Jump to content

K0 MAR

Nowy
  • Content Count

    78
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

K0 MAR last won the day on July 30 2017

K0 MAR had the most liked content!

Community Reputation

85 Wspaniały

1 Follower

About K0 MAR

  • Rank
    ..:: Swojak ::..

Profile Information

  • Gender
    mężczyzna
  • Skąd
    3City
  • Auto
    2 x FXT

Recent Profile Visitors

326 profile views
  1. Panowie uszczelka pod głowicą a uszczelka pod kolektorem wydechowym to odrobinę inny ciężar gatunkowy Szczerze mówiąc nie słyszałem jeszcze o UPG w 2.0 DIT...
  2. Czarek poza stroną kierowcy nic nie świeci.
  3. Ja nie bawię się w statystykę. odpowiedziałem na pytanie. Konkretnie. Czy ma ktoś FXT SJ z przebiegiem >200 kkm? Tak. Jest ich wiele. Są nawet z przebiegiem >300 kkm.
  4. Co prawda nie nie z forum ale ja znam właściciela FXT 2014, który ma na tę chwilę ponad 300 tys. W grudniu miał serwis na 300 kkm. Silnik i skrzynia oryginalne. W silniku nie było robione kompletnie nic, w skrzyni była wymieniona kaseta z elektrozaworami. Mechanicznie auto w świetnym stanie. Standardowe czasookresy przeglądów i standardowo stosowane materiały. W swoim XT 2015 mam 163 tys i również nic nie wskazuje aby za chwilę miał się rozpaść. Wręcz przeciwnie. Serwis ma kilkanaście sztuk z przebiegiem >200 i również nie ma się do czego przyczepić. Zdecydowanie zmień mechanika Z naciskiem na zdecydowanie
  5. Do SJ'a jest jeden model. Belki są montowane rozporowo między relingami, więc muszą być konkretnej długości. Inne nie będą pasować. Poniżej masz przykładowy link. https://boxcars.pl/bagaznik-dachowy-subaru-forester-yakima-s54.html I zdjęcie na moim aucie (nie mam nieststy z góry)
  6. Jeśli szerokość robocza nie ma dla Ciebie znaczenia, to ze wszystkich , które do tej pory przerobiłem, najbardziej polecam Whispbara. W SJ jest cisza. Aktualnie po przejęciu brandowane są jako Yakima. Jeśli montujesz na dachu dużo elementów, to wybór masz zdecydowanie większy. Te droższe (Thule, Mont Blanc) mają lepiej zaprojektowane i działające/zabezpieczone uchwyty i zamki. Tańsze są... tańsze Poza Whispbarem u mnie na aucie każdą inną bazę było słychać. Niektóre ciszej, niektóre głośniej ale było.
  7. Poniższy filmik wyjaśnia praktycznie wszystkie Twoje pytania. Dodatkowo możesz zobaczyć różnicę w budowie i zasadzie działania napędów Subaru czysto mechanicznych, mechanicznych z elektronicznym "wspomaganiem" jak i sterowanych elektronicznie, tzw active AWD (najbardziej popularnych i najczęściej stosowanych w obecnych samochodach klasy Forestera i nie tylko...) Drugi filmik wyjaśnia zasadę działania mechanizmu różnicowego bez ograniczonego poślizgu (potocznie nazywanego otwartym). Chyba najlepiej zobrazowana wizualizacja zasady działania tego układu z jaką się spotkałem. Zrozumiesz co działo się z przednimi i tylnymi kołami i dlaczego. Poczytaj sobie jeszcze o rodzajach mechanizmów różnicowych/dyferencjałów z ograniczonym poślizgiem (blokady, szpery, LSD) i sprawa Ci się już całkowicie wyjaśni. SJ ma napęd stały, rozdzielany płynnie pomiędzy osiami poprzez sprzęgło międzyosiowe sterowane elektronicznie w różnych proporcjach, w zależności od sytuacjami, z zaprogramowanymi pewnymi parametrami brzegowymi (min. i max.). X-Mode nie ma nic wspólnego z reduktorem. To oprogramowanie sterowania silnika oraz w szczególności układu napędowego (skrzynia, sprzęgło międzyosiowe i układ hamulcowy) - taki dodatkowy tryb pracy na trudniejsze warunki, bardziej zaawansowany system kontroli trakcji - elektroniczne blokady.
  8. Proszę, może Ci się przyda choć tu sytuacja odwrotna, niż Ciebie interesuje: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2239019
  9. 16" nie wejdzie na zacisk w XT, natomiast w wolnossących są mniejsze tarcze i tam większość 16" wchodzi bez problemów. Zakładam, że jeśli jest to Forester MY19 to raczej wolnossący W AT zawsze lepiej mieć większy profil, więc 16" jest sensownym rozwiązaniem. Dodatkowo z 16" opon masz w czym wybierać. Najbardziej optymalna będzie 215/70R16, natomiast jeśli chcesz 17" to zdecydowanie 225/65R17.
  10. Gruzja Zdjęcia dodane. Świeże
  11. Być może moje odczucia wynikają bardziej z braku emulacji biegów w trybach I oraz S w przedlifcie i faktycznie nieco inaczej zestrojonego silnika. Wydaje mi się, że przedlift łatwiej i płynniej przyspiesza. Jeżdżę praktycznie tylko w trybie S (99% użytkowania). Natomiast odnośnie komfortu podróżowania polift jest bezdyskusyjnie lepszy. No i wizualnie w środku świeższy, bardziej spójny (wyświetlacze) i troszkę lepiej wyposażony. Skrętne światła są bardzo, bardzo dobre. To ogromny plus tego modelu. Ja bardziej chciałem odnieść się jednak do porównania pod kątem awaryjności silnika, CVT. Najzwyczajniej przy moim użytkowaniu zarówno przedlift jak i polift nie generują żadnych usterek, nawet jakichś typowych, opisywanych w necie. Są pod tym względem bardzo podobne. A zaczynają się pojawiać na The Forum opinie porównujące FXT z CVT do "miny jak SBD" lub "tykającej bomby" i ogromnego ryzyka, związanego z jego zakupem :/ Te obawy są moim zdaniem najzwyczajniej mocno przesadzone.
  12. Nie narzekam ani na przedlifta ani na polifta. Oba są bezawaryjne, a przedlift ma już prawie 160 kkm. Dodatkowo powiem Ci, że przedlift ma dużo fajniejsze dla mnie zawieszenie. Zdecydowanie jędrniejsze, sztywniejsze. Polift się buja i przechyla - jest wyraźniej komfortowy. Oprogramowanie skrzyni również bardziej odpowiada mi w przedlifcie. Efekt jest taki, że częściej i większą przyjemnością wsiadam do przedlifta
  13. Tak na szybko z tego co mam na dysku... Jutro zrobię Ci w ciągu dnia zbliżenia na same światła.
  14. Sprężyny z przedlifta mają inne numery katalogowe niż z polifta. Dodatkowo dodawane są osłony jak napisał Jakim71. Tak więc temat jest znany i chyba "coś" w tym kierunku zrobiono. Być może trafiła się seria wadliwych :/
×
×
  • Create New...