Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Blixten napisał(a):

Ja kompletnie nie pojmuję tej powszechnej euforii niemieckimi autami :facepalm:

 

Obiektywnie rzecz biorąc trochę przyzwoitych wozów jednak wypuścili...

...i mają dobre finansowania dla firm

 

A to firmy robią obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Blixten napisał(a):

nie pojmuję tej powszechnej euforii niemieckimi autami

 

 

Ostatnio z niemieckich mielismy bmw gt teraz audi q5

Euforii nie bylo i nie ma ale to dobrze zrobione auta, wypas po dekiel i serwis na kazdym rogu

Cenowo tez nie ma dramatu, miedzy cennikiem a realem jest przepasc  :mrgreen:

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tymczasem Audi wrocilo z małego SPA. Powłoka na lakier + folia PPF na reflektory, zeby sie nie piaskowaly + ochrona PPF-em wnęk klamek + folia na wielki panel ze "wspaniałym" piano black we wnętrzu. Najbardziej cieszy mnie to ostatnie (ale fotki nie mam), bo juz po 2 tygodniach bylo cale w sladach paluchow.

q5-3.jpg

q5-2.jpg

q5-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mikad napisał(a):

Tymczasem Audi wrocilo z małego SPA. Powłoka na lakier + folia PPF na reflektory, zeby sie nie piaskowaly + ochrona PPF-em wnęk klamek + folia na wielki panel ze "wspaniałym" piano black we wnętrzu. Najbardziej cieszy mnie to ostatnie (ale fotki nie mam), bo juz po 2 tygodniach bylo cale w sladach paluchow.

q5-3.jpg

q5-2.jpg

q5-1.jpg

 

Polecam folię. Mam na obku od prawie 100kkm i mega chroni dziub pojazdu.

U mnie cała maska, grill, zderzak, lampy i lusterka.

 

 

20230903_173847.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2023 o 18:19, Jacocz napisał(a):

NX jest u mnie od grudnia . Niestety 50-tka na karku i to kanapowo jest bardzo ok - w wersji F Sport sztywniej.  Skrzynia nie wyje . Ktoś kto jeździł do tej pory Forkiem XT z CVT nie ma problemu . Jedynie co u mnie wymagało przyzwyczajenia to silnik na ciut wyższych obrotach w momencie jak podładowuje baterię . I myślę że większość tych którzy nie mieli do czynienia z bezstopniową myli ten objaw z wyjącą skrzynią. Auto zupełnie inne od Forestera . Bardzo zwrotne , w miarę szybkie (3 tryby  jazdy i przyspieszenie jak XT ) Spalanie w hybrydzie średnie z 16tys 5,6 l. To co sie od razu się wyczuwa to że obojętnie jaka szybkoś siedzący z przodu rozmawiają z tyłem jakby siedzieli obok siebie . Niby jest kekki szum z opon ale nic nie przeszkadza. Nie miałem tego w żadnym aucie czy to  Superb czy  A6 , A7. 

 

Jestem świeżo po randce z NXem :rolleyes:

Jeździłem wersją Prestige z pakietami, których nazw już nie pamiętam :P i oto moje wrażenia: 

Największe zrobiło na mnie spalanie - wczoraj wieczorem pośmigałem po mieście, dzisiaj do pracy i z powrotem i uzyskałem 7,5 litra, co uważam za baaaardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że cały czas jechałem bardzo dynamicznie. Tak jadąc, słychać wyraźnie silnik i charakterystyczną pracę CVT, ale fakt, że nie wyje ona tak jak w ekheem ...... :blush:

Układ kierowniczy i prowadzenie za to już nie tak dobre jak w Subaru, ale jak na SUVa całkiem przyzwoite - nie podpiera się lusterkami w zakrętach, naprawdę całkiem dobrze wybiera i tłumi nierówności. 

Dobrze izoluje hałasy z zewnątrz, natomiast dziwnie głośno słychać szum opon.  Przyspieszenie całkiem OK, zwinnie się tym przeciskało w 3miejskim gąszczu czarnych VAGów - uwielbiam obserwować ich zdziwione miny :P

Pozycja za kierownicą bardzo wysoka, odzwyczaiłem się od takiej. Fotele .... kombinowałem z ustawieniami i jakoś nie czułem takiego dopasowania i komfortu jak w Volvo, siedzisko w Lexie jak w każdym Japońcu krótkie, a oparcie za niskie.

Jeśli chodzi o obsługę, to masakrycznie przekombinowane moim zdaniem są przyciski na kierownicy, które zmieniają swoje funkcje w zależności od sytuacji. Niby podpowiedzi wyświetlają się na wyświetlaczu HUD, ale co z tego gdy znika on z oczu gdy stosuje się okulary z filtrem polaryzacyjnym - dla mnie kompletny bezsens.

Apple CarPlay działa bezprzewodowo, tutaj plus. Jeśli audio nie jest na poziomie Mark Lewinson, to barwa dźwięku słaba, najbardziej czuć to na FM. 

Jakość wykonania, spasowania całkiem OK.
Trafiłem na egzemplarz, w którym były dokładnie te kolory nadwozia, tapicerki, które skonfigurowałbym dla siebie, nawet felgi mi pasowały. :ok:

 

IMG_9047.thumb.jpg.f7a33b99d18b3f94be684b317ae24d2c.jpg

 

IMG_9048.thumb.jpg.7bde928d9ef37dacbc285f2a83cb3cd7.jpg

 

IMG_9046.thumb.jpg.1899af8378e1e02cf0640bcc5dce661b.jpg

 

IMG_9051.thumb.jpg.b7da8a9f78776cf005ef8fc0a2551adc.jpg

 

Niby wszystko fajnie; zwinne, bardzo ekonomiczne po mieście auto, ale są pewne minusy. W Volvo bardziej do mnie przemawia klasyczny wygląd z zewnątrz, panuje w nim większy spokój, minimalizm i komfort wewnątrz. Volvo jest też tańsze o jakieś 15 tysięcy, za Lexusem (w tej chwili dostałem na niego 15% rabatu - rocznik 2023 z odbiorem pod koniec roku, co dla mnie jest nieco za szybko ;) ) przemawia ekonomia - różnica w spalaniu przy mojej jeździe mogłaby dochodzić nawet do 5 litrów na korzyść Lexusa, ale ten w moim odczuciu jest za bardzo "plastykowy" w środku i trochę za bardzo udziwniony w niektórych rozwiązaniach. 

 

 

Byłem zafiksowany na Volvo, po jeździe NXem mam dylemat, który rozwiązać może jedynie jazda jeden-po-drugim, tego samego dnia żeby najlepiej poczuć różnice i zdecydować... 

 

 

IMG_8403.thumb.jpg.0ad338d0572b74a6fb60ddb516b5b002.jpg

 

IMG_9036.jpg

Edytowane przez Blixten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Blixten napisał(a):

teraz mam dylemat, który rozwiązać może jedynie jazda jeden-po-drugim tego samego dnia żeby najlepiej poczuć różnice i zdecydować...

No wiesz... my tu w innym wątku próbujemy dobrymi fluidami ściągnąć do EU Levorga Layback, a Ty tu dywersję uprawiasz... ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Blixten napisał(a):

Bardzo szkoda, bo mało jest aut, które tak dobrze się prowadzą jak Subaru

 

Coś w tym jest. Jak jeszcze ukształtowanie topograficzne prowokuje, to z moich wczasów mogę wrócić bez opon ;)

  • Haha 1
  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Blixten napisał(a):

Byłem zafiksowany na Volvo, po jeździe NXem mam dylemat, który rozwiązać może jedynie jazda jeden-po-drugim, tego samego dnia żeby najlepiej poczuć różnice i zdecydować... 

Bierz Lexa - jak wam się Volvo małżonki zepsuje to będziesz miał czym dzieci do szkoły zawieźć. :dance:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Blixten napisał(a):

Główny argument za Lexem to spalanie. 5 litrów, jakieś 18000 km rocznie x 6 lat … 

Poza tym niezawodność, wszak to Toyota, a nie jakiś chińczyk. ;)

No i sam stwierdziłeś że prowadzi się lepiej niż XC60. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lexa byś brał w KINTO czy gotówka ? Ja przeliczyłem KINTO (dla RXa) dla osób prywatnych i totalnie się nie opłaca. Dla firm pewnie bardziej opłacalnie. Co do nowego NXa to ja na niego jestem obrażony - ten sam modus operandi co z Subaru czyli brak mocnych benzyn na Europę. O ile w RXie jakoś ratuje 2.4t z hybrydą i klasyczną skrzynią to jakbym musiał kupić nowego NXa to nie wiem czy bym nie wziął nowej RAVKI za sporo mniej - po wygłuszeniu praktycznie to samo co NX. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, RoadRunner napisał(a):

Lexa byś brał w KINTO czy gotówka ? Ja przeliczyłem KINTO (dla RXa) dla osób prywatnych i totalnie się nie opłaca. Dla firm pewnie bardziej opłacalnie. Co do nowego NXa to ja na niego jestem obrażony - ten sam modus operandi co z Subaru czyli brak mocnych benzyn na Europę. O ile w RXie jakoś ratuje 2.4t z hybrydą i klasyczną skrzynią to jakbym musiał kupić nowego NXa to nie wiem czy bym nie wziął nowej RAVKI za sporo mniej - po wygłuszeniu praktycznie to samo co NX. 


Gdyby mi się bardzo spieszyło i brałbym jeszcze w tym roku, to musiałbym iść w Kinto, ale, że nie mam ciśnienia zmieniać auta tak szybko i z zasady unikam wszelkich form finansowania (a już najbardziej najmu) to poczekam z zakupem aż uzbieram całość gdzieś w przyszłym roku. 
Ba, pewnie, ze RX fajniejszy jest od NXa, ale czy ja wiem, czy NX 350h E-four jest taki słaby ? Nie jest to wyścigówka, ale dla mnie przesiadka z XV to jak przeskok w prędkość nadświetlną ;) 

RAVka to rozsądne auto, ale dla mnie jest zbyt surowa i w środku, i zbyt toporna na zewnątrz, to jednak nie ten poziom co Lex. 
Wkurzony jestem, że tak mało pali …. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
14 godzin temu, sweeps_on_aliss napisał(a):

Czy w V60/90CC trzeszczą plastiki?

Tak, ale inaczej. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...