Skocz do zawartości

Mirek 67

Użytkownik
  • Postów

    150
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Nowy Sącz
  • Auto
    Legacy 2.0 Diesel sedan

Ostatnie wizyty

1260 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Mirek 67

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

22

Reputacja

  1. Witam Panowie Swojemu Legasiowi zrobiłem swapa na benzynę 2,0 bez turbo (z anglika - przedlifta) ale miałem całego sprawnego dawcę. Problemy wyszły z klimą bo dawca był "prawiczek jednostrefowy" i nie dało się skrzynki przełożyć - ale przepiąłem instalację i jeszcze nie dokończyłem A/C chociaż już rok nim jeżdżę. Większym problemem jest z ABS/AWD bo pompa jest jednokrotnego zapisu (brak komunikacji z ECU silnika i nie ma ABS...) a ta od dawcy jest inna - i ten temat też czeka do ogarnięcia (mam inne auto do jeżdżenia- zwłaszcza teraz przez zimę więc ciągle to odkładam). Zabawy z przeplataniem instalacji jest co niemiara-skrzynki przekaźnikowe i bezpiecznikowe, jakieś air... zamiast świec żarowych, do tego podmianka instalacji paliwowej - najlepiej razem ze zbiornikiem i zbiorniczkiem odpowietrzającym w tylnym nadkolu. Elektryczne wspomaganie kierownicy udało się zachować. W trakcie pracy z instalacją i wynikających problemów, trochę podniósł mnie na duchu (i dobrymi radami) przemyslawn - za co wielkie dzięki. Najważniejsze że schematy są dostępne do chyba każdej wersji i można prześledzić całą instalację drucik po druciku (który zostawić a który podmienić). Na koniec było odblokowanie immobilisera w Carficie (bo zostawiłem dieslowskie zegary), zrobienie diagnostyki i papierów. Roboty ogólnie dużo - zwłaszcza analizowanie schematów i przepinanie instalacji, mechanicznie właściwie nie wiele (ale nie zmieniałem skrzyni biegów), no i przy okazji konserwacja całego podwozia. Satysfakcja z tego, że udało się to zrobić jest duża i to bez garażu -na podwórzu- na czołgistę (bez kanału) Niedociągnięcia spokojnie się dociągnie, braki się uzupełni i szafa będzie grać (znaczy się jeździć) - w zasadzie to i tak już od roku jeździ. Jak masz ChudyWojtku kompletnego dawcę, dużo czasu i samozaparcia to można się bawić w swapa bo wkład kasy jest nie wielki (przynajmniej niewielki był u mnie bo dawca do końca jeździł - tylko że po prawej stronie).
  2. Witam Pompa ABS dawcy ma inną budowę (jest bez ESP) i nie podchodzi do mojego, więc puki co nie mam ABS-u ani ESP. Mam jeszcze inne auto i zimę przejeżdżę innym a na wiosnę zmienię skrzynię i dyfer od dawcy bo dziwnie się jeździ iii "brakuje pod nogą"
  3. Witam Niestety to 2.0 bez turbo a wrażenie mam jakby zmieniło się przełożenie o jeden bieg w dół. Generalnie to mam inny problem, bo nie mogę znaleźć kogoś do przeprogramowania pompy ABS albo ECU. Rzecz w tym, że Ecu silnika nie rozpoznaje ABS a pompa ABS jest jednokrotnego zapisu a to oryginalna pompa w aucie. Wydaje mi się że wystarczyło by zmienić coś Ecu silnika, ale coś nie kumam?
  4. Witam Już bujam się legasiem z tą skrzynią z diesla i jest całkiem nieźle (myślałem że będzie gorzej), biegi są trochę dłuższe, ale nie jest źle. Nie wiem jak jazda w korku, ale i tak dopasowanie biegów nie jest lepsze do 50km/h czy w dieslu czy benzynie ( teraz - 4 prawie 2tyś obr. i jest 60km\h). Wcześniej, to znaczy w dieslu jeździłem z podpiętym modułem (miał blisko 200 KM), jazda była rewelacyjna, nie dość że zbierał się od 1,5tyś obr. to nie trzeba było specjalnie tłamsić pedału gazu i szedł jak burza, coś na wzór amerykańskich kilku-litrowych aut (chcesz wyprzedzać- deptasz w pedał bez redukcji i legaś rwał się do przodu jak by tylko na to czekał ) a teraz to zwykłe auto i nie ma tej frajdy, tylko że lepiej się trzyma drogi niż inne. Jak znudzi mi się taka jazda to sobie zmienię skrzynię bo mam od dawcy
  5. Witam W brew pozorom wymiana rozrządu to nie tak trudna sprawa, warto zrobić to samemu jeżeli cokolwiek "grzebiesz" przy aucie. Na tym forum jest dużo pomocnych osób służących radą, zdjęciami i filmikami i z pewnością dasz radę a przy tym jaką będziesz miał frajdę. Powodzenia
  6. Witam Jak sam będziesz zmieniał rozrząd, to za kasę którą miałbyś zapłacić u mechanika kupisz klucz dynamometryczny i zostanie ci na inne "okazje" i jeszcze trochę zostanie w kieszeni złociaków.
  7. Witam Napisz czy coś udało Ci się z tą pompą?
  8. Witam Kiedyś na tym forum zamieściłem zdjęcia wymiany paska rozrządu poniżej link do tego tematu (co prawda to silnik DOHC ale na zdjęciach dokładnie pokazałem znaki na kołach, pasku i obudowie , które trzeba zgrać ze sobą i to wszystko jest na prawdę proste. Pozdrawiam, miłej pracy
  9. Witam Dokładnie tak jak napisałeś - wyplotłem z głównej wiązki tę od ECU i podmieniłem, do tego część musiałem przelutować a inne usunąć lub wykorzystać pod inne czujniki (generalnie przepiąłem całą wiązkę silnika na wtyku B21) Pokombinowałem trochę z puszką bezpieczników przy akumulatorze - w miejsce przekaźników świec żarowych wstawiłem te od Air.... Zostawiłem wspomaganie elektryczne i wymontowałem pompę wspomagania (musiałem zmienić pasek na krótszy). Jeszcze nie wiem co z klimą, bo w starej jest dodatkowo czujnik ciśnienia do ECU a w mojej 2-strefowej nie ma. Przy wyciąganiu silnika musiałem spuścić gaz z klimy a teraz czekam na "kaciany" z chin do serwisowania A/C (cenowo komplet 400zł - podobnie jak oddanie auta do nabicia klimy w serwisie a przynajmniej zostaną mi kaciany z komputerkiem do serwisowania A/C). Jak przeprogramują IMMO i nabije klimę to się okaże czy trzeba jakoś oszukać ECU. Przy podmianie silników nie zmieniałem skrzyni - została z diesla razem z rozrusznikiem bo jest trochę większy i musiałbym robić tuleję. Nie wiem jeszcze jak będzie się jeździło z takimi przełożeniami skrzyni, ale jak nie będzie mi odpowiadać - to i skrzynię przełożę (obudowa skrzyni i wałek wilowpustu sprzęgła pasują zamienni do siebie bez przeróbek). Wydech podmieniłem z anglika i zawieszenie skrzyni, bo rura idzie inaczej i obijała się o nią (muszę jeszcze przespawać mocowanie na rurze). Przy okazji rozbierania ostatnich tłumików wstawiłem tulejki uszczelniające od TICO zamiast oryginalnych uszczelek - skorodowane uszy od temperatury i wody powykszywiały się i nie było możliwości uszczelnić łączenia (alternatywa odciąć i wspawać nowe uszy) a koszt 2 tulejek to parę złotych i pasują. A wracając do wiązki ECU silnika - to 2 z 4 wtyczek z kablami w zostawiłem w oryginalnej długości (nie chciałem wszystkich kabli skracać i lutować - tylko te niezbędne), obróciłem ECU bo i tak było inaczej mocowane i zawinąłem kable pod blachą osłonową (ale nie robiłem żadnych pętli) grunt że się zmieściły. Dobrze że kupiłem całego dawcę, bo dopiero w trakcie swapa wychodzi ile dodatkowych części potrzeba podmienić żeby nie odwalić hały (choćby puszka na gazy paliwa w nadkolu o czym nikt nie pisze) a przy okazji zostają części "eksploatacyjne" zawieszenia do ewentualnej podmiany.
  10. Na automacie się w ogóle nie znam, więc nic innego nie wymyślę. Pozdrawiam
  11. Witam Gdyby to był problem z zaworami, to nie tylko podczas hamowania, nieprawdaż? To się dzieje tylko podczas hamowania, na postoju może deptać hamulec i jest ok.
  12. Nooo nie wiem jak działają czujniki w automacie, ale czy nie szukać rozwiązania w tym kierunku, jakiś czujnik w skrzyni (nie ma ich dużo).
  13. Witam ponownie Przypomniała mi się pewna opcja. Podczas hamowania silnikiem ECM odcina dopływ paliwa (gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty i jest na biegu ), jeżeli czujnik pedału sprzęgła lub luzu w skrzyni, albo kabel będzie uwalony to ... może tu masz problem. Podczas hamowania ECM "myśli" że hamujesz silnikiem i odcina paliwo bo takie ma sygnały z czujników (stare samochody zawsze miały minimalne dawki paliwa na wtryski a z tego co wiem to w legasiu całkowicie odcina paliwo - ekologia/oszczędność spalania?!). W moim dieslu na sprzęgle był podwójny czujnik a na benzynie 2.0 jest jeden. Czy u Ciebie ktoś nie przekombinował (np. w stanach) i nie założył pojedynczy czujnik, lub uwalony masz kabel, może ECM wariuje? Sprawdzenie tej opcji nic Cię nie kosztuje, więc powodzenia i daj znać.
  14. Na początek rozłącz akumulator i poczekaj kilka minut, potem sprawdź hamowanie ( może jakiś głupi błąd)
  15. Witam Ale check Ci się nie zapala?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...