi, bagażnika itd) to później mam problem z ruszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten oryginalny aku, na którym wyjechałem z salonu to domyślam się, że był do wyrzucenia, bo byłem w salonie przed zakupem dwa razy i dwa razy trzeba było samochód podpinać żeby go uruchomić- wtedy jeszcze nie miałem świadomości, ze takie rozładowywanie niszczy te akumulatory. 
Tydzień później pojechałem na wakacje i przez 2 tygodnie trzy razy żegnałem Forka odjeżdżającego na lawecie do ASO :D

Teraz mam wymieniony aku, zakładam że na nowy, ostatnio był problem z klapą bagaznika, przez co stał z 2 godziny z niedomkniętą klapą, odpiąłem aku, podpiąłem - klapa się zamknęła ale widocznie to wystarczyło, żeby samochód nie odpalił z rana.
Podjechałem do serwisu, podpięli pod jakiś komputer i widocznie zdążył się już naładować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wynika że lepsze są testówki, bo nie stoją tylko jeżdżą i nigdy się nie rozładowują tak do zera.
Nie można odpiąć alarmu? I sprawdzić jak to wpłynie na zużycie prądu?
Alarm i tak nie pomoże jak złodziej postanowi auto zwinąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie jest pytanie do mnie, miliony raz prosiłem o diagnozę problemu, do tej pory nie wiem o co chodzi.

 

Może nie powiedzą, że to alarm, bo wtedy będę się ubiegał o zwrot pieniędzy jakie za niego zapłaciłem.

 

Nie mam pojęcia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie jest pytanie do mnie, miliony raz prosiłem o diagnozę problemu, do tej pory nie wiem o co chodzi.
 
Może nie powiedzą, że to alarm, bo wtedy będę się ubiegał o zwrot pieniędzy jakie za niego zapłaciłem.
 
Nie mam pojęcia.
 
 
Trzeba by zmierzyć pobór prądu na postoju przez instalację w samochodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Forku e-boxer są 2 aku oryginalnie:

12v auxilliary battery 55D23L (12V-48AH) - wspomagający (komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik)
12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH) - rozruchowy(start,stop)


W więkoszości wypadków problem dotyczy aku pomocniczego (auxilliary battery). 
Ja swego czasu analizowałem dokumentację do XV i logiki działania układu akumulatorów + baterii trakcyjnej. Wyglądało to tak:

Integrated Starter Generator (ISG) - rozrusznik i alternator w jednym.
ISG głównie ładuje aku "rozruchowy" z wyjątkiem kiedy naładowanie baterii wysokiego napięcia (trakcyjnej) spada poniżej 38%.

Gdy stan naładowania bateri trakcyjnej spada poniżej 38% załącza się przekaźnik, ktory powoduje że ISG zaczyna ładować aku wspomagające.

A zatem:

- kiedy kierowca włącza silnik, bateria trakcyjna(hybryda) ładuje aku pomocnicze - załącza się przetwornik DC/DC i z 100V (bateria trakcyjna) robi 13.8V i ładuje 
- kiedy pojazd pozostaje nieruchomy, bateria hybrydowa zacznie się rozładowywać, jak spadnie poniżej 38% - przetwronik DC/DC się wyłącza, załączy się przekaźnik i ISG zacznie ładować aku pomocnicze

A zatem:
- aku pomocnicze:
    -- jest domyślnie ładowane z baterii trakcyjnej przez przetwornik DC/DC 100v -> 13.8V
    -- nie jest ładowane domyślnie przez ISG (alternator) - dopiero jedynie jak bateria trakcyjna spadnie poniżej 38%
- aku rozruchowy jest ładowany domyślnie przez ISG do momentu spadku baterii trakcyjnej poniżej 38%, wówczas ISG ładuje aku pomocnicze

Czy tak jest w Forku - zakładam, że podobnie. Swoją drogą od roku używam Forka e-boxera (kupiony nówka sztuka) na właśnie tym owianym złą sławą aku 55D23L (12V-48AH) i zero problemów jak dotąd :)


@dawidz - u Ciebie ja obstawiam alarm :( Zresztą takie wnioski ludzie mieli na UK forach też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dawidz napisał:

To już nie jest pytanie do mnie, miliony raz prosiłem o diagnozę problemu, do tej pory nie wiem o co chodzi.

 

Może nie powiedzą, że to alarm, bo wtedy będę się ubiegał o zwrot pieniędzy jakie za niego zapłaciłem.

 

Nie mam pojęcia.

 

 


Sprawa jest prosta, zleć usługę czasowej deaktywacji alarmu = odłączenia od zasilania. 
Poobserwujesz i będziesz miał wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, lazy_moose napisał:

W Forku e-boxer są 2 aku oryginalnie:

12v auxilliary battery 55D23L (12V-48AH) - wspomagający (komputer, urządzenia bezpieczeństwa, klimę, rozrusznik)
12v engine restart batttery N-55R (12V-41AH) - rozruchowy(start,stop)


W więkoszości wypadków problem dotyczy aku pomocniczego (auxilliary battery). 
Ja swego czasu analizowałem dokumentację do XV i logiki działania układu akumulatorów + baterii trakcyjnej. Wyglądało to tak:

Integrated Starter Generator (ISG) - rozrusznik i alternator w jednym.
ISG głównie ładuje aku "rozruchowy" z wyjątkiem kiedy naładowanie baterii wysokiego napięcia (trakcyjnej) spada poniżej 38%.

Gdy stan naładowania bateri trakcyjnej spada poniżej 38% załącza się przekaźnik, ktory powoduje że ISG zaczyna ładować aku wspomagające.

A zatem:

- kiedy kierowca włącza silnik, bateria trakcyjna(hybryda) ładuje aku pomocnicze - załącza się przetwornik DC/DC i z 100V (bateria trakcyjna) robi 13.8V i ładuje 
- kiedy pojazd pozostaje nieruchomy, bateria hybrydowa zacznie się rozładowywać, jak spadnie poniżej 38% - przetwronik DC/DC się wyłącza, załączy się przekaźnik i ISG zacznie ładować aku pomocnicze

A zatem:
- aku pomocnicze:
    -- jest domyślnie ładowane z baterii trakcyjnej przez przetwornik DC/DC 100v -> 13.8V
    -- nie jest ładowane domyślnie przez ISG (alternator) - dopiero jedynie jak bateria trakcyjna spadnie poniżej 38%
- aku rozruchowy jest ładowany domyślnie przez ISG do momentu spadku baterii trakcyjnej poniżej 38%, wówczas ISG ładuje aku pomocnicze

Czy tak jest w Forku - zakładam, że podobnie. Swoją drogą od roku używam Forka e-boxera (kupiony nówka sztuka) na właśnie tym owianym złą sławą aku 55D23L (12V-48AH) i zero problemów jak dotąd :)


@dawidz - u Ciebie ja obstawiam alarm :( Zresztą takie wnioski ludzie mieli na UK forach też.

Ale to jest poje..... brak mi słów. 3 akumulatory w samochodzie. Z tego jeden padnie i jest kaplica. :biglol:

Ładowanie aku pomocniczego jest uwarunkowane tylko stanem naładowania akumulatora trakcyjnego? Pytanie jak skutecznie jest ładowanie, bo jeśli są problemy z nią tzn że coś marnie. Te 13.8 wydaje się za mało. To bardziej napięcie powstrzymujące przed zasiarczeniem. 

Edytowane przez ewemarkam
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie mój aku ładuję ponieważ podobnie jak kolega piszący wcześniej włożyłem do gniazda zapalniczki adapter usb wskazujący napięcie akumulatora. Miałem poniżej 12V 11-11.7 i tutaj widzę problem z niedziałającym trybem jazdy na elektryku - powiem więcej - zużycie paliwa też to widzi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym akumulatorem. Ładowałem, ładowałem i naładował się do 13.5V po czym prostownik obwieścił, że jest już pełny, więcej się nie da. W efekcie po dwóch dniach znowu mi pokazuje napięcie 12.5V a tryb elektryczny nadal się nie uruchamia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...