Skocz do zawartości

ater

Nowy
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia ater

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. Wymiana tego elektrozaworu nie powinna być problemem. Wystarczy jeden, nr błędu precyzuje, który jest do wymiany. Kup sobie 2 (lub ile chcesz) chińskie na Ebay i wymień. Wymiana jest (moim zdaniem) banalnie prosta, jeśli dysponujesz podnośnikiem lub kanałem i zestawem potrzebnych narzędzi. Poszukaj na youtube, może ktoś wymieniał/naprawiał taki sterownik. https://www.ebay.com/itm/115218761674
  2. 690-ka i 215 tys. km to trochę mało na taką awarię. Chyba, że to mile(?) Jeśli jednak nie było wymiany oleju (jeśli to km, przynajmniej dwóch) to rzeczywiście, konwerter nie da rady nawet przy takim przebiegu. Jeśli chcesz sprawdzić na wyjętym sterowniku to oczywiście możesz to zrobić. Będzie to też okazja do wymiany oleju w skrzyni, która teoretycznie może pomóc rozwiązać problem z gaśnięciem. Teoretycznie. Jeśli chcesz sprawdzić bez demontażu sterownika to złącze/kostka jest na skrzyni. Doskonale widoczna po otwarciu maski, szary kolor. W innym wątku dokładnie opisałem przebieg diagnostyki i naprawy uszkodzonych elektrozaworów (jako aterka). Nie sądzę jednak, że problem jest w sterowniku czy elektrozaworach. Choć (również teoretycznie) jest to możliwe. Prawdopodobieństwo, że pomiar uszkodzonego elektrozaworu pokaże właściwą rezystancję jest znikome. Konwerter momentu to sprzęgło hydrokinetyczne i bez wyjęcia skrzyni nie można go wymienić. Naprawa sprzęgła polega na jego wyjęciu, wysłaniu do jednej z wielu firm specjalizujących się w regeneracji i otrzymaniu nowego (raczej nie Twojego chociaż to możliwe). Możesz też zamówić sprzęgło i zapłacić kaucję otrzymując nowe przed wyjęciem skrzyni. Wyjdzie trochę albo nawet sporo taniej ponieważ wymiana będzie natychmiastowa, zużyty na nowy bez oczekiwania na przesyłkę. Koszty? Tanio nie będzie, nie da rady. Sprzęgło to ok. 1k (max), olej 12 l (byle czego nie wlejesz), filtr z miski (można umyć w myjce ultradźwiękowej), filtr z góry (raczej nowy) i usługa, raczej nie tania chyba, że zrobisz sam z dobrym znajomym.
  3. Tylko wymiana sprzęgła. To nie jest usterka elektroniczna tylko mechaniczna. Czy można sprawdzić bez ściągania miski, który elektrozawór jest padnięty? Tak, przez złącze/kostkę, multimetrem. Która to skrzynia, 690 czy 580? Jaki przebieg ma Twoje auto?
  4. Dzień dobry, już wszystko wiadomo. Przyczyna szarpania (stukania, terkotania, trzęsienia) to uszkodzona jedna szklanka krzyżaka wału napędowego, tego przy wyjściu wału ze skrzyni. Wał został wyjęty, profesjonalnie zregenerowany (oba krzyżaki, łożysko podpory, malowanie, wyważanie) i po włożeniu do auta problem nie występuje. Pozdrawiam
  5. Dzień dobry, dzięki za odzew. Wymieniałeś przód czy tył? Czy siedząc w samochodzie miałeś wrażenie, że objawy to bardziej środek i tył auta czy raczej przód? Pozdrawiam
  6. Dobry wieczór, dzięki za odzew. Może i drganie, trudno to określić. Rodzaj zatrzęsienia (jeśli można tak powiedzieć). Można też przyjąć, że to stukanie ale głuche (rodzaj terkotania ale zatrzęsie dość intensywnie). Okolice środka auta ale siedząc na miejscu pasażera bardziej tył. To w sumie chyba bez znaczenia, jeśli coś rezonuje. Trwa to dosłownie 2 może 3 sekudny i tylko przy dodaniu gazu na starcie. Na starcie do tyłu jednak również. Szukam po forach na całym świecie i wychodzi, że może to być problem od świec (raczej odpada) po konwerter momentu w skrzyni. Mogą to być również półosie, podpora wału, podpora mostu, poduszki silnika, poduszka skrzyni... Jeden gość w Stanach zmienił paliwo na premium i przestało ;-) Pozdrawiam
  7. Dzień dobry, czy doświadczył ktoś może sytuacji, podczas której w momencie ruszania następuje chwilowe (max 2 sekundy) szarpanie? Jest to dość mocne, raczej głuche szarpanie, które następuje wyłącznie podczas ruszania, tylko do przodu i nie za każdym razem. Podobny efekt można zaobserwować podczas ruszania pod lekkie wzniesienie na mokrym asfalcie (doświaczenie z innego auta ale z manulaną skrzynią biegów). Odnoszę wrażenie, że "źródło" tego szarpania umiejscowione jest w okolicach podłokietnika. Czy takie szarpanie może być spowodowane uszkodzoną/wyrobioną poduszką skrzyni biegów (miejsce by się zgadzało)? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...