Skocz do zawartości

Jak porwałem się z motyką na słońce czyli jak robiłem swap legacy IV diesel na spec B h6


Dzixd

Rekomendowane odpowiedzi

Demontaż tapicerki tył i tylnej kanapy.

No troszkę czasu minęło a nic prawie nie grzebałem przy swapie.

Wczoraj podniosłem tył auta na jakieś 80 cm i podłożyłem belki żeby móc zdemontować całe zawieszenie, napęd i bak.

Dzisiaj zdemontowałem tapicerkę w bagażniku i kanapę. Pozbawiając przy tym rodzinę myszy luksusowego lokalu :biglol
7b913f334c762fc5599ce86dab60b195.jpg
c84c3d9e15767b78cbe5797f7ae1e24d.jpg
f0057fd290d70347a8408c602f7ce600.jpg
0b0f53b9b0cf2e02bc3ab998edca4324.jpg
45bcd8c3997d2d2d1aa2d145707a1cd3.jpg
980c99292c5aa236ba8795d16701f771.jpg
b4bd841ece2843fcd978a473b60ac319.jpg

Ciąg dalszy nastąpi.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tak zwanym międzyczasie robię cały układ wydechowy z nierdzewki do h6 według kształtu oryginalnego układu wydechowego.
3 godzinki roboty:
95200a61086bf5b89b5fdbb80b546025.jpg
5842f2b9a70e52a8f8c54014d845cf9a.jpg
Narazie połapane punktowo na przymiarki.

Ciąg dalszy nastąpi

Wysłane z mojego mądrego telefonu

  • Super! 3
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Update postępów
Demontaż belki tylnego zawieszenia oraz tapicerki.

Postawiłem na kobyłki bo na belkach za nisko było.
c1e75e566a7e1e85a896383e0af53ee7.jpg
Odkreciłem wał
d181529139d875c4021d8ba443d1558c.jpg
Potem mocowanie belki odkreciłem
ec4a00ee0025deaa096b7fdfdd8a9b53.jpg
I na lewarku w dół ceeea832ae0c5f53babcef6131c84531.jpg
Przy okazji musiałem tunel środkowy zdjąć żeby dostać się do linek ręcznego.
Z rozpędu zdemontowałem całą wykładzinę i fotele :biglol:
d312777b7afc62aae569663b1b7305c6.jpg
c4b696acfd9d3dc8d7a4560869e1b011.jpg
f5f7329404290eb3a3767b43e641cb4b.jpg
c29c4678c46909bc8271e04242492bcb.jpg
0898419a266c90ce7c000e238a12251d.jpg

W następnym odcinku demontaż baku i amorków tył.

Ciąg dalszy nastąpi.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, euyot napisał:

Czekam na to jak sprawdzisz czy nie masz luzu na mechanizmie wycieraczek z przodu.

;)

Dobrze że mi przypomniałeś :blush:

W majówkę sprawdzę.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serduszko dawcy ciągle żyje i ma się dobrze :mrgreen:

153202dcc3e41683cb179b5acff3396c.jpg





Odpalam go chyba ostatni raz w tej budzie. :thumb:









Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak prace?

 

Powoli ale do przodu.

 

Demontaż baku

Trzymają go dwie obejmy i węże paliwowe :mrgreen:

VideoCapture_20190511-172236.thumb.jpg.287f55e8cb4983da31225846dc35514c.jpg

 

VideoCapture_20190511-172244.thumb.jpg.c089c981421309543c6b4a8696b03304.jpg

 

trochę fotek rudej z 10 letniego auta :biglol:

VideoCapture_20190511-172305.thumb.jpg.c413af4ba239c798fbc8f3ea77ca1393.jpg

 

 

 

VideoCapture_20190511-172349.thumb.jpg.02087e53d93581e67f67810f0a3f25cc.jpg

 

20190511_142910.thumb.jpg.bac3e35491d337248f5eab0cf1b0a3d7.jpg

 

20190511_142915.thumb.jpg.f6f3328cbeb0cee062e93b386712b708.jpg

 

VideoCapture_20190511-172320.thumb.jpg.c807ca745d7a6a9db5156af1ab3dbcd0.jpg

 

przewody hamulcowe... wyglądają gorzej niż w mojej 20 letniej corolli

20190511_142935.thumb.jpg.6ccf1e496915f9ffaaf31e31f3003a0c.jpg

 

20190511_142900.thumb.jpg.060a6a950adf46d12fd42862f535b94f.jpg

 

No i rozebrałem tylnią oś na podzespoły

20190511_143311.thumb.jpg.8ec295db9f49142b3233328f5b7ff38b.jpg

 

 

Ciąg dalszy nastąpi.

 

 

Edytowane przez Dzixd
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera ciężki ten pacjent Ci się trafił pod względem rudej :blink: Musiał chyba ze solą z zimy przestać latem gdzieś w trawie z pół roku...

Bo wiek to słaba wyrocznia ;) Tutaj parę fotek spod takiego Legasia ale 15 latka

 

DSC_0400.thumb.JPG.c4e608c1c2b51a436a84eb9ce5250df3.JPGDSC_0411.thumb.JPG.3f986bd0b0eefa43d9d6e2d4d941c6c3.JPG

DSC_0406.thumb.JPG.562501ca3d5a8ba8a1db56d1c0b33a9d.JPG

 

 

 

Inny kraj pochodzenia wiem, też to fakt...

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Gaceq napisał:

Cholera ciężki ten pacjent Ci się trafił pod względem rudej :blink: Musiał chyba ze solą z zimy przestać latem gdzieś w trawie z pół roku...

Bo wiek to słaba wyrocznia ;) Tutaj parę fotek spod takiego Legasia ale 15 latka

 

DSC_0400.thumb.JPG.c4e608c1c2b51a436a84eb9ce5250df3.JPGDSC_0411.thumb.JPG.3f986bd0b0eefa43d9d6e2d4d941c6c3.JPG

DSC_0406.thumb.JPG.562501ca3d5a8ba8a1db56d1c0b33a9d.JPG

 

 

 

Inny kraj pochodzenia wiem, też to fakt...

auto stacjonowało na południowy wschodzie Polski. Stało 2 lata po awarii silnika na dworze w tym pół roku u mnie :blush: Brak zabezpieczenia zrobił swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dzixd napisał:

Stało 2 lata po awarii silnika na dworze w tym pół roku u mnie :blush: Brak zabezpieczenia zrobił swoje.

 

Pozwole sobie wrzucić zdjęcia Legacy 93' (jdm), które stało w trawie pod płotem 8lat!!! Większość co widać to brud. Ruda też jest, choć zadziwiająco umiarkowanie ;)

WP_20161207_001.jpg

WP_20161215_004.jpg

Edytowane przez adamski
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanąć w tej trawie musiała w stanie nówka sztuka skoro tak stosunkowo dobrze wygląda po tylu latach :D I bez soli na podwoziu bo od tego nie ma nic gorszego jak stanie z nią auto na dłużej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobną sytuację z przekładką z diesla 2008 (EE20Z) na benzynę 2006 (dawca anglik 2.0 benzyna EJ204). Budę mam w zdecydowanie lepszym stanie.

Silnik z diesla wyciągnięty, benzyna jeszcze nie, czekam na lepszą pogodę i przeglądam forum czy ktoś dał jakieś wskazówki.

Anglik ma klimę jednostrefową i zegary "milowe",nie ma ESP.

Podmieniłem zegary w angliku na diesla -ale tylko przechodzi test, wskazuje poziom paliwa i temp płynu, stan licznika ale i nie kręci rozrusznik.

Pewnie jest problem z immobilizerem. Mam interfejs do OBDII - VAG KKL, Viaken, mogę podglądać parametry silnika w programie ecuExplorer_v3_0_25 oraz w RomRaider.

Mam też Delphi ds150 z programem 2013, lecz w żadnym z tych programów nie udało mi się znaleźć rozwiązania problemu uruchomienia silnika z obcym dla anglika licznikiem.

Kolejna sprawa jak zaadaptować inne "obce" układy do anglika - klimę 2-strefy, ABS, ESP,  tempomat.

Jeżeli ktoś ma w tym temacie jakąś konstruktywną wiedzę - to bardzo proszę o przelanie jej na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎05‎-‎22 o 16:06, Mirek 67 napisał:

Pewnie jest problem z immobilizerem. Mam interfejs do OBDII - VAG KKL, Viaken, mogę podglądać parametry silnika w programie ecuExplorer_v3_0_25 oraz w RomRaider.

Mam też Delphi ds150 z programem 2013, lecz w żadnym z tych programów nie udało mi się znaleźć rozwiązania problemu uruchomienia silnika z obcym dla anglika licznikiem.

Koledzy na forum gdzieś opisywali, że licznik nie może być zaadaptowany z innego samochodu, inaczej nie odpali... Są firmy, które rozwiązują ten problem ale to ponoć sporo kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2019 o 16:06, Mirek 67 napisał:

Witam

Mam podobną sytuację z przekładką z diesla 2008 (EE20Z) na benzynę 2006 (dawca anglik 2.0 benzyna EJ204). Budę mam w zdecydowanie lepszym stanie.

Silnik z diesla wyciągnięty, benzyna jeszcze nie, czekam na lepszą pogodę i przeglądam forum czy ktoś dał jakieś wskazówki.

Anglik ma klimę jednostrefową i zegary "milowe",nie ma ESP.

Podmieniłem zegary w angliku na diesla -ale tylko przechodzi test, wskazuje poziom paliwa i temp płynu, stan licznika ale i nie kręci rozrusznik.

Pewnie jest problem z immobilizerem. Mam interfejs do OBDII - VAG KKL, Viaken, mogę podglądać parametry silnika w programie ecuExplorer_v3_0_25 oraz w RomRaider.

Mam też Delphi ds150 z programem 2013, lecz w żadnym z tych programów nie udało mi się znaleźć rozwiązania problemu uruchomienia silnika z obcym dla anglika licznikiem.

Kolejna sprawa jak zaadaptować inne "obce" układy do anglika - klimę 2-strefy, ABS, ESP,  tempomat.

Jeżeli ktoś ma w tym temacie jakąś konstruktywną wiedzę - to bardzo proszę o przelanie jej na forum

W zegarach jest moduł immo i wszystkie jego elementy muszą się zgadzać, bez przekodowania nie uruchomisz auta. Klucze do kodowania ma tylko ASO, kosztuje to 300zł. Inne firmy się bawią w przelutowywanie kostek, bo nie mają dostępu do kluczy kodujących. Reszta to tylko kwestia odpowiedniego podpięcia elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Skwaro, tyle że u mnie w aso powiedzieli że się nie da ;(
więc muszę szukać po forach kto sobie z tym poradził.
Da się, tylko pewnie im się nie chciało bawić, dlatego powiedzieli że się nie da...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałaś w schematach czy pin out licznika diesla i benzyny jest taki sam ? Z podpięciem benzynowego ecu do wiązki diesla nie bedzie łatwo, na 100% bedziesz musial dokładać jakieś przewody. Też zacząłem w zimie swapa tyle, że na JDM 2.0 GT ( obecnie jestem za granicą, więc samochód czeka na mój powrót ). Ja zdecydowałem się na przeróbke wiazki z JDMa. Biorąc pod uwagę, że diesel był w manualu a JDM to AT, przeróbka wiazki JDMa jest najlepszym wyjsciem.

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Sprawdzałaś w schematach czy pin out licznika diesla i benzyny jest taki sam ? Z podpięciem benzynowego ecu do wiązki diesla nie bedzie łatwo, na 100% bedziesz musial dokładać jakieś przewody. Też zacząłem w zimie swapa tyle, że na JDM 2.0 GT ( obecnie jestem za granicą, więc samochód czeka na mój powrót ). Ja zdecydowałem się na przeróbke wiazki z JDMa. Biorąc pod uwagę, że diesel był w manualu a JDM to AT, przeróbka wiazki JDMa jest najlepszym wyjsciem.
.
 


Nie będzie licznika z diesla. Licznik idzie ze speca. Cała wiązka pójdzie z dawcy i przerobie na lhd albo kupię eu.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam już schematy elektryczne benzyny i będzie masakra z kablami.

Uparłem się zrobić swapa, więc muszę sobie poradzić.

Schematu licznika diesla nie mam, ale wygląda na to, że jest prawie identyczny bu zegary działają, tylko IMO... blokuje, no i komunikacja z zegarkiem/ komputerkiem pokładowym wariuje bo się "nie mogą dogadać"

Edytowane przez Mirek 67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...