Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, aflinta napisał:

Jaki pobór jest podczas otwierania? Też 3A, czy spada pod zakończeniu podnoszenia?

Z tego co pamiętam jak robiłem pomiar to od momentu otwarcia utrzymuje się taki sam. Mogę nakręcić fim i go tu wrzucić, ale to w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Aqstyk napisał:

Z tego co pamiętam jak robiłem pomiar to od momentu otwarcia utrzymuje się taki sam. Mogę nakręcić fim i go tu wrzucić, ale to w przyszłym tygodniu.

To jeszcze jak możesz, sprawdź jaki pobór jest przy opadaniu klapy. Naprawdę zaczyna mnie zadziwiać ta konstrukcja. Nie chce mi się wierzyć, że nie ma tam żadnego ogranicznika działającego na przeciążenia jak układ np. sterujący pracą domykania szyb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aflinta napisał:

To jeszcze jak możesz, sprawdź jaki pobór jest przy opadaniu klapy. Naprawdę zaczyna mnie zadziwiać ta konstrukcja. Nie chce mi się wierzyć, że nie ma tam żadnego ogranicznika działającego na przeciążenia jak układ np. sterujący pracą domykania szyb. 

Nagram filmik i wrzucę tu linka, ale po weekendzie i zobaczycie co i jak. Muszę tylko pożyczyć homologowany miernik cęgowy aby pomiar był dokładny. Jeśli jest ktoś z okolic Tychów to możemy się spotkać i pomierzyć w kilku egzemplarzach.

Edytowane przez Aqstyk
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było jeszcze określić jaki jest pobór energii jak są otwarte zwykłe drzwi a nie tylna klapa - dla porównania ile ciągnie prądu reszta elektryki auta (światła, gotowość do pracy multimediów itp.). Na tej podstawie będzie można określić czy największy pobór prądu jest spowodowany przez siłownik i czy podtrzymanie zasilania jest wymagane by klapa nie opadła (co byłoby naprawdę słabe, bo przecież są sprężyny gazowe). 

Z drugiej strony, może to nie jest problem występujący na większą skalę, skoro nikt jeszcze nie wpadł na to by zrobić jakiś układ elektroniczny odcinający zasilanie siłownika w górnym położeniu i przywracający jak dostanie impuls do zamknięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aflinta napisał:

Dobrze by było jeszcze określić jaki jest pobór energii jak są otwarte zwykłe drzwi a nie tylna klapa - dla porównania ile ciągnie prądu reszta elektryki auta (światła, gotowość do pracy multimediów itp.). Na tej podstawie będzie można określić czy największy pobór prądu jest spowodowany przez siłownik i czy podtrzymanie zasilania jest wymagane by klapa nie opadła (co byłoby naprawdę słabe, bo przecież są sprężyny gazowe). 

Z drugiej strony, może to nie jest problem występujący na większą skalę, skoro nikt jeszcze nie wpadł na to by zrobić jakiś układ elektroniczny odcinający zasilanie siłownika w górnym położeniu i przywracający jak dostanie impuls do zamknięcia. 

Pobawię się trochę tym i ponotuje i wrzucę tutaj.

Edytowane przez Aqstyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, aflinta napisał:

Naprawdę zaczyna mnie zadziwiać ta konstrukcja. Nie chce mi się wierzyć, że nie ma tam żadnego ogranicznika działającego na przeciążenia jak układ np. sterujący pracą domykania szyb.


Z tego filmiku wynika, że przynajmniej w poprzednim OBK żadnego ogranicznika nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od tego weekendu Forek jeździ z nowym akumulatorem (trzeci), na razie jest ok :) utrzymuje te 12.2V, ostatnio po zrobieniu 20km sprawdziłem i było nawet ponad 13V.

Aktualnie mam wsadzony Duracell Advanced DA60 12V 60Ah 550A - także testujemy dalej. 
 

 

Akumulatory Duracell są skonstruowane tak aby zapewnić niezawodny rozruch każdego dnia, w każdych warunkach pogodowych. Gamę produktów rozpoczyna DuracellStarter – dedykowany do samochodów z podstawowym wyposażeniem, przez model Advanced oraz Extreme do samochodów z bogatym wyposażeniem, także do systemów Start Stop (AGM, EFB). Gamę zamykać będzie seria Professional do ciężarówek i maszyn rolniczych.

 

 

Duracell Advanced to znak firmowy jakości produkowanej pod marką Duracell. Idealny wybór do bogato wyposażonych samochodów z wysokim zapotrzebowaniem na energię. Duży wzrost zapotrzebowania na pobór prądu przez urządzenia pokładowe w nowoczesnych samochodach osobowych stawia akumulatorom stale nowe wymagania.
Technologia czystego wapnia dla wyższej mocy rozruchu, system Double Top jako ochrona przed wylaniem się kwasu i ulepszone zabezpieczenie przed zapłonem wstecznym sprawdza się w wypadku modelu Advanced już od kilku lat.

  • Większe bezpieczeństwo: Łączenie ogniw i pozostałe krytyczne elementy konstrukcji pozostają pod poziomem elektrolitu.
  • Lepsza regeneracja po głębokim rozładowaniu: Gęstość kwasu pozostaje w sposób zamierzony wyższa; oznacza to mniejsze głębokie rozładowanie przy cyklicznym obciążeniu.
  • Łatwe doładowanie: Dzięki większej ilości kwasu akumulator można łatwiej doładować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie e-Boxer

w naszym xv sprawuje się dobrze, średnie spalanie od dłuższego.czasu to 6,5 (trasa, miasto).  Napewno zwiększa dynamikę auta przy ruszaniu która do prędkości miejskich jest ok. Montowane wszędzie progi spowalniające też mniej kosztują dzięki oddawaniu części energii z hamowania. Do około 50km/h można toczyć się na prądzie co pozwala przejechać np. przez wioskę zgodnie z przepisami… Moim zdaniem na spalanie większy wpływ ma zimny silnik niż kilka wyprzedzań przy normalnej temperaturze. 
Z xv jesteśmy bardzo zadowoleni. Oświetlenie drogi, prowadzenie, 4x4, widoczność z miejsca kierowcy czy generalnie ergonomia, systemy bezpieczeństwa, nawet odmrażanie szyby oraz podgrzewana kierownica - wszystko działa. Jak producent zrobi akcje serwisową podnoszącą moc silnika do 200 koni to…

 

F190E5B6-C5BE-4078-A8D9-CD9FE0FCFEEC.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.05.2022 o 19:54, aflinta napisał:

Dobrze by było jeszcze określić jaki jest pobór energii jak są otwarte zwykłe drzwi a nie tylna klapa - dla porównania ile ciągnie prądu reszta elektryki auta (światła, gotowość do pracy multimediów itp.). Na tej podstawie będzie można określić czy największy pobór prądu jest spowodowany przez siłownik i czy podtrzymanie zasilania jest wymagane by klapa nie opadła (co byłoby naprawdę słabe, bo przecież są sprężyny gazowe). 

Z drugiej strony, może to nie jest problem występujący na większą skalę, skoro nikt jeszcze nie wpadł na to by zrobić jakiś układ elektroniczny odcinający zasilanie siłownika w górnym położeniu i przywracający jak dostanie impuls do zamknięcia. 

Podajcie tutaj jakie pomiary oprócz klapy bagażnika mam zrobić. W piątek po południu będę działał.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Aqstyk napisał:

Podajcie tutaj jakie pomiary oprócz klapy bagażnika mam zrobić. W piątek po południu będę działał.

Ja jestem ciekawy poboru prądu w miejscu gadzie nie ma zasięgu telefonii komórkowej lub jest bardzo słaby zasięg, to pod kątem systemu eCall.

Myślę że kluczowa jest tylna klapa i ewentualnie  drzwi otwarte + oświetlenie wnętrza.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2022 o 20:23, e-555 napisał:

Ja jestem ciekawy poboru prądu w miejscu gadzie nie ma zasięgu telefonii komórkowej lub jest bardzo słaby zasięg, to pod kątem systemu eCall.

Myślę że kluczowa jest tylna klapa i ewentualnie  drzwi otwarte + oświetlenie wnętrza.

Tylko trzeba znaleźć taką dziurę w zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.06.2022 o 10:33, e-555 napisał:

Tak tak , miałem na myśli parking podziemny

Drugi wariant to pomiar połączony z wycieczką w Beskidy, a tam już takich miejsc sporo ..

Wyjazd z bagażnikiem rowerowym :)

Heheh dobre dobre :) Bagażnik musze nabyć... spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

image.thumb.jpeg.a259065a2a5a36f88d551b80c37f1f4b.jpeg

 

Wprawdzie nie e-bokser, ale może komuś się przydadzą pomiary z Oubacka V. Miernik zwykły bez certyfikatów (ten z foto), wyzerowany na prąd spoczynkowy po zamknięciu samochodu, więc do wszystkich podanych wartości trzeba jeszcze dodać jakieś miliampery. Mierzyłem przy wyłączonym oświetleniu wewnętrznym i nie włączałem "systemu" przyciskiem start/stop. Sprawdzałem więc tylko samo rozbrajanie centralnego, otwieranie / zamykanie drzwi / klapy i ponowne uzbrajanie. 

 

Wnioski są dość ciekawe:

 

Po rozbrojeniu, uzbrojeniu lub wzbudzeniu keylessa zbliżeniem się do drzwi pojawia się pobór ok. 2,8A, który stopniowo opada w ciągu około minuty* do prądu spoczynkowego.

Otwarcie którychkolwiek drzwi (oświetlenie wnętrza oczywiście wyłączyłem) powoduje ciągły pobór ponad 3A:
    3,2A tylne drzwi
    3,5A przednie drzwi (mają wbudowane światełka świecące na ziemię)
    3,3A klapa bagażnika
    3,7A wszystkie drzwi otwarte (w tym te 2 światełka w przednich drzwiach)
    6,3A wszystkie drzwi otwarte, tym razem włączone oświetlenie wnętrza (przód, tył, bagażnik)
    
Po zamknięciu drzwi i klapy w przeciągu minuty pobór spada do spoczynkowego.

 

Pobór podczas otwierania klapy 13A, podczas zamykania 9A.

 

Ewidentnie więc to nie siłownik, tylko otwarcie dowolnych drzwi powoduje pobór ponad 3A (a oświetlenie wnętrza drugie tyle). Być może to głównie multimedia tyle ciągną - nie patrzyłem, jak się zachowuje ekran przez tę minutę usypiania, ale ZTCP to szum wentylatorka trwa właśnie około minuty po wyłączeniu "systemu" przyciskiem START/STOP.

 

Sprawdziłem też oszukanie klapy "na karabińczyk" i zgodnie z oczekiwaniami po minucie wszystko się uśpiło. 


*) Konkretnie usypianie trwa ok. 60-70 sek po zamknięciu drzwi oraz wybudzeniu uzbrojonego samochodu keylessem, natomiast usypianie po uzbrojeniu trwa szybciej, 40 sekund. Po samym rozbrojeniu bez otwarcia drzwi nie da się stwierdzić, bo po bodaj 30 sek się uzbraja. Przez tę minutę pobór spada stopniowo kilkoma krokami z tych 3A o około połowę, po czym szybko spada do zera.

 

  • Dzięki! 5
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wypadałoby wziąc pod lupę inny samochód, fajnie jakby był w podobnym roczniku/wyposażeniu i też reklamowany jako samochód dla aktywnych - jakieś volvo cc czy audi allroad. 
Ciekawe czy tam wygląda to podobnie.

 

Teraz się nie dziwię, że mi na pierwszym wyjeździe padał aku, skoro był już przed zakupem wielokrotnie rozładowany a ja przy pakowaniu jakieś 20-30min miałem otwarte drzwi tył x2  i klapę.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dawidz napisał:

Teraz wypadałoby wziąc pod lupę inny samochód, fajnie jakby był w podobnym roczniku/wyposażeniu i też reklamowany jako samochód dla aktywnych - jakieś volvo cc czy audi allroad. 
Ciekawe czy tam wygląda to podobnie.

Sprawdziłbym chętnie jak to u mnie jest.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestańcie mnie denerwować. Mam self-made Californie i kupiłem ustrojstwo jak na zdjęciu a to przecież prosta droga do zabicia aku. Teraz już wiem czemu Vw California ma dwa akumulatory: jeden do rozruchu, drugi dla zasilania klapy!

CDF66BC1-098E-40B7-9A16-36CD33E3F861.jpeg.b46f62ce031e12444dddb16b1e6ee0ae.jpeg

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK panowie pomierzyłem. Mam Forestera 2019. Po kolei:

  1. Otwarcie auta - 1,43 A
  2. Otwieranie klapy - między 6 a 10 A
  3. Otwarta klapa - 4 A (czekałem 5 min i pomiar był bez zmian)
  4. Wyłączone oświetlenie w środku - 0,02 A (po wyłączeniu systemów, ale samochód nie zamknięty)
  5. Włączone oświetlenie wewnątrz - 1,9 A
  6. Otwarcie drzwi - 4,29 A
  7. Rozpoznawanie użytkownika - 4,87 A
  8. Włączone światła mijania - 9,83 A
  9. Włączone postojowe - 5,29 A (ale mogły tutaj działać jeszcze inne systemy)
  10. Slaby zasięg LTE - 0,12 A (tutaj nie jestem pewny ponieważ nawet na parkingu podziemnym w mojej miejscowości miałem dobry zasięg. Pojechałem na drugiej miejscowości przez las i tutaj był moment, że zasięg spadł do "do 1 kreski LTE")

Tak to wygląda po krótce i chętnie mogę to porównać z innym Foresterem.

  • Super! 3
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Temat chyba umarł, jak umrze Subaru jeśli nie będzie się zajmować swoimi klientami. Wielkim szczęściem dla sprzedawców jest fakt, że te fora czytają głównie wk... użytkownicy, a nie przyszli kupujący. Szkoda.

Mam Outback 2017 Diesel 150 koni pełny wypas (zdalna jazda, el siedzenia podgrz., skóra went, )  i już 3 akumulator zmieniam dziś właśnie. Oczywiście wpadłem na początek z klapą bagażnika, nawet dwa razy, taki głupi jestem. Raz na campingu zostawiłem otwartą z psem, drugi raz kiedy czyściłem dokładnie auto i przez dwie godziny wszystko było otwarte. Pierwszy aku wymieniono na gwarancji, bo się uszkodził, drugi dziś, ponieważ znów miałem problem z odpaleniem rano (z 10-ty raz).

Pchany internetem i wk... postanowiłem sprawdzić jaki jest pobór w stanie spoczynku. Otóż pobór jest 0,61A, identyczny przy otwartym czy zamkniętym samochodzie (żadnych kombinacji z autem nie robiłem, jestem pierwszym właścicielem). Dla żartu sprawdziłem też otwartą klapę, ale to już wszyscy wiedzą co się dzieje i pobór jest 3A cały czas. Na forach w Kanadzie znalazłem gościa, też wk.. klienta. Rozebrał wszystko w klapie... no i nie udało się rozłączyć czujnika. Zaproponował żeglarską szeklę, którą można nosić z kluczykiem i wkładać w zamek aby oszukać. No bo Outback to samochód dla żeglarzy. Aż dziw bierze, że producent nie dostaje info od dilerów i czegoś z tym nie robi.  Pozdrawiam i dalej się męczę. Wk... klient Subaru.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie póki co po wymianie aku na 60Ah wszystko jest ok, natomiast mamy lato więc poczekajmy do spadku temperatur w listopadzie. Zobaczymy co wtedy będzie. Ktoś może dokładniej opisać ten patent z karabińczykiem lub szeklą - jaka średnica itp ? :) Jako, że jestem żeglarzem to mam tego od groma... Dawidz i jak tam u Ciebie? jakaś poprawa czy już zrzuciłeś auto ze skarpy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kris3k napisał:

dokładniej opisać ten patent z karabińczykiem lub szeklą - jaka średnica itp ?

Najlepiej karabińczyk/szekla odpowiadające wymiarami dolnemu zaczepowi zamka :)

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...