Skocz do zawartości

Carlo Gambino

Nowy
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Konstancin Jeziorna
  • Auto
    MY15 XT FA20E Peugeot 807 2.0i EW10A

Ostatnie wizyty

262 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Carlo Gambino

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

6

Reputacja

  1. witam, @Romuald z tych zdjęć widać że silnik na zimnym dostawał , układ boxer przy takiej mocy i temperaturach jakie generuje + aluminiowe głowice trzeba traktować a raczej nie doprowadzać do nadmiernej zmiany temperatury w krótkim czasie. Tłok w "zimnej" tulei cylindra gdy za szybko nabierze temperatury jest o jakieś ~2mm szerszy zanim blok silnika i tuleja cylindra będą w optymalnej temperaturze do optymalnej pracy tłoka w cylindrach, chodzi o rozprężenie chłodzenie silnika tak samo tyle że analogicznie w drugą stronę. Jeżdzisz motocyklami to powinieneś wiedzieć że taką przypadłość miały na przykład dwusuwy generalnie do silnika boxer trzeba mieć do tego cierpliwość i przestrzegać! Do każdego ASO masz prawo wziąć swój olej którego naleją NP. 0w50, 0w40 (prawo konsumenta) to tak jak swoje filtry za 30% ceny, skorzystaj z tego skróć interwał olejowy do 10tyś maks no i jak już wspominałem kilka razy nie można mocno wciskać w trybie Inteligent bo dochodzi do zaniku smarowania przy szczytowej mocy na niskich obrotach, ja wiem że to korci bo jeździ jak 3.6 z dołu ale jest to zabójcze. Moim zdaniem też się powinieneś cieszyć że zrobili to w geście handlowym , resztą się nie przejmuj i jeździj.
  2. do normalnej jazdy 5W30, ostrej coś wyżej 40.
  3. kolego problem tkwi w tym że nie ma interakcji pomiędzy kupującym a sprzedającym, jeden kupi XT dla wycieczek na oleju 5W30, drugiemu świeci turbo od rana do wieczora i do tego wymienia olej co 15tyśkm. Nie kryje sie za tym nic nadzwyczajnego poza zwykłym zasugerowaniem klientowi co dla niego jest dobre. W ASO są pracownicy którym w większości zależy tylko na umyciu rąk i pójściu do domu. Więc jeżeli ktoś lubi gnieść XTka 5W30 się nie nadaję, tyle.
  4. nie, RC (Resource Conserving) - olej "dba" o trwałość turbosprężarki i systemów kontroli emisji w samochodzie, a także jest kompatybilny z benzyną z domieszką etanolu, aż do E-85. właśnie po to dodali normę RC do SN do olei 5w30 aby z oleju energoszczędnego zrobić także przeciwzużyciowy od 2015r (wszystkie turbodoładowane benzynowe). Czyli ma zachować ekonomie ale przede wszystkich ochronę przy niskiej klasie lepkości. (pisałem na wątku olejowym). Wcześniejsze 5W30 miały normy C2 faktycznie nadają się do wolnossących hybryd nie do uturbionych, SN/RC ILSAC GF5 5w30 mam w instrukcji od 2016 jak Byk, teraz lepkość 0W20 także ma pakiet dodatków normy RC i pomimo że jest to olej "rosół" nie na wysokie temperatury dla wolnossących lecz pakiet dodatków na prawdę chroni, dla systemu start/stop mega dodatki zmniejszające tarcie przy super płynności. @Romuald Dzierżęga Carlo Gambino, wyobraź sobie że tego feralnego dnia kiedy zatarł się silnik wiozła mnie samochodem moja żona po tym jak odebrała mnie z dworca po moim powrocie z rejsu. Do przejechania miała dystans około 3 km i pokonała go z Vmax nie większą jak 50 km/h.Uprzedzam, że nie rozgrzewała specjalnie opon ani nawet silnika przed tą ekstremalną wyprawą tylko po moim telefonie ruszyła cztery litery i przyjechała. Rozumiem, to duzo wyjaśnia olej mógł być przepracowany i na zimnym silniku gdy żelazo jeszcze nie nabierze swoich optymalnych rozmiarów do optymalnej pracy wytworzyła się mega temperatura, lub robiła się systematyczne. Z moich obserwacji olej działa do 8tyś km, powyżej traci właściwości bardzo drastyczne. zwykły olej 5W30 ma bardzo niski wskaźnik lepkości, czyli gdy nabierze powyż. 90C* krąży po silniku jak głupie mało gdzie zostając i tworząc odpowiednio mocny film olejowy (min. po to wprowadzili RC) , bo to że on szybko się wszędzie dostaje po rozruchu to plus lecz jak przyciśniesz DITA ZIMNEGO CZY CIEPŁEGO z dolnych partii obrotowych w trybie Inteligents co potrafi dać na zawołanie 350Nm przy 2k RPM (zmienne fazy dual AVCS) w układzie jest zbyt niskie ciśnienie oleju przy 2k RPM a taka moc idzie na tłoki. Jak cisnąć to tylko w trybach sport. Znam już dobrze ten silnik, wręcz nawet za dobrze i wydaje mi się że oni więdzą o tym fakcie smarowania doskonale po drugie że 15kkm na oleju 5W30 jest biletem w jedną stronę także. Z druguej strony lanie zbyt wysokiej klasy lepkości (10W60) może jeszcze szybciej zatrzeć DITa, ponieważ spasowanie jest typowo Japońskie, czyli bardzo ciasno. dlatego Eneos przy współpracy z Nipponem opracowali dla Subaru olej 0W50
  5. ladnie musiałeś grzać, w FA20E wał korbowy to azotowana stal kuta, korbowody kute o płaskiej płaszczyźnie 8CW więc zepsuć taki zestaw nie jest łatwo. Olej 5W30 bez normy SN/RC to woda o bardzo niskiej lepkości przy powyżej 100C*, która doprowadza do zerwania filmu olejowego. Przytarta panewka to tylko Twój styl jazdy na NIE ODPOWIEDNIM OLEJU. Jeśli w ASO lali Ci olej 5W30 bez normy A5/B5 ILSAC GF5 SN/RC to jest główną przyczyną, piszesz że zatarłeś drugiego forestera, brawo Ty.
  6. spoko, łącze się z Tobą w bólu.. wiesz miałem Audi 3szt kiedyś to z kolei z nimi miałem taki cyrk, lecz wiadomo juz od dawna że olej powyżej 10tyś km przestaje spełniać swoją rolę. Wiele badań opublikowanych przez ruskich a nawet naszych Polaków, badanie kosztuje 400zł na zdrowy rozsądek jak lubisz pocisnąć to częściej zmieniaj olej i lepszy.
  7. przecież nikt Ci nie każe tego robić, albo zbadaj olej po 10tkm i jak to wpływa na chłodzenie. btw: chłopaku to może się zwracać do syna. OFFTOP
  8. dynamiczna jazda dla mnie to np. jazda częściej szybka niż przepisowa, oczywiście kilka depnięć nie jest jazdą dynamiczną od wymiany do wymiany. Kierowca każdy jest inny i dla każdego dynamiczna to różne pojęcie, niestety DITy potrafią wygenerować temperaturę, więc każdy powinien oliwę dopasować pod swoją nogę lub częściej wymieniać ';)
  9. ze zrozumieniem proszę! 5W30 nie jest do dynamiczej jazdy lub na długą metę, nie popadam w skrajności sam leje 5W30 co 7tkm z tym że ja b.spokojnie/normalnie jedżdzę. Zapytaj w ASO pojętego mechanika czy olej o lepkości 5W30 jest ok do dynamicznej jazdy. I nie pisze tu o normalnej. Pozdrawiam.
  10. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  11. Dzieki, jesli jezdzisz dynamicznie XT wymianiałes olej co 15tyś km w dodatku zapewne 5W30, to jest przyczyna. 5W30 się nadaje na niedzielne wycieczki po 20km ze zmianą po 5tkm. W trybie [ I ] także nie można deptać z dołu DITa..
  12. Możesz napisać jaki styl jazdy miałeś? Wciskałeś często mocniej z dolnych RPM w trybie [ I ] Inteligent ;-) ? Jaki olej i co ile. dzieki.
  13. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
  14. Nie możemy wyświetlić tej odpowiedzi, ponieważ znajduje się w forum, które zabezpieczone jest hasłem. Wpisz hasło
×
×
  • Dodaj nową pozycję...