Skocz do zawartości

kravoos

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Józefów
  • Auto
    Outback MY'08 SBD

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia kravoos

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Ja mam takie pytanko jako, że nadal dawcy dla swojego OBK nie znalazłem Czy koniecznym jest, aby dawca był poliftowy i czy to coś ułatwia tak naprawdę?? Bo przecież i tak przekładamy całą wiązkę itd. Kolega @przemyslawn swapuje przecież do dieslowskiej budy JDM'owe 2.0 GT, które jest przedliftowe i CAN BUS nie posiada. Jak wtedy rozwiązać problemy osprzętu wnętrza np. klimatyzacji która jest jednostrefowa w przedliftach?
  2. Ciekaw jestem jak wygląda sprawa z zakupem czegoś z rynku rosyjskiego i czy ktoś na forum zna ten temat. Oni tam przecież ciągną samochodów z Japonii na potęgę!
  3. A skąd wziąć taką wiązkę? Na popularnym serwisie aukcyjnym nie znalazłem takowej... Czyli w zasadzie przeniesienie wszystkiego z jednej budy do drugiej... Wiem coś o tym, a auto jest mi nieznane i boję się, że zamotam się w akcji . Więc staram się to maksymalnie uprościć i jak najszybciej odpalić, a tym samym uniknąć sytuacji, gdzie zostanę z rozbabranym kolejnym autem. Rozum mi to właśnie rozwiązanie podpowiada. Ale z drugiej strony subaru kojarzy się jednak z tym nierównoodległościowym bulgotem i turbo. No a kupując Twin Scrolla z rynku brytyjskiego, albo nawet z Allegro też nie wiadomo czego się po nim spodziewać. Wsadzisz silnik, odpalisz i okaże się, że klepie panewka... to by był dramat
  4. Po wywaleniu diesla raczej nie chciałbym się pchać w kolejną pułapkę To jest mega mocny jak dla mnie i zachęcający argument! No tak, ale już zaturbianie niezaturbionego komplikuje prostego swapa... Z silników turbo najlepiej. No więc jest dylemat taki jaki miałem juz wcześniej EZ30, czy Twin Scroll? No wiadomo, że zawsze wychodzą dodatkowe rzeczy No tak, tylko on robil swap budy, a ja chcę zrobić swap silnika
  5. A tam nieopłacalna uzdatnianie diesla jest nieopłacalne! Jak ja mam pakować 15k pln (których teraz z rękawa nagle nie wyciągnę) w nowego shortblocka to dziękuję. A tak jak dobrze pójdzie to w sumie za 15k pln będzie turbo Outback z procedurą startu i anti lagiem w zdrowej budzie i z niezniszczonym środkiem.
  6. Witam państwa serdecznie. No więc bez zbędnego lania wody opiszę swoją historię. Wszedłem w posiadanie jakieś ponad dwa miesiące temu działającego jeszcze wtedy normalnie Outbacka 2.0D, przebieg 198kkm z roku pańskiego 2008. Od pierwszego właściciela, krajowy itd. Po przejechaniu jakichś 3 tys. kilometrów pękł wał korbowy, a po krótkim przemyśleniu różnych możliwości również moje chęci na naprawę diesla i włożenie go z powrotem do auta. Mój pomysł na SWAP silnika ze względu na ograniczony czas na pracę przy aucie póki co jest taki: skrzynia, napędy, zawieszenie, hamulce, maglownica elektryczna i wiązka wnętrza w jak największym stopniu zostają na razie z diesla. Z czasem zajmę się układem napędowym i resztą rzeczy, jednakże w tym momencie nie mam czasu, ani siły żeby rozgrzebywać równolegle dwa auta (dawcę i biorcę) i przekładać graty z jednego do drugiego. Zeswapowany silnik mam w planie wystroić na Ecumasterze EMU, a wiązkę wnętrza z CAN BUSem i BSI pozostawić w spokoju tak jak jest i w jakis sposób (jeszcze nie wiem w jaki, o ile to w ogóle możliwe) oszukać tak, że silnik siedzi w aucie ale jest wyłączony Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że np. ESP nie będzie wtedy funkcjonowało. Nie wiem jak z innymi podzespołami i systemami, będę więc musiał na dniach to jakoś sprawdzić. Jeśli chodzi o wybór silników to: EJ20Y - czyli popularnie zwany 2.0 Twin Scroll z LGT EJ205 - z Imprezy WRX EZ30 - z Legacy, albo Tribec'ki No więc oczywiście przed dokonaniem zakupów i podjęciem decyzji, na wstępie chciałbym się zapytać ludzi zorientowanych nieco w temacie co myślą o tej koncepcji i oczywiście który z tych silników będzie najmniej problematyczny. Ja bym chciał wsadzić Twin Scrolla, jednakże obawiam się, że będzie trudny do wystrojenia na Stand Alonie ze względu na zmienne fazy rozrządu na czterech wałkach. Z tego powodu pojawiło się też EJ205 o ile jest to jakaś różnica w trudności strojenia, awaryjności, czy ewentualnej dostępności części. Zapewne H6 będzie najbardziej niezawodne w eksploatacji, jednakże jeśli już stroić na SA to chciało by się coś zaturbionego! Z góry zaznaczam, że jeśli chodzi o mechanikę to nie boję się prawie niczego, lecz jeśli chodzi o strojenie silników, prucie i krojenie wiązki elektrycznej auta na szynie CAN, łączenie ze sobą i programowanie modułów elektronicznych to moja wiedza jest bardzo podstawowa. Jeżeli gdzieś moje założenia, czy przekonania są błędne to proszę mnie poprawić Jest to moje pierwsze subaru i niuanse techniczne i rożnice pomiędzy niektórymi silnikami znam tylko pobieżnie Oto pacjent i królik doświadczalny:
  7. Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Outbacka MY'08 z padniętym aktualnie i wyjętym z auta dieslem. Będę starał się wybrnąć jakoś z tej sytuacji ratując przy tym auto w całkiem przyzwoitym (poza silnikiem) stanie. Mam nadzieję, że dowiem się czegoś nowego z forum, jak i do niego coś wniosę .
  8. Zastanawiam się od dłuższego czasu co tutaj zrobić, żeby nie pruć fabrycznej wiązki we wnętrzu i za bardzo tam nie rzeźbić. No i wpadłem na pomysł, że można spróbować do sterowania silnikiem użyć Ecumastera EMU Classic. Tylko wiąże się z tym jedna wielka zagadkowa kwestia: Jak oszukać moduł BSI, żeby nie wywalał błędów i działało wspomaganie kierownicy, oraz ABS? No bo jeśli odłączymy od BSI fabryczne ECU to takowy moduł zapewne zwariuje Jeśli zostawimy fabryczne ECU, ale z nie podłączoną wiązką silnika to wtedy ECU zwariuje i może wywoływać jakieś krytyczne błędy w BSI No więc ostatnią moją myślą jest, aby może w jakiś sposób oszukać ECU, żeby "myślało" iż wszystko jest OK tylko silnik jest wyłączony, a faktycznie zeswapowanym silnikiem będzie sterowało EMU. Oczywiście pojawia się kolejne pytanie: Czy będzie wtedy działał ABS? Bo na ESP nie ma co liczyć i w ogóle to nie wiadomo jak ono się zachowa i jak ogólnie to wszystko będzie się zachowywało... Z montażem Stand Alone ECU w ostatnim czasie robią się problemy no bo praktycznie wszystkie auta 10-cioi letnie mają już szynę CAN, więc jeśli ktoś robi projekt na ulicę i nie chce robić wydmuszki to ma problem. Ecumaster z tego co wyczytałem na stronie opracował już algorytmy dla kilku aut pozwalające obsługiwać szynę can auta : Supported OEM CAN streams3 BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST No ale jak widać żadnego Subaru tutaj nie ma...
  9. Przerabiam właśnie temat padniętego diesla i mam dylemat czy pakować czas i pieniądze w jego naprawę, czy może robić swapa na H6 tylko takiego oszczędnego w czasie i pieniądzach (o ile tak się w ogóle da). Mówiąc oszczędnego mam na myśli wsadzenie benzyniaka H6 i ożenienie go z dieslowską skrzynią i pozostawienie starych napędów, hamulców i zawieszenia na później, bo nie mam czym jeździć aktualnie Zastanawiam się jaki jest problem z elektryczną przekładnią kierowniczą. Trzeba ją w tym przypadku wymieniać, bo mechanicznie koliduje z silnikiem, czy po prostu jest problem z wpięciem jej w wiązkę z benzyniaka?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...