Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
Trochę się naczekałem, ale dziś odbieram testowo Forestera 22MY.
Bardzo jestem ciekaw tych "kosmetycznych zmian".
Wrócę tu ze spostrzeżeniami. Czy macie jakieś sugestie?

Nie jeździj w trybie miękkiej hybrydy, od razu ustaw nawiem na przednią szybę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, radiolog napisał:

Nie jeździj w trybie miękkiej hybrydy, od razu ustaw nawiem na przednią szybę

 

Tak sobie śledzę ten wątek i dochodzę do wniosku, że miękka hybryda to jakieś kuriozum. Kupujesz samochód z nową technologią, żeby lepiej jeździł i mniej palił od poprzednika z tradycyjnym układem napędowym (tak obiecali marketingowcy i zakładam, że taki był plan konstruktorów). W realu okazuje się, że system nie działa, zamula samochód, podnosi spalanie i powoduje szarpanie. Użytkownicy kombinują jak ominąć system i znajdują receptę - jeździć z nawiewem ustawionym nie tam, gdzie aktualnie potrzebują. Wtedy samochód będzie jeździł w miarę normalnie, ciągnąc ze sobą niepotrzebny balast baterii, silnika elektrycznego z przyległościami. Na co komu takie "usprawnienie"?

Tak ma każda miękka hybryda, czy tylko Subaru? Co na to ASO? Ten typ tak ma , czy znowu obiecają aktualizację softu, która nigdy nie nadejdzie?

Chyba lepiej kupić tradycyjną hybrydę. Przynajmniej oszczędności paliwa będą realne.

  • Haha 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, spawalniczy napisał:

 

Tak sobie śledzę ten wątek i dochodzę do wniosku, że miękka hybryda to jakieś kuriozum. Kupujesz samochód z nową technologią, żeby lepiej jeździł i mniej palił od poprzednika z tradycyjnym układem napędowym (tak obiecali marketingowcy i zakładam, że taki był plan konstruktorów). W realu okazuje się, że system nie działa, zamula samochód, podnosi spalanie i powoduje szarpanie. Użytkownicy kombinują jak ominąć system i znajdują receptę - jeździć z nawiewem ustawionym nie tam, gdzie aktualnie potrzebują. Wtedy samochód będzie jeździł w miarę normalnie, ciągnąc ze sobą niepotrzebny balast baterii, silnika elektrycznego z przyległościami. Na co komu takie "usprawnienie"?

Tak ma każda miękka hybryda, czy tylko Subaru? Co na to ASO? Ten typ tak ma , czy znowu obiecają aktualizację softu, która nigdy nie nadejdzie?

Chyba lepiej kupić tradycyjną hybrydę. Przynajmniej oszczędności paliwa będą realne.

Dla mnie rzecz niepojęta z tymi kombinacjami co włączyć co wyłączyć. Fakt, ustawienie klimatyzacji w pozycji "AUTO", zwiększa szansę optymalnego działania układu MILD HYBRID, ale dlaczego działać odwrotnie?

 

Oczywiście "zginę" tu pewnie pod obstrzałem różnych postów, ale prywatnie użytkowałem ten model (pierwszy rzut e-BOXERÓW) i poza niewielkim zbiornikiem paliwa i przy wyższych prędkościach na autostradzie większym zużyciem - świetny wóz. Mam czteroosobową rodzinę, często gdzieś podróżujemy po PL. Pojemny wygodny, BEZPIECZNY samochód, nie boi się śniegu, błota. A no co dzień do pracy (w przypadku mojej żony 13 kilometrów w jedną, 13 Km w drugą), jak na taki wóz zużycie w okolicach  7,6l - bardzo przyzwoity wynik. Będę bronił tego modelu.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kriskristoffers napisał:

Mi się ev załączył pomimo nawiewu na przednią szybę :lol:

ale tylko nawiem na szybę, czy nawiew szyba/nogi.

Czasami jak się używa rozpoznania użytkownika, potrafi się przełączyć, na to co było  tuż przed ekranem pożegnalnym użytkownika

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2022 o 08:17, spawalniczy napisał:

 

Tak sobie śledzę ten wątek i dochodzę do wniosku, że miękka hybryda to jakieś kuriozum. Kupujesz samochód z nową technologią, żeby lepiej jeździł i mniej palił od poprzednika z tradycyjnym układem napędowym (tak obiecali marketingowcy i zakładam, że taki był plan konstruktorów). W realu okazuje się, że system nie działa, zamula samochód, podnosi spalanie i powoduje szarpanie. Użytkownicy kombinują jak ominąć system i znajdują receptę - jeździć z nawiewem ustawionym nie tam, gdzie aktualnie potrzebują. Wtedy samochód będzie jeździł w miarę normalnie, ciągnąc ze sobą niepotrzebny balast baterii, silnika elektrycznego z przyległościami. Na co komu takie "usprawnienie"?

Tak ma każda miękka hybryda, czy tylko Subaru? Co na to ASO? Ten typ tak ma , czy znowu obiecają aktualizację softu, która nigdy nie nadejdzie?

Chyba lepiej kupić tradycyjną hybrydę. Przynajmniej oszczędności paliwa będą realne.


Generalizujesz. Ludzie kombinują z e-boxerem, a właściwie z jego trybem pracy. Jednym się podoba system start/stop i niewielkie (mizerne) oszczędności na paliwie, inni wolą zredukować ten zestaw do sprowadzenia tego układu do sytuacji, kiedy uzyskujesz max z jednostki napędowej - silnik elektro dokłada 66NM.

Jak jest gdzie indziej, zdaje się podobnie (co do zasady), cytuję:

W układzie mild-hybrid sam silnik elektryczny (generator) nie jest w stanie samodzielnie napędzać samochodu. Zamiast tego 48-woltowy system i generator działają jako wspomaganie silnika spalinowego przy niskich prędkościach – przy przyspieszaniu i uruchamianiu. W pojazdach takich jak Mercedes-Benz Klasy C silnik elektryczny jest umieszczony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów i zapewnia dodatkowe 20 koni mechanicznych. W miękkiej hybrydzie nie ilość koni mechanicznych jest najważniejsza, a moment obrotowy. W przypadku miękkiej hybrydy Mercedesa ISG dostarcza 180 Nm.
...

Korzyści z jazdy samochodem będącym „łagodną hybrydą” ograniczają się w zasadzie to przyjemniejszego oddawania mocy przez układ napędowy i mniejszego (choć nieznacznie, bo ok. pół litra na 100 km) zużycia paliwa. Dla wielu producentów jest to jednak główna droga do „zmieszczenia się” w zadanych normach emisji spalin

W Forku problem jest poprostu ten silnik 2.0 - byłby 2.5 i na obecne standardy europejskie (zapomnijmy już o turbo) byłoby to autko prawie idealne.
 

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak celem rozwięniecia tematu. 
https://issuu.com/wydawnictwo_pp/docs/umph

Bardzo ciekawe porównanie technologi/rozwiązań układów hybrydowych.

Wystarczy spojrzeć na parametry układów napędowych konkurencji (Rav4)

image.thumb.png.85d203e58918aea34e3410d49ce80f6b.png

2.0, CVT, AWD --> 0-100km/h ~ 11s

jak to mówią z g...a bata nie ukręcisz :)

 

Edytowane przez lazy_moose
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką różnicę robi wam 1 czy 2 sekundy przyspieszenia?

Chyba tylko w Polsce ludzie myślą, że subaru to marka sportowych samochodów, w Japonii to normalna marka, jak Skoda u nas.
Druga sprawa, kto kupując samochó za prawie 200k zwraca uwagę na różnice w spalaniu rzedu litra czy dwóch?

 

Ja kupiłem forka bo chciałem stały napęd na 4 kola i kupił mnie marketing opisujący bezpieczeństwo, widoczność itd.

Jakbym chciał palić gumę ze świateł to bym kupił sobie np. poleasingową cayenkę.

Dla mnie samochód ma 3 wady, mały bak, brak miejsca na zapas i bląd konstrukcyjny dotyczący otwierania klapy.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, dawidz napisał:

A jaką różnicę robi wam 1 czy 2 sekundy przyspieszenia?

Chyba tylko w Polsce ludzie myślą, że subaru to marka sportowych samochodów, w Japonii to normalna marka, jak Skoda u nas.
Druga sprawa, kto kupując samochó za prawie 200k zwraca uwagę na różnice w spalaniu rzedu litra czy dwóch?

 

Ja kupiłem forka bo chciałem stały napęd na 4 kola i kupił mnie marketing opisujący bezpieczeństwo, widoczność itd.

Jakbym chciał palić gumę ze świateł to bym kupił sobie np. poleasingową cayenkę.

Dla mnie samochód ma 3 wady, mały bak, brak miejsca na zapas i bląd konstrukcyjny dotyczący otwierania klapy.


Nie popadajmy w skrajności. Ja też kupiłem SK głównie dla napędu i ze świadomością jak to jeździ. Niemniej jestem przekonany, że mając do wyboru wersję z silnikiem 2.5 - zapewne bym ją wybrał.
A to wciąż jest dalekie od "palenia gum" - patrz OBK. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.02.2022 o 08:17, spawalniczy napisał:

 

Tak sobie śledzę ten wątek i dochodzę do wniosku, że miękka hybryda to jakieś kuriozum. Kupujesz samochód z nową technologią, żeby lepiej jeździł i mniej palił od poprzednika z tradycyjnym układem napędowym (tak obiecali marketingowcy i zakładam, że taki był plan konstruktorów). W realu okazuje się, że system nie działa, zamula samochód, podnosi spalanie i powoduje szarpanie. Użytkownicy kombinują jak ominąć system i znajdują receptę - jeździć z nawiewem ustawionym nie tam, gdzie aktualnie potrzebują. Wtedy samochód będzie jeździł w miarę normalnie, ciągnąc ze sobą niepotrzebny balast baterii, silnika elektrycznego z przyległościami. Na co komu takie "usprawnienie"?

Tak ma każda miękka hybryda, czy tylko Subaru? Co na to ASO? Ten typ tak ma , czy znowu obiecają aktualizację softu, która nigdy nie nadejdzie?

Chyba lepiej kupić tradycyjną hybrydę. Przynajmniej oszczędności paliwa będą realne.

 

Moim zdaniem miękka hybryda w Volvo V60CC (taki odpowiednik Outback-a w końcu) działa bardzo dobrze,  ale to diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 19.02.2022 o 11:56, haubi65 napisał:

OBK z 2,5 z bateryjka i mamy auto prawie idealne :)

Tą moc którą ma to 2.5, można bez problemu uzyskać z silnika 1.4l. Ba nawet 1.0l, ale powiedzmy że ze względu na trwałość stawiamy na większą pojemność. Natomiast to 2.5 litra, daje tylko większą akcyzę i kolejne opłaty od pojemności. 

Żeby to było 3.6, to OK, ale tu pod maską jest duży słaby silnik, dodatkowo zbyt słaby w relacji do masy auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę nie tylko SK nie lubią stać bezczynnie :D

PXL_20220316_170326394.MP.jpg

 

 

Jakie macie napięcie w sk po pełnym naładowaniu aku?

 

U mnie był dzisiaj ładowany, miernik do gniazda zapalniczki pokazuje 12.2, dawno tyle nie widziałem ;)

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...