Nonie Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Ależ Dyrekcjo... nie mam absolutnie uwag do cen OBK. Rozumiem, że akcyza za 2,5L, że kilka procent więcej Vatu - nie mam uwag. Sugeruję tylko, żeby koledze z wątku o systemie audio w MY19 serwis nie opowiadał banialuków "Paaanie, w całej Europie obcięli głośniki". Bo primo - nie w całej, się okazuje. Secundo - w roku 2018 stawki VAT i akcyzy były takie same jak w obecnym, a H-K był Czyli jak się chce to można Wolałbym z felg 18'' zrezygnować bo łatwiej je wymienić niż wstawić nowe audio. Tertio - to post, jak zaznaczyłem, dla tych, którzy lubią sobie posłuchać głośno i "baaardzo" im zależy na OBK albo... na Foresterze, który ma dwa litry i akcyza mu niestraszna a Niemcy też dopłacają 3,5 Oczywiście, to zabawa dla VATowców, najlepiej leasingobiorców. Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez Nonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) 13 godzin temu, Nonie napisał: Sugeruję tylko, żeby koledze z wątku o systemie audio w MY19 serwis nie opowiadał banialuków "Paaanie, w całej Europie obcięli głośniki". To jest słuszna uwaga. 13 godzin temu, Nonie napisał: w roku 2018 stawki VAT i akcyzy były takie same jak w obecnym, a H-K był Czyli jak się chce to można Radykalne uproszczenie. Dość znacznie wzrosły transportu oraz ubezpieczeń ( bardziej, niż redukcja ceł ). W efekcie, uwzględniając niskie marże na tym modelu ( wysoka akcyza !) musielibyśmy podnieść ceny, a tego nie chciałem zrobić. W dalszym ciągu ( trzymając się porównania z cenami w Niemczech ) można zamontować lepszy system audio ponosząc sumarycznie niższe koszty. 13 godzin temu, Nonie napisał: Tertio - to post, jak zaznaczyłem, dla tych, którzy lubią sobie posłuchać głośno i "baaardzo" im zależy na OBK albo... na Foresterze, który ma dwa litry i akcyza mu niestraszna a Niemcy też dopłacają 3,5 Co do Forestera porównanie jest chybione ( w D też nie ma HK ). Ponadto porównanie cen Forestera Platinum w Niemczech i PL wygląda następująco : ( D ) brutto 39.900 = netto 33.529 (PL) brutto 36.000 = netto 28.388 Czyli dopłata 3.500 ( brutto ) w Niemczech nie niweluje różnicy. Pański wniosek: 13 godzin temu, Nonie napisał: Oczywiście, to zabawa dla VATowców, najlepiej leasingobiorców. sugeruje więc, że VAT-owcy ( Leasingobiorcy ) .... nie potrafią liczyć Pozdrowienia Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Dyrekcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nonie Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) Przyznaję, Forestera nie porównywałem - zauważyłem tylko, że też jest na liście z bonusem. A raczej był bo zdaje się, że do końca marca. Ciekawe co teraz wymyślą Pozdrowienia. Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez Nonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zavi77 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Skorzystam z okazji Mozna w ASO Subaru dokupić lepsze audio (12 głośników) do Outbacka? W którym będą wiedzieli co trzeba zrobić, czy może Dyrekcja kogoś polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 W dniu 28.03.2019 o 00:04, Andrzej Koper napisał: warto jeszcze się wstrzymać ! MY24 ma być tak ciche , że ma być specjalny program z dźwiękiem , żeby było wiadomo , że już ruszył i jedzie... Mało tego podobno w zestawie z gaśnicą będzie zestaw remontowy UPG. Mówi się o szpilkach ARP-a . Ja bym czekał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nonie Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 10 godzin temu, Zavi77 napisał: Skorzystam z okazji Mozna w ASO Subaru dokupić lepsze audio (12 głośników) do Outbacka? W którym będą wiedzieli co trzeba zrobić, czy może Dyrekcja kogoś polecić? W każdym większym mieście są bardziej i mniej uznane serwisy typu Car-Audio. I zrobią to lepiej niż ASO, bo mają doświadczenie. ASO nie dorabia tylko wymienia na to, co dostanie z fabryki więc zapytaj ile kosztowałby gotowy zestaw H-K z montażem . Niestety, zarówno pierwsi i drudzy rozbiorą Ci przy tym cały samochód oprócz komory silnika. Chyba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 W dniu 28.03.2019 o 11:28, onefspeed napisał: Mam nadzieję, że pod koniec maja będę w stanie powiedzieć coś więcej, na przykładzie własnego -X. @raju obiecał... Jak raju powiedział, to znaczy, że tak będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 W dniu 28.03.2019 o 11:28, onefspeed napisał: Mam nadzieję, że pod koniec maja będę w stanie powiedzieć coś więcej, na przykładzie własnego -X. @raju obiecał... Piękna wersja ! Czekamy na foty jak przypłynie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zavi77 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 W dniu 3.04.2019 o 09:04, Nonie napisał: W każdym większym mieście są bardziej i mniej uznane serwisy typu Car-Audio. I zrobią to lepiej niż ASO, bo mają doświadczenie. ASO nie dorabia tylko wymienia na to, co dostanie z fabryki więc zapytaj ile kosztowałby gotowy zestaw H-K z montażem . Niestety, zarówno pierwsi i drudzy rozbiorą Ci przy tym cały samochód oprócz komory silnika. Chyba. Liczyłem na rozbudowę obecnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 W dniu 02.04.2019 o 22:06, kokos napisał: Mało tego podobno w zestawie z gaśnicą będzie zestaw remontowy UPG. Mówi się o szpilkach ARP-a . Ja bym czekał UPG w silniku elektrycznym ? może , nie wiem.... a szpilki ARP istotnie bardzo poprawiają samopoczucie niektórych kierowców (nic poza tym ) więc można je wozić np. w bagażniku przy gaśnicy...ale wątek chyba nie o tym.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 3 godziny temu, Andrzej Koper napisał: UPG w silniku elektrycznym ? może , nie wiem.... a szpilki ARP istotnie bardzo poprawiają samopoczucie niektórych kierowców (nic poza tym ) więc można je wozić np. w bagażniku przy gaśnicy...ale wątek chyba nie o tym.... Czyli MY 24 będzie elektrykiem . W takim razie jest nikła nadzieja że po 30 latach problem UPG może zostać w końcu rozwiązany. Czekałbym tym bardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 5 godzin temu, kokos napisał: jest nikła nadzieja że po 30 latach problem UPG może zostać w końcu rozwiązany gdyby był taki "problem" zapewne rozwiązano by go znacznie wcześniej , może nawet po 10 latach np. stosując znane w Polsce "lekarstwo" - szpilki ARP Wróćmy do tematu czyli OBK MY 18/19....rozumiem , że nie jest Pan zainteresowany 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kokos Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Jestem zainteresowany. Ale żeby podjąć decyzję czekam na więcej info od Pana o nowym elektrycznym OBK MY24 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Nowicki Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2019 Dzisiaj odebrałem swojego Outback. Jakiż on duży. W Genewie nie zrobił na mnie takiego wrażenia. Po przejechaniu pierwszych 400km jestem zadowolony. Zobaczymy za parę miesięcy. System nagłośnienia fenomenalny. Dodatkowo załapałem się na zimówki Pirelli, miło. W ten weekend postaram się przetestować auto poza asfaltem (piaszczyste, błotniste drogi wśród wijącej się Warty). Mocy jak najbardziej dla mnie wystarczy chcociaz przyznam że 180km diesel w 508 jest żwawszy. Zakup zaliczam do udanych, decyzja jak najbardziej trafiona. Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSudi Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 (edytowane) 4 godziny temu, Mariusz Nowicki napisał: Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? Również tego nie rozumiem, że coś co w obecnych czasach jest standardem to w Subaru i to w najwyższej dostępnej wersji można dołożyć jako opcjonalne akcesorium. Widocznie producent doszedł do wniosku, że skoro są kamery to nie ma sensu robić generować dodatkowych kosztów w postaci czujników. Niemniej jednak gratuluje zakupu Edytowane 6 Kwietnia 2019 przez McSudi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 8 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał: Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? Takie są uroki Subaru, dostajesz zaawansowane funkcje często niedostępne u konkurencji z podobnego pułapu cenowego i brak innych prostych drobiazgów, które są standardem w sporo tańszych pojazdach. Ja dla przykładu w poprzednim Outbacku i obecnym Foresterze nie mam składanego kluczyka a już dwanaście lat temu traktowałem to jako standard w dwa razy tańszych pojazdach. Mimo tego jakoś nie zniechęciłem się do marki bo bardziej zależy mi na tym co jednak jest w Subaru a nie ma u konkurencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 W każdym aucie, które konfigurowałem tj. Toyota/Ford w przypadku posiadania kamery cofania nie montuje się czujników parkowania. Są one dostępne w opcji. W domu jest Audi Q7. Są kamery, są sonary, ale czujników nie ma. Takie to uroki Audi Życzę bezproblemowej eksploatacji i Witamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał W. Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 10 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał: Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? Kolejną ciekawostką występującą chyba tylko w Subaru do zeszłego roku był brak sztandarowego obecnie systemu EyeSight w Foresterze XT. ES występujący w standardzie w najtańszych Imprezach był niedostępny w dwa razy droższym modelu nawet za dopłatą. Ciężko zrozumieć taką politykę. Dla mnie osobiście jest to zagadką kto i dlaczego o tym decydował i niestety w tych autach kompromis jest konieczny bez względu na jaki model się zdecydujemy zawsze musimy z czegoś zrezygnować. Co i tak nie wpływa na ich sprzedaż, która jest stosunkowo niska ale schodzi wszystko co do nas trafia. Wczoraj odwiedziłem salon we Wrocławiu w którym stał jeden używany Levorg, wszystko wyprzedane. Obawiam się, że gdyby w Subaru dopieszczali takie drobiazgi, o które dbają między innymi producenci mniej zaawansowanych samochodów to ceny tych pojazdów zbliżyły by się do pułapu aut premium i dla wielu z nas były by już niedostępne. Pozostaje więc cieszyć się z tego co jest bo jednak są to dobre i uniwersalne auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 48 minut temu, Michał W. napisał: 11 godzin temu, Mariusz Nowicki napisał: Zdziwienie mnie tylko ogarnęło na brak czujników parkowania. Jak to? Kolejną ciekawostką występującą chyba tylko w Subaru do zeszłego roku był brak sztandarowego obecnie systemu EyeSight w Foresterze XT Tylko w Europie. Wersje XT z US miały EyeSight. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 46 minut temu, Michał W. napisał: Ciężko zrozumieć taką politykę. Dla mnie osobiście jest to zagadką kto i dlaczego o tym decydował Koszty homologacji zdecydowały - nie opłacało się tego robić dla wychodzącego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zavi77 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 (edytowane) Jakby kogoś interesowała relacja po 5 miesiącach i 8k km z czego połowa na dłuższych wakacjach. Silnik Najpierw zaleta: Warszawa - Zadar z jednym tankowaniem pośrednim. Nie halasuje przy 140 (bardziej nadwozie) Wady: cóż, każdy zna. Bez trybu S nie ma co się zabierać na wyprzedzenie. Są kłopoty na polskiej autostradzie gdzie na prawym TIR 90, na lewym skody/vw 160, trudno wyprzedzić. Z drugiej strony na trasie o osiągniętym czasie decyduje długość postojów na odpoczynek, lunch, czy dobra kolejka do opłaty za autostradę. Wolałbym turbo, ale nie ma tragedii. Nadzwozie: Super, miejsca dużo. Jakość dobra, stał tydzień na pełnym słońcu, nic nie trzeszczy. Brakuje chodzonego schowka ale to jedyne zastrzeżenie. Zawieszenie: Dla mnie za miękko, jak ponton, wrażenie że na zakrętach bliski utraty przyczepnosci ale to chyba wada słabych Bridgestone'ów. Asystenci, Eyesight etc. Tu uwag sporo. Eyesight, fajnie że jest, chociaż w naprawdę niebezpiecznej sytuacji (najechanie na kogoś) uaktywnił się raz jednocześnie z pasażerem. Przydał się. Zdarzyły się za to dwa fałszywe alarmy przy szykanach na autostradzie, raptem dostałem po hamulcach przy zmianie na drugą nitkę, trzeba uważać. Tempomat aktywny Fajny, nawet akceptuje to że chwilowo dodaje gazu i nie gubi ustawień. Trzyma odległość, dwie wady. Zupełnie nie radzi sobie z tym że ruch na pasie stanął (za późno hamuje w warunkach autostradowych), druga sprawa, nie pokazuje czy tylko widzi samochód przed sobą, czy z jego powodu zwolnił. Asystent pasa ruchu. Ten jest słaby. Przy objazdach, budowach etc non stop piszczy, a trudno go wyłączyć (trzeba znaleźć guzik z boku, nisko, koło nogi, dla mnie nie wykonalne bez odrywania oczu od drogi i długo trzymać - niebezpieczne). Szarpie kierownicą przy korygowaniu ruchu, miast lekkiej korekty robi dużą kontrę i z powrotem centruje. Ale największa wada, nie można na nim polegać bo widzi i działa a raptem przestaje i ma to słaby związek z rzeczywistą czytelnościa pasów Automatyczne światła długie Najsłabszy element. Nie umiem tego wyłączyć albo się nie da. Generalnie poprawnie redukuje z długich na mijania i z powrotem. Ale. Po włączeniu długich dopiero po dłuższej chwili je aktywuje, na krętej drodze nie włączy (instrukcja potwierdza) więc nocą przez las na światłach mijania. No i wreszcie czasem są potrzebne nawet kosztem oslepienia kogoś na moment, tu się ich włączyc nie da - słabo. No i sterowanie. Nie intuicyjne. Asystent pasa ma ikonkę po prawej u góry więc włącza się go guzikiem u dołu. Tempomat na ikonkę z lewej u dołu choć z prawej jest miejsce, a włącza się guzikiem z prawej u góry - można zoptymalizować. Kamery parkowania świetne Generalnie na trasę polecam. Spalanie 8.9 przy 135/140 licznikowym Edytowane 30 Czerwca 2019 przez Zavi77 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 6 godzin temu, Zavi77 napisał: Automatyczne światła długie Najsłabszy element. Nie umiem tego wyłączyć albo się nie da. Generalnie poprawnie redukuje z długich na mijania i z powrotem. Ale. Po włączeniu długich dopiero po dłuższej chwili je aktywuje, na krętej drodze nie włączy (instrukcja potwierdza) więc nocą przez las na światłach mijania. No i wreszcie czasem są potrzebne nawet kosztem oslepienia kogoś na moment, tu się ich włączyc nie da - słabo. Musisz się zdecydować czy chcesz by światła pracowały automatycznie i same decydowały kiedy włączyć długie (poniżej 50km/h tego nie zrobią), albo przełączasz je w tryb ręczny na manetce po lewej stronie i sam jesteś panem sytuacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zavi77 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Chciałbym być Panem Długich nie rezygnując z automatu przy włączaniu świateł mijania. Brakuje mi funkcji override którą zawsze mam w innych systemach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 12 godzin temu, Zavi77 napisał: Chciałbym być Panem Długich nie rezygnując z automatu przy włączaniu świateł mijania. Brakuje mi funkcji override którą zawsze mam w innych systemach. Dociagnij dźwignię do siebie tak jak przy mrugnięciu i przytrzymaj... Nie mam innego pomysłu A jak rozwiązano to u innych producentów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blejzu Opublikowano 1 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2019 Zeby mrugnac dlugimi trzeba najpierw wylaczyc automat czyli dwukrotnie pociagnac dziwnie do siebie - raz zeby wylaczyc a potem zeby normalnie mrugnac (o ile dobrze pamietam). W innych autach automat moze byc wlaczany np. przez stacje multimedialna ale ten sposob wydaje sie bezpieczniejszy, tzn. latwiej jest wylaczyc dlugie jezeli automat sam tego nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się