Skocz do zawartości

Jak porwałem się z motyką na słońce czyli jak robiłem swap legacy IV diesel na spec B h6


Dzixd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Mam już schematy elektryczne benzyny i będzie masakra z kablami.
Uparłem się zrobić swapa, więc muszę sobie poradzić.
Schematu licznika diesla nie mam, ale wygląda na to, że jest prawie identyczny bu zegary działają, tylko IMO... blokuje, no i komunikacja z zegarkiem/ komputerkiem pokładowym wariuje bo się "nie mogą dogadać"
A ecu ma takie samo wejście i takie same kable idą do baku?

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mirek 67 napisał:

Witam

Mam już schematy elektryczne benzyny i będzie masakra z kablami.

Uparłem się zrobić swapa, więc muszę sobie poradzić.

Schematu licznika diesla nie mam, ale wygląda na to, że jest prawie identyczny bu zegary działają, tylko IMO... blokuje, no i komunikacja z zegarkiem/ komputerkiem pokładowym wariuje bo się "nie mogą dogadać"

Kolego do silnika 2.0 bez problemu powinieneś dostać wiązke eu w 

rozsadnych pieniadzach, ja bym szedł tą drogą, zaoszczedzisz sporo pracy i czasu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZWitam

Złącze ECU jest zupełnie inne. W dieslu jest duża podwójna wtyczka a w Ej204 są cztery.

Prawdopodobnie muszę "wyharatać" wiązkę z anglika i adaptować ją do diesla (mam dawcę kompletnego-jeżdżącego anglika)

Przewody paliwowe i elektryka pewnie do przekładki ewentualnie cały zbiornik (od dawcy)

Jak by ktoś chciał - mam wkładkę serwisową (opis) diesli subaru  2008 /2009.

Poniżej kilka zrzutów.

 

Schemat ECU Subaru diesel.JPG

Wtyk ECU Subaru diesel.JPG

ECU Subaru diesel.JPG

Wtyk ECU Subaru diesel.JPG

Wtyk ECU Subaru benzyna.JPG

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć cały zbiornik z pompą z dawcy. Co do przewodów paliwowych to oczywiście idą do wymiany. Wydaje mi się, że ich wymiana nie jest możliwa bez demontażu deski, ale na 100% pewien nie jestem, z przeróbka wiazki jest trochę pracy, gdybym miał możliwość dokupienia wiązki lhd nie bawilbym się w przeróbke, niestety 2.0 GT były tylko w wersji rhd, więc muszę przerobić wiązke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć cały zbiornik z pompą z dawcy. Co do przewodów paliwowych to oczywiście idą do wymiany. Wydaje mi się, że ich wymiana nie jest możliwa bez demontażu deski, ale na 100% pewien nie jestem, z przeróbka wiazki jest trochę pracy, gdybym miał możliwość dokupienia wiązki lhd nie bawilbym się w przeróbke, niestety 2.0 GT były tylko w wersji rhd, więc muszę przerobić wiązke.
Do h6 eu też kiepsko dostępna jest.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda przeróbka wiązki. Trzeba wszystko rozwinąć i oddzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki. Na powyższym zdjeciu widać rozdzielona wiązke. Na górze widać cienkie wiazki, które wychodzą z kabiny na zewnatrz auta. Te wiązki zostały oddzielone od reszty. Zostawiamy je tak jak są widoczne na zdjęciu a całą resztę poniżej obracamy. Tym sposobem wiązka sterownika silnika znajdzie się po prawej stronie a puszka bezpieczbikow po lewej. Po takim zabiegu albo montujemy ecu do góry nogami albo skracamy skrajną wtyczkę a drugą wydłużamy. Oczywiscie trzeba też pobawić się z związkami przy kierownicy bo po obroceniu wiązki będą one nie po tych stronach co trzeba. Potrzeba też odzielić całą wiązke airbag i albo ją obrócić ( o ile jest taka możliwość, albo wymienić na tą z instalacji diesla ). Przypominam, że prawo zabrania lutowania wiazek airbag. U mnie jest dodatkowo skrzynia AT, po obroceniu wiązki, wiązka od ecu skrzyni biegów jest za krótka i potrzeba ją przedłużyć. Generalnie przeróbka wiązki jest bardzo pracochłonna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda przeróbka wiązki. Trzeba wszystko rozwinąć i oddzielić od siebie poszczególne sekcje wiązki. Na powyższym zdjeciu widać rozdzielona wiązke. Na górze widać cienkie wiazki, które wychodzą z kabiny na zewnatrz auta. Te wiązki zostały oddzielone od reszty. Zostawiamy je tak jak są widoczne na zdjęciu a całą resztę poniżej obracamy. Tym sposobem wiązka sterownika silnika znajdzie się po prawej stronie a puszka bezpieczbikow po lewej. Po takim zabiegu albo montujemy ecu do góry nogami albo skracamy skrajną wtyczkę a drugą wydłużamy. Oczywiscie trzeba też pobawić się z związkami przy kierownicy bo po obroceniu wiązki będą one nie po tych stronach co trzeba. Potrzeba też odzielić całą wiązke airbag i albo ją obrócić ( o ile jest taka możliwość, albo wymienić na tą z instalacji diesla ). Przypominam, że prawo zabrania lutowania wiazek airbag. U mnie jest dodatkowo skrzynia AT, po obroceniu wiązki, wiązka od ecu skrzyni biegów jest za krótka i potrzeba ją przedłużyć. Generalnie przeróbka wiązki jest bardzo pracochłonna.
 
Przerabiania wiązki właśnie boję się najbardziej
Przełożenie silnika i skrzyni to pryszcz przy tym.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to zaznaczać kable które przecinamy. Ja każdy przewód, który przecinam odrazu zaznaczam. Przyklejam taśmę i opisuję np. A1 itd. Jeśli wszystko będziesz opisywał i bedziesz umiał czytać schematy z service manuala, dasz rade. Oczywiście wszystko trzeba polutowac i zabezpieczyć w koszulkach termokurczliwych. Potrzeba też wiele cierpliwości bo cała operacja zajmuje wiele godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Wziąłem się za wiązkę z diesla co widać na poniższych zdjęciach. Dłubania już jest sporo a ile jeszcze zostało !?

Część wiązki z komory silnika już mam w kabinie (główne gniazdo silnika).

Przemysław, czy muszę wyjąć całą wiązkę? bo mam problem z demontażem całego panelu ogrzewania (za nim idzie wiązka od ECU do kierownicy i bezpieczników).

Odkręciłem śruby/nakrętki  mocujące skrzynkę (chyba są tylko 3), ale wygląda że rurki ogrzewania i klimy ją trzymają na miejscu.

I tu pytanie - czy da się skrzynkę zdemontować lub zluzować by wyciągnąć wiązkę kabli bez rozszczelnienia/rozpinania układu ogrzewania i klimy?

 

 

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Mirek 67 napisał:

Witam

Wziąłem się za wiązkę z diesla co widać na poniższych zdjęciach. Dłubania już jest sporo a ile jeszcze zostało !?

Część wiązki z komory silnika już mam w kabinie (główne gniazdo silnika).

Przemysław, czy muszę wyjąć całą wiązkę? bo mam problem z demontażem całego panelu ogrzewania (za nim idzie wiązka od ECU do kierownicy i bezpieczników).

Odkręciłem śruby/nakrętki  mocujące skrzynkę (chyba są tylko 3), ale wygląda że rurki ogrzewania i klimy ją trzymają na miejscu.

I tu pytanie - czy da się skrzynkę zdemontować lub zluzować by wyciągnąć wiązkę kabli bez rozszczelnienia/rozpinania układu ogrzewania i klimy?

 

 

mam prośbę o nie robienie z mojego wątku działu technicznego :mrgreen:

Wiem że tematyka ciekawa i ciekawe rzeczy pokazujecie ale od tego jest dział techniczny, załóżcie temat o przekładaniu legacy IV i gromadźcie informacje.

 

Co do tematu to aktualnie auto sobie czeka aż znajdę czas na wyczyszczenie podwozia, ale coś czuję że najwcześniej prace będą w sierpniu, bo aktualnie zaczynam żniwa...

 

ciąg dalszy nastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten cały zabieg ze swapem ma jakikolwiek sens licząc swój czas nerwy  i tez kasę?
 
Jak robisz sam powolutku to jak najbardziej ma sens.
No i jak kupisz dyszla tanio. Akurat H6 mam za pół darmo w cenie silnika i skrzyni 6 mt to mi się opłaca.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mały update.
Prototyp wydechu został zrobiony w ciągu 2 dni na wariata, ale nie ma przedmuchów. Spawy wyglądają brzydko, ale swoją funkcję spełniają. Następny będę spawał TIGiem

Montowany i testowany na aucie mojego brata.
8a5b9ace2e35d8a70242af081545fa1d.jpg
8463449940f41d4a4ee8c552bf25ab42.jpg
bef8034edb2b72dbbb7066012efa78c8.jpg
55bc72eb3249e2e8070db8dc9d0e021c.jpg
a5a5edf9657e9347747f11f5735f345c.jpg
feef3fa71c5fccf998f23128eeec19e4.jpg
Kolektory firmy raptor superchargers
Uniwersalne katalizatory 2,5" firmy nie pamiętam, otwory na sondy na wzór oem zrobione.
Tłumik centralny (trójnik) turboworks przelotowy 2x 2,5" na 3"
Centerpipe 3"
Y-pipe (trójnik) z tyłu 3" na 2x 2,5"
backboxy turboworks przelotowe wlot 2,5" - wylot 4" :evilgrin:
Spawane migomatem z drutem i gazem do nierdzewki ale musiałem dostosowywać ustawienia spawarki na bieżąco, bo spawałem nierdzewkę drugi raz w życiu. :biglol:

Z tyłu trójnik troszkę nisko ale brat ma lekko zglebione auto. :giggle:
473de73e81f0ce14759b79a5f0dc99e6.jpg

A tak to gada:





Ciąg dalszy nastąpi.



Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Dj Brabus napisał:

Żałuję, że w pracy nie mogę posłuchać i trzeba czekać do 18:00, żeby na głośniczkach w domu puścić muzykę H6 :P

A ja już słuchałem :thumbup: brzmi super.

Podziwiam zapał i niezmiennie trzymam kciuki za pomyślne zakończenie :puchar:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie pytanko jako, że nadal dawcy dla swojego OBK nie znalazłem :krecka_dostal:    Czy koniecznym jest, aby dawca był poliftowy i czy to coś ułatwia tak naprawdę??

Bo przecież i tak przekładamy całą wiązkę itd. 

 

Kolega @przemyslawn swapuje przecież do dieslowskiej budy JDM'owe 2.0 GT, które jest przedliftowe i CAN BUS nie posiada. Jak wtedy rozwiązać problemy osprzętu wnętrza np. klimatyzacji która jest jednostrefowa w przedliftach?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawca nie musi być poliftowy. W przypadku przedliftowego dawcy najlepiej jest zamontować wiązke z przedlifta. Jeśli swapujesz benzynę do diesla to tak czy inaczej najłatwiej i najszybciej będzie wymienić całą wiązke. Z dostosowaniem wiazki diesla do benzyny może byc problem. Co do klimatyzacji to jak dla mnie nie robi żadnej różnicy to czy będzie ona jedno czy dwustrefowa. W moim po swapie będzie jednostrefowa. Jeśli dawcą będzie auto że skrzynią AT a biorca wersja ze skrzynią manualną, potrzeba będzie przespawac mocowanie skrzyni biegów, warto na to zwrócić uwagę podczas poszukiwania dawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Walka z rudą odcinek kolejny.

Notoryczny brak czasu, ale dzisiaj znalazłem dwie godzinki w końcu.

 

Po dłuższej przerwie, kontynuuję dzieło zniszczenia rudej. Za pomocą śrubokręta ściągałem fabryczną konserwację.

Niby delikatnie pordzewiałe:

20191021_153223.thumb.jpg.152cfcde7e93714d720e35dbb1109485.jpg

 

20191021_153603.thumb.jpg.edd1f1a509870b36c4b522c561ceb207.jpg

a pod konserwacją:

20191021_154337.thumb.jpg.b99ab6645ce8105720d4fd555184def4.jpg

 

tutaj ciekawy zachyłek przez który syf może spokojnie wchodzić w nadkola :blink::

VideoCapture_20191021-163757.thumb.jpg.a2bb8390c4271063c40523e39143e866.jpg

 

VideoCapture_20191021-163750.thumb.jpg.e2c9672b0b80f51cb2ccd8760ab65c01.jpg

:rolleyes:

VideoCapture_20191021-163805.thumb.jpg.b33ffd1d3306121c66b06a69cc2678e2.jpg

wszystkie ogniska rdzy przeszły test śrubokręta pozytywnie tzn. nigdzie nie wszedł :biglol:

 

 Wszystko będzie wypiaskowane. tylko zastanawiam się jak pozatykać otwory żeby piach nie został w profilach...

Wstępnie zafoliowałem.

20191016_174149.thumb.jpg.af622317d50bac5b7377f12caca78ba3.jpg

 

20191016_174154.thumb.jpg.80e85d76a6b82f708884d6a23e748cdf.jpg

Powoli ale najważniejsze że do przodu.

 

Ciąg dalszy nastąpi.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kolego, jeżeli Twój legaś tak osłonięty folią dłużej postoi - to cały będzie rudy.

Wilgoć z auta musi być odprowadzana (zmiana temperatury/osiadanie rosy itd.)

Mniej mu zaszkodzisz zostawiając na "przeciągu" niż w saunie z foli !

Nie myślałeś dlaczego w takich tunelach ogrodniczych ładnie rośnie? - bo wilgoć nie idzie do nieba, tylko w roślinki !!!

A poza tym konstrukcja tunelu najczęściej jest przynajmniej w ocynku, żeby przetrwała więcej niż jeden sezon.

Pozdrawiam

Edytowane przez Mirek 67
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...