Skocz do zawartości

Wymiana piasty.


krvrad

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też jestem na etapie wymiany - szukania.

Wg mnie OEM w Subaru to nic innego jak KOYO, takie prawdopodobnie montowane są na 1 montaż.

Ja mam na uwadze takie firmy jak FAG, NTN, SNR żadna z nich na pewno nie odstaje jakościowo od OEM a FAG to raczej jest Mercedes w śród łożysk ale każde z nich może paść nie wiadomo kiedy.

To samo było u mnie przy wymianie rozrządu ( cała zbieranina różnych firm: INA, SKF, NTN, KOYO, jako OEM na 1 montażu ).

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam obydwie przednie wymienione własnoręcznie na SNR. Na lewej zrobione już 20 tysięcy i nie słychać oznak zużycia. Na prawej 5 tysięcy i tak samo. Kupowałem za każdym razem w aparts.pl, ale chyba już nie mają tego w ofercie bo nie potrafię znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W wymieniałem w swoim legasiu piasty jakieś oemowe po 180zł/szt. bo szlak trafił cz.ABS i po chyba 5-10tyś słychać je było jak bombowca z II wojny.

W  końcu kupiłem kpl. piast Fag po 260zł/szt. zrobiłem na nich ponad 50tyś. i jest OK. W piastach są japońskie łożyska ale nie pamiętam jakie.

Myślałem że skoro Fag jest producentem łożysk (a to chyba jeden z najlepszych producentów) to powinien robić je do piast legasia - zadzwoniłem do przedstawiciela na Polskę i tam dowiedziałem się że wkładają nie swoje tylko japońskie. Najważniejsze, że jest OK i względnie nie drogo.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
W dniu 30.05.2020 o 19:18, Orear napisał:

Mam obydwie przednie wymienione własnoręcznie na SNR. Na lewej zrobione już 20 tysięcy i nie słychać oznak zużycia. Na prawej 5 tysięcy i tak samo. Kupowałem za każdym razem w aparts.pl, ale chyba już nie mają tego w ofercie bo nie potrafię znaleźć. 

Też postawiłem na SNR na przedniej osi. Przelatałem do tej pory ponad 30k i wszystko jest ok. 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Wszystkich

Co do tematu przednich łożysk SNR to w swoim właśnie 3 tyg. temu wymieniłem prawe łożysko na SNR i juz po 20 km (tak dwadzieścia km) zaczęło huczeć. teraz po około 1500 km gorzej je słychać niż to, które zdemontowałem wcześniej. Natomiast rok temu zmieniłem z lewej strony również na SNR i jeździ już prawie 20 tyś.  i nic nie słychać,  więc raczej z jakością bywa różnie. 

Teraz jednak dam 100 więcej i kupie SKF bo niestety oba kupowałem z rok temu i nie mam paragonu na zwrot tego co huczy. 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmy z wyżej półki producentów mają twardsze bieżnie kulki/ są lepiej utwardzane powierzchniowo. co przekłada się na tym że od huczenia łożyska do powstania dużego luzu na łożysku często mija kilka-kilkanaście tysięcy kilometrów.

 

i jest mi bardzo ciężko uwierzyć że łożysko SNR- które jest oryginalne i prawidłowo zamontowane wytrzymało 1500km a po 20km pojawiło się huczenie...

 Nie masz problemów z wyciekającym płynem hamulcowym bądź przy montażu piasta z łożyskiem nie chciała wejść w zwrotnice?

Pytanie czy zestaw po montażu kręcił się z należytym oporem czyli łożysko chodziło z delikatnym/fajnym wyczuwalnym oporem?

Jeśli łożysko tego typu chodzi zbyt lekko to długo nie podziała.

 

Mi raz zdarzyło się kupić łożysko do samochodu które nie miało w sobie smaru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wymieniłem już wszystkie, 3 OEM, jedno NTN z tego co pamiętam. Najstarsza z tych nowych (OEM) ma już dobre 70-80kkm i nic nie huczy.

Albo trafiłeś na felerną sztukę, albo błąd montażu, a może jeszcze miałeś jakąś przygodę, jakaś dziura, krawężnik?

Nawet zapieczone prowadnice, które grzeją mocno cały czas tarczę hamulcową mogłyby mocno skrócić żywotność piasty (tak zdaje się umarła pierwsza którą wymieniałem).

 

Także przyczyn może być sporo, ale OEMowe części w Subaru raczej są porządnej jakości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy, 
Ja założyłem oryginal Subaru na przód i znów huczy po około 30 tys. Cholera mnie bierze z czego oni to robią.  Uważacie że lepiej kupić najtańsze i mieć to w dupie?? Wymieniać raz na dwa lata?? Jaka firma jak nie oryginał??
Najtańsze pewnie nawet dwóch lat nie wytrzymie. Jak już kupuje to FAG albo SNR. I problemów nie ma.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bijące tarcze jak i nie wyważone koła przyspieszają zużycie łożysk więc tu bym szukał przyczyny szybko padajacych łożysk.

Jeszcze zostaje kwestia dokrecenia nakrętki półosi. To też dobija łożyska jak sie przesadzi z siłą lub zbyt luźno sie skręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledzy za informacje. Tak się zastanawiam nad tym dokręcaniem piasty. Tam nie ma łożysk stożkowych więc jeśli zbyt mocno się dokręci to aż takiego znaczenia nie ma. Czy przy dokręcaniu bez klucza dynamometrycznego lepiej dokręcić na maxa i poluzować 5-10 stopni?

Łożyska OEM to na allegro czy macie może gdzieś "źródło"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MichaPL napisał:

Dziękuje koledzy za informacje. Tak się zastanawiam nad tym dokręcaniem piasty. Tam nie ma łożysk stożkowych więc jeśli zbyt mocno się dokręci to aż takiego znaczenia nie ma. Czy przy dokręcaniu bez klucza dynamometrycznego lepiej dokręcić na maxa i poluzować 5-10 stopni?

Łożyska OEM to na allegro czy macie może gdzieś "źródło"?

Ja swoje dokręcałem na lekko przedłużonym kluczu do momentu, aż stawiała zdecydowany opór, ale nie tak, że skakałem po kluczu i jeżdżę już nie wiem ile i nic nie huczy. Wystarczy wszytko robić z wyczuciem chyba, że nie panujesz nad mocą w rękach. :biglol: Obydwie piasty mam SNR. A no i jeśli to Legacy IV to samego łożyska nie wymienisz, musisz całą piastę... to znaczy, pewnie się da, ale po co? 

A co do źródła to jakoś dwa lata temu w ASO w Lublinie napisali mi, że jedna sztuka kosztuje u nich 750PLN. Nie pokusiłem się. 

Edytowane przez Orear
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...