Jump to content

prugi

Nowy
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

About prugi

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Gdańsk
  • Auto
    XV II

Recent Profile Visitors

99 profile views
  1. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Uważałem, że to będzie godny następca Forestera XT MY2003. Mimo mniejszej mocy i mniejszego bagażnika. Póki co nie zawiodłem się. Nasze XV wg. mnie mają sporo wad, ale nadrabiają tym co się dla mnie liczy bardziej niż wysoki moment obrotowy czy czas od 0 do 100 km/h. Co mnie przekonało: - napęd na cztery koła - automatyczna skrzynia biegów - wysoki prześwit + zawieszenie (jazda po naszych drogach nie jest już taka nieprzyjemna) - Eyesight - dużo przestrzeni w części pasażerskiej - układ kierowniczy - multimedia (Android Auto) - cena (może bardziej stosunek ceny do wyposażenia) - egzotyka marki (w Europie) Co mnie nie przekonuje: - chciałbym więcej mocy/momentu - cienkie blachy, sprawiają wrażenie jakby auto było o wiele bardziej delikatne niż jest - głośny silnik, wydaje dziwne jak na moje uchu dźwięki na biegu jałowym - dudnienie powietrza w całym aucie gdy otworzymy tylne okno (lub oba) aż głowa zaczyna boleć, ta wada powinna być w sumie na samej górze listy, bo świadczy chyba błędach popełnionych w tunelu aero, stąd też już wiem dlaczego zastosowano grubsze szyby. Ten problem właściwie powoduje że tylnych okien nie otwieram wcale. - ogólny brak jakiegokolwiek wyciszenia - plastik na kierownicy udający metal - 2 plastikowe haczyki w bagażniku o nośności 2kg każdy - boczki w drzwiach gnące się niczym Elastyna lub mr. Fantastic Dla mnie alternatywą był golf variant 1,8 tsi 4x4 w automacie ,wybrałem XV. Obecnie konkurentów dla XV jest jeszcze więcej. Chyba że ktoś jeździ w teren, to nie ma innej opcji jak Subaru (w tym zakresie cenowym oczywiście). Pozdrawiam. Subaru XV II 2.0
  2. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Ja do XV przesiadłem się z Forestera XT (MY2003) więc rozumem rozterki związane z brakiem mocy. Są one jednak widoczne tylko na tle auta z turbo. Do codziennej jazdy 2.0 jest jak najbardziej wystarczający, nawet z rodziną i bagażem. Kwestia przyzwyczajenia tak naprawdę. Mało tego napiszę jeszcze że jazda XV zmieniła u mnie definicję pojęcia 'frajda z jazdy' bo wg mnie oczywiście można się świetnie bawić za kierownicą tego auta mimo braku turbo lub 2 ekstra litrów pojemności. Niedawno przez kilka dni jeździłem BMW 328 (250 KM) w automacie i powiem szczerze że byłem mocno zaskoczony tym, że lepiej jeździło mi się XV z wyjątkiem autostrady. Subaru XV II 2.0
  3. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Dzień dobry.Moim zdaniem rozmiary ES podyktowane są względami praktyczności. Kamery muszą mieć rozstaw na tyle duży, żeby stereowizja była bardziej "widoczna" dla procesora analizującego, co ma z kolei umożliwić nie wjeżdżanie w np. ścianę pomalowaną na 1 kolor. Na tyle mały, żeby nadal można było cały system zamknąć w 1 pudełku, żeby umożliwić łatwą kalibracja położenia względnego kamer. Wyobraźcie sobie o ile trudniej byłoby skalibrować kamery gdy byłyby np. w lewym i prawym górnym rogu szyby. Subaru XV II 2.0
  4. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Rozmawiałem ze specem od car audio na ten temat. Mocno sugerował żeby odpuścić rozwiązanie fabryczne ze względu na stosunek jakości do ceny. Za 600 euro zamontowałby wzmacniacz Hertz/Focal plus wymiana wszystkich głośników na Hertz/Focal wraz z robocizną. Za kolejnych kilka PLN można w bagażnik wstawić subwoofer w skrzynce dopasowanej do kształtu XV, żeby nie zajmował za dużo miejsca. Subaru XV II 2.0
  5. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Nawet jeśli stacja tak, to nasze papierowe głośniki na pewno nie. [emoji16] Subaru XV II 2.0
  6. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Rozkładasz lusterka ręcznie i jedziesz na gwarancję. Subaru XV II 2.0
  7. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Jeżeli rozkładanie/składanie nie działa to się jedzie na gwarancję i wymieniają cały moduł. Sprawdzone. Subaru XV II 2.0
  8. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Przyjemność machania uszami kosztuje. Subaru XV II 2.0
  9. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Ja płaciłem 556 zł brutto plus montaż. (1 godzina) Subaru XV II 2.0
  10. Działają: Google Pixel 3 Sony Z1 Compact Sony Z3 Compact Sony XZ Compact Subaru XV II 2.0
  11. prugi

    Nowy XV II-generacji

    Kwestia tego jak kto jeździ i czym jeździł wcześniej. Charakter. Jeden lubi sportową jazdę, inny niekoniecznie. Ja po przesiadce do XV z Forestera XT musiałem się nauczyć że na moment obrotowy w XV trzeba sobie zasłużyć. Jak ktoś chce mieć cały czas pod nogą porządny moment, to zapraszam po auta z turbinami lub z większą ilością cylindrów. Ile można wałkować to samo. Pozdrawiam serdecznie. [emoji106] Subaru XV II 2.0
  12. A wszytko zaczęło się od tego, że Knurek1111 napisał, że w trakcie docierania silnika naszych XV dobrze jest go wkręcać na wysokie obroty, bo to zapobiegnie powstaniu "złego schodka" w tulei. Zagłębiliśmy się w świat gdzie nie tylko pierścień ale i sam rowek, w którym ten pierścień jest umieszczony się odksztauca, mało tego, zmienia się także dynamika odksztauceń rowka i pierścienia. Są to wartości mierzalne i policzalne. Skoro już tak daleko w tym zaszliśmy to powinniśmy wziąć pod uwagę chyba rodzaj stosowanego oleju. Gdyż nie jest wykluczone że docieranie poprzez butowanie jest możliwe, ale tylko przy zastosowaniu odpowiedniego smarowania. W związku z tym, że instrukcja obsługi XV wyraźnie mówi że nie należy cisnąć silnika, można dojść do prostego wniosku, że w naszych autach nie ma wlanego oleju umożliwiającego docieranie na wysokich obrotach. @Knurek1111 dziękuję bardzo za pokazanie tych materiałów, otworzyło mi to oczy, jak głęboko analizowane są procesy zachodzące w silnikach spalinowych. Jednak nie przekonałeś mnie do swojej teorii o docieraniu XV. Zawsze możemy się zgodzić, że się nie zgadzamy. Pozdrawiam serdecznie. Subaru XV II 2.0
  13. @Knurek1111 Czy nie wydaje się Tobie dziwne, że pierścienie są na tyle "luźne" że mogą zrobić "schodek" w tulei, a nie są na tyle "luźne" żeby ten sam "schodek" nie przeszkadzał a ba nawet pomagał w uszczelnieniu komory spalania? Bardzo mnie zaciekawił ten temat. Subaru XV II 2.0
  14. Masz rację, nigdzie nie napisałeś o skoku tłoka, ale to że pierścienie dalej dochodzą w zależności od prędkości obrotowej silnika jest równie abstrakcyjne. Jeżeli przyjąć, że ruch pierścieni w tej samej płaszczyźnie pierścieni i tłoka nie jest tożsamy to oznaczałoby to że materiał z których wykonane są pierścienie jest tak sprężysty, że zmiana w prędkości obrotowej powoduje zmianę w odkształceniach sprężystych samych pierścieni, lub że same pierścienie są trzymane tak precyzyjnie wymierzoną siłą że technologie kosmiczne przy tym co sugerujesz przypominałyby pierwszy zrobiony młotek. Nie widzę nic złego w korzystaniu z Wikipedii. Na Politechnice Gdańskiej jest kierunek Zarządzanie i tam też dają tytuł inżyniera. Więc sam rozumiesz... Napisz mi proszę czego nie rozumiem lub błędnie interpretuję, zawsze chętnie dowiem się czegoś nowego. Pozdrawiam serdecznie. Subaru XV II 2.0
×
×
  • Create New...