Jump to content

K0 MAR

Nowy
  • Content Count

    43
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About K0 MAR

  • Rank
    ..:: Świeżynka ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    3City
  • Auto
    FXT

Recent Profile Visitors

199 profile views
  1. Jeśli masz obecnego również możesz zakładać sekwencję - Quaife QBE46Z. Mało tego - dedykowana jest również do St-ka ale to już chyba przerost formy nad treścią
  2. I z takim kompletem XT powinno wychodzić fabrycznie Ja do fotela pasażera z Levego przełożyłem stelaż od fotela z Forestera. Dzięki temu pasażer siedzi niżej, niż na fotelu z Forestera ale jednak nie tak głęboko i nisko, jak na fotelu z Levorga. Dodatkowo rozwiązało to problem maskownic, ponieważ w takim układzie pasują oryginały z Forka. Jeśli ktoś się narzeka na fotele w Forku (swoją drogą moim zdaniem całkiem wygodne przy dłuższych podróżach), to taka zmiana jest zdecydowanie na plus. Niewielkim kosztem zmienia wygląd i trzymanie boczne nie pogarszając przy tym komfortu.
  3. Tył nie pasuje. Oparcie jeszcze można w miarę łatwo dopasować, choć idealnie nie jest. Siedzisko kanapy ma jednak inny kształt i jest niższe. Zostaną szpary. Choć pewnie dobry tapicer bez większych problemów by sobie z tym poradził.
  4. Podzielę się z moimi doświadczeniami - może komuś się przyda, jeśli myśli o Recaro. Z samymi fotelami akurat nie ma problemu. Te ze zdjęcia to Sportster CS i bez problemu można je dostać u polskiego dystrybutora, jeśli ma się tylko odpowiednio duży budżet Są też w wersji SUV (z niższymi boczkami). Przerabiałem ten temat i problem jest w innym miejscu. Mianowicie brak jest szyn i adapterów dedykowanych do Forka. Kupiłem od dystrybutora adaptery uniwersalne z elektryczną regulacją wysokości, żeby zamontować te Sportstery i przy okazji zachować możliwość regulacji. Niestety - adapter + szyny podnoszą fotel tak wysoko, że w najniższym położeniu głową dotykałem do dachu. Konstrukcja mocowania Sportstera jest specyficzna i mocno podnosi cały układ. Jeśli chce się to poprawnie/nisko zamontować, to zostaje tylko rzeźba. Nie miałem na to ani ochoty ani czasu, więc założyłem fotele z Levorga. Adaptery leżą w garażu, za Sportstery wycofałem zaliczkę i cieszę się wygodnym i ergonomicznym fotelem z Levego za ułamek ceny Recaro. Fotel trzyma zdecydowanie lepiej, stelaż jest niższy, a siedzisko jest głębsze przez co pozycja za kierownicą jest niższa. Mi pasuje idealnie. Jedyna uwaga jest taka, że fotele z Levego są dosyć wąskie i dla "szerszych" osobników może być ciasno Ja uważam to za super zmianę, zwłaszcza że pasuje wszystko co do każdej śrubki i wtyczki.
  5. Z Levorga, Wrx-a lub STI pasują plug&play. Włącznie z elektryką i podgrzewaniem (o ile je mają). Po przekładce są wyraźne\ie niżej niż Forkowe, zwłaszcza fotel pasażera.
  6. Jeśli akceptujesz to, co napisałem powyżej, to innych przeciwwskazań nie ma. No, może poza obciążeniem łożysk. Swoją drogą polecam Ci Falken Azenis FK510 - fajna opona za bardzo sensowne pieniądze w tym rozmiarze. Edycja: Na zdjęciach masz przód i tył w kolejności z oponą 245/50R18 i 225/55R18. Może tu tak tego nie widać ale w rzeczywistości opona 245/50R18 na feldze 8Jx18 ET 46 z przodu jest praktycznie na równo z obrysem auta. Kąt zdjęcia nie oddaje tego w 100%. Tył jest ok. Na zimówce 225/55 problemu nie ma, bo jest praktycznie 1 cm węziej. MY18 ma dodatkowo nakładki na błotnikach (m.in. ze względu na szerszą oponę).
  7. 245/45R19 jeśli chcesz utrzymać wskazania licznika. Ta 50-ka przy ET 38 oczywiście wejdzie ale będzie kłamać na prędkości. Druga sprawa to fakt, że przy ET 38 i feldze 8,5J z oponą 245 na 100% wyjdziesz z kołem poza obrys samochodu. Nawet nakładki na błotniki nie schowają Ci koła w obrysie, zwłaszcza z przodu. Ja mam na lato 8Jx18 ET 46 i oponę 245/50, założone nakładki na błotniki i z przodu opona jest równo z błotnikiem. Przemyśl to, bo bez nakładek wystawać będzie grubo ponad 1 cm. W poprzednim poście edytowałem profil opony stosowanej w tS - omyłkowo wpisałem 50, a powinno być 45.
  8. Na 19" masz 245/45. To jest homologowany rozmiar do Forestera tS. To odpowiednik 225/55R18. To jest praktycznie max, co puści zawieszenie przy oryginalnym ET. Na ET powyżej 50 z oponą 245/50 raczej zabraknie już miejsca przy kielichu McPhersona. Tu masz trochę info na ten temat:
  9. Świece w XT wymieniane miałem przy przeglądzie na 105 kkm. Serwis sam zalecił wymianę. Byłem o tym uprzedzony na przeglądzie przy 90 kkm. Koszt coś około 300 PLN. Świece oryginalne Subaru - nie wiem kto jest producentem na pierwszy montaż. Szczerze mówiąc nie zauważyłem absolutnie żadnej różnicy po wymianie, czyli stare chyba były jeszcze ok
  10. Stosuję dodatki Archoil. Regularnie. Również do paliwa. Mój ojciec zawodowo zajmuje się olejami mam więc bezpośredni dostęp do wiedzy, technologii, ekspertyz, itp. Silniki z GDI nie mają tendencji do budowania złogów i depozytów bardziej w niż silniki z wtryskiem pośrednim, choć faktycznie nie lubią zbyt dużej ilości dodatków soli wapnia i magnezu w oleju. A to one są odpowiedzialne za oczyszczanie silnika z depozytów i neutralizowanie kwasów. Przez to, że powinno ich być w oleju do GDI jak najmniej (teoretycznie), a więc ilość cząsteczek wymywanych i neutralizowanych przez nie jest ograniczona, spada przez to sprawność oleju jako detergentu i między innymi dlatego powinien być w miarę możliwości wymieniany częściej. Właśnie po to aby zabezpieczać się przed powstawaniem syfu Większy problem jest natomiast w dolotach, zwłaszcza w motorach wolnossących, i to jest fakt. Sprawa z olejami jest dość skomplikowana i ma bardzo dużo zmiennych. Nie ma co jednak popadać w paranoję Wymieniajcie oleje regularnie i wszystko będzie ok. Ja robię to częściej, bo mogę sobie na to pozwolić pobierając próbki i robiąc analizy. Pomagam w badaniach Jeśli Was to interesuje, to jeżdżę na Eneosie Sustina 5W30. Ale to NIE JEST wątek olejowy, więc cicho sza
  11. 128 000 km. Mechanicznie i elektrycznie bez uwag. Standardowe przeglądy, 2x olej w CVT, silnikowy zawsze co 7 500 km.
  12. W tym wątku powinieneś znaleźć kilka odpowiedzi na swoje pytania. Pzdr!
  13. Teoretycznie tył we wszystkich wersjach powinien być taki sam ponieważ obsługuje je ten sam zacisk. W praktyce nie dam sobie obciąć ręki
×
×
  • Create New...