Jump to content

prugi

Nowy
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About prugi

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Auto
    XV II

Recent Profile Visitors

68 profile views
  1. Działają: Google Pixel 3 Sony Z1 Compact Sony Z3 Compact Sony XZ Compact Subaru XV II 2.0
  2. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Kwestia tego jak kto jeździ i czym jeździł wcześniej. Charakter. Jeden lubi sportową jazdę, inny niekoniecznie. Ja po przesiadce do XV z Forestera XT musiałem się nauczyć że na moment obrotowy w XV trzeba sobie zasłużyć. Jak ktoś chce mieć cały czas pod nogą porządny moment, to zapraszam po auta z turbinami lub z większą ilością cylindrów. Ile można wałkować to samo. Pozdrawiam serdecznie. [emoji106] Subaru XV II 2.0
  3. A wszytko zaczęło się od tego, że Knurek1111 napisał, że w trakcie docierania silnika naszych XV dobrze jest go wkręcać na wysokie obroty, bo to zapobiegnie powstaniu "złego schodka" w tulei. Zagłębiliśmy się w świat gdzie nie tylko pierścień ale i sam rowek, w którym ten pierścień jest umieszczony się odksztauca, mało tego, zmienia się także dynamika odksztauceń rowka i pierścienia. Są to wartości mierzalne i policzalne. Skoro już tak daleko w tym zaszliśmy to powinniśmy wziąć pod uwagę chyba rodzaj stosowanego oleju. Gdyż nie jest wykluczone że docieranie poprzez butowanie jest możliwe, ale tylko przy zastosowaniu odpowiedniego smarowania. W związku z tym, że instrukcja obsługi XV wyraźnie mówi że nie należy cisnąć silnika, można dojść do prostego wniosku, że w naszych autach nie ma wlanego oleju umożliwiającego docieranie na wysokich obrotach. @Knurek1111 dziękuję bardzo za pokazanie tych materiałów, otworzyło mi to oczy, jak głęboko analizowane są procesy zachodzące w silnikach spalinowych. Jednak nie przekonałeś mnie do swojej teorii o docieraniu XV. Zawsze możemy się zgodzić, że się nie zgadzamy. Pozdrawiam serdecznie. Subaru XV II 2.0
  4. @Knurek1111 Czy nie wydaje się Tobie dziwne, że pierścienie są na tyle "luźne" że mogą zrobić "schodek" w tulei, a nie są na tyle "luźne" żeby ten sam "schodek" nie przeszkadzał a ba nawet pomagał w uszczelnieniu komory spalania? Bardzo mnie zaciekawił ten temat. Subaru XV II 2.0
  5. Masz rację, nigdzie nie napisałeś o skoku tłoka, ale to że pierścienie dalej dochodzą w zależności od prędkości obrotowej silnika jest równie abstrakcyjne. Jeżeli przyjąć, że ruch pierścieni w tej samej płaszczyźnie pierścieni i tłoka nie jest tożsamy to oznaczałoby to że materiał z których wykonane są pierścienie jest tak sprężysty, że zmiana w prędkości obrotowej powoduje zmianę w odkształceniach sprężystych samych pierścieni, lub że same pierścienie są trzymane tak precyzyjnie wymierzoną siłą że technologie kosmiczne przy tym co sugerujesz przypominałyby pierwszy zrobiony młotek. Nie widzę nic złego w korzystaniu z Wikipedii. Na Politechnice Gdańskiej jest kierunek Zarządzanie i tam też dają tytuł inżyniera. Więc sam rozumiesz... Napisz mi proszę czego nie rozumiem lub błędnie interpretuję, zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego. Pozdrawiam serdecznie. Subaru XV II 2.0
  6. Akurat to gdzie pracujesz nie ma znaczenia, ważne czym się zajmujesz. Kierownik do spraw marketingu technicznie wie mniej niż nie jeden mechanik w lepszym warsztacie samochodowym. Napisałeś wcześniej że ilość obrotów ma wpływ na skok tłoka, sprawdziłem, nie ma żadnego. Jedyny producent produkujący silniki ze zmiennym stopniem sprężania to Nissan/Infiniti/Renault, w Subaru nie montowane. Instrukcja producenta naszych silników mówi jasno, nie butować silnika. Jeżeli u Ciebie w firmie robi się silniki które można przycisnąć od samego początku to fajnie, ale nie montuje się tych silników w Subaru XV. Subaru XV II 2.0
  7. Proszę wyprowadzić mnie z błędu jeżeli taki popełniam. Wydaje mi się że ilość obrotów silnika nie ma wpływu na skok tłoka a co za tym idzie pierścieni. Silniki które mamy nie mają zmiennego stopnia kompresji. Ponad to docierając silnik należy unikać wkręcania na obroty powyżej 5000/min z powodu możliwego uszkodzenia pierścienia lub tulei. Co potem może skutkować braniem oleju już od nowości silnika. Ja swojego XV docierałem przez 5kkm nie przekraczając 4,5k obrotów/min. Wiem że trochę paranoicznie, ale to moje pierwsze nowe auto a poprzedni Forester XT żłopał olej jak głupi. Efektem mojego docierania jest brak pobierania oleju przez silnik. Pozdrawiam serdecznie. Subaru XV II 2.0
  8. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Osobiście zamiast muskać pedał gazu, wolę przycisnąć na kierownicy przycisk mi. zwiększający prędkość maksymalną w ES. Nie trzeba ruszać nogą [emoji4] Subaru XV II 2.0
  9. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Dokładnie to samo zrobił mój. XV MY2018 Subaru XV II 2.0
  10. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Chyba ominęło mnie to ślubowanie, które każą złożyć przy zakupie Subaru. Subaru XV II 2.0
  11. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Jak na stocznię to tylko folia. Subaru XV II 2.0
  12. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Na moment obrotowy systemu hybrydowego składa się % momentu silnika elektrycznego i % momentu silnika spalinowego. Przy samym ruszaniu, czyli sytuacji gdzie silnik spalinowy ma niewielki moment, silnik elektryczny daje prawie 100% swoich możliwości. Wraz ze wzrostem prędkości auta, maleje wpływ ekektyka a rośnie spaliny. Idąc tym tokiem myślenia, autko powinno być żwawsze "od dołu", przy praktycznie nie zmienionej charakterystyce na autostradzie. IMHO Subaru XV II 2.0
  13. prugi

    próba kradzieży XV

    Może to była jakaś cicha akcja serwisowa, która poszła nie tak. [emoji6] Wysłane z mojego Pixel 3 przy użyciu Tapatalka
  14. prugi

    Nowy XV II-generacji

    W ASO bardzo miły Pan powiedział mi że skrzynia CVT nie służy do hamowania silnikiem. To tylko tak jakbyście nie wiedzieli [emoji6] Subaru XV 2.0 sunshine orange
×
×
  • Create New...