Skocz do zawartości

mocny hatch - czyli kupno prawie hot hatch'a


kubanow

Rekomendowane odpowiedzi

w najbliższym czasie zmieniam autko (najpóźniej marzec/kwiecień 2019)

 

przymierzam się do kupna mocnego hatch'a (okolice 8s/100km/h)

auto typu all-in-one, czyli jedno w rodzinie

jazda głównie po średniej wielkości mieścince, czasami jakieś trasy

nadwozie 3 drzwiowe odpada

budżet około 100kpln, ale musi być dobre finansowanie auta (leasing 100-102%)

 

na obecną chwilę przy tych założeniach wychodzi:

 

opel astra -  z 200km silnikiem, bardzo dobra cena (można kupić teraz już za ~75kpln), przy czym opel nie ma dobrego finansowania, w tych najtańszych wersjach wyposażenie też jest słabe, oglądałem go i słabo dla mnie on wygląda, felgi 16", zawias standard itp

megane gt - nie wiem czy idzie je wyrwać za ~100kpln no i też nie wiem jak z leasingiem u nich

peugot 308 gt - obecnie można kupić albo 205km manual, albo 225km automat, cenowo lekko poniżej budżetu można go wyrwać, ma bardzo bogate wyposażenie w standardzie, chyba najbliżej mi do niego bo obecnie jeżdżę 208, minusem (a może plusem) jest to że model jest długo na rynku i za rok/dwa wejdzie nowa 308'ka, mają bardzo dobre warunki na leasing

leon 2.0 190km - bardzo mi się podoba, ale cena dość sporawa, mało tego jest spora lista opcji dodatkowych, podobnie jak 308 za chwilę jest zmiana modelowa, tutaj też będzie szło uzyskać dobre finansowanie

 

teoretycznie mogło by być auto z segmentu B, ale nie może być zbyt małe (obecna 208'ka jest pod tym względem OK)

oglądałem fiestę st line - bardzo ciasno w środku, fotele ciasne (niestety dupa duża), bagażnik mały, po ustawieniu fotela kierowcy z tyłu brak miejsca na nogi (obecna 208'ka jest dużo większa pod tymi względami), no i najważniejsze - brak finansowania

podobno końcem roku ma wrócić ibiza 150KM - muszę sobie ją oglądnąć bo jest to ciekawa opcja

 

przy czym jak doposażę auto z segmentu B w to co dostaję w aucie z segmentu C w standardzie (np w 308) to cena auta idzie na poziom 80-90kpln

 

auta z betonowym zawiasem odpadają (czyli clio rs itp)

 

jakbym zwiększył budżet do 120kpln to wtedy pewnie najlepiej by wypadła i30n, która w podstawie ma już wszystki

 

czy ktoś miał jakąś styczność z autami o których pisałem i może powiedzieć coś więcej na ich temat

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Orear napisał:

Ja się zastanawiam po co 200KM do jazdy po mieście? ;) Nie kwestionuję oczywiście samego pomysłu, bo rozumiem, każdy ma swoje marzenia, ale... po co? 

 

Bo fajnie jest muskać pedał przyspieszenia, a nie dusić ;)

 

Też dziś rano widziałem i30N i kawał solidnego HH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clio 4 RS (bez cupa) absolutnie nie jest betonowe.

Clio 3 RS z cupem to była masakra, RS 4 w wydaniu Trophy jest twarde, ale Clio 4 RS bez Cupa jest znośne.

 

Napisz w podpunktach - od najważniejszego do najmniej ważnego - na czym Ci zależy, to pewnie łatwiej będzie Ci coś polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja żona jeździ teraz 308 GTI i jest bardzo zadowolona. Dosyć twardy zawias (w połączeniu z naleśnikowymi oponami), ale jak uważasz na dziury to jest git (o ile tak jak ja nie robisz tras po 1000km). Bagażnik odpowiedniej wielkości. Bardzo fajnie wkręca się na obroty. Realne spalanie 9l. Mam do przekazania wynajem długoterminowy. Wziąłem na 4 lata/160.000 km, ale właśnie minęły 2 lata i zrobiliśmy jedynie 60.000. Jakbyś był zainteresowany to zapraszam na priv. Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to 4x4. Reszta jest mega.

Poprzednie auto żony - 208 1.6 THP ;-) Teraz też jest 1.6THP, ale 114 KM mocniejsze.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z aut ktore wymienil  najlepiej do zadania nadaje sie Astra , Leon i Megane.

Fiesta zdecydowanie za mała aczkolwiek od czasu do czasu jeździmy nią wszyscy w czwórkę ale i daje sie radę ale to ale na jedno auto dla rodziny to za małe le jeździ swietnie.Swietnie jeździ tez nowa Ibiza i jest większa niz Fiesta.Z DSG goni na prawde dobrze.Leon tez super.Moj tata ma FR 180KM i na prawde fajne dające frajdę z jazdy auto zarówno w trasie jak i w mieście.Proste ale fajne.

Do listy dodał bym jeszcze nowego Focusa ST line 1.5 180KM to tak zeby zrobic wybór jeszcze łatwiejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kubanow napisał:

oglądałem fiestę st line - bardzo ciasno w środku, fotele ciasne (niestety dupa duża), bagażnik mały, po ustawieniu fotela kierowcy z tyłu brak miejsca na nogi (obecna 208'ka jest dużo większa pod tymi względami), no i najważniejsze - brak finansowania

Co do wielkości to się nie wypowiem, ale jaki brak finansowania ? Leasing, Leasing Opcje, Multiopcje (forma kredytu), klasyczne kredyty, wynajem długoterminowy. 

Jak Fiesta za mała to rozważ Focusa ST-Line z silnikiem 150 lub 180KM. 

IMG_20181026_093820.thumb.jpg.2b2e43a9c8aa914224fa657434d0746d.jpg

IMG_20181026_093830.thumb.jpg.f7aba725a1ac394868c13f832dc0b03c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe, używane?

Skrzynia manualna, czy automat?

 

Jak do 100tys. nowe to POLO GTI na pewno spokojnie się załapie i 200KM pod maską. Nie wiem jak w z miejscem w środku, ale rozmiarowo podobno jest większy od Golfa 4gen.

Jeśli budżet luźniejszy to zastanowiłbym się nad i30n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doprecyzuję

 

auto ma być nowe, wzięte w leasing

pójdzie do odsprzedaży po 3,5 roku, więc zależy mi też na wartości auta po tym okresie


skrzynie wolałbym automat, ale manualem nie pogardzę

przede wszystkim zależy mi na tym aby auto było jak najlżejsze, więc wolałbym auto z segmentu B (przy czym musi zapewnić jakąś tam obszerność)

przy czym auto z segmentu C będzie mi chyba łatwiej odsprzedać później

przebieg rocznie jakoś tak ~15kkm

 

musi być

nadwozie 5 drzwiowe

silnik raczej benzyna, z osiągami na poziomie ~8s/100

wygodne fotele z dobrym trzymaniem bocznym

elektryczne 4 szyby z funkcją auto i domykaniem z kluczyka (w segmencie B nie jest to standard i króluje jeszcze korbotronik)

nawigacja z aktualizacjami na co najmniej 4 lata, z jakimś w miarę sensownym wyświetlaczem (wielkość)

gwarancja na co najmniej 4 lata (może być w formie przedłużania)

klimatronik (może być 2 strefowy, ale nie musi)

czujniki parkowania tył

elektrycznie sterowane/składane lusterka (podobnie jak z elektrycznymi szybami w segmencie B jest to opcją)

przyciemniane tylne szyby, ale to wiadome że można jako opcję lub we własnym zakresie

tempomat

bardzo zależy mi też na tym aby pasażer miał rączkę nad głową (w segmencie B jest to rzadkość)

 

mogło by być

czujniki parkowania z przodu + kamera tył

aktywny tempomat

wirtualne zegary

dobre nagłośnienie

 

na pewno nie chcę szyberdachu

nie zależy mi też na wszelkiego rodzaju pomagaczach parkowania, hamowania, utrzymywania się na pasie itp

 

większość wyposażenia na którym mi zależy mam w standardzie w klasie C, w klasie B trzeba dobierać opcję co w niektórych markach mocno winduje cenę i automatycznie podchodzimy do ceny auta z klasy C

 

zależy mi na dobrym finansowaniu bo jak go nie będę miał to realny całkowity koszt zakupu auta idzie mocno w górę, dlatego patrzę na koszt całkowity włącznie z kosztami leasingu

przy parametrach leasingu wpłata 45% / wykup 1% / 3 lata, w PSA czy VAG dostaję bez problemu leasing na poziomie 100-102%

Opel i Ford nie ma dobrego finansowania przez co realny koszt idzie mocno w górę

mam wycenę na opla astrę 200KM, cena auta brutto 86 900, koszt całkowity włącznie z leasingiem i GAP 97 280

 

na ten moment fiesta raczej odpada przez wielkość w środku / finansowanie, podobnie focus

muszę oglądnąć ibizę bo ona na papierze jest mi najbliższa

 

niestety w mojej mieścinie jest mało salonów i z większością muszę jechać do Rzeszowa

 

na resztę pytań na które nie odpowiedziałem w powyższym odpowiem tak od końca

 

15 godzin temu, QbaqBA napisał:

Astra to dramat jeśli chodzi o jakość wykonania i podsterowność

 

oglądałem ją i jakość faktycznie mega słabo, niestety egzemplarz szedł gdzieś do galerii, a nie mieli innego żeby po testować

opel raczej na pewno odpada

kiedyś miałem Vectrę przez którą ta marka jest u mnie skreślona, ale wiadomo że tylko krowa nie zmienia poglądów dlatego byłem w salonie ją oglądnąć

 

W dniu 10.11.2018 o 08:51, baki napisał:

Jak do 100tys. nowe to POLO GTI na pewno spokojnie się załapie i 200KM pod maską. Nie wiem jak w z miejscem w środku, ale rozmiarowo podobno jest większy od Golfa 4gen.

Jeśli budżet luźniejszy to zastanowiłbym się nad i30n. 

 

polówka wieje mocno nudą, już ją kiedyś oglądałem - muszę jeszcze raz podjechać i przymierzyć, przy czym wtedy jak gadałem to słabo z rabatowaniem było

 

W dniu 10.11.2018 o 08:32, llkuba napisał:

Honda Civic 1.5T albo inne autko z Azji. Na każdym skrzyżowaniu jest Audi, VW i reszta pół produktów.

 

 

A może Impreza 2.0i albo Levorg 1.6T ^_^

 

raczej nie japoniec

dla mnie civic wygląda jak kupa

Subaru, wychodzi strasznie drogo, słabo z osiągami, napędu na 4 raczej nie potrzebuję

 

W dniu 9.11.2018 o 16:01, Czarne_Koronkowe napisał:

Moja żona jeździ teraz 308 GTI i jest bardzo zadowolona. Dosyć twardy zawias (w połączeniu z naleśnikowymi oponami), ale jak uważasz na dziury to jest git (o ile tak jak ja nie robisz tras po 1000km). Bagażnik odpowiedniej wielkości. Bardzo fajnie wkręca się na obroty. Realne spalanie 9l. Mam do przekazania wynajem długoterminowy. Wziąłem na 4 lata/160.000 km, ale właśnie minęły 2 lata i zrobiliśmy jedynie 60.000. Jakbyś był zainteresowany to zapraszam na priv. Jedyne czego mi brakuje w tym aucie to 4x4. Reszta jest mega.

Poprzednie auto żony - 208 1.6 THP ;-) Teraz też jest 1.6THP, ale 114 KM mocniejsze. 

 

gdybyś miał tą 308 w normalnym leasingu z wykupem 1% zastanowiłbym się

obecnie jeżdżę 208'ką i jestem mega zadowolony (mimo tego że silnik jest słabiutki), prowadzenie auta jest super

obecna 208 jest mega wygodna, byłem tym autkiem w Serbii, zrobione 900km "na jeden raz" w obie strony i praktycznie zero zmęczenia poprzez pozycję za kierownicą

dlatego mocno się zastanawiam nad 308GT

 

W dniu 9.11.2018 o 14:02, eddie_gt4 napisał:

niedlugo debiutuje Kia Ceed GT - po doposazeniu cena pewnie bedzie ciut wyzsza niz 100k, ale bedzie to w zasadzie auto "wszystko majace"

 

jeśli się pokaże na rynku do lutego/marca, na pewno go oglądnę bo wygląd jest OK (choć może być różnie z ceną)

 

W dniu 9.11.2018 o 13:50, Guzik3 napisał:

od dwóch lat jeżdżę Megane 4 GT. Jakbyś miał jakieś konkretne pytania to z przyjemnością odpowiem. 

 

napisz jak to jeździ, przyśpiesza, hamuje, skręca, spala itp

czy ten automat daję radę czy ma lagi

jak ten system multi się spisuje

czy kupił byś dziś ponownie

jeśli możesz to napisz jaki rabat udało Ci się na nią wyrwać

teraz nie można na stronie skonfigurować wersji gt, więc nie wiem czy nie mają jakichś problemów z wltp z tym silnikiem

 

W dniu 9.11.2018 o 13:43, yak napisał:

Clio

 

clio w środku dla mnie wygląda słabo, poza tym wygląda na dość ciasne

no i cena też jest słaba

poza tym za chwile będzie zmiana modelowa (podobnie jak leon i 308)

 

W dniu 9.11.2018 o 12:50, Orear napisał:

Ja się zastanawiam po co 200KM do jazdy po mieście? ;) Nie kwestionuję oczywiście samego pomysłu, bo rozumiem, każdy ma swoje marzenia, ale... po co? 

 

chłopaki już odpowiedzieli

ja mogę dodać jeszcze to

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2018 o 12:50, Orear napisał:

Ja się zastanawiam po co 200KM do jazdy po mieście? ;) Nie kwestionuję oczywiście samego pomysłu, bo rozumiem, każdy ma swoje marzenia, ale... po co?  

jak to po co, musi do tego miasta przecież dojechać. Ja ostatnio chciałem jechać do miasta i jechałem jakieś 2 godziny:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2018 o 21:04, turdziGT napisał:

(...) Do listy dodał bym jeszcze nowego Focusa ST line 1.5 180KM to tak zeby zrobic wybór jeszcze łatwiejszy :)

 

Pertyn jednak woli automat w Kii Ceed...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...