Jump to content

Mirek 67

Użytkownik
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

18 Dobry

About Mirek 67

  • Rank
    ..:: Bywalec :..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    Nowy Sącz
  • Auto
    Legacy 2.0 Diesel sedan

Recent Profile Visitors

305 profile views
  1. Witam Niestety to 2.0 bez turbo a wrażenie mam jakby zmieniło się przełożenie o jeden bieg w dół. Generalnie to mam inny problem, bo nie mogę znaleźć kogoś do przeprogramowania pompy ABS albo ECU. Rzecz w tym, że Ecu silnika nie rozpoznaje ABS a pompa ABS jest jednokrotnego zapisu a to oryginalna pompa w aucie. Wydaje mi się że wystarczyło by zmienić coś Ecu silnika, ale coś nie kumam?
  2. Witam Już bujam się legasiem z tą skrzynią z diesla i jest całkiem nieźle (myślałem że będzie gorzej), biegi są trochę dłuższe, ale nie jest źle. Nie wiem jak jazda w korku, ale i tak dopasowanie biegów nie jest lepsze do 50km/h czy w dieslu czy benzynie ( teraz - 4 prawie 2tyś obr. i jest 60km\h). Wcześniej, to znaczy w dieslu jeździłem z podpiętym modułem (miał blisko 200 KM), jazda była rewelacyjna, nie dość że zbierał się od 1,5tyś obr. to nie trzeba było specjalnie tłamsić pedału gazu i szedł jak burza, coś na wzór amerykańskich kilku-litrowych aut (chcesz wyprzedzać- deptasz w pedał bez redukcji i legaś rwał się do przodu jak by tylko na to czekał ) a teraz to zwykłe auto i nie ma tej frajdy, tylko że lepiej się trzyma drogi niż inne. Jak znudzi mi się taka jazda to sobie zmienię skrzynię bo mam od dawcy
  3. Witam W brew pozorom wymiana rozrządu to nie tak trudna sprawa, warto zrobić to samemu jeżeli cokolwiek "grzebiesz" przy aucie. Na tym forum jest dużo pomocnych osób służących radą, zdjęciami i filmikami i z pewnością dasz radę a przy tym jaką będziesz miał frajdę. Powodzenia
  4. Witam Jak sam będziesz zmieniał rozrząd, to za kasę którą miałbyś zapłacić u mechanika kupisz klucz dynamometryczny i zostanie ci na inne "okazje" i jeszcze trochę zostanie w kieszeni złociaków.
  5. Witam Napisz czy coś udało Ci się z tą pompą?
  6. Witam Kiedyś na tym forum zamieściłem zdjęcia wymiany paska rozrządu poniżej link do tego tematu (co prawda to silnik DOHC ale na zdjęciach dokładnie pokazałem znaki na kołach, pasku i obudowie , które trzeba zgrać ze sobą i to wszystko jest na prawdę proste. Pozdrawiam, miłej pracy
  7. Witam Dokładnie tak jak napisałeś - wyplotłem z głównej wiązki tę od ECU i podmieniłem, do tego część musiałem przelutować a inne usunąć lub wykorzystać pod inne czujniki (generalnie przepiąłem całą wiązkę silnika na wtyku B21) Pokombinowałem trochę z puszką bezpieczników przy akumulatorze - w miejsce przekaźników świec żarowych wstawiłem te od Air.... Zostawiłem wspomaganie elektryczne i wymontowałem pompę wspomagania (musiałem zmienić pasek na krótszy). Jeszcze nie wiem co z klimą, bo w starej jest dodatkowo czujnik ciśnienia do ECU a w mojej 2-strefowej nie ma. Przy wyciąganiu silnika musiałem spuścić gaz z klimy a teraz czekam na "kaciany" z chin do serwisowania A/C (cenowo komplet 400zł - podobnie jak oddanie auta do nabicia klimy w serwisie a przynajmniej zostaną mi kaciany z komputerkiem do serwisowania A/C). Jak przeprogramują IMMO i nabije klimę to się okaże czy trzeba jakoś oszukać ECU. Przy podmianie silników nie zmieniałem skrzyni - została z diesla razem z rozrusznikiem bo jest trochę większy i musiałbym robić tuleję. Nie wiem jeszcze jak będzie się jeździło z takimi przełożeniami skrzyni, ale jak nie będzie mi odpowiadać - to i skrzynię przełożę (obudowa skrzyni i wałek wilowpustu sprzęgła pasują zamienni do siebie bez przeróbek). Wydech podmieniłem z anglika i zawieszenie skrzyni, bo rura idzie inaczej i obijała się o nią (muszę jeszcze przespawać mocowanie na rurze). Przy okazji rozbierania ostatnich tłumików wstawiłem tulejki uszczelniające od TICO zamiast oryginalnych uszczelek - skorodowane uszy od temperatury i wody powykszywiały się i nie było możliwości uszczelnić łączenia (alternatywa odciąć i wspawać nowe uszy) a koszt 2 tulejek to parę złotych i pasują. A wracając do wiązki ECU silnika - to 2 z 4 wtyczek z kablami w zostawiłem w oryginalnej długości (nie chciałem wszystkich kabli skracać i lutować - tylko te niezbędne), obróciłem ECU bo i tak było inaczej mocowane i zawinąłem kable pod blachą osłonową (ale nie robiłem żadnych pętli) grunt że się zmieściły. Dobrze że kupiłem całego dawcę, bo dopiero w trakcie swapa wychodzi ile dodatkowych części potrzeba podmienić żeby nie odwalić hały (choćby puszka na gazy paliwa w nadkolu o czym nikt nie pisze) a przy okazji zostają części "eksploatacyjne" zawieszenia do ewentualnej podmiany.
  8. Na automacie się w ogóle nie znam, więc nic innego nie wymyślę. Pozdrawiam
  9. Witam Gdyby to był problem z zaworami, to nie tylko podczas hamowania, nieprawdaż? To się dzieje tylko podczas hamowania, na postoju może deptać hamulec i jest ok.
  10. Nooo nie wiem jak działają czujniki w automacie, ale czy nie szukać rozwiązania w tym kierunku, jakiś czujnik w skrzyni (nie ma ich dużo).
  11. Witam ponownie Przypomniała mi się pewna opcja. Podczas hamowania silnikiem ECM odcina dopływ paliwa (gdy pedał sprzęgła nie jest wciśnięty i jest na biegu ), jeżeli czujnik pedału sprzęgła lub luzu w skrzyni, albo kabel będzie uwalony to ... może tu masz problem. Podczas hamowania ECM "myśli" że hamujesz silnikiem i odcina paliwo bo takie ma sygnały z czujników (stare samochody zawsze miały minimalne dawki paliwa na wtryski a z tego co wiem to w legasiu całkowicie odcina paliwo - ekologia/oszczędność spalania?!). W moim dieslu na sprzęgle był podwójny czujnik a na benzynie 2.0 jest jeden. Czy u Ciebie ktoś nie przekombinował (np. w stanach) i nie założył pojedynczy czujnik, lub uwalony masz kabel, może ECM wariuje? Sprawdzenie tej opcji nic Cię nie kosztuje, więc powodzenia i daj znać.
  12. Na początek rozłącz akumulator i poczekaj kilka minut, potem sprawdź hamowanie ( może jakiś głupi błąd)
  13. Witam Ale check Ci się nie zapala?
  14. Witam Na wolnych obrotach jest ok? Spróbuj na postoju depnąć hamulec, czy jest jakaś reakcja silnika?
  15. Witam Mogę się pochwalić, że ja swoją robotę skończyłem (swap), teraz czekam na przeprogramowanie immo. Po zamianie silnika, instalacji, zbiornika, wydechu i ... , ... przy okazji konserwacja podwozia, odpaliłem auto (przynajmniej na chwilę zanim zablokował go immo). To czego się obawiałem - elektryczne wspomaganie (z diesla) zadziałało, bo w dawcy było hydrauliczne. Zobaczę jak wyjdzie z klimą, ba zostawiłem swoją dwu-atrefową i oczywiście problem z instalacją bo nie jest zgodna, ale to się dowiem po przeprogramowaniu immo. Przemyslawn pochwal się jak Tobie idzie. Pozdrawiam
×
×
  • Create New...