Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.03.2020 o 20:06, Kristofor napisał:

Miałem przed FXT Skodę Yeti 1.4 TSI ale bardzo wysoko wyposażoną, odkupioną przy 23k przebiegu. Auto miało bardzo wygodne fotele, ale po siedzeniu bolał kręgosłup, czego nie uświadczyłem w bardziej spartańskich fotelach Forka. Miało na pewno lepszą podsufitkę niż Forek, i lepsze radio, ale na tym to lepsze się kończyło. W ramach samego radia - ten dziwny wynalazek w FXT bardzo szybko parował się z telefonem i działał bez żadnych zastrzeżeń. Największą wadą Skody był brak stabilności - autem bujało na zakrętach i było to bardzo odczuwalne. Przesiadka na Forka to były lata świetlne przepaści technicznej.

 

Ciekawe jest to co piszesz. Miałem Yeti 1.8 tsi z haldexem i mam odmienne doświadczenia. Ten samochód prowadził się jak gokart - zaryzykuję stwierdzenie, że na zakrętach był szybszy od legacy którego miałem wcześniej. Wadą był na pewno niższy komfort resorowania - zawieszenie było twarde - na bezdrożach duża przewaga Forestera. Z radiem i parowaniem nigdy nie miałem problemów. To była przepaść in plus w porównaniu z Outbackiem z tego samego roku (2012). Nawigacja była lepsza od tej z OBK MY15 - najważniejsze, że aktualizacje były rzeczywiście aktualizacjami a nie atrapami.

Dynamika silnika i elastyczność - bardzo dobre. Uprzedzając pytanie - 1.8 tsi nie konsumował oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Yeti 1.8 tsi z haldexem

 

Jeździłem tym przez tydzień i samochód należy do tych, które mnie zaskoczyły bardzo pozytywnie. 

 

Spodziewałem się badziewia a auto jeździło fantastycznie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

 

Ciekawe jest to co piszesz. Miałem Yeti 1.8 tsi z haldexem i mam odmienne doświadczenia. Ten samochód prowadził się jak gokart - zaryzykuję stwierdzenie, że na zakrętach był szybszy od legacy którego miałem wcześniej. Wadą był na pewno niższy komfort resorowania - zawieszenie było twarde - na bezdrożach duża przewaga Forestera. Z radiem i parowaniem nigdy nie miałem problemów. To była przepaść in plus w porównaniu z Outbackiem z tego samego roku (2012). Nawigacja była lepsza od tej z OBK MY15 - najważniejsze, że aktualizacje były rzeczywiście aktualizacjami a nie atrapami.

Dynamika silnika i elastyczność - bardzo dobre. Uprzedzając pytanie - 1.8 tsi nie konsumował oleju.

 

Być może 4x4 miał inne zawieszenie, bardziej na "objazdy budowy", co przekładało się na charakterystykę jazdy w zakrętach. Generalnie wersja z napędem na przód była fajna jako miejsce autko, świetny promień skrętu, doskonała widoczność, ale w ciasnych zakrętach bujało straszliwie. Co do picia oleju - ja i poprzednik szanowaliśmy turbinę, i 1.4 TSI brał olej tylko na autostradzie i przy agresywnej jeździe. Bez szaleństwa ale przysłowiowy literek na dolewki był obowiązkowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chojny napisał:

 

Jeździłem tym przez tydzień i samochód należy do tych, które mnie zaskoczyły bardzo pozytywnie. 

 

Spodziewałem się badziewia a auto jeździło fantastycznie. 

 

Co ciekawe, auto to w porównaniu z wersją manualną miało obniżoną moc do 156 KM, jak mówiono aby było lepsze zestrojenie ze skrzynią biegów. Niestety, jak dojrzała moja myśl wymiany na nowe 1.8 TSI silniki te wycofano, a wersję 4x4 przejął 1.4 TSI podgoniony do 150 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kristofor napisał:

Co ciekawe, auto to w porównaniu z wersją manualną miało obniżoną moc do 156 KM, jak mówiono aby było lepsze zestrojenie ze skrzynią biegów. Niestety, jak dojrzała moja myśl wymiany na nowe 1.8 TSI silniki te wycofano, a wersję 4x4 przejął 1.4 TSI podgoniony do 150 KM.

 

Miałem z manualem, samochód był z wypożyczalni. Krótko mówiąc sprawdziłem dokładnie jak jeździ, znosiła wszystko bez zająknięcia, w tym starty z odcinaka. 

 

W pamięci miałem zachowanie napędów i całego auta VW Tiguana, który był porażką totalną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kristofor napisał:

Właśnie widziałem jak mój sąsiad w ASO Volkswagena w miejsce Golfa R 300 KM dostał zastępczą Skodę Rapid, wersja tak biedna że nawet kołpaków na stalowych felgach nie ma:) BTW - już trzeci dzień jeździ, widać 2.0 TSI też się czasem psuje, jak nie jedna sprężarka to druga...

 

Ponadto proszę nie pisać że Skoda jest dwa poziomy wyżej od Subaru w jakości. Mam OBK 2019 i pod względem jakości wykończenia wnętrza jest lepiej niż w Skodzie Superb, gdzie efektowne dodatki są połączone niestety z tanim plastikiem. Pomijam juz fakt, że część systemów bezpieczeństwa które w Subaru są na bardzo wysokim poziomie, w grupie VAG jest w fazie chyba testowej. Polecam test hamowania awaryjnego - wspaniały Tiguan chyba 3 razy na 10 zatrzymał się przed przeszkodą :) Skoda Superb i OBK to mniej więcej ten sam segment, każde z tych aut ma swoje wady i zalety, dla jednych brzydki lecz pakowny kufer w Skodzie kombi będzie zaletą, dla innych wadą. Tu już wchodzimy w kwestie gustów, a te pozostawmy odbiorcom...

 

Psuje to się każdy silnik  Subaru i nie ma co w ASO naprawiać 

 

superb jest 2 klasy ponad legacy, porównajmy najwyższe wersje. Zjada je wykończeniem(kubły z alcantara), osiągami, wielkością i prowadzeniem w sport w dcc w Sportline 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że co poniektórzy mając Skodę próbują sobie coś podbudować, Subaru nic nie musi udowadniać, jaka jest to marka każdy widzi i wie, a Skoda no wybaczcie, ale wiąże się z moherem bądź pałowaną dzień w dzień służbówką i tyle w tym temacie. Będąc moderatorem tego forum dawno bym ten temat wywalił do kosza, bo nic nie wnosi tylko zamęt.

  • Lajk 1
  • Do kitu 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ManoLEE napisał:

Mam wrażenie, że co poniektórzy mając Skodę próbują sobie coś podbudować, Subaru nic nie musi udowadniać, jaka jest to marka każdy widzi i wie, a Skoda no wybaczcie, ale wiąże się z moherem bądź pałowaną dzień w dzień służbówką i tyle w tym temacie. Będąc moderatorem tego forum dawno bym ten temat wywalił do kosza, bo nic nie wnosi tylko zamęt.

 

Taka wypowiedź to jest  dopiero świadectwo mentalnego moheru i :hi:

 

FTZ :yahoo:

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ManoLEE napisał:

Mam wrażenie, że co poniektórzy mając Skodę próbują sobie coś podbudować, Subaru nic nie musi udowadniać, jaka jest to marka każdy widzi i wie, a Skoda no wybaczcie, ale wiąże się z moherem bądź pałowaną dzień w dzień służbówką i tyle w tym temacie. Będąc moderatorem tego forum dawno bym ten temat wywalił do kosza, bo nic nie wnosi tylko zamęt.

Myślisz o Subaru to przychodzi na mysl sti, wrx, gdzieś w oddali Type r czy 22B. 
Otwierasz oczy i widzisz auta dla emerytów.

 

O skodzie myślisz jako o Fabii w gazie i Octcie  w wersji bieda. 
A widzisz Octe RS czy LK 4x4 lub Superba LK czy Sportline 272 4x4.

 


 

  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Marek napisał:

Myślisz o Subaru to przychodzi na mysl sti, wrx, gdzieś w oddali Type r czy 22B. 
Otwierasz oczy i widzisz auta dla emerytów.

 

O skodzie myślisz jako o Fabii w gazie i Octcie  w wersji bieda. 
A widzisz Octe RS czy LK 4x4 lub Superba LK czy Sportline 272 4x4.

 

Ja to widzę trochę inaczej. Taki Subaru OBK (nie mówię o wersjach US bo to dziś jeszcze wyższa liga w MY 19 i 20) w wersji podstawowej kosztuje już całkiem sporo. Dzięki temu pewne bazowe elementy ma odpowiedniej jakości, co po dołożeniu dodatków daje spójny efekt. Natomiast Skoda niezależnie czy kosztuje 80 czy 180 k. ma pewną bazę wyposażenia, uzupełnianą lepszymi dodatkami. Jednak ta podstawa (szczególności w Octavii) to niestety słabo wygląda. Przed zakupem OBK oglądałem Octavię Scout, i niestety, środek, pomimo sporej ilości fajerwerków daje tandetą. Nie dotyczy to tylko Skody, w segmencie tzw. premium dotyczy to Audi Q2 (od Q3 zaczyna więc już wyższa liga, chociaż też księgowi już wkroczyli), BMW X1 czy nawet Volkswagena Tiguana. To o czym mówię najlepiej widać na przykładzie Abartha 500 - możesz mieść skórzaną tapicerkę, sportowe fotele, ale pokrycie tylnej kanapy od strony bagażnika jest tak samo tandetne jak w wersji POP za 38 k. BTW - nie krytykuję tu Skody, sam sporo takim autem przejechałem. 

 

P.S. Co ciekawe, za oceanem Forester który w PL występuje raczej w lepszych wersjach jest montowany niczym Fabia - prosty kokpit, podstawowa klima, mały ekranik i żadnych tapicerskich wykończeń przy dźwigni biegów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nigdy nie siedziałeś w superbie za 180 tys. To raz

 

druga sprawa ze nawet gdybys miał racje a propo tych paru cm2 plastiku( co w przypadku Superba jest nie prawdziwe, w nowej Octcie pewno tez nie) to osiągami, wyglądem i funkcjonalnością Skoda miażdży obecne subarynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak miażdży, że Subaru naprawdę raczej zbankrutuje bo wszyscy fani tej marki przesiądą się do Skód i będą chwalić pod niebiosa Czeską myśl techniczną najwspanialszą pod słońcem. Skoda lepsza od wszystkiego, może założymy taki temat, śmiać się chce naprawdę ludzie zejdźcie na ziemię bo Skoda zacznie latać w kosmos.

Edytowane przez ManoLEE
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ManoLEE napisał:

Tak miażdży, że Subaru naprawdę raczej zbankrutuje bo wszyscy fani tej marki przesiądą się do Skód i będą chwalić pod niebiosa Czeską myśl techniczną najwspanialszą pod słońcem. Skoda lepsza od wszystkiego, może założymy taki temat, śmiać się chce naprawdę ludzie zejdźcie na ziemię bo Skoda znacznie latać w kosmos.

Auta to nie torebki żeby subiektywnie marka oceniać. Są osiągi, pakownosc,czasy na torze. Ja tu sobie wymieniam modele które mogę kupić, a Ty mi ogólnie o marce;) Subaru było fajne , teraz jest ale już tylko dla moherów niestety;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marek napisał:

Myślisz o Subaru to przychodzi na mysl sti, wrx, gdzieś w oddali Type r czy 22B. 
Otwierasz oczy i widzisz auta dla emerytów.

 

O skodzie myślisz jako o Fabii w gazie i Octcie  w wersji bieda. 
A widzisz Octe RS czy LK 4x4 lub Superba LK czy Sportline 272 4x4.

 


 

I Fabia R5;)

 

1 godzinę temu, ManoLEE napisał:

Tak miażdży, że Subaru naprawdę raczej zbankrutuje bo wszyscy fani tej marki przesiądą się do Skód i będą chwalić pod niebiosa Czeską myśl techniczną najwspanialszą pod słońcem. Skoda lepsza od wszystkiego, może założymy taki temat, śmiać się chce naprawdę ludzie zejdźcie na ziemię bo Skoda znacznie latać w kosmos.

to że grupa wcześniej jeżdżąca Subaru obecnie nie widzi następcy swoich starszych modeli, nie znaczy że marka nie pozyskuje innych klientów i grozi jej bankructwo;)

A osobiście musząc dzisiaj wybierać między nowymi Subaru a Skodą, faktycznie poszedłbym do Skody, bo znajdę w niej więcej tego czego oczekuje od samochodu, a jej minusy nie przeszkadzałyby mi na tyle żeby również ją skreślać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marek napisał:

Chyba nigdy nie siedziałeś w superbie za 180 tys. To raz

 

druga sprawa ze nawet gdybys miał racje a propo tych paru cm2 plastiku( co w przypadku Superba jest nie prawdziwe, w nowej Octcie pewno tez nie) to osiągami, wyglądem i funkcjonalnością Skoda miażdży obecne subarynki.

 

Siedziałem, co prawda za 170 k wersja L&K, wszystko co dodatkowe bardzo wysokiej jakości, ale "baza" słaba. Tyle powiem że na pewno lepiej niż w Tiguanie za prawie 180 k. który był wykończony lepiej niż stary Forek, ale już gorzej niż nowy. Teraz przechodząc do dalszej części:

a) osiągi - Skoda Superb a OBK  -  Silniki 1,5 TSI i TDI porównywalne z OBK, mają pow. 9 s. do 100, wybija się na plus 2.0 TSI który  nie ma w Europie konkurencji z OBK XT. Zaznaczam jednak, że cena takiej wersji bez dodatków to ponad 190 k. i niebezpiecznie sięga Volvo V 60 CC, który jest o klasę lepszym autem,

 

b) wygląd - to kwestia gustu, ale Skoda Superb wizualnie nie ma podejścia do OBK. O ile wersja sedan jest naprawdę ładna, to kombi zainspirowane stylem pracowitej, gospodarnej panny, nie musi być ładna lecz pakowna. Tył zrobiono ładny w Audi A4 Allroad, nawet Volvo V 60 też trzyma proporcje. Natomiast Superb Kombi wygląda jak podkarpacki Mercedes Sprinter z dospawanym tyłem żeby weszło kilku pasażerów więcej. 

 

c) funkcjonalność - również nie widzę przewagi Skody. Oba auta są super dopracowane, nie jest to Alfa Romeo bez schowka na okulary, wszystko jest na miejscu, ilość gniazdek, lampek itp. jest porównywalna. 

 

Podsumowując - każdy znajdzie coś dla siebie, jednak zwracam uwagę, że dane ze stron www producentów europejskich należy czytać z uwagą. W tej chwili Japończycy podają co do zasady pełne specyfikacje, zaś na stronach VAG, a już skrajnym przypadkiem jest Volvo nie znajdziemy szeregu kluczowych danych dotyczących modeli innych niż topowe. Przykład - niech ktoś wynajdzie mi przyspieszenie Volvo V 60 CC ale w dyszlu... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Kristofor napisał:

Siedziałem, co prawda za 170 k wersja L&K, wszystko co dodatkowe bardzo wysokiej jakości, ale "baza" słaba. Tyle powiem że na pewno lepiej niż w Tiguanie za prawie 180 k. który był wykończony lepiej niż stary Forek, ale już gorzej niż nowy. Teraz przechodząc do dalszej części:

a) osiągi - Skoda Superb a OBK  -  Silniki 1,5 TSI i TDI porównywalne z OBK, mają pow. 9 s. do 100, wybija się na plus 2.0 TSI który  nie ma w Europie konkurencji z OBK XT. Zaznaczam jednak, że cena takiej wersji bez dodatków to ponad 190 k. i niebezpiecznie sięga Volvo V 60 CC, który jest o klasę lepszym autem,

 

Wybrałeś wersje bazowe bo OBK ma tylko bazę :) - przynajmniej jeśli chodzi o silnik. Po drugie porównanie Superba do V60 jest bez sensu bo gabarytowo Superb jest na półce V90 a tam T5 250 AWD Inscription zaczyna się od 320 k. Jak chcesz coś porównywać z V60 to trzeba zaczekać parę miesięcy na Octavię RS oraz wersję 200 PS 4x4. 

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Superb 2.0 tsi 190 lub tdi 190 zjada OBK

272 tsi to F1 na tle palety Subaru. Superb to konkurencja dla V90 od którego ma dużo większy bagażnik i jest prawie o polowe tańszy.

 

co do wyglądu to niekończąca się dyskusja. Subaru nowe przebrzydkie

 

znajomy kupił nowego 272 Sportline za 175 k w pełnej wersji. 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Marek napisał:

 

 

superb jest 2 klasy ponad legacy, porównajmy najwyższe wersje. Zjada je wykończeniem(kubły z alcantara), osiągami, wielkością i prowadzeniem w sport w dcc w Sportline 

Z tym prowadzeniem to bym nie przesadzał. Jeździłem Sportline i do codziennej jazdy jak i po autostradach fajne auto(prawie trafiło do mojego garażu) ale wziąć je na krętą drogę to nie zdziwi mnie jak Legacy będzie siedziało na zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał poznać ile w ostatnich dwóch dekadach, Skoda (która korzysta zapewne z dobrodziejstw całej grupy VAG) przeznaczyła na badania i rozwój a ile Subaru. Total.

I nie zapominajcie, że głównym rynkiem dla plejad jest USA a tam oczekiwania i przekrój konsumentów jest jednak zupełnie inny niż w EU, nie mówiąc o PL.

Typowe auta użytkowe, bez fajerwerków.

Nikt nie pakuje gówna w sreberko jak inni - w reklamach kierowca rajdowy/CEO/chad a na żywo "zwykłe" auto z gównianym silnikiem z głośnikiem pod kolanem.

 

 

 

 

Edytowane przez dako
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, dako napisał:

Ja bym chciał poznać ile w ostatnich dwóch dekadach, Skoda (która korzysta zapewne z dobrodziejstw całej grupy VAG) przeznaczyła na badania i rozwój a ile Subaru. Total.

 

W 2017 r. R&D Skody było 7-krotnie wyższe od Subaru. 

 

Jedyne 750 mln $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, subleo napisał:

 

W 2017 r. R&D Skody było 7-krotnie wyższe od Subaru. 

 

Jedyne 750 mln $.

Sporo, choć nie znam specyfiki branży. Jakoś w ich ofercie tego nie widać. Ot poprawne auta bez polotu. 
A Subaru za 7x mniej zaserwowało nam odgrzewany kotlet w postaci silnika e-boxer. 
Tak, R&D w tej branży musi być drogie jak za takie kwoty powstaje takie cuda ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...