Jump to content

aterka

Nowy
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

About aterka

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna

Recent Profile Visitors

192 profile views
  1. Rzeczywiście inne :-). Mike zrobił drugi dokument o 580 ale pdf-a nie znalazłem. Jest do przeglądnięcia na Youtube ale wydaje się, że nie jest kompletny: Znalazłem też manual techniczny https://www.manualslib.com/manual/1589488/Subaru-Legacy-2015.html?page=1#manual może coś znajdziesz. Trochę dziwne, w stosunku do 690 bardzo mało informacji praktycznych o 580. Zerknij jeszcze na te opisy i grafikę, powinno pomóc. Wtyczka na zewnątrz "jest lustrem" tej wewnątrz.
  2. Powinny być takie same, z takim samym rozkładem "funkcji" jak w 690. Nie znalazłem informacji o czymś innym i nie sądzę aby były inne. W dokumencie Mike Souza opisany jest jeden rodzaj.
  3. Tak, elektronika skrzyni połączona jest dwoma złączmi. Rozpięcie szarej wtyczki (szarego złącza) daje dostęp do pinów, przez które multimetrem robimy pomiar rezystancji każdego elektrozaworu znajdującego się w sterowniku skrzyni. Wartości rezystancji poszczególnych elektrozaworów określone są w serwisówce Subaru lub ogólnie dostępnych materiałach http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2011/USDM Legacy FSM 2011 (BM-BR)/2011/5 TRANSMISSION SECTION/CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION DIAGNOSTICS CVTdiag/5. Transmission Control Module TCM I-O Signal.pdf Fajny materiał opisują
  4. Z tego co wiem, elektrozawory nie są częściami jako takimi. Częścią podlegającą wymianie jest sterownik. Być może do 4eat są dostępne i traktowane jako część zamienna. Tego nie wiem. Temat elektrozaworów, ich awarii i wymiany (do skrzyni CVT) zgłębiłem chyba w 100%. Dla siebie kupiłem używkę, nie miałem czasu czekać na przesyłkę ze Stanów.
  5. Pomiar rezystancji elektrozaworów można zrobić przez wtyczkę, bez rozbierania skrzyni. Pierwszą i najważniejszą sprawą są nr błędów. Akurat w tym przypadku precyzyjnie informują, który z elektrozaworów jest uszkodzony. Pomiar rezystancji (robiony przez wtyczkę) tylko upewnia. Niezależnie od procedury, sterownik i tak trzeba wyjąć. Kolejność prac opisałem dwa posty wyżej. Jeszcze jedna uwaga. W misce olejowej, przed sterownikiem jest filtr oleju. Metalowy z siatką. Dość drogi. Nie sądzę aby nie nadawał się do umycia w myjce ultradźwiękowej więc wymiana na nowy (moim zdaniem)
  6. Masz może nr błędów? Jaki przebieg tego auta? Nie opisałeś zbyt dokładnie problemu ale wydaje się, że padł któryś z elektrozaworów (jeśli mechanicy myśleli, że problem zniknął to pewnie padł Lock-up, co jest niejako standardem przy przebiegu ok. 200 tys. km) w sterowniku skrzyni. Można wymienić cały sterownik za ok. 1200$ albo sam elektrozawór za 300 zł. Czas przesyłki ze Stanów (najłatwiej dostać) to max 10 dni. Naprawa nie jest żadnym problemem. ...Solenoid (elektrozawór) jest padnięty. Tych elektrozaworów, w sterowniku jest 7 (mówię o skrzyni CVT). Najszybciej pada Lock-
  7. Trudno to porównać ale co do zasady jest tak samo. Obroty spadają do zera i silnik gaśnie. Jednak w automacie jest możliwość (przynajmniej na razie) uniknięcia problemu poprzez dzielenie hamowania np. na dwa razy. Hamuję, odpuszczam i znowu hamuję. Wówczas nie zgaśnie. Zgaśnie, gdy hamulec jest wciśnięty od momentu rozpoczęcia hamowania do całkowitego zatrzymania. Jednak tylko przy wolnej jeździe, ok. 15-20 km/h. Jeśli jadę szybciej np. 60 km/h i rozpocznę hamowanie to nawet trzymając hamulec do końca, auto nie zgaśnie. Trochę to dziwne ale tak to "działa".
  8. Niestety :-( Odłączenie akumulatora i czyszczenie przepustnicy nie pomogło. Po dokładniejszym "teście" wychodzi na to, że zgaśnie lub prawie zgaśnie przy mocniejszym hamowaniu z małej prędkości, kiedy obroty są niższe. Przy hamowaniu, nawet ostrym z większej prędkości nie gaśnie. W takim przypadku wszystko jest ok. Po dłuższym testowaniu wydaje się, że temperatura otoczenia jak i silnika nie mają znaczenia. Wcześniej myślałem, że może to mieć znaczenie ale hamowanie na ciepłym robiłem z większej prędkości.
  9. Tak, auto US. Nie ma info odnośnie tego problemu. Czytałem na forum (US) o podobnych problemach użytkowników w Stanach i generalnie wszyscy piszą o konwerterze momentu ale nie w każdym przypadku wymiana rozwiązuje problem. Temat czyszczenia przepustnicy także był poruszany.
  10. Nie, żadnych błędów. Tak myślałem (z akumulatorem) ale zrobię to rano na zimym silniku i po podłączeniu zrobię jazdę próbną. Dzięki imienniku ;-)
  11. Na wolnych obrotach jest ok ale odnoszę wrażenie, że brakuje 50-75 obrotów do właściwej pracy. Z kolei "test" ostrzejszego hamowania na dobrze rozgrzanym silniku wypadł pomyślnie. Zatrzymałem auto i nie zgasło. Podepnę się zaraz do aplikacji serwisowej i sprawdzę obroty. Edit: obroty ok. Po osiągnięciu temperatury 88 st.C obroty delikatnie falują w zakresie 695-705. Naciśnięcie hamulca zmienia wartość (na moment) do 730 i wraca do ok. 700.
  12. Czy doświadczył ktoś problemu gaśnięcia silnika przy mocniejszym hamowaniu np. przy dojeżdżaniu do świateł. Usterka pojawiła się nagle. Hamowanie przed przejściem dla pieszych, szybki spadek obrotów, drżenie i silnik gaśnie. Trwa to dwa dni i odnoszę wrażenie, że częściej chce zgasnąć gdy silnik jest zimny. Przy dobrze rozgrzanym silniku (ok. 40 min. jazdy) problem nie wystąpił. Nauczyłem się radzić sobie z problemem dzieląc hamowanie na dwa lub trzy razy ale przy normalnym hamowaniu problem powraca. Czy jest możliwość regulacji pozwalającej rozwiązać problem czy wiąże się
  13. Trochę to dziwne. Przeglądnąłem sporo zdjęć i wydaje się, że problemem jest tylko zderzak. Wygląda tak, że grill w wersji US jest bardziej nachylony w kierunku kabiny. Oczywiście to tylko zdjęcia i mogą dawać złudne wrażenie takiego stanu. Wymiarowo auta są identyczne więc nic z tego nie rozumiem. Maska EU założona do wersji US na długości błotników i świateł pasuje idealnie. Wydaje się także, że zaczep blokujący również pasuje ale do końca tego nie sprawdziłem. Jeśli chodzi o drzwi i błotniki to już w ogóle nie widać różnic. Przynajmniej ja nie widzę ;-)
  14. Przepraszam za wcześniejszy brak odpowiedzi. Tak, udało się zdiagnozować i naprawiłem usterkę. Tak się złożyło, że w zasadzie jednocześnie padły piasty z przodu i z tyłu. Wcześniejsza diagnostyka (przodu) była oczywista i wiadomo było, że to piasty. Objawy tyłu nie były tak oczywiste ale po wymianie jest cisza. Szuranie i rzężenie ustało a wynikało z rezonowania uszkodzonego łożyska. Szukając sprawcy warto także sprawdzić łożyska wiatraków... Jeśli chodzi o drgania pedału hamulca (są minimalne) to wynikają najprawdopodobniej ze zużywającego się mocowania skrzyni.
  15. Dawca maski to Legacy/Outback Diesel 2012 EU. Biorca to Legacy 2.5 2011 US. Auta "identyczne" ale maski nie. Po dopasowaniu do linii świateł jest OK (pasuje idealnie) ale wersja EU jest dłuższa (zaczep blokujący pasuje ale jest więcej maski przed zaczepem). Różnica to kilka cm. Teraz pytanie, czy wymiana tylko zderzaka z grillem rozwiąże problem czy trzeba zmnieniać także mocowanie dla belki zderzaka i samą belkę?
×
×
  • Create New...