Jakby kogoś interesowała relacja po 5 miesiącach i 8k km z czego połowa na dłuższych wakacjach.
Silnik
Najpierw zaleta: Warszawa - Zadar z jednym tankowaniem pośrednim. Nie halasuje przy 140 (bardziej nadwozie)
Wady: cóż, każdy zna. Bez trybu S nie ma co się zabierać na wyprzedzenie. Są kłopoty na polskiej autostradzie gdzie na prawym TIR 90, na lewym skody/vw 160, trudno wyprzedzić. Z drugiej strony na trasie o osiągniętym czasie decyduje długość postojów na odpoczynek, lunch, czy dobra kolejka do opłaty za autostradę. Wolałbym turbo, ale nie ma tragedii.
Nadzwozie:
Super, miejsca dużo. Jakość dobra, stał tydzień na pełnym słońcu, nic nie trzeszczy. Brakuje chodzonego schowka ale to jedyne zastrzeżenie.
Zawieszenie:
Dla mnie za miękko, jak ponton, wrażenie że na zakrętach bliski utraty przyczepnosci ale to chyba wada słabych Bridgestone'ów.
Asystenci, Eyesight etc.
Tu uwag sporo.
Eyesight, fajnie że jest, chociaż w naprawdę niebezpiecznej sytuacji (najechanie na kogoś) uaktywnił się raz jednocześnie z pasażerem. Przydał się.
Zdarzyły się za to dwa fałszywe alarmy przy szykanach na autostradzie, raptem dostałem po hamulcach przy zmianie na drugą nitkę, trzeba uważać.
Tempomat aktywny
Fajny, nawet akceptuje to że chwilowo dodaje gazu i nie gubi ustawień. Trzyma odległość, dwie wady.
Zupełnie nie radzi sobie z tym że ruch na pasie stanął (za późno hamuje w warunkach autostradowych), druga sprawa, nie pokazuje czy tylko widzi samochód przed sobą, czy z jego powodu zwolnił.
Asystent pasa ruchu.
Ten jest słaby. Przy objazdach, budowach etc non stop piszczy, a trudno go wyłączyć (trzeba znaleźć guzik z boku, nisko, koło nogi, dla mnie nie wykonalne bez odrywania oczu od drogi i długo trzymać - niebezpieczne).
Szarpie kierownicą przy korygowaniu ruchu, miast lekkiej korekty robi dużą kontrę i z powrotem centruje.
Ale największa wada, nie można na nim polegać bo widzi i działa a raptem przestaje i ma to słaby związek z rzeczywistą czytelnościa pasów
Automatyczne światła długie
Najsłabszy element. Nie umiem tego wyłączyć albo się nie da. Generalnie poprawnie redukuje z długich na mijania i z powrotem. Ale. Po włączeniu długich dopiero po dłuższej chwili je aktywuje, na krętej drodze nie włączy (instrukcja potwierdza) więc nocą przez las na światłach mijania. No i wreszcie czasem są potrzebne nawet kosztem oslepienia kogoś na moment, tu się ich włączyc nie da - słabo.
No i sterowanie. Nie intuicyjne. Asystent pasa ma ikonkę po prawej u góry więc włącza się go guzikiem u dołu. Tempomat na ikonkę z lewej u dołu choć z prawej jest miejsce, a włącza się guzikiem z prawej u góry - można zoptymalizować.
Kamery parkowania świetne
Generalnie na trasę polecam.
Spalanie 8.9 przy 135/140 licznikowym