Jump to content

Szymon Koronkiewicz

Nowy
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About Szymon Koronkiewicz

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A jakiś dobry mechanik w okolicach Kotliny Kłodzkiej? Ktoś kto się zna, bo jak słuszę teorie typu: paaanie to na pewno ciśnienie na cylindrze. Pytam, co robić, a on mi na to zezłomować, bo naprawa to kilka tys. i to się nie opłaca. Jak to się nie opłaca? Mam wydać kolejne 8 tys. zł na używane legacy by pojeździć nim 2 lata? To już lepiej zainwestować w naprawdę tego i przedłużyć mu życie o 7-8 lat.
  2. Ale świece są nowe na bank sprawne, toć wymieniane były. One wraz z kablami. To stary samochód i powoli w nim reperuję co się da. Stąd przemyślenie, żę to cewka. A możesz mi powiedzieć, jaka jest realnie różnica między cewkami dostępny na alledrogo za powiedzmy 230 zł, a takimi za 450 zł?
  3. Czy wymiana cewki samodzielnie to jakaś wielka filozofia? Z tego co widzę ona jest na wierzchu, niejako przykręcona na silniku. Tam chyba nie ma żadnych uszczelek po prostu 4 kable do świec, 1 kabel doprowadzający prąd i 4 śruby. A z tego co widzę na alledrogo cewka kosztuje 160 zł. To nie majątek.
  4. @pablonas skoro cewka jest jedna to może sprawiać problem tylko dla jednego cylindra?
  5. Dodam jeszcze, że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym rura wydechowa lekko sie telepie a silnik brzmi jakby nie do końca równo pracował. Brzmi tak jakby był na granicy z gaśnięcia. Pracuje, nie gaśnie, obroty nie falują, ale brzmi tak jakby się przydławiał.
  6. Dobra chłopaki to podrążmy temat głębiej. Co jeśli zjawisko wypadania zapłonu zachodzi wyłącznie na zimnym silniku? Od strony obrotów wygląda to mniej więcej tak. Odpalam zimny silnik. Na biegu jałowym obroty są wyższe niż 10, bo komputer podaje większe ilości paliwa. Po paru chwilach obroty spadają. Komputer uznaje, że już jest ok. I w tym momencie następuje dławienie się silnika. Tutaj kilka razy próbowaliśmy czyścić błąd w komputerze i jeśli wyskakiwał to zawsze w tym momencie. Potem temperatura silnika jeszcze się zwiększa i sytuacja wraca do normy. Ciekawostka: próbowaliśmy zrobić tak. Wyczyściliśmy błąd komputera id od momentu odpalenia silnika do jego PEŁNEGO rozgrzania lekko naciskałem gazy by nigdy obroty nie spadły poniżej dychy. Błąd nie wystąpił. Ja nie jestem mechanikiem, ale z grubsza wygląda mi to tak jakby albo komputer zbyt wcześnie podejmował decyzję o obniżeniu obrotów na biegu jałowym, albo jakby z tym jednym cylindrem coś było nie tak i powodował że przy obniżonej dawce paliwa i mniejsze niż zakłądana temperaturze coś nie trybi.
  7. No i to jest problem. nie wiem, czy kiedykolwiek były regulowane luzy. Jest tak i na gazie i na benzynie. Wtrysk gazu jeden wymieniałem, więc można powiedzieć, że tu raczej wsio ok. Wymiana cewki nie jest droga, zastanawiam się czy nie strzelić i nie wymienić tej od wadliwego cylindra. Kilka pytań. Czy błąd wypadania zapłonu może być związany z nagarem w przepustnicy (niedostatecznie duża dawka powietrza na jałowym biegu - tylko wtedy się lampka zapala nigdy na wyższych obrotach)?
  8. @pablonas przepraszam jestem laikiem tak chodzi o przewody doprowadzające prąd do świeć. Silnik po tej wymianie pracuje lepiej zauważalnie, ale nadal pojawia sie błąd wypadania zapłonu.
  9. Witam, Subaru Legacy 2001 - kombi 2.0 benzyna + gaz - błąd silnika - wypadanie zapłonu, świeci się żółta kontrolka. Silnik po wymianie uszczelek przy zaworach (przeciekały), po wymianie świec i wiązki kablowej, cewka w porządku. Błąd nadal się pojawia. Z czego to może wynikać? Jakie mogą być przyczyny? Dodam że jeśli chodzi o cewkę nie była "sprawdzana" ale mechanik twierdzi, ze jest ok.
  10. Tempomatu brak, o przepustnicy ostatnio myślałem i będę zlecał czyszczenie. Wołają 250 zł. Nie wiem czy to dużo, ale jeszcze nigdy niczego mi mechanik nie zawalił więc zobaczymy lista napraw robi się coraz dłuższa, ale z każdą kolejną auto jeździ coraz lepiej. Powoli je ratuję
  11. Mechanik mówi, że jest problem z dostępnością. Chcę wymienić komplet tulei tylnego zawieszenia. Czy ktoś z was wie gdzie i za ile można takowy dostać?
  12. WItam wszystkich wiedzących. Subaru Legacy 2001 rocznik, silnik benzyna 2.0 + gaz. Świeżo po wymianie świec oraz kabli, cewka sprawna. Wyraźna poprawka pracy silnika, ale są nadal trzy problemy. Zdarza się, że na niskich obrotach gaśnie (tak na benzynie jak i gazie). Po rozgrzaniu silnika się to już nie zdarza. Przełączając się na gaz na wolnych obrotach pracuje jakby mniej płynnie niż na benzynie. I najbardziej palący problem. Zdarza się, że obroty się zawieszają. Wygląda to tak, że jedziemy sobie powiedzmy 50 na godzinę mając obroty w okolicach 3 000 wciskamy sprzęgło celem zmiany biegu i zanim go zmienimy obroty stoją. I to NIE JEST efekt taki że one po pewnym czasie opadają tylko stoją tak jakbym cały czas gaz wciskał. Wiem na pewno, że katalizator jest do wymiany w sensie jest pełny. Czy to może być powodem powyższych objawów?
  13. Jak w tytule rzecz dotyczy składania kanapy tylnej. Po oby stroneach fotela są w górnej częsci oparcia otwory, w których znajduje się metalowa linka. Ona po pociągnięciu powinna umożliwiać złożenie foteli. Linka ta zakończona jest gwintem. Na tym gwincie powinien być nakręcony element służący do chwytania za linkę. Niestety po oby stronach brakuje tej końcówki. Jak się zajrzy w otwor widać tylko linkę zakończoną gwintem. Gdzie ten elemente można dostać?
  14. @Dzixd czyli w praktyce pozostaje mi tylko dać do naprawy do wymiany sprzęgła i modlić się by dwumasy nie było lub by była jeszcze w znośnym stanie...
  15. @niebieskiultras Na silniku jest oznaczenie EJ20 BEZ jedynki na końcu. Czy to coś zmienia?
×
×
  • Create New...