K0 MAR Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 128 000 km. Mechanicznie i elektrycznie bez uwag. Standardowe przeglądy, 2x olej w CVT, silnikowy zawsze co 7 500 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Po co tak czesto? To forum popada w paranoje...Niedlugo bedziecie zmieniac olej co tankowanie:) XT 14 przejedzil 93000km bez zadnej awarii. Przeglady co 10 tys km.Jedyna usterka to przetarte nadkole. XT 18 od kwietnia przejechal 14600 km bez zadnych awarii oprocz przetartego nadkola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 A co tam trze w tych nadkolach? U mnie to zjawisko nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EDDIE Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Panowie jak czytam, to wymiana uszczelki pod kolektorem, to wręcz przyjemność w porównaniu do wcześniejszej imprezy z uszczelkami pod głowicami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Jaki to jest koszt takiej wymiany uszczelki po gwarancji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 To zależy czy sobie sam wymienisz, czy w ASO, czy u zaprzyjaźnionego fachmana. Uszczelka 30 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 W dniu 10.10.2018 o 09:54, Lesiorip napisał: A po wymianie tej uszczelki problem jest rozwiązany czy dochodzi do kolejnego jej uszkodzenia ? Wymiana po 60k km, teraz przejechaliśmy 15 k km i na razie spokój.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 W dniu 11.10.2018 o 15:27, K0 MAR napisał: 128 000 km. Mechanicznie i elektrycznie bez uwag. Standardowe przeglądy, 2x olej w CVT, silnikowy zawsze co 7 500 km. A płukanie silnika robiłeś? Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają tendencję do nagarów. Jak tak przykładnie dbasz o motor dobrze jest co 30 tyś. poddać go procedurze usuwania nagarów. Robiłem to już dwa razy. To jak świeży oddech dla silnika. Skrócenie interwału wymiany oleju też popieram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strarzak Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Witam MY 16 obecnie 61 tys. 45 tys. klocki +tarcze przód - dziwne klocki o tej samej twardości co tarcze 50 tys. padła chłodnica klimy- wymiana na gwarancji 60 tys. wykryty luz tulei na przednim wahaczu - sugestia serwisu - wymienić wszystkie ( przód+tył ) 60 tys. no i perełka - wykryte pocenie się na skrzyni CVT - sugestia serwisu uszczelnienie silikonem+wymiana oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K0 MAR Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 2 godziny temu, Miałki napisał: A płukanie silnika robiłeś? Silniki z bezpośrednim wtryskiem mają tendencję do nagarów. Jak tak przykładnie dbasz o motor dobrze jest co 30 tyś. poddać go procedurze usuwania nagarów. Robiłem to już dwa razy. To jak świeży oddech dla silnika. Skrócenie interwału wymiany oleju też popieram. Stosuję dodatki Archoil. Regularnie. Również do paliwa. Mój ojciec zawodowo zajmuje się olejami mam więc bezpośredni dostęp do wiedzy, technologii, ekspertyz, itp. Silniki z GDI nie mają tendencji do budowania złogów i depozytów bardziej w niż silniki z wtryskiem pośrednim, choć faktycznie nie lubią zbyt dużej ilości dodatków soli wapnia i magnezu w oleju. A to one są odpowiedzialne za oczyszczanie silnika z depozytów i neutralizowanie kwasów. Przez to, że powinno ich być w oleju do GDI jak najmniej (teoretycznie), a więc ilość cząsteczek wymywanych i neutralizowanych przez nie jest ograniczona, spada przez to sprawność oleju jako detergentu i między innymi dlatego powinien być w miarę możliwości wymieniany częściej. Właśnie po to aby zabezpieczać się przed powstawaniem syfu Większy problem jest natomiast w dolotach, zwłaszcza w motorach wolnossących, i to jest fakt. Sprawa z olejami jest dość skomplikowana i ma bardzo dużo zmiennych. Nie ma co jednak popadać w paranoję Wymieniajcie oleje regularnie i wszystko będzie ok. Ja robię to częściej, bo mogę sobie na to pozwolić pobierając próbki i robiąc analizy. Pomagam w badaniach Jeśli Was to interesuje, to jeżdżę na Eneosie Sustina 5W30. Ale to NIE JEST wątek olejowy, więc cicho sza 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 K0 MAR, to do FXT C2, C3 czy A3/B4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 (edytowane) XT 2014 obecnie 125 kkm z problemów wiązka od airbaga i klaksonu -wymiana, wiązka od haka wymiana, poł oska czy coś takiego z przodu stukało-wymiana, nowy akumulator i tyle. Wszystko niestety po gwarancji na mój koszt ale i tak chyba niezle Edytowane 15 Października 2018 przez jaszyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlo Gambino Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 (edytowane) MY15 XT 40kkm A w nim się tarcze dopiero ułożyły, puszczał siwego bąka przy odpalaniu na zimnym ale zaktualizowali soft bez problemu po gwarancji. Usterek brak. olej co 5kkm 5w30 ostatnio był nawet GM Dexos1 gen2 SN A5/B5, ma super bazy przeciwzużyciowe przy normie FE za 125zł . Obecnie sustine 0W50 co 10tkm. Edytowane 26 Listopada 2018 przez Carlo Gambino Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 (edytowane) MY'14 -107 000 km, wydmuchana uszczelka, czekam na naprawę. Ta uszczelka to jak widać standardowo MY16 - na razie bezawaryjnie, ale też przebieg symboliczny - 30 tys. Edytowane 26 Listopada 2018 przez MForbi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz123 Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 mam maly przebieg ( 11000km) ale 0w50 sustiny robi niezła robote takze polecam niezdecydowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 26 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2018 A u mnie na Sustinie 0w-50 są zauważalnie wyższe temperatury oleju niż na CFS 5w-40... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes124 Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 (edytowane) Widzę, że tu mały wątek olejowy się zrobił Niedługo wymieniam olej w sowim forku. Od nowości leje Eneos Sustina 5w30. Wymiany co około 7-8tys km. Tak ostatnio naszła mnie refleksja czy nie zmienić oleju. Widzę, że koledzy polecają Eneos 0w50 czy CFS 5w-40, a ja się zastanawiam czy na pewno do forka, który bądź co bądź jest typowo cywilnym pojazdem, potrzeba lać oleje przeznaczone do "sportowych" maszyn? Czy na pewno nie wystarczy coś bardziej pospolitego jak Eneos Hyper Premium, czy Motul X-max 0w40, i czy nie ważniejsza tutaj jest częstsza wymiana niż super-hiper olej? Naprawdę tak ciśniecie swoje forki, czy raczej lejecie super oleje bo.... możecie? Edytowane 27 Listopada 2018 przez grzes124 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 27 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2018 ja sie nie znam, ale słyszałem od kilku mechanikow z branży ze podobno ten z rekomendacją producenta 5W30 jest za rzadki ... ja lałem do tej pory 5w30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2018 3 godziny temu, jaszyn napisał: ja sie nie znam, ale słyszałem od kilku mechanikow z branży ze podobno ten z rekomendacją producenta 5W30 jest za rzadki ... ja lałem do tej pory 5w30 To prawda. Dlatego ja prosiłem o 5 W40 i w wolnossącym Foresterze MY13, i w XT MY16. Tu chodzi przede wszystkim o zakres temperatur pracy - w bardzo dużym skrócie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 (edytowane) jak dawno temu użyłem na dynamice płynów słowa "rzadki" do tematyki olejów profesor serdecznie zaprosił mnie na poprawkę za rok. Edytowane 29 Listopada 2018 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 29 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2018 17 godzin temu, Karenz napisał: jak dawno temu użyłem na dynamice płynów słowa "rzadki" do tematyki olejów profesor serdecznie zaprosił mnie na poprawkę za rok. no przecież na wstępie napisałem że się nie znam... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brutus Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 1600 km Czasem zatrzeszczy coś z okolic podszybia, ale mnie to nie zraża (w XV też to występuje). Nadkola całe Przy ok 3000 km planuję pierwszą wymianę oleju i będzie to Premium Hyper Multi lub Sustina (?) Póki co, czerpię przyjemność z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlo Gambino Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 (edytowane) chyba troche pracują auto z PL MY14, historii nie znam. Edytowane 3 Grudnia 2018 przez Carlo Gambino 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkitekt Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 Mam przelot rzędu 45tys. mil ( auto z US) prócz padniętego aku w tamtym roku (parkuję pod chmurką), wymiany tarcz i klocków oraz oleju i filtrów dwa razy do roku brak problemów. Swoją drogą jaki olej do skrzyni bo to chyba już czas ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Drizzt Opublikowano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2018 W dniu 13.10.2018 o 20:20, Strarzak napisał: Witam MY 16 obecnie 61 tys. 45 tys. klocki +tarcze przód - dziwne klocki o tej samej twardości co tarcze 50 tys. padła chłodnica klimy- wymiana na gwarancji 60 tys. wykryty luz tulei na przednim wahaczu - sugestia serwisu - wymienić wszystkie ( przód+tył ) 60 tys. no i perełka - wykryte pocenie się na skrzyni CVT - sugestia serwisu uszczelnienie silikonem+wymiana oleju Czy możesz doprecyzować tzw. sugestie serwisowe? To znaczy, że stwierdzone usterki nie kwalifikują się do naprawy gwarancyjnej (szczególnie "perełka" - pocenie się skrzyni CVT)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się