Skocz do zawartości

Przebieg Forester XT 2.0 DIT


Mixer83

Rekomendowane odpowiedzi

Po co tak czesto? To forum popada w paranoje...Niedlugo bedziecie zmieniac olej co tankowanie:)

 

XT 14 przejedzil 93000km bez zadnej awarii. Przeglady co 10 tys km.Jedyna usterka to przetarte nadkole.

 

XT 18 od kwietnia przejechal 14600 km bez zadnych awarii oprocz przetartego nadkola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2018 o 15:27, K0 MAR napisał:

128 000 km. Mechanicznie i elektrycznie bez uwag.

Standardowe przeglądy, 2x olej w CVT, silnikowy zawsze co 7 500 km.

A płukanie silnika robiłeś? Silniki z bezpośrednim wtryskiem  mają  tendencję do nagarów. Jak tak przykładnie dbasz o motor dobrze jest co 30 tyś. poddać go procedurze usuwania nagarów. Robiłem to już dwa razy. To jak świeży oddech dla silnika. Skrócenie interwału wymiany oleju też popieram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam MY 16 obecnie 61 tys.

  • 45 tys. klocki +tarcze przód - dziwne klocki o tej samej twardości co tarcze
  • 50 tys. padła chłodnica klimy- wymiana na gwarancji
  • 60 tys. wykryty luz tulei na przednim  wahaczu - sugestia serwisu - wymienić wszystkie ( przód+tył )
  • 60 tys. no i perełka - wykryte pocenie się na skrzyni CVT - sugestia serwisu uszczelnienie silikonem+wymiana oleju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Miałki napisał:

A płukanie silnika robiłeś? Silniki z bezpośrednim wtryskiem  mają  tendencję do nagarów. Jak tak przykładnie dbasz o motor dobrze jest co 30 tyś. poddać go procedurze usuwania nagarów. Robiłem to już dwa razy. To jak świeży oddech dla silnika. Skrócenie interwału wymiany oleju też popieram.

 

Stosuję dodatki Archoil. Regularnie. Również do paliwa. Mój ojciec zawodowo zajmuje się olejami mam więc bezpośredni dostęp do wiedzy, technologii, ekspertyz, itp.

Silniki z GDI nie mają tendencji do budowania złogów i depozytów bardziej w niż silniki z wtryskiem pośrednim, choć faktycznie nie lubią zbyt dużej ilości dodatków soli wapnia i magnezu w oleju. A to one są odpowiedzialne za oczyszczanie silnika z depozytów i neutralizowanie kwasów. Przez to, że powinno ich być w oleju do GDI jak najmniej (teoretycznie), a więc ilość cząsteczek wymywanych i neutralizowanych przez nie jest ograniczona, spada przez to sprawność oleju jako detergentu i między innymi dlatego powinien być w miarę możliwości wymieniany częściej. Właśnie po to aby zabezpieczać się przed powstawaniem syfu ;) Większy problem jest natomiast w dolotach, zwłaszcza w motorach wolnossących, i to jest fakt. 

 

Sprawa z olejami jest dość skomplikowana i ma bardzo dużo zmiennych. Nie ma co jednak popadać w paranoję :) Wymieniajcie oleje regularnie i wszystko będzie ok. Ja robię to częściej, bo mogę sobie na to pozwolić pobierając próbki i robiąc analizy. Pomagam w badaniach ;) Jeśli Was to interesuje, to jeżdżę na Eneosie Sustina 5W30. Ale to NIE JEST wątek olejowy, więc cicho sza ;)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT 2014 obecnie 125 kkm z problemów wiązka od airbaga i klaksonu -wymiana, wiązka od haka wymiana, poł oska czy coś takiego z przodu stukało-wymiana, nowy akumulator i tyle.  Wszystko niestety po gwarancji na mój koszt ale i tak chyba niezle

 

 

 

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

MY15 XT 40kkm A w nim się tarcze dopiero ułożyły, puszczał siwego bąka przy odpalaniu na zimnym ale zaktualizowali soft bez problemu po gwarancji. Usterek brak.

olej co 5kkm 5w30 ostatnio był nawet GM Dexos1 gen2 SN A5/B5, ma super bazy przeciwzużyciowe przy normie FE za 125zł :). Obecnie sustine 0W50 co 10tkm.

 

Edytowane przez Carlo Gambino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MY'14 -107 000 km, wydmuchana uszczelka, czekam na naprawę. Ta uszczelka to jak widać standardowo :)

MY16 - na razie bezawaryjnie, ale też przebieg symboliczny - 30 tys.

 

Edytowane przez MForbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że tu mały wątek olejowy się zrobił :)

Niedługo wymieniam olej w sowim forku. Od nowości leje Eneos Sustina 5w30. Wymiany co około 7-8tys km.

Tak ostatnio naszła mnie refleksja czy nie zmienić oleju.

Widzę, że koledzy polecają Eneos 0w50 czy CFS 5w-40, a ja się zastanawiam czy na pewno do forka, który bądź co bądź jest typowo cywilnym pojazdem, potrzeba lać oleje przeznaczone do "sportowych" maszyn?

Czy na pewno nie wystarczy coś bardziej pospolitego jak Eneos Hyper Premium, czy Motul X-max 0w40, i czy nie ważniejsza tutaj jest częstsza wymiana niż  super-hiper olej?

Naprawdę tak ciśniecie swoje forki, czy raczej lejecie super oleje bo.... możecie?

 

Edytowane przez grzes124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jaszyn napisał:

ja sie nie znam, ale słyszałem od kilku mechanikow z branży ze podobno ten z  rekomendacją producenta  5W30 jest za rzadki ... ja lałem do tej pory  5w30

 

To prawda. Dlatego ja prosiłem o 5 W40 i w wolnossącym Foresterze MY13, i w XT MY16. Tu chodzi przede wszystkim o zakres temperatur pracy - w bardzo dużym skrócie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1600 km :)

Czasem zatrzeszczy coś z okolic podszybia, ale mnie to nie zraża (w XV też to występuje).

Nadkola całe ;)

Przy ok 3000 km planuję pierwszą wymianę oleju i będzie to Premium Hyper Multi lub Sustina (?)

Póki co, czerpię przyjemność z jazdy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam przelot rzędu 45tys. mil ( auto z US) prócz padniętego aku w tamtym roku (parkuję pod chmurką), wymiany tarcz i klocków oraz oleju i filtrów dwa razy do roku brak problemów.

Swoją drogą jaki olej do skrzyni bo to chyba już czas ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.10.2018 o 20:20, Strarzak napisał:

Witam MY 16 obecnie 61 tys.

  • 45 tys. klocki +tarcze przód - dziwne klocki o tej samej twardości co tarcze
  • 50 tys. padła chłodnica klimy- wymiana na gwarancji
  • 60 tys. wykryty luz tulei na przednim  wahaczu - sugestia serwisu - wymienić wszystkie ( przód+tył )
  • 60 tys. no i perełka - wykryte pocenie się na skrzyni CVT - sugestia serwisu uszczelnienie silikonem+wymiana oleju

Czy możesz doprecyzować tzw. sugestie serwisowe? To znaczy, że stwierdzone usterki nie kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej (szczególnie "perełka" - pocenie się skrzyni CVT)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...