Dzixd Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) Subaroza to nieuleczalna choroba. Mając od dwóch lat spec b uk po dachowaniu ze sprawnym silnikiem i skrzynią, szukałem sobie bez napinki budy. Były też plany żeby speca sprzedać na części, ale nie miałem kiedy go rozkręcić. W lipcu tego roku przeglądając olx'a znalazłem legacy IV 2009 diesel z uszkodzonym silnikiem. Cena była mocno okazjonalna, ale auto do obejrzenia po drugiej stronie Polski. W Rzeszowie. Biłem się z myślami czy podołam wyzwaniu przekładki. Jednak mając w pamięci jak fajnie jeździło się z bratem jego specem to podjąłem decyzję że warto spróbować. Auto wisiało 2 tygodnie na olx i myślałem że za taką cenę dawno sprzedane. Okazało się że aktualne. No to pojechałem.11 godzin w jedną stronę pociągiem. Na miejscu byłem koło 9 rano. Przyjechał właściciel i pojechaliśmy obejrzeć legacka. Walnięty przód. Lekko pogięta maska Podłużnice wyglądają na proste. Klosze lamp całe. Belka pod chłodnice wgieta i lekko pordzewiała. U brata w specu tak samo zardzewiała była. Auto stało już od roku, na początku roku wystawione było za 12 tys. Kojarzyłem, bo były takie same zdjęcia. Spodziewałem się gorszego stanu budy, ale jeszcze podejrzewam że mnie zaskoczy. Z ogólnych oględzin nie miałem zastrzeżeń. Właściciel miał faktury na różne naprawy więc o auto dbał. No ale niestety pewnego dnia pękł wał w silniku na drodze szybkiego ruchu i serce legacka umarło. Kupiłem auto bez targowania. Umówiłem się z właścicielem, że zamówię lawetę i pojechałem spowrotem 11 godzin pociągiem do Szczecina. Po perypetiach z niesłownymi przewoźnikami, w końcu udało się zamówic transport i auto przyjechało do mnie po miesiącu... W połowie sierpnia. Dobrze, że były właściciel był życzliwy i cierpliwie poczekał Plan jest następujący: 1.Zdemontować silnik z osprzętem, napęd z diesla, układ paliwowy, układ wydechowy i je sprzedać. 2. Resztę rozebrać do gołej blachy, wahacze, mocowania itp. Wyczyścić, zabezpieczyć przed rdzą Zawieszenie i koła 16" zostają narazie z diesla dopóki nie nabędę felg pasujących na zaciski spec b. I tak nie przewiduje uruchomienia auta w tym roku. 3.wyczyścić podwozie, ewentualne ubytki blachy uzupełnić, zakonserwować 4. Przełożyć graty z h6 Do diesla (zakupić trzeba przekładnie kierowniczą nie elektryczną ale EU) 5. Zabawa z przekładaniem wiązki elektrycznej z h6 eu. Może przy okazji przełożenie ciemnej tapicerki jak będzie mi się chciało. 6. Elementy estetyczne zewnętrzne na koniec zostawiam jak auto będzie jezdne. Większość pracy będę wykonywał własnym przemysłem. Czyszczenie podwozia i konserwacja to dla mnie nie problem. Najwięcej zabawy będzie z przekładką i elektryką Część prac będzie uwieczniona na zdjęciach. Tak wyglądał po kupnie jak przyjechał do mnie Właściciel mnie informował że auto miało przygodę przodem i byłem gotowy że będzie trzeba trochę poprzeglądać ale to co zobaczyłem mnie zaskoczyło Powoli zacząłem rozbierać i odnajdywać różne druciarstwa Potem autko stało przez 5 miesięcy bo nie miałem czasu żeby je rozbierać. W międzyczasie przygotowałem namiocik foliowy żeby nie rozbierać pod chmurką Aż przyszło święto 3 Króli. Ciąg dalszy nastąpi Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Dzixd 3 1 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Podziwiam i będę śledził z czystej ciekawości życzę powodzenia ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaKul Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Wow, szykuje się niezła historia Będę kibicował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 (edytowane) Trzymam kciuki i kibicuje. W jakim czasie planujesz zakończyć projekt? Edytowane 11 Stycznia 2019 przez Farmer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 11 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Trzymam kciuki i kibicuje. W jakim czasie planujesz zakończyć projekt? Chciałbym do końca czerwca zakończyć walkę, ale patrząc realnie to do końca tego roku powinienem się wyrobić.Wysłane z mojego mądrego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Niezmiennie trzymam kciuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limesiak Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Trzymam kciuki i nieco zazdroszczę Ci;)Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr Zyber Opublikowano 11 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2019 Trzymam kciuki i będę śledził postępy Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 12 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2019 Ale drut z tą przednią belką... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Przedni pas rozebrałem.Wiązka od świateł przednich idzie za belką pod chłodnicami. Nie da się jej wyciągnąć bez demontażu chłodnicy wody ponieważ jest od przytrzymana przez dolne mocowania chłodnicy. Na szczęście elementy udało się zdemontować w całości.Całą belkę pod chlodnicami będę wymieniać bo była prostowana i podczas mojego holowania lekko się pogięła. Myślę że następny w kolejce będzie wydech.Ciąg dalszy nastąpiWysłane z mojego mądrego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravoos Opublikowano 13 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Przerabiam właśnie temat padniętego diesla i mam dylemat czy pakować czas i pieniądze w jego naprawę, czy może robić swapa na H6 tylko takiego oszczędnego w czasie i pieniądzach (o ile tak się w ogóle da). Mówiąc oszczędnego mam na myśli wsadzenie benzyniaka H6 i ożenienie go z dieslowską skrzynią i pozostawienie starych napędów, hamulców i zawieszenia na później, bo nie mam czym jeździć aktualnie Zastanawiam się jaki jest problem z elektryczną przekładnią kierowniczą. Trzeba ją w tym przypadku wymieniać, bo mechanicznie koliduje z silnikiem, czy po prostu jest problem z wpięciem jej w wiązkę z benzyniaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 13 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2019 Przerabiam właśnie temat padniętego diesla i mam dylemat czy pakować czas i pieniądze w jego naprawę, czy może robić swapa na H6 tylko takiego oszczędnego w czasie i pieniądzach (o ile tak się w ogóle da). Mówiąc oszczędnego mam na myśli wsadzenie benzyniaka H6 i ożenienie go z dieslowską skrzynią i pozostawienie starych napędów, hamulców i zawieszenia na później, bo nie mam czym jeździć aktualnie Zastanawiam się jaki jest problem z elektryczną przekładnią kierowniczą. Trzeba ją w tym przypadku wymieniać, bo mechanicznie koliduje z silnikiem, czy po prostu jest problem z wpięciem jej w wiązkę z benzyniaka? Z tego co zdążyłem się zorientować tak pobieżnie to wiązka na silniku nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem. Nie wiem jak jest z kablami dalej w stronę kabiny.Jeszcze się do tego nie dogrzebałem prawdę powiedziawszy. Nie wiem jak wygląda to pod kokpitem.Co do połączenia ze skrzynią od diesla to jest to bez problemu do ogarnięcia. Nawet gdzieś na forum jest wątek o takim aucieWysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xkorespondent Opublikowano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Lubię takie wątki z zaciekawieniem obserwuję i życzę owocnej pracy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 16 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2019 Powodzenia w pracach. Ciekawy projekt i będę śledził postępy prac Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2019 Też śledzę wątek i dopinguje. Nie poddawaj się i nie słuchaj innych, że się nie opłaca, że się nie da. Realizuj swoje plany i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 Układ wydechowy zdemontowany. Trochę było cięcia i zrywania śrub. Ale się udało w całości zdemontować. Zajęło to około 3 godziny. Szybciej by było gdybym nie musiał się wczołgiwać pod auto. Ciekawe jest to, że środek wydechu jest podobny jak w h6, ale dopiero od tłumika środkowego. Na ostatnim zdjęciu porównanie - po lewej h6 po prawej diesel. Ciąg dalszy nastąpi Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 18 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 Wymieniasz całe napędy i zawieszenie czy tylko silnik ? Silnik z H6 ma plastikowy czy metalowy kolektor ? Ten z diesla ma metalowy kolektor i bez problemu można go wyjąć górą, zaczepiając pas za kolektor. Wyjmowałem tak silnik z Legacy III 2.5. Obeszło się bez ramienia do wyciągania silników. Do kolektora podczepiliśmy pas, założyliśmy rurkę i poszło sprawnie. Dwie osoby podnosiło a jedna manewrowała silnikiem. Jeżeli w H6 jest plastikowy kolektor to może być problem z wyjęciem silnika górą, chyba że w tym silniku są jakieś uszy umożliwiające jego podniesienie. Powodzenia w pracach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2019 Wymieniasz całe napędy i zawieszenie czy tylko silnik ? Silnik z H6 ma plastikowy czy metalowy kolektor ? Ten z diesla ma metalowy kolektor i bez problemu można go wyjąć górą, zaczepiając pas za kolektor. Wyjmowałem tak silnik z Legacy III 2.5. Obeszło się bez ramienia do wyciągania silników. Do kolektora podczepiliśmy pas, założyliśmy rurkę i poszło sprawnie. Dwie osoby podnosiło a jedna manewrowała silnikiem. Jeżeli w H6 jest plastikowy kolektor to może być problem z wyjęciem silnika górą, chyba że w tym silniku są jakieś uszy umożliwiające jego podniesienie. Powodzenia w pracach. Silnik i napędy ze spec b h6 idą. Zawieszenie niestety oberwało przy dachowaniu i narazie zostanę przy tym z diesla. Silnik i skrzynię będę wyciągać i wkładać od dołu.Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 19 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2019 Zastanawiałem się jak włożysz silnik i skrzynię od dołu, ale po wycięciu belki pod chłodnicą nie będzie z tym problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2019 Odkrywanie rdzy w 9 letniej budzie. Po demontażu nadkola tylnego i osłon wydechu ukazała mi się w pełnej krasie ruda. Wszystkie miejsca przetestowane śrubokrętem czy nie wchodzi do środka. Nie wszedł nigdzie. Auto było chyba od nowości w Polsce w rejonach Krakowa i Rzeszowa więc chyba nieźle podsypywanych solą. Ciąg dalszy nastąpi Wysłane z mojego mądrego telefonu 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszWRX Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Ciekawy projekt sie zapowiada bede kibicowal i trzymal mocno kciuki zegary bedziesz wymienial takze? Bo silnik H6 chyba kreci sie wyzej niz SBD Po przegladnieciu kilku tematow w temacie "rudej" to az strach szukac subaru ale u Ciebie nie wyglada to najgorzej, Powodzenia puki co z projektem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 To że nie wszedł w rudą to nie znaczy że jest dobrze bo i tak w saunie ta blacha raczej nadaje się do wycięcia. No chyba że będziesz szlifować ale to wtedy będzie grubości kartki papieru i dopiero wtedy zacznie wchodzić śrubokręt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 20 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 To że nie wszedł w rudą to nie znaczy że jest dobrze bo i tak w saunie ta blacha raczej nadaje się do wycięcia. No chyba że będziesz szlifować ale to wtedy będzie grubości kartki papieru i dopiero wtedy zacznie wchodzić śrubokręt. Najpierw szczotką pojadę a potem piaskować będę. Oczywiście po oczyszczeniu będzie druga próba śrubokręta. Wysłane z mojego mądrego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 20 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2019 Jak piaskowanie to spoko bo zdrowej blachy nie ruszy tak jak szlifowanie. Ale licz się z tym że sitko może się zrobić. W każdym razie walcz bo blacha to najgorsze co moze być jeśli jest słaba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravoos Opublikowano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Zastanawiam się od dłuższego czasu co tutaj zrobić, żeby nie pruć fabrycznej wiązki we wnętrzu i za bardzo tam nie rzeźbić. No i wpadłem na pomysł, że można spróbować do sterowania silnikiem użyć Ecumastera EMU Classic. Tylko wiąże się z tym jedna wielka zagadkowa kwestia: Jak oszukać moduł BSI, żeby nie wywalał błędów i działało wspomaganie kierownicy, oraz ABS? No bo jeśli odłączymy od BSI fabryczne ECU to takowy moduł zapewne zwariuje Jeśli zostawimy fabryczne ECU, ale z nie podłączoną wiązką silnika to wtedy ECU zwariuje i może wywoływać jakieś krytyczne błędy w BSI No więc ostatnią moją myślą jest, aby może w jakiś sposób oszukać ECU, żeby "myślało" iż wszystko jest OK tylko silnik jest wyłączony, a faktycznie zeswapowanym silnikiem będzie sterowało EMU. Oczywiście pojawia się kolejne pytanie: Czy będzie wtedy działał ABS? Bo na ESP nie ma co liczyć i w ogóle to nie wiadomo jak ono się zachowa i jak ogólnie to wszystko będzie się zachowywało... Z montażem Stand Alone ECU w ostatnim czasie robią się problemy no bo praktycznie wszystkie auta 10-cioi letnie mają już szynę CAN, więc jeśli ktoś robi projekt na ulicę i nie chce robić wydmuszki to ma problem. Ecumaster z tego co wyczytałem na stronie opracował już algorytmy dla kilku aut pozwalające obsługiwać szynę can auta : Supported OEM CAN streams3 BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST No ale jak widać żadnego Subaru tutaj nie ma... Edytowane 28 Stycznia 2019 przez kravoos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się