Skocz do zawartości

Nasze doświadczenia z jazdy Subaru e-BOXER


Paweł L

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, kriskristoffers napisał:

Powinni dodawać do każdego zakupionego samochodu :biglol:


Dokładnie.  Jako niezbędny gadżet ratujący użytkownika Subaru w tych krytycznych sytuacjach, gdy trzeba włożyć walizki do bagażnika.

A jakie pole do popisu dla marketingowców - darmowy, ekologiczny, obniża zużycie prądu i zmniejsza ślad węglowy. Jedyny w swoim rodzaju - w VW takiego nie świadczysz…

Edytowane przez spawalniczy
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, sartek napisał:

Najlepiej karabińczyk/szekla odpowiadające wymiarami dolnemu zaczepowi zamka :)

 

Najprościej w ogóle śrubokręt lub inny pręt o średnicy nie większej niż średnica zaczepu, czyli z pół centymetra. Kiedy klapa się zamyka, trzeba jej włożyć w zęby cokolwiek, co wyczuje i będzie w stanie objąć szczękoczułkami. Potem można to spokojnie wyjąć.

 

Gdyby kogoś interesowało, jak to potem otworzyć/zamknąć (zależy jak na to patrzeć): wystarczy ręcznie sprowadzić klapę na dół (niekoniecznie do końca, ale tak do 3/4) i wcisnąć przycisk otwierania. Wtedy otworzy szczękoczułki, podniesie się na maksa i będzie już w normalnym stanie otwarcia. Ważne, żeby nie wciskać otwieracza przy mocno otwartej klapie - raz tak zrobiłem i siłownik ewidentnie nie był przygotowany na to, że opór całkowitego otwarcia napotka tak wcześnie. Poza tym nawet trudno sięgnąć do przycisku przy uniesionej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.06.2022 o 12:16, Kris3k napisał:

U mnie póki co po wymianie aku na 60Ah wszystko jest ok, natomiast mamy lato więc poczekajmy do spadku temperatur w listopadzie. Zobaczymy co wtedy będzie. Ktoś może dokładniej opisać ten patent z karabińczykiem lub szeklą - jaka średnica itp ? :) Jako, że jestem żeglarzem to mam tego od groma... Dawidz i jak tam u Ciebie? jakaś poprawa czy już zrzuciłeś auto ze skarpy?

 

Ja też mam nowy aku duracell od niedawna i aktualnie nie spada mi napięcie poniżej tych 12.2/12.3 ale już uważam na klapę.

Samochód zostawiam, bo robiłem rozeznanie i nic z podobnym wyposażeniem nie kupię za zbliżone pieniądze, do wszystkiego będę musiał dopłacić albo pójść na kompromis i wziąc niższe wyposażenie (np. sorento, xc60) albo mniejszy gabaryt (Sportage).

Mnie dobija podejście w Subaru do klienta. Ja kupiłem i serwisowałem głównie w Katowicach, tam za każdym razem mówią mi, że samochód jest w 100% sprawny, nic mu nie dolega - kiedy wybrałem się do nich na umówione spotkanie w celu wyceny przez nich samochodu w przypadku odkupu to usłyszałem, że oni mogą wziąć odpowiedzialność za ten samochód za 120 000zł brutto, czyli jakieś 40 000zł mniej niż inne oferty w sieci z podobnym przebiegiem.

 

Z jednej strony MMCars mówi mi, że samochód jest w idealnym stanie i nic mu nei dolega, z drugiej strony twierdzi, że samochód jest trefny i wart 25% mniej niż inne egzemplarze z podobnym przebiegiem.

Skoro sprzedali mi samochód, który jest wart 40 000zł mniej niż samochody sprzedawane w innych salonach, to mogliby oddać te pieniądze :D

Pytałem się dyrekcji czy taka sytuacja jest ok i czy coś zamierzają z tym zrobić, to jak można się spodziewać, usłyszałem że nie jest ok i tyle w tym temacie.

 

 

Edit.
Byłem ostatnio w carspa (miejsce gdzie między innymi oklejają samochody) i z ciekawości zapytałem, czy często zdarza im się, że po oklejeniu nowe samochodu mają wyładowany akumulator, Pan potwierdził, że w przypadku nowych samochodów jest to dosyć powszechne.

Ale dla mnie to żadne tłumaczenie, zresztą wrzucałem już Panu od gonienia króliczka, w jaki sposób Subaru (chociaż on z tego co wiem jest dealerem więc powinien wiedziec jak reklamuje się produkty, którymi handluje) reklamuje swoje samochodu.

To tak jakby reklamowac smartphone marki XYZ jako model z super baterią, na wielo dniowe wycieczki piesze w odludne miejsca, po czym sprzedawać coś, co trzyma na baterii 1 dzień i tłumaczyć, że inne nowoczesne telefony też tyle trzymają na baterii :D

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
19 godzin temu, dawidz napisał:

Pytałem się dyrekcji czy taka sytuacja jest ok i czy coś zamierzają z tym zrobić, to jak można się spodziewać, usłyszałem że nie jest ok i tyle w tym temacie.

Pozwolę sobie zauważyć, że - najwidoczniej - zapomniał Pan treść moich odpowiedzi. Pozwolę sobie więc skorygować :

1. Zaproponowałem wizytę w KRK celem złożenia Panu satysfakcjonującej finansowo propozycji (z tego Pan nie skorzystał, nie poinformował mnie też o rezygnacji / braku zainteresowania).

2. Poinformowałem Pana że reakcja wobec dealera będzie, lecz ze nie zamierzam tego czynić publicznie.

 

Wobec powyższego użyte sformułowanie "..nie jest OK i tyle w tym temacie" jest błędne.

 

Pozdrowienia   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dyrekcja napisał:

 

2. Poinformowałem Pana że reakcja wobec dealera będzie, lecz ze nie zamierzam tego czynić publicznie.

 


Od czasu konwersacji minęło już trochę czasu, nie otrzymałem żadnej nowej informacji dotyczącej tej sprawy, skoro dealer jak sam stwierdza, sprzedał mi niepełnowartościowy produkt, wydaje mi się, że powinienem być w kręgu osób informowanych oraz spodzieawałem się jakiejkolwiek rekompensaty - może być wspomniane 40 000zł różnicy.

A na poważnie, nie oczekiwałem, że wejde na wp czy onet i tam przeczytam o tym jakie SIP nałożył kary na MMCars ale poważnie, myśleliście Państwo że odpiszecie w stylu - 'tak zajmiemy się sprawą' i tyle wystarczy? 


Dealer otwarcie przyznaje, że samochód, kory mi sprzedał i który serwisuje wycenia na 40 000zł mniej niż średnie ceny rynkowe, a ja mam zadowolić się - zajmiemy się tym. 

Szkoda, że nigdy nie byłem fanem kabaretów bo może doceniłbym tą całą rozrywkę jaką mi serwujecie od dwóch lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Przypomnę więc:

1. Z propozycji złożonej 26.05 Pan nie skorzystał.

2. Wyjaśnienia z 27.05 najwidoczniej nie chce Pan przyjąć do wiadomości ( na tę wiadomość na PW Pan nie zareagował).

 

Nie chodzi o Onet - nie zmierzam publicznie omawiać spraw wewnętrznych (o tym Pana poinformowałem). 

 

Jak dla mnie EOT , albowiem nie to nic wspólnego z  z tematem wątku.

Ja jedynie w uprzejmym tonie skorygowałem Pańską publiczną wypowiedź, gdyż nie odpowiadała stanowi faktycznemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż serwis MM Cars... wolę dołożyć kilometrów i tracić cały dzień wybierając się do Mikołowa. Z moim aku też cały czas twierdzili, że wszystko jest ok i absolutnie nie chcieli wymienić aku. Jak po którymś razem uparłem się, że nie jest ok, to w odpowiedzi usłyszałem, że na aku jest 24miesiące gwarancji i ten okres w przypadku mojego auta już minął ... tak ze 3 tygodnie wcześniej. Do tego dobra rada - żebym lepiej kupił sobie samodzielnie lepszy i pojemniejszy aku, bo oni mi wsadzą to samo, jak tylko przyjdzie bo na magazynie nic nie mają :D

 

A wracając do reklamowania itp - amerykańska marka Goal Zero wie z jakim autem reklamować swój starter baterii...

https://youtu.be/xaSk4E3kFUs

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.06.2022 o 14:33, Dyrekcja napisał:

Wobec powyższego użyte sformułowanie "..nie jest OK i tyle w tym temacie" jest błędne.

 

 

W dniu 8.06.2022 o 21:45, Aqstyk napisał:

Otwarta klapa - 4 A (czekałem 5 min i pomiar był bez zmian)

 

Szanowny Ojcze Dyrektorze,

 

Czu ktoś w SIP'ie czy w FHI zbadał sprawę gdzie pobierane są te 4 Ampery.

Bo to jest już solidna grzałka ( 48 Wat ).

Na takiej grzałce osiągnięcie 500°C nie jest problemem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rombu napisał:

Bo to jest już solidna grzałka ( 48 Wat ).

Wody (szklanki) tym nie zagotujesz.

1 godzinę temu, rombu napisał:

Na takiej grzałce osiągnięcie 500°C nie jest problemem

Pod warunkiem, że moc jest skupiona na punkcie wielkości główki od szpilki.

 

Natomiast zgadzam się, że taki pobór prądu w dzisiejszych autach (bo z tego co tu czytam Subaru nie jest wyjątkiem), jest zaskakująco wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
23 godziny temu, rombu napisał:

Czu ktoś w SIP'ie czy w FHI zbadał sprawę gdzie pobierane są te 4 Ampery.

Wg pomiarów DT pobór prądu to 3,7 A przy otwartej klapie bagażnika. Przy zamkniętej klapie (ale odblokowanych drzwiach) 0,1 A.  Wynika to z przygotowania systemu do szybkiej reakcji (= natychmiastowe zamknięcie klapy po uruchomieniu przycisku lub pilota). Innymi słowy przy sprawnym, naładowanym akumulatorze powinno wystarczyć na > 10 godzin (niemniej producent o zdarzających się czasem usterkach jest informowany).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W pitek zajechaem na kwaterę (tak kolejny urlop z Subaru), wypakowałem się (wiadomo kilka razy otworzylem drzwi/bagażnik na 1-2min), dzisiaj mamy niedzielę, sprawdzam napięcie a tam już tylko 11.8V, także niewykluczone, że tradycji stanie się zadość i będą kolejne wczasy na lawecie.

 

Jest to zastanawiające bo u siebie miewałem tak, że samochód stał 3 dni w garażu i po trzech dniach miałem te 12.2V.
Zobaczymy co będzie, zrobiłem rundkę po okolicy i koło południa zobacze ile jest.
 

Edytowane przez dawidz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2022 o 13:58, Dyrekcja napisał:

Przypomnę więc:

1. Z propozycji złożonej 26.05 Pan nie skorzystał.

2. Wyjaśnienia z 27.05 najwidoczniej nie chce Pan przyjąć do wiadomości ( na tę wiadomość na PW Pan nie zareagował).

 

Nie chodzi o Onet - nie zmierzam publicznie omawiać spraw wewnętrznych (o tym Pana poinformowałem). 

 

Jak dla mnie EOT , albowiem nie to nic wspólnego z  z tematem wątku.

Ja jedynie w uprzejmym tonie skorygowałem Pańską publiczną wypowiedź, gdyż nie odpowiadała stanowi faktycznemu.

 

Ciekawe macie Państwo podejście. Może zaproponowalibyście mi jakieś rozwiązanie, w którym na końcu byłbym zadowolonym posiadaczem Subaru? A nie pozbycie się samochodu?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, dawidz napisał:

Zobaczymy co będzie

 

 

Nikt ci jeszcze nie doradzil zeby kupic i wozic jump startera? Pare groszy i masz spokoj, wielkosc malej ksiazki

My odpalamy dieslowskie generatory ktorych aku maja po 9-10V zamiast 13V i to bez problemu

Teraz nikt sie nie buja z boosterem czy prostownikiem

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, FOR CVT napisał:

 

 

Nikt ci jeszcze nie doradzil zeby kupic i wozic jump startera? Pare groszy i masz spokoj, wielkosc malej ksiazki

My odpalamy dieslowskie generatory ktorych aku maja po 9-10V zamiast 13V i to bez problemu

Teraz nikt sie nie buja z boosterem czy prostownikiem

 

tapatalked

Wszystko fajnie ale czy takie rozładowywanie aku do 11V albo mniej nie wpływa negatywnie na akumulator? Nie widzi mi się zmieniać akumulatora  przy każdej zmianie opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dawidz napisał:

Wszystko fajnie...

 

 

Chyba sie nie rozumiemy, ja ci podpowiadam jak uruchomic silnik w sytuacji niskiego nap na aku

Jezeli nie to jest twoim celem to sorki, zmykam do jamki

BTW pracuje niekiedy w skrajnych warunkach i nawet zwykle aku (nie spec wykonania) tak latwo nie klekaja

 

tapatalked

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dawidz napisał:

Wszystko fajnie ale czy takie rozładowywanie aku do 11V albo mniej nie wpływa negatywnie na akumulator? Nie widzi mi się zmieniać akumulatora  przy każdej zmianie opon

Tata albo dziadek nie mówili nigdy o tym że czasem czytaj chociaż raz/dwa razy na rok ten akumulator naładować? Robimy krótkie odcinki po mieście i później zdziwieni że taki cyrk. Dopiero trasa 300-400km jednym ciągiem naładuje akumulator w pełni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ewemarkam napisał:

Tata albo dziadek nie mówili nigdy o tym że czasem czytaj chociaż raz/dwa razy na rok ten akumulator naładować? Robimy krótkie odcinki po mieście i później zdziwieni że taki cyrk. Dopiero trasa 300-400km jednym ciągiem naładuje akumulator w pełni. 

W piątek przejechałem 300km, wystarczy, żeby podładować aku czy nie?

 

Poza tym akumulator jest nowy, ma może ze 2 miesiące.

Edytowane przez dawidz
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FOR CVT napisał:

 

 

Chyba sie nie rozumiemy, ja ci podpowiadam jak uruchomic silnik w sytuacji niskiego nap na aku

Jezeli nie to jest twoim celem to sorki, zmykam do jamki

BTW pracuje niekiedy w skrajnych warunkach i nawet zwykle aku (nie spec wykonania) tak latwo nie klekaja

 

tapatalked

 

Spoko, przez zwrot "pare groszy i masz spokój" odebrałem to jako panaceum na problemy z akumulatorem.

Zastanawia mnie o co tu chodzi, bo tak jak pisałęm u siebie w domu stał po 3-4 dni i miałem cały czas 12.2V, tutaj dosłownie ze 3-4 razy otwierałem bagażnik i drzwi, żeby się rozpakowac i już mam 11.8V
Zrobiłem kilka kilometrów po okolicy i teraz mam te 12.1V.

 

Rozwala mnie podejście w Subaru do tego tematu, MMCars robi klienta w balona i jedyne co się można od nich dowiedzieć, to że oni się zajmą w swoim gronie tym tematem i tyle, nie interesuj się Pan, a jak Pan chcesz to jedź 100km to Ci ktoś w Krakowie wyceni i może od Ciebie odkupi ten samochód, jak nie pasuje to się goń, koniec tematu :D

Mistrzostwo świata.

 

Ja to bym chciał, żeby Pan prezes MMCars przyjechał do mnie pod dom z kwiatami i mnie przeprosił na początek. A później będziemy się zastanawiać co dalej..

 

 

Edytowane przez dawidz
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
Nikt ci jeszcze nie doradzil zeby kupic i wozic jump startera? Pare groszy i masz spokoj, wielkosc malej ksiazki
My odpalamy dieslowskie generatory ktorych aku maja po 9-10V zamiast 13V i to bez problemu
Teraz nikt sie nie buja z boosterem czy prostownikiem
 
tapatalked

Jaki ten jump starter polecasz?
Chętnie się zaopatrzę.

U mnie częste krótkie jazdy do 4 km, częste odpalenia i wyjazd-wjazd żeby wyciągnąć moto czy rowery, nie ładowałem już z 2 miesiące , powiększona varta nie klęka. Dodatkowo cały czas podpięta antykuna, alarmu brak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, radiolog napisał:

Ratujcie, bo nie chce kupić byle czego

Taki dokładnie plejadowy

 

https://www.apollo.pl/produkt/power-bank-21000-mah-gb710-klemy-urzadzenie-rozruchowe-samochodu-latarka-car-jump-starter-booster-rozrusznik,7660.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...