Dzixd Opublikowano 15 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 Witam Mam już schematy elektryczne benzyny i będzie masakra z kablami. Uparłem się zrobić swapa, więc muszę sobie poradzić. Schematu licznika diesla nie mam, ale wygląda na to, że jest prawie identyczny bu zegary działają, tylko IMO... blokuje, no i komunikacja z zegarkiem/ komputerkiem pokładowym wariuje bo się "nie mogą dogadać" A ecu ma takie samo wejście i takie same kable idą do baku? Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 15 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2019 2 godziny temu, Mirek 67 napisał: Witam Mam już schematy elektryczne benzyny i będzie masakra z kablami. Uparłem się zrobić swapa, więc muszę sobie poradzić. Schematu licznika diesla nie mam, ale wygląda na to, że jest prawie identyczny bu zegary działają, tylko IMO... blokuje, no i komunikacja z zegarkiem/ komputerkiem pokładowym wariuje bo się "nie mogą dogadać" Kolego do silnika 2.0 bez problemu powinieneś dostać wiązke eu w rozsadnych pieniadzach, ja bym szedł tą drogą, zaoszczedzisz sporo pracy i czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 (edytowane) ZWitam Złącze ECU jest zupełnie inne. W dieslu jest duża podwójna wtyczka a w Ej204 są cztery. Prawdopodobnie muszę "wyharatać" wiązkę z anglika i adaptować ją do diesla (mam dawcę kompletnego-jeżdżącego anglika) Przewody paliwowe i elektryka pewnie do przekładki ewentualnie cały zbiornik (od dawcy) Jak by ktoś chciał - mam wkładkę serwisową (opis) diesli subaru 2008 /2009. Poniżej kilka zrzutów. Edytowane 17 Czerwca 2019 przez Mirek 67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Generalnie, to nie prościej byłoby to odpalić na jakimś EMU? Tyle ze nie wiem jak by tam dalej wyglądało sterowanie skrzynią (przy automacie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Wrzuć cały zbiornik z pompą z dawcy. Co do przewodów paliwowych to oczywiście idą do wymiany. Wydaje mi się, że ich wymiana nie jest możliwa bez demontażu deski, ale na 100% pewien nie jestem, z przeróbka wiazki jest trochę pracy, gdybym miał możliwość dokupienia wiązki lhd nie bawilbym się w przeróbke, niestety 2.0 GT były tylko w wersji rhd, więc muszę przerobić wiązke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2019 Wrzuć cały zbiornik z pompą z dawcy. Co do przewodów paliwowych to oczywiście idą do wymiany. Wydaje mi się, że ich wymiana nie jest możliwa bez demontażu deski, ale na 100% pewien nie jestem, z przeróbka wiazki jest trochę pracy, gdybym miał możliwość dokupienia wiązki lhd nie bawilbym się w przeróbke, niestety 2.0 GT były tylko w wersji rhd, więc muszę przerobić wiązke. Do h6 eu też kiepsko dostępna jest. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Tak wygląda przeróbka wiązki. Trzeba wszystko rozwinąć i oddzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki. Na powyższym zdjeciu widać rozdzielona wiązke. Na górze widać cienkie wiazki, które wychodzą z kabiny na zewnatrz auta. Te wiązki zostały oddzielone od reszty. Zostawiamy je tak jak są widoczne na zdjęciu a całą resztę poniżej obracamy. Tym sposobem wiązka sterownika silnika znajdzie się po prawej stronie a puszka bezpieczbikow po lewej. Po takim zabiegu albo montujemy ecu do góry nogami albo skracamy skrajną wtyczkę a drugą wydłużamy. Oczywiscie trzeba też pobawić się z związkami przy kierownicy bo po obroceniu wiązki będą one nie po tych stronach co trzeba. Potrzeba też odzielić całą wiązke airbag i albo ją obrócić ( o ile jest taka możliwość, albo wymienić na tą z instalacji diesla ). Przypominam, że prawo zabrania lutowania wiazek airbag. U mnie jest dodatkowo skrzynia AT, po obroceniu wiązki, wiązka od ecu skrzyni biegów jest za krótka i potrzeba ją przedłużyć. Generalnie przeróbka wiązki jest bardzo pracochłonna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 18 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Tak wygląda przeróbka wiązki. Trzeba wszystko rozwinąć i oddzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki. Na powyższym zdjeciu widać rozdzielona wiązke. Na górze widać cienkie wiazki, które wychodzą z kabiny na zewnatrz auta. Te wiązki zostały oddzielone od reszty. Zostawiamy je tak jak są widoczne na zdjęciu a całą resztę poniżej obracamy. Tym sposobem wiązka sterownika silnika znajdzie się po prawej stronie a puszka bezpieczbikow po lewej. Po takim zabiegu albo montujemy ecu do góry nogami albo skracamy skrajną wtyczkę a drugą wydłużamy. Oczywiscie trzeba też pobawić się z związkami przy kierownicy bo po obroceniu wiązki będą one nie po tych stronach co trzeba. Potrzeba też odzielić całą wiązke airbag i albo ją obrócić ( o ile jest taka możliwość, albo wymienić na tą z instalacji diesla ). Przypominam, że prawo zabrania lutowania wiazek airbag. U mnie jest dodatkowo skrzynia AT, po obroceniu wiązki, wiązka od ecu skrzyni biegów jest za krótka i potrzeba ją przedłużyć. Generalnie przeróbka wiązki jest bardzo pracochłonna. Przerabiania wiązki właśnie boję się najbardziej Przełożenie silnika i skrzyni to pryszcz przy tym. Wysłane z mojego mądrego telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
euyot Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Będzie dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 18 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2019 Podstawa to zaznaczać kable które przecinamy. Ja każdy przewód, który przecinam odrazu zaznaczam. Przyklejam taśmę i opisuję np. A1 itd. Jeśli wszystko będziesz opisywał i bedziesz umiał czytać schematy z service manuala, dasz rade. Oczywiście wszystko trzeba polutowac i zabezpieczyć w koszulkach termokurczliwych. Potrzeba też wiele cierpliwości bo cała operacja zajmuje wiele godzin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 (edytowane) Witam Wziąłem się za wiązkę z diesla co widać na poniższych zdjęciach. Dłubania już jest sporo a ile jeszcze zostało !? Część wiązki z komory silnika już mam w kabinie (główne gniazdo silnika). Przemysław, czy muszę wyjąć całą wiązkę? bo mam problem z demontażem całego panelu ogrzewania (za nim idzie wiązka od ECU do kierownicy i bezpieczników). Odkręciłem śruby/nakrętki mocujące skrzynkę (chyba są tylko 3), ale wygląda że rurki ogrzewania i klimy ją trzymają na miejscu. I tu pytanie - czy da się skrzynkę zdemontować lub zluzować by wyciągnąć wiązkę kabli bez rozszczelnienia/rozpinania układu ogrzewania i klimy? Edytowane 11 Lipca 2019 przez Mirek 67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 11 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2019 56 minut temu, Mirek 67 napisał: Witam Wziąłem się za wiązkę z diesla co widać na poniższych zdjęciach. Dłubania już jest sporo a ile jeszcze zostało !? Część wiązki z komory silnika już mam w kabinie (główne gniazdo silnika). Przemysław, czy muszę wyjąć całą wiązkę? bo mam problem z demontażem całego panelu ogrzewania (za nim idzie wiązka od ECU do kierownicy i bezpieczników). Odkręciłem śruby/nakrętki mocujące skrzynkę (chyba są tylko 3), ale wygląda że rurki ogrzewania i klimy ją trzymają na miejscu. I tu pytanie - czy da się skrzynkę zdemontować lub zluzować by wyciągnąć wiązkę kabli bez rozszczelnienia/rozpinania układu ogrzewania i klimy? mam prośbę o nie robienie z mojego wątku działu technicznego Wiem że tematyka ciekawa i ciekawe rzeczy pokazujecie ale od tego jest dział techniczny, załóżcie temat o przekładaniu legacy IV i gromadźcie informacje. Co do tematu to aktualnie auto sobie czeka aż znajdę czas na wyczyszczenie podwozia, ale coś czuję że najwcześniej prace będą w sierpniu, bo aktualnie zaczynam żniwa... ciąg dalszy nastąpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 12 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 Czy ten cały zabieg ze swapem ma jakikolwiek sens licząc swój czas nerwy i tez kasę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 12 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2019 Czy ten cały zabieg ze swapem ma jakikolwiek sens licząc swój czas nerwy i tez kasę? Jak robisz sam powolutku to jak najbardziej ma sens. No i jak kupisz dyszla tanio. Akurat H6 mam za pół darmo w cenie silnika i skrzyni 6 mt to mi się opłaca.Wysłane z mojego mądrego telefonu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 1 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 Mały update. Prototyp wydechu został zrobiony w ciągu 2 dni na wariata, ale nie ma przedmuchów. Spawy wyglądają brzydko, ale swoją funkcję spełniają. Następny będę spawał TIGiem Montowany i testowany na aucie mojego brata.Kolektory firmy raptor superchargersUniwersalne katalizatory 2,5" firmy nie pamiętam, otwory na sondy na wzór oem zrobione. Tłumik centralny (trójnik) turboworks przelotowy 2x 2,5" na 3"Centerpipe 3" Y-pipe (trójnik) z tyłu 3" na 2x 2,5"backboxy turboworks przelotowe wlot 2,5" - wylot 4" :evilgrin:Spawane migomatem z drutem i gazem do nierdzewki ale musiałem dostosowywać ustawienia spawarki na bieżąco, bo spawałem nierdzewkę drugi raz w życiu. Z tyłu trójnik troszkę nisko ale brat ma lekko zglebione auto. :giggle:A tak to gada: Ciąg dalszy nastąpi.Wysłane z mojego mądrego telefonu 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj Brabus Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Żałuję, że w pracy nie mogę posłuchać i trzeba czekać do 18:00, żeby na głośniczkach w domu puścić muzykę H6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr Zyber Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 50 minut temu, Dj Brabus napisał: Żałuję, że w pracy nie mogę posłuchać i trzeba czekać do 18:00, żeby na głośniczkach w domu puścić muzykę H6 A ja już słuchałem brzmi super. Podziwiam zapał i niezmiennie trzymam kciuki za pomyślne zakończenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2019 (edytowane) Fajnie, ale bulgotu nie ma... Edytowane 3 Września 2019 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravoos Opublikowano 4 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2019 Ja mam takie pytanko jako, że nadal dawcy dla swojego OBK nie znalazłem Czy koniecznym jest, aby dawca był poliftowy i czy to coś ułatwia tak naprawdę?? Bo przecież i tak przekładamy całą wiązkę itd. Kolega @przemyslawn swapuje przecież do dieslowskiej budy JDM'owe 2.0 GT, które jest przedliftowe i CAN BUS nie posiada. Jak wtedy rozwiązać problemy osprzętu wnętrza np. klimatyzacji która jest jednostrefowa w przedliftach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemyslawn Opublikowano 5 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 Dawca nie musi być poliftowy. W przypadku przedliftowego dawcy najlepiej jest zamontować wiązke z przedlifta. Jeśli swapujesz benzynę do diesla to tak czy inaczej najłatwiej i najszybciej będzie wymienić całą wiązke. Z dostosowaniem wiazki diesla do benzyny może byc problem. Co do klimatyzacji to jak dla mnie nie robi żadnej różnicy to czy będzie ona jedno czy dwustrefowa. W moim po swapie będzie jednostrefowa. Jeśli dawcą będzie auto że skrzynią AT a biorca wersja ze skrzynią manualną, potrzeba będzie przespawac mocowanie skrzyni biegów, warto na to zwrócić uwagę podczas poszukiwania dawcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzixd Opublikowano 21 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Walka z rudą odcinek kolejny. Notoryczny brak czasu, ale dzisiaj znalazłem dwie godzinki w końcu. Po dłuższej przerwie, kontynuuję dzieło zniszczenia rudej. Za pomocą śrubokręta ściągałem fabryczną konserwację. Niby delikatnie pordzewiałe: a pod konserwacją: tutaj ciekawy zachyłek przez który syf może spokojnie wchodzić w nadkola : wszystkie ogniska rdzy przeszły test śrubokręta pozytywnie tzn. nigdzie nie wszedł Wszystko będzie wypiaskowane. tylko zastanawiam się jak pozatykać otwory żeby piach nie został w profilach... Wstępnie zafoliowałem. Powoli ale najważniejsze że do przodu. Ciąg dalszy nastąpi. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek 67 Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 (edytowane) Witam Kolego, jeżeli Twój legaś tak osłonięty folią dłużej postoi - to cały będzie rudy. Wilgoć z auta musi być odprowadzana (zmiana temperatury/osiadanie rosy itd.) Mniej mu zaszkodzisz zostawiając na "przeciągu" niż w saunie z foli ! Nie myślałeś dlaczego w takich tunelach ogrodniczych ładnie rośnie? - bo wilgoć nie idzie do nieba, tylko w roślinki !!! A poza tym konstrukcja tunelu najczęściej jest przynajmniej w ocynku, żeby przetrwała więcej niż jeden sezon. Pozdrawiam Edytowane 21 Października 2019 przez Mirek 67 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Mega wątek, będę śledził Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się