Skocz do zawartości

Zakup Outback MY18/19


McSudi

Rekomendowane odpowiedzi

Ależ Dyrekcjo... nie mam absolutnie uwag do cen OBK. Rozumiem, że akcyza za 2,5L, że kilka procent więcej Vatu - nie mam uwag. Sugeruję tylko, żeby koledze z wątku o systemie audio w MY19 serwis nie opowiadał banialuków "Paaanie, w całej Europie obcięli głośniki".

Bo primo - nie w całej, się okazuje.

Secundo - w roku 2018 stawki VAT i akcyzy były takie same jak w obecnym, a H-K był :) Czyli jak się chce to można :)  Wolałbym z felg 18'' zrezygnować bo łatwiej je wymienić niż wstawić nowe audio.

Tertio - to post, jak zaznaczyłem, dla tych, którzy lubią sobie posłuchać głośno i "baaardzo" im zależy na OBK albo... na Foresterze, który ma dwa litry i akcyza mu niestraszna  a Niemcy też dopłacają 3,5 :)

Oczywiście, to zabawa dla VATowców, najlepiej leasingobiorców.

 

Edytowane przez Nonie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
13 godzin temu, Nonie napisał:

Sugeruję tylko, żeby koledze z wątku o systemie audio w MY19 serwis nie opowiadał banialuków "Paaanie, w całej Europie obcięli głośniki".

To jest słuszna uwaga.

13 godzin temu, Nonie napisał:

w roku 2018 stawki VAT i akcyzy były takie same jak w obecnym, a H-K był :) Czyli jak się chce to można

Radykalne uproszczenie. Dość znacznie wzrosły transportu oraz ubezpieczeń ( bardziej, niż redukcja  ceł ). W efekcie, uwzględniając niskie marże na tym modelu ( wysoka akcyza !) musielibyśmy podnieść ceny, a tego nie chciałem zrobić. W dalszym ciągu ( trzymając się porównania z cenami w Niemczech ) można  zamontować lepszy system audio ponosząc sumarycznie niższe koszty.

 

13 godzin temu, Nonie napisał:

Tertio - to post, jak zaznaczyłem, dla tych, którzy lubią sobie posłuchać głośno i "baaardzo" im zależy na OBK albo... na Foresterze, który ma dwa litry i akcyza mu niestraszna  a Niemcy też dopłacają 3,5 :)

Co do Forestera porównanie jest chybione ( w D też nie ma HK ).

Ponadto porównanie cen Forestera Platinum w Niemczech i PL wygląda następująco :

( D ) brutto 39.900 = netto 33.529

(PL) brutto 36.000 = netto 28.388

 

Czyli dopłata 3.500 ( brutto ) w Niemczech nie niweluje różnicy.

Pański wniosek:

13 godzin temu, Nonie napisał:

Oczywiście, to zabawa dla VATowców, najlepiej leasingobiorców.

sugeruje więc, że VAT-owcy ( Leasingobiorcy ) .... nie potrafią liczyć :oops:

 

Pozdrowienia

Edytowane przez Dyrekcja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2019 o 00:04, Andrzej Koper napisał:

 

warto jeszcze się wstrzymać !  :) MY24 ma być tak ciche , że ma być specjalny program z dźwiękiem , żeby było wiadomo , że już ruszył i jedzie...  :rolleyes:

Mało tego podobno w zestawie z gaśnicą będzie zestaw remontowy UPG. Mówi się o szpilkach ARP-a . Ja bym czekał :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Zavi77 napisał:

Skorzystam z okazji

Mozna w ASO Subaru dokupić lepsze audio (12 głośników) do Outbacka? W którym będą wiedzieli co trzeba zrobić, czy może Dyrekcja kogoś polecić? 

 

W każdym większym mieście są bardziej i mniej uznane serwisy typu Car-Audio.  I zrobią to lepiej niż ASO, bo mają doświadczenie. ASO nie dorabia tylko wymienia na to, co dostanie z fabryki więc zapytaj ile kosztowałby gotowy zestaw H-K z montażem :). Niestety, zarówno pierwsi i drudzy rozbiorą Ci przy tym cały samochód oprócz komory silnika. Chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2019 o 11:28, onefspeed napisał:

Mam nadzieję, że pod koniec maja będę w stanie powiedzieć coś więcej, na przykładzie własnego -X. @raju obiecał... :)

Jak raju powiedział, to znaczy, że tak będzie :coffee:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎28‎.‎03‎.‎2019 o 11:28, onefspeed napisał:

Mam nadzieję, że pod koniec maja będę w stanie powiedzieć coś więcej, na przykładzie własnego -X. @raju obiecał... :)

Piękna wersja !  Czekamy na foty jak przypłynie :drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2019 o 09:04, Nonie napisał:

 

W każdym większym mieście są bardziej i mniej uznane serwisy typu Car-Audio.  I zrobią to lepiej niż ASO, bo mają doświadczenie. ASO nie dorabia tylko wymienia na to, co dostanie z fabryki więc zapytaj ile kosztowałby gotowy zestaw H-K z montażem :). Niestety, zarówno pierwsi i drudzy rozbiorą Ci przy tym cały samochód oprócz komory silnika. Chyba.

Liczyłem na rozbudowę obecnego... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎02‎.‎04‎.‎2019 o 22:06, kokos napisał:

Mało tego podobno w zestawie z gaśnicą będzie zestaw remontowy UPG. Mówi się o szpilkach ARP-a . Ja bym czekał :)

 

UPG w silniku elektrycznym ? może , nie wiem....:rolleyes: a szpilki ARP istotnie bardzo poprawiają samopoczucie niektórych kierowców (nic poza tym :D) więc można je wozić np. w bagażniku przy gaśnicy...ale wątek chyba nie o tym....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej Koper napisał:

 

UPG w silniku elektrycznym ? może , nie wiem....:rolleyes: a szpilki ARP istotnie bardzo poprawiają samopoczucie niektórych kierowców (nic poza tym :D) więc można je wozić np. w bagażniku przy gaśnicy...ale wątek chyba nie o tym....:)

Czyli MY 24 będzie elektrykiem . W takim razie jest nikła nadzieja że po 30 latach problem UPG może zostać w końcu rozwiązany. Czekałbym tym bardziej. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kokos napisał:

 jest nikła nadzieja że po 30 latach problem UPG może zostać w końcu rozwiązany

 gdyby był taki "problem" zapewne rozwiązano by go znacznie wcześniej , może nawet po 10 latach :rolleyes: np. stosując znane w Polsce "lekarstwo" - szpilki ARP :)  Wróćmy do tematu czyli OBK MY 18/19....rozumiem , że nie jest Pan zainteresowany  :superhero:

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem swojego Outback. Jakiż on duży. W Genewie nie zrobił na mnie takiego wrażenia. Po przejechaniu pierwszych 400km jestem zadowolony. Zobaczymy za parę miesięcy. System nagłośnienia fenomenalny. Dodatkowo załapałem się na zimówki Pirelli, miło. W ten weekend postaram się przetestować auto poza asfaltem (piaszczyste, błotniste drogi wśród wijącej się Warty). Mocy jak najbardziej dla mnie wystarczy chcociaz przyznam że 180km diesel w 508 jest żwawszy. Zakup zaliczam do udanych, decyzja jak najbardziej trafiona. 

Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mariusz Nowicki napisał:

Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 

Również tego nie rozumiem, że coś co w obecnych czasach jest standardem to w Subaru i to w najwyższej dostępnej wersji można dołożyć jako opcjonalne akcesorium. 

Widocznie producent doszedł do wniosku, że skoro są kamery to nie ma sensu robić generować dodatkowych kosztów w postaci czujników. 

 

Niemniej jednak gratuluje zakupu :)

Edytowane przez McSudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał:

Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 

Takie są uroki Subaru, dostajesz zaawansowane funkcje często niedostępne u konkurencji z podobnego pułapu cenowego i brak innych prostych drobiazgów, które są standardem w sporo tańszych pojazdach.

Ja dla przykładu w poprzednim Outbacku i obecnym Foresterze nie mam składanego kluczyka a już dwanaście lat temu traktowałem to jako standard w dwa razy tańszych pojazdach. Mimo tego jakoś nie zniechęciłem się do marki bo bardziej zależy mi na tym co jednak jest w Subaru a nie ma u konkurencji. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym aucie, które konfigurowałem tj. Toyota/Ford w przypadku posiadania kamery cofania nie montuje się czujników parkowania. Są one dostępne w opcji. W domu jest Audi Q7. Są kamery, są sonary, ale czujników nie ma. Takie to uroki Audi :biglol:

 

Życzę bezproblemowej eksploatacji i Witamy :clinking-glasses:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał:

Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 

 

Kolejną ciekawostką występującą chyba tylko w Subaru do zeszłego roku był brak sztandarowego obecnie systemu EyeSight w Foresterze XT. ES występujący w standardzie w najtańszych Imprezach był niedostępny w dwa razy droższym modelu nawet za dopłatą. Ciężko zrozumieć taką politykę. Dla mnie osobiście jest to zagadką kto i dlaczego o tym decydował i niestety w tych autach kompromis jest konieczny bez względu na jaki model się zdecydujemy zawsze musimy z czegoś zrezygnować. :mellow:

Co i tak nie wpływa na ich sprzedaż, która jest stosunkowo niska ale schodzi wszystko co do nas trafia. Wczoraj odwiedziłem salon we Wrocławiu w którym stał jeden używany Levorg, wszystko wyprzedane. :o

Obawiam się, że gdyby w Subaru dopieszczali takie drobiazgi, o które dbają między innymi producenci mniej zaawansowanych samochodów to ceny tych pojazdów zbliżyły by się do pułapu aut premium i dla wielu z nas były by już niedostępne.

Pozostaje więc cieszyć się z tego co jest bo jednak są to dobre i uniwersalne auta. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Michał W. napisał:
11 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał:

Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 

 

Kolejną ciekawostką występującą chyba tylko w Subaru do zeszłego roku był brak sztandarowego obecnie systemu EyeSight w Foresterze XT

Tylko w Europie. Wersje XT z  US miały EyeSight. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakby kogoś interesowała relacja po 5 miesiącach i 8k km z czego połowa na dłuższych wakacjach. 

 

Silnik 

Najpierw zaleta: Warszawa - Zadar z jednym tankowaniem pośrednim. Nie halasuje przy 140 (bardziej nadwozie) 

Wady: cóż, każdy zna. Bez trybu S nie ma co się zabierać na wyprzedzenie. Są kłopoty na polskiej autostradzie gdzie na prawym TIR 90, na lewym skody/vw 160, trudno wyprzedzić. Z drugiej strony na trasie o osiągniętym czasie decyduje długość postojów na odpoczynek, lunch, czy dobra kolejka do opłaty za autostradę. Wolałbym turbo, ale nie ma tragedii. 

 

Nadzwozie:

Super, miejsca dużo. Jakość dobra, stał tydzień na pełnym słońcu, nic nie trzeszczy. Brakuje chodzonego schowka ale to jedyne zastrzeżenie.

 

Zawieszenie:

Dla mnie za miękko, jak ponton, wrażenie że na zakrętach bliski utraty przyczepnosci ale to chyba wada słabych Bridgestone'ów. 

 

Asystenci, Eyesight etc. 

Tu uwag sporo. 

Eyesight, fajnie że jest, chociaż w naprawdę niebezpiecznej sytuacji (najechanie na kogoś) uaktywnił się raz jednocześnie z pasażerem. Przydał się. 

Zdarzyły się za to dwa fałszywe alarmy przy szykanach na autostradzie, raptem dostałem po hamulcach przy zmianie na drugą nitkę, trzeba uważać. 

 

Tempomat aktywny

Fajny, nawet akceptuje to że chwilowo dodaje gazu i nie gubi ustawień. Trzyma odległość, dwie wady. 

Zupełnie nie radzi sobie z tym że ruch na pasie stanął (za późno hamuje w warunkach autostradowych), druga sprawa, nie pokazuje czy tylko widzi samochód przed sobą, czy z jego powodu zwolnił. 

 

Asystent pasa ruchu. 

Ten jest słaby. Przy objazdach, budowach etc non stop piszczy, a trudno go wyłączyć (trzeba znaleźć guzik z boku, nisko, koło nogi, dla mnie nie wykonalne bez odrywania oczu od drogi i długo trzymać - niebezpieczne). 

Szarpie kierownicą przy korygowaniu ruchu, miast lekkiej korekty robi dużą kontrę i z powrotem centruje. 

Ale największa wada, nie można na nim polegać bo widzi i działa a raptem przestaje i ma to słaby związek z rzeczywistą czytelnościa pasów 

 

Automatyczne światła długie 

Najsłabszy element. Nie umiem tego wyłączyć albo się nie da. Generalnie poprawnie redukuje z długich na mijania i z powrotem. Ale. Po włączeniu długich dopiero po dłuższej chwili je aktywuje, na krętej drodze nie włączy (instrukcja potwierdza) więc nocą przez las na światłach mijania. No i wreszcie czasem są potrzebne nawet kosztem oslepienia kogoś na moment, tu się ich włączyc nie da - słabo. 

 

No i sterowanie. Nie intuicyjne. Asystent pasa ma ikonkę po prawej u góry więc włącza się go guzikiem u dołu. Tempomat na ikonkę z lewej u dołu choć z prawej jest miejsce, a włącza się guzikiem z prawej u góry - można zoptymalizować. 

 

Kamery parkowania świetne

 

Generalnie na trasę polecam. 

Spalanie 8.9 przy 135/140 licznikowym

Edytowane przez Zavi77
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Zavi77 napisał:

Automatyczne światła długie 

Najsłabszy element. Nie umiem tego wyłączyć albo się nie da. Generalnie poprawnie redukuje z długich na mijania i z powrotem. Ale. Po włączeniu długich dopiero po dłuższej chwili je aktywuje, na krętej drodze nie włączy (instrukcja potwierdza) więc nocą przez las na światłach mijania. No i wreszcie czasem są potrzebne nawet kosztem oslepienia kogoś na moment, tu się ich włączyc nie da - słabo. 

Musisz się zdecydować czy chcesz by światła pracowały automatycznie i same decydowały kiedy włączyć długie (poniżej 50km/h tego nie zrobią), albo przełączasz je w tryb ręczny na manetce po lewej stronie i sam jesteś panem sytuacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Zavi77 napisał:

Chciałbym być Panem Długich nie rezygnując z automatu przy włączaniu świateł mijania. 

Brakuje mi funkcji override którą zawsze mam w innych systemach. 

Dociagnij dźwignię do siebie tak jak przy mrugnięciu i przytrzymaj... Nie mam innego pomysłu :) A jak rozwiązano to u innych producentów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby mrugnac dlugimi trzeba najpierw wylaczyc automat czyli dwukrotnie pociagnac dziwnie do siebie - raz zeby wylaczyc a potem zeby normalnie mrugnac (o ile dobrze pamietam). W innych autach automat moze byc wlaczany np. przez stacje multimedialna ale ten sposob wydaje sie bezpieczniejszy, tzn. latwiej jest wylaczyc dlugie jezeli automat sam tego nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...