Skocz do zawartości

Akcje serwisowe, cewka i zaworu PCV


prugi

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, prugi napisał:

Panowie i Panie.

Nie dramatyzujmy, narzekać można, ale tobnic nie zmienia.
Mamy dość niezwyczajną sytuację, myślę że można przymknąć oko na niedociągnięcia.

Co mnie natomiast martwi to ilość tych akcji serwisowych. Wygląda na to że kontrola jakości kuleje, albo standardy obniżono.

Wysłane z mojego Pixel 5 przy użyciu Tapatalka
 

 

Spoko, spoko. Ale ta cała akcja COVIDowa nie trwa tydzień. Było full czasu na odpowiednie przygotowanie się, zmianę procedur i innych takich, żeby do sytuacji się przygotować i zapobiegać. Tłumaczenie się "abocovid" już nie jest na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bmbm napisał:

Tłumaczenie się "abocovid" już nie jest na miejscu.

Powiedz to producentom półprzewodników i spedytorom :D Na głupie kable do serwera czas oczekiwania wydłużył mi się z dwóch tygodni do ponad dwóch miesięcy. Jak chcesz szybko to spedycja lotnicza kosztuje chore pieniądze. Morska ma terminy z czapki. Nawet na głupi rower jak czekałem to ponad miesiąc opóźnienia (łącznie dwa i pół miesiąca), a był to zwykły popularny model. Żyjemy w chorych czasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, aflinta napisał:

Powiedz to producentom półprzewodników i spedytorom :D Na głupie kable do serwera czas oczekiwania wydłużył mi się z dwóch tygodni do ponad dwóch miesięcy. Jak chcesz szybko to spedycja lotnicza kosztuje chore pieniądze. Morska ma terminy z czapki. Nawet na głupi rower jak czekałem to ponad miesiąc opóźnienia (łącznie dwa i pół miesiąca), a był to zwykły popularny model. Żyjemy w chorych czasach.

 

Nadal, było pełno czasu żeby mieć minimalny magazyn części, które będą potrzebne. Naprawdę. I mam tu na myśli zakichany kompresor, na jaki czekam i na te części teraz z akcji serwisowej. Magazyn w Europie, cokolwiek, gdzie dostawa będzie odpowiednio szybciej.

 

Naprawdę nie trafiają do mnie żadne tłumaczenia covidowe. Już za dużo. 

 

Edit:

Uściślając, mi głównie chodzi o sytuacje, że jedziesz do ASO, badają auto i jak coś musisz dymać jeszcze raz, bo będa zamawiali wymagane części - a powinni mieć zapas na jedno, dwa auta.

Edytowane przez bmbm
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest rozbieżność i jednak dobrze kojarzyłem. W mailu jest wymiana cewki, ale na stronie srt.subaru.pl przy opisie akcji jest kontrola i ewentualna wymiana.

No to powinni ogarnąć jednoznaczne stanowisko, a tak mały zamęt robią. Strony Subaru nie muszę odwiedzać, a w mailu dostałem jednoznaczne stanowisko „proszę się zgłosić na wymianę”, zaraz będą nerwy po obu stronach…bo ja chce się umówić na wymianę
Co do ilości tych akcji, to nie popadajmy w panikę jakąś, raptem 4 a w właściwie 3+1 (cewka x2). No i chyba dobrze, na bieżąco (czyt. po czasie) też sprawdzają kolejne partie podzespołów i wyłapują ew. wady i usterki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem już po. Szczęśliwie obie akcje pokryły się z wymianą klocków więc został tylko rozszerzony zakres wizyty.
Akcje tak jak pisał @aflinta, polegają na sprawdzeniu czy wszystko jest ok - zarówno mocowanie stabilizatorów jak i ewentualne błędy cewek zapłonowych. U mnie problemów nie stwierdzono.
 

A już miałem cień nadziei ze przestanie walić….
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aflinta napisał:

 

No i jest rozbieżność i jednak dobrze kojarzyłem. W mailu jest wymiana cewki, ale na stronie srt.subaru.pl przy opisie akcji jest kontrola i ewentualna wymiana.

Ja mam w mailu o sprawdzeniu i ewentualnej wymianie cewki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w mailu o sprawdzeniu i ewentualnej wymianie cewki  

No patrz to jeszcze różne maile rozsyłają, bo ja mam: „…podjęliśmy decyzje o rozpoczęciu kampanii przywoławczej polegającej na wymianie cewek. Grupa pojazdów przeznaczonych do akcji została wyselekcjonowana i dostarczona nam przez Subaru Corporation. „


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, @daro napisał:


A już miałem cień nadziei ze przestanie walić….

Nie trać nadziei! Weryfikacja w moim przypadku nie polegała tylko na wzrokowej ocenie, coś tam nawet dokręcali/sprawdzali czy jest dokręcone. B)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radix99 na Twój pomysł to bardzo szybko wpadłem po zakończonym "3 tygodniowym" przeglądzie niemniej dziękuję. Niestety z bardzo prozaicznych powodów zmuszony jestem do około jeszcze rocznej eksploatacji tego gruchota. Auto bardzo fajne, akceptuję  spore koszty eksploatacji ( dotychczasowe 4 planowe przeglądy + bieżące naprawy + wymiana oleju w skrzyni to w sumie kosztowało mnie ok. 12 000 zł ,  przebieg 64000km )ale wybacz  zaopatrzenie w części i akcesoria  leży i kwiczy. Po prostu. Auto niedługo będzie miało 3 lata. Zaopatrzenie jak było do d tak jest dalej do d. Gazetka Plejady owszem jest. Ja wolę realne wsparcie. Przykre. Ciekaw jestem jak to wygląda w innych krajach choćby u najbliższych sąsiadów ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem już po. Szczęśliwie obie akcje pokryły się z wymianą klocków więc został tylko rozszerzony zakres wizyty.
Akcje tak jak pisał @aflinta, polegają na sprawdzeniu czy wszystko jest ok - zarówno mocowanie stabilizatorów jak i ewentualne błędy cewek zapłonowych. U mnie problemów nie stwierdzono.
 

Tak drążąc temat, to takie akcje jak opisałeś: „…polegają na sprawdzeniu, czy wszystko jest ok” nie powinny być robione co roku podczas przeglądu ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.06.2021 o 15:08, Snuff napisał:

Co do ilości tych akcji, to nie popadajmy w panikę jakąś, raptem 4 a w właściwie 3+1 (cewka x2). No i chyba dobrze, na bieżąco (czyt. po czasie) też sprawdzają kolejne partie podzespołów i wyłapują ew. wady i usterki.

 

Właśnie, to nie MB za 1 mln pln ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To i ja dokonam wpisu… otóż pod górami, będąc u nich przejazdem w całkiem innej sprawie, w sobotę o 11, rzuciłem żartem - to może akcje serwisowe też załatwię ? 10 sec kalkulowania czasowego i zgoda i tak mieliśmy spacer w planie. Łącznie 2 roboczogodziny, cewki wymienione, stabilizator na zaliczenie oblukany, Wiec zdarzają się cuda w ASO. Być może dlatego że też w ofercie mają Mazdę

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, @daro napisał:

To i ja dokonam wpisu… otóż pod górami, będąc u nich przejazdem w całkiem innej sprawie, w sobotę o 11, rzuciłem żartem - to może akcje serwisowe też załatwię emoji57.png? 10 sec kalkulowania czasowego i zgoda emoji44.png i tak mieliśmy spacer w planie. Łącznie 2 roboczogodziny, cewki wymienione, stabilizator na zaliczenie oblukany, Wiec zdarzają się cuda w ASO. Być może dlatego że też w ofercie mają Mazdę emoji1.png

Trzeba było zapytać o możliwość wymiany przedniej szyby i kompresora klimatyzacji, na gwarancji oczywiście. Ot tak, dla jaj. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było zapytać o możliwość wymiany przedniej szyby i kompresora klimatyzacji, na gwarancji oczywiście. Ot tak, dla jaj. 

Oj, już nie muszę. W lokalnym serwisie mam kilkutygodniowe doświadczenie z wężykiem do klimatyzacji i kilkoma innymi tematami też na gwarancji. Finalnie z diagnozą TTTM. I już nawet nie chce aby szukali co dzwoni na nierównościach bo zniszczą kolejne elementy. Ale przynajmniej czytając w ostatnich dniach forum przestałem czuć się „wyjątkowy” z moim doświadczeniem
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Szürkebarát napisał:

W życiu bym nie zgadł, że to cewka.

Ja też pamiętam jedną cewkę na wszystkie cylindry i rozdzielacz .... 

20 lat temu w moim 20 letnim wtedy dwudrzwiowym Audi 80 sporo rzeczy wymieniałem sam, hamulce, amortyzatory, rozrząd i... fabryczną cewkę zastąpiłem 'rajdową' dającą wyższe napięcie i moduł zapłonowy dający serię 6 iskier na cykl pracy. Mocy było zauważalnie więcej, ale świece wymieniałem co miesiąc... :biglol: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powiem tak, że kupiłem Subaru a czuję się jakbym kupił Alfę Romeo (cytując słowa piosenki "Jak masz Alfę Romeo, bijesz pionę z mechanikiem"). Moja piętnastka dziś znów trafiła na serwis ;) a co się będę ;)

 

Ps Ale jak już usuną to wkurzające piszczenie hamulców (?) to za żadne pieniądze jej nie sprzedam...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, moominko napisał:

Ale jak już usuną to wkurzające piszczenie hamulców (?) to za żadne pieniądze jej nie sprzedam...

polecam wizytę w nieautoryzowanym zakładzie znającym się na Subaru - jest szansa ze naprawią a nie wymienią na nowe które za chwile będzie robiło to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Karas napisał:

polecam wizytę w nieautoryzowanym zakładzie znającym się na Subaru - jest szansa ze naprawią a nie wymienią na nowe które za chwile będzie robiło to samo

Może nowe cewki już nie mają wady. Może są poprawione :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje stare cewki zostały w ASO, wyjechałem z nowymi, tak myślę. Mocowanie drążka stabilizatora sprawdzone, bez konieczności wymiany. Klima sprawdzona, schładza powietrze do 8 stopni C. Zabiegi, od wstawienia na parking ASO do telefonu że jest gotowy do odbioru, zajęły około 3 godzin.

 

ISR zareagował (telefonicznie) po około 2 godzinach, wtedy chyba został odłączony akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...