Skocz do zawartości

Jak porwałem się z motyką na słońce czyli jak robiłem swap legacy IV diesel na spec B h6


Dzixd

Rekomendowane odpowiedzi

Subaroza to nieuleczalna choroba.

Mając od dwóch lat spec b uk po dachowaniu ze sprawnym silnikiem i skrzynią, szukałem sobie bez napinki budy. Były też plany żeby speca sprzedać na części, ale nie miałem kiedy go rozkręcić.

W lipcu tego roku przeglądając olx'a znalazłem legacy IV 2009 diesel z uszkodzonym silnikiem.
Cena była mocno okazjonalna, ale auto do obejrzenia po drugiej stronie Polski.
W Rzeszowie.
Biłem się z myślami czy podołam wyzwaniu przekładki. Jednak mając w pamięci jak fajnie jeździło się z bratem jego specem to podjąłem decyzję że warto spróbować.

Auto wisiało 2 tygodnie na olx i myślałem że za taką cenę dawno sprzedane. Okazało się że aktualne. No to pojechałem.11 godzin w jedną stronę pociągiem. Na miejscu byłem koło 9 rano. Przyjechał właściciel i pojechaliśmy obejrzeć legacka. Walnięty przód. Lekko pogięta maska Podłużnice wyglądają na proste. Klosze lamp całe.
Belka pod chłodnice wgieta i lekko pordzewiała. U brata w specu tak samo zardzewiała była.
Auto stało już od roku, na początku roku wystawione było za 12 tys. Kojarzyłem, bo były takie same zdjęcia.
Spodziewałem się gorszego stanu budy, ale jeszcze podejrzewam że mnie zaskoczy. Z ogólnych oględzin nie miałem zastrzeżeń. Właściciel miał faktury na różne naprawy więc o auto dbał. No ale niestety pewnego dnia pękł wał w silniku na drodze szybkiego ruchu i serce legacka umarło. Kupiłem auto bez targowania. Umówiłem się z właścicielem, że zamówię lawetę i pojechałem spowrotem 11 godzin pociągiem do Szczecina.

Po perypetiach z niesłownymi przewoźnikami, w końcu udało się zamówic transport i auto przyjechało do mnie po miesiącu...
W połowie sierpnia. Dobrze, że były właściciel był życzliwy i cierpliwie poczekał

Plan jest następujący:
1.Zdemontować silnik z osprzętem, napęd z diesla, układ paliwowy, układ wydechowy i je sprzedać.

2. Resztę rozebrać do gołej blachy, wahacze, mocowania itp. Wyczyścić, zabezpieczyć przed rdzą
Zawieszenie i koła 16" zostają narazie z diesla dopóki nie nabędę felg pasujących na zaciski spec b.
I tak nie przewiduje uruchomienia auta w tym roku.

3.wyczyścić podwozie, ewentualne ubytki blachy uzupełnić, zakonserwować

4. Przełożyć graty z h6 Do diesla (zakupić trzeba przekładnie kierowniczą nie elektryczną ale EU)

5. Zabawa z przekładaniem wiązki elektrycznej z h6 eu.
Może przy okazji przełożenie ciemnej tapicerki jak będzie mi się chciało.

6. Elementy estetyczne zewnętrzne na koniec zostawiam jak auto będzie jezdne.


Większość pracy będę wykonywał własnym przemysłem. Czyszczenie podwozia i konserwacja to dla mnie nie problem. Najwięcej zabawy będzie z przekładką i elektryką

Część prac będzie uwieczniona na zdjęciach.

 

Tak wyglądał po kupnie jak przyjechał do mnie

front.thumb.jpg.0a1038690bb298e351f5dd5cf8f03775.jpg

 

bok.thumb.jpg.c770c2cde4fecc13fcb112acef104e43.jpg

grill.thumb.jpg.d04021f9b281ce7454286627ae6ea1c7.jpg

Właściciel mnie informował że auto miało przygodę przodem i byłem gotowy że będzie trzeba trochę poprzeglądać ale to co zobaczyłem mnie zaskoczyło:o

Powoli zacząłem rozbierać i odnajdywać różne druciarstwa :facepalm:

drut.thumb.jpg.a939a9d906a8c3694e16fcd1a0e1184a.jpgdrut2.thumb.jpg.ae85704bf69bfed47c36aae5f0164d05.jpg

drut3.thumb.jpg.7ac61980a2ca653a25f1f9a3d580e9dc.jpg

sprysk.thumb.jpg.c3979971d7461b0d2ea5778562dc4448.jpg

belka.thumb.jpg.d28d07084d6f2764b4a225119ecb9d25.jpg

 

Potem autko stało przez 5 miesięcy bo nie miałem czasu żeby je rozbierać. W międzyczasie przygotowałem namiocik foliowy żeby nie rozbierać pod chmurką

Aż przyszło święto 3 Króli.

holowanie.thumb.jpg.b559e6400d1c8de0b8eb134e9bfe621a.jpg

1401295983_wdomku.thumb.jpg.862b3b622ca06b727489ea85c1f773d3.jpg

 

 

Ciąg dalszy nastąpi

Edytowane przez Dzixd
  • Super! 3
  • Dzięki! 1
  • Lajk 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki i kibicuje.  W jakim czasie planujesz zakończyć projekt?
Chciałbym do końca czerwca zakończyć walkę, ale patrząc realnie to do końca tego roku powinienem się wyrobić.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedni pas rozebrałem.

Wiązka od świateł przednich idzie za belką pod chłodnicami. Nie da się jej wyciągnąć bez demontażu chłodnicy wody ponieważ jest od przytrzymana przez dolne mocowania chłodnicy. Na szczęście elementy udało się zdemontować w całości.


Całą belkę pod chlodnicami będę wymieniać bo była prostowana i podczas mojego holowania lekko się pogięła.

Myślę że następny w kolejce będzie wydech.

Ciąg dalszy nastąpiaefe278e934f78393c089371896b23cf.jpgef10650bf178a533afa0ce26a7ae04cd.jpgfc0293b816dfb2980415423d0358da9d.jpg

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiam właśnie temat padniętego diesla i mam dylemat czy pakować czas i pieniądze w jego naprawę, czy może robić swapa na H6 tylko takiego oszczędnego w czasie i pieniądzach (o ile tak się w ogóle da). Mówiąc oszczędnego mam na myśli wsadzenie benzyniaka H6 i ożenienie go z dieslowską skrzynią i pozostawienie starych napędów, hamulców i zawieszenia na później, bo nie mam czym jeździć aktualnie :rolleyes:

 

Zastanawiam się jaki jest problem z elektryczną przekładnią kierowniczą. Trzeba ją w tym przypadku wymieniać, bo mechanicznie koliduje z silnikiem, czy po prostu jest problem z wpięciem jej w wiązkę z benzyniaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiam właśnie temat padniętego diesla i mam dylemat czy pakować czas i pieniądze w jego naprawę, czy może robić swapa na H6 tylko takiego oszczędnego w czasie i pieniądzach (o ile tak się w ogóle da). Mówiąc oszczędnego mam na myśli wsadzenie benzyniaka H6 i ożenienie go z dieslowską skrzynią i pozostawienie starych napędów, hamulców i zawieszenia na później, bo nie mam czym jeździć aktualnie :rolleyes:
 
Zastanawiam się jaki jest problem z elektryczną przekładnią kierowniczą. Trzeba ją w tym przypadku wymieniać, bo mechanicznie koliduje z silnikiem, czy po prostu jest problem z wpięciem jej w wiązkę z benzyniaka?
Z tego co zdążyłem się zorientować tak pobieżnie to wiązka na silniku nie ma nic wspólnego ze wspomaganiem. Nie wiem jak jest z kablami dalej w stronę kabiny.
Jeszcze się do tego nie dogrzebałem prawdę powiedziawszy. :mrgreen:

Nie wiem jak wygląda to pod kokpitem.

Co do połączenia ze skrzynią od diesla to jest to bez problemu do ogarnięcia. Nawet gdzieś na forum jest wątek o takim aucie

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ wydechowy zdemontowany.

 

Trochę było cięcia i zrywania śrub. Ale się udało w całości zdemontować. Zajęło to około 3 godziny.

Szybciej by było gdybym nie musiał się wczołgiwać pod auto.

 

Ciekawe jest to, że środek wydechu jest podobny jak w h6, ale dopiero od tłumika środkowego. Na ostatnim zdjęciu porównanie - po lewej h6 po prawej diesel.

 

Ciąg dalszy nastąpi 7b838db6efa23e7f834060f6e87b58db.jpg&key=ac7736dba5ac194c5dcc3f83b401a94072c4220a580186c993638215172d94b6e3a6d7e9fdb6c80ca44f955cb0a0dbbb.jpg&key=620805e5b7645c2894ec001e6a148035e3d0fc499de84995f33d73ed1660316384751a4ff34000fb57bd908ffca7f342.jpg&key=23ded557a64f4a327520ca3fe1ce854555819b480de350216f68bad7de11e1bac712dae15b3c38b9035907664cf78151.jpg&key=f3ed1e71c418c9bd46a3a5a5ed105bb4c98b111381f02bcbe276f7007f73d10da178ac501196fe363417cd4157f27141.jpg&key=799ca900013c2c3092909c9d1428c0e7ec357d3a95bbc09e7469ddce87b76152300a80a93be73b30dde27924fe431050.jpg&key=fa920e0c756c53053895bdb841537d6378375aa185ee6b9a34291f1f25a93c96

 

Wysłane z mojego mądrego telefonu

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz całe napędy i zawieszenie czy tylko silnik ? Silnik z H6 ma plastikowy czy metalowy kolektor ? Ten z diesla ma metalowy kolektor i bez problemu można go wyjąć górą, zaczepiając pas za kolektor. Wyjmowałem tak silnik z Legacy III 2.5. Obeszło się bez ramienia do wyciągania silników. Do kolektora podczepiliśmy pas, założyliśmy rurkę i poszło sprawnie. Dwie osoby podnosiło a jedna manewrowała silnikiem. Jeżeli w H6 jest plastikowy kolektor to może być problem z wyjęciem silnika górą, chyba że w tym silniku są jakieś uszy umożliwiające jego podniesienie. Powodzenia w pracach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniasz całe napędy i zawieszenie czy tylko silnik ? Silnik z H6 ma plastikowy czy metalowy kolektor ? Ten z diesla ma metalowy kolektor i bez problemu można go wyjąć górą, zaczepiając pas za kolektor. Wyjmowałem tak silnik z Legacy III 2.5. Obeszło się bez ramienia do wyciągania silników. Do kolektora podczepiliśmy pas, założyliśmy rurkę i poszło sprawnie. Dwie osoby podnosiło a jedna manewrowała silnikiem. Jeżeli w H6 jest plastikowy kolektor to może być problem z wyjęciem silnika górą, chyba że w tym silniku są jakieś uszy umożliwiające jego podniesienie. Powodzenia w pracach.
Silnik i napędy ze spec b h6 idą. Zawieszenie niestety oberwało przy dachowaniu i narazie zostanę przy tym z diesla. Silnik i skrzynię będę wyciągać i wkładać od dołu.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrywanie rdzy w 9 letniej budzie.

 

Po demontażu nadkola tylnego i osłon wydechu ukazała mi się w pełnej krasie ruda.

Wszystkie miejsca przetestowane śrubokrętem czy nie wchodzi do środka. Nie wszedł nigdzie. default_icon_mrgreen.gif

Auto było chyba od nowości w Polsce w rejonach Krakowa i Rzeszowa więc chyba nieźle podsypywanych solą. f098934ca45cb8a115e5e2276cdbea32.jpg&key=ce6b3256d244430bda631fb213eea7fdcdacf654f1fe41230755687a50c8766e9ac63c7c490066bd8d440648f519ee29.jpg&key=bd8e1abdb1405307f1a9589134fa46ee7c8016f2e4b9a57219341377864d268b32713587705923fe0a5e84fdf6a02eb3.jpg&key=4d16e30664c935d676ea83ca9f91569f72a7a100a7cfbadabc23a499b59867a38b31977c43b8165b8a0136b43c017c05.jpg&key=3b209a6d913b02be24e54bbfdf0c32df762f818003ace181947ba3e05dd97f4308167d88951755a019a92f417685c106.jpg&key=8610ad21607d8ae24496116857570e1e0e2ab52bb385452811be280e7324d36534b4c18be265800e88807fbd028d04e4.jpg&key=339d59c96ba52eb5a3556fb35cd3c4342b7ce402c05724836db7c991fe3496945a14e5f303240532449fbabb3887cac0.jpg&key=070bb0c77bdd48dae53385f85f64969b483375ef4849101122c05583e823b350a6b2c610208287ca8047e2738eb441fc.jpg&key=0ebeb0ea84edc267100236a7cdead99ee5afca742f5e85001318a9472a01b59d0725ef56a1ac0b4c7a19cb83cca1aa53.jpg&key=88dc83a1db407f13dac83324aa4469ff2809e139e3a216b9b44ada61e8f96340

 

Ciąg dalszy nastąpi

 

Wysłane z mojego mądrego telefonu

 

 

 

 

  • Super! 2
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy projekt sie zapowiada :) bede kibicowal i trzymal mocno kciuki :thumbup: zegary bedziesz wymienial takze? Bo silnik H6 chyba kreci sie wyzej niz SBD :biglol: 

Po przegladnieciu kilku tematow w temacie "rudej" to az strach szukac subaru :unsure: ale u Ciebie nie wyglada to najgorzej,

Powodzenia puki co z projektem :clapping:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że nie wszedł w rudą to nie znaczy że jest dobrze bo i tak w saunie ta blacha raczej nadaje się do wycięcia.
 
No chyba że będziesz szlifować ale to wtedy będzie grubości kartki papieru i dopiero wtedy zacznie wchodzić śrubokręt.
Najpierw szczotką pojadę a potem piaskować będę. Oczywiście po oczyszczeniu będzie druga próba śrubokręta.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się od dłuższego czasu co tutaj zrobić, żeby nie pruć fabrycznej wiązki we wnętrzu i za bardzo tam nie rzeźbić. No i wpadłem na pomysł, że można spróbować do sterowania silnikiem użyć Ecumastera EMU Classic. Tylko wiąże się z tym jedna wielka zagadkowa kwestia: Jak oszukać moduł BSI, żeby nie wywalał błędów i działało wspomaganie kierownicy, oraz ABS? 

 

No bo jeśli odłączymy od BSI fabryczne ECU to takowy moduł zapewne zwariuje :krecka_dostal:

Jeśli zostawimy fabryczne ECU, ale z nie podłączoną wiązką silnika to wtedy ECU zwariuje i może wywoływać jakieś krytyczne błędy w BSI

No więc ostatnią moją myślą jest, aby może w jakiś sposób oszukać ECU, żeby "myślało" iż wszystko jest OK tylko silnik jest wyłączony, a faktycznie zeswapowanym silnikiem będzie sterowało EMU.

 

Oczywiście pojawia się kolejne pytanie: Czy będzie wtedy działał ABS? Bo na ESP nie ma co liczyć i w ogóle to nie wiadomo jak ono się zachowa i jak ogólnie to wszystko będzie się zachowywało...

 

Z montażem Stand Alone ECU w ostatnim czasie robią się problemy no bo praktycznie wszystkie auta 10-cioi letnie mają już szynę CAN, więc jeśli ktoś robi projekt na ulicę i nie chce robić wydmuszki to ma problem. Ecumaster z tego co wyczytałem na stronie opracował już algorytmy dla kilku aut pozwalające obsługiwać szynę can auta : 

 

 

Supported OEM CAN streams3

BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST

 

 

 

No ale jak widać żadnego Subaru tutaj nie ma... 

Edytowane przez kravoos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...