Jump to content

Wymiana piasty.


krvrad
 Share

Recommended Posts

Hej.

No więc wyje łożysko w kole z tyłu. Przymierzam się do wymiany i tutaj moje pytanie. Prosto? Trudno? Średnio? Dam rade bez jakichś specjalistycznych gratów?

Pozdro!

 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, krvrad napisał:

Hej.

No więc wyje łożysko w kole z tyłu. Przymierzam się do wymiany i tutaj moje pytanie. Prosto? Trudno? Średnio? Dam rade bez jakichś specjalistycznych gratów?

Pozdro!

 

Jeżeli mnie pamięć nie zawodzi to chyba łożysko jest kompletne razem z piastą ( nad czym bardzo ubolewam bo taniej było by wciągnąć samo łożysko ), więc wymiana nie powinna nastręczać wielkich problemów. Raczej prosto by powiedział. I nie potrzeba do tego wózka narzędziwego za dużo pln-ów ( ale taki mi się marzy:rolleyes: tylko nie wiem co kupić)

Link to comment
Share on other sites

Zaopatrz się w ściągacz 3 ramienny by półośkę wypchnąć z piasty bo nawalanie młotkiem było modne w syrence. Reszta narzędzi podstawowych wystarczy. I marker biały  do zaznaczenia ustawienia konta by po naprawie nie jechać na ustawianie zbieżności.

Link to comment
Share on other sites

To jesteś optymistą , bo często piasta nie chce wyjść i trzeba całość zdemontować z wahacza i amortyzatora i w imadle umocowawszy rozpołowić.

Link to comment
Share on other sites

:facepalm:

 

Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie....

 

W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować"  i trzeba się trochę młotem nawalać.

 

Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, house_1 napisał:

:facepalm:

 

Ludzie..... zastanówcie zanim coś napiszecie....

 

W tym modelu odkręca się cztery śruby mocujące piastę/łożysko do wahacza i wyjazd. Największy problem to taki, że potrafi "przykorodować"  i trzeba się trochę młotem nawalać.

 

Konstrukcja samochodu to nie wiedza tajemna...

lozysko-kola-z-piasta-do-subaru-legacyoutbackimprezaforester-przod.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przerabiałem temat niedawno, wszystko idzie naprawdę gładko, do momentu w którym chcemy piastę wybić, z tyłu nie ma jeszcze tragedii, bo półoś da się na tyle głęboko wcisnąć, że da się jakoś z młotkiem podejść, ale i tak 2h walki żeby to wybić.

@krvrad widzę, że Twój Legaś tylko 2 lata młodszy od mojego, także jak piasty nie były nigdy ruszane, to może być podobnie, skorodowane po obwodzie bardzo mocno. Chyba najlepszy byłby tutaj ściągacz bezwładnościowy, ale da się bez.

Tak czy inaczej, powodzenia, może u Ciebie ruda aż tak mocno tego nie posklejała :)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi Panowie. Jakbym chciał kupić ściągacz to jaki najlepiej? Pozdro!

Kurde, chyba będe działał bez ściągacza :) Jeszcze muszę zlokalizować czy prawy tył czy lewy.. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Na pewno zaopatrz się w najzwyklejszy trojramienny ściągacz, bo jednak przegub trzeba czymś wypchnąć, a młotkiem to tak nie bardzo. Samą piastę da się wybić metodą młotkową.

 

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jaki rozmiar tego ściągacza powinienem kupić?
Ja mam taki i mniejszy spokojnie by wystarczył.f6e339086fbbf92b9c580a5b71ef7c1f.jpg

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Raci! Chyba się zaopatrzę w taki ściągacz, koszt niewielki a przyda się pewnie w przyszłości ;) Pozdro!

Dobra Panowie, jeszcze Was trochę pomęczę. Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego tutoriala. Jakie klucze mieć ze sobą? Coś oprócz kluczy i ściągacza jest potrzebne? Jakiś smar? No i jakie najlepiej łożysko kupić? Pozdro i dzięki z góry ;)

Link to comment
Share on other sites

Tylu jeszcze nie ruszalem, ale po zrobieniu przodu zostaly mi takie notatki: "nasadka 32mm, klucz udarowy". Pamietam, ze byl problem z ta nakretka 32mm, a udarem poszlo w kilka sekund.

T.
 

Link to comment
Share on other sites

Lekki offtop.

 

Ma ktoś może jakieś zdjęcie poglądowe/schemat gdzie znajduje się w 2.0DOHC korek spustowy oleju silnikowego??? Trudno znaleźć? Da się pomylić? ;)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Tummi za schemat, dam radę :D

Wracając do piast, kupić oryginalną 545zł, zamiennik BTA 390zł, czy jeszcze jakąś inną?

Druga sprawa to filtry i olej. Olej chyba najlepiej 5w30 a filtr oleju OEM.

Co do reszty...polecicie jakiś zamiennik filtra powietrza i przeciwpyłkowego?? Kurcze różnią się rozmiarami i już zgłupiałem... Rocznie robię maks 10tyś km, więc chyba nie zbrodnią będzie kupić zamienniki. Jak myślicie?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o Subaru, to ja pakuje wszystko OEM. Co do piasty, miesiąc temu kupowałem za 440zł OEM, także tu już różnica w cenie się robi tak mała, że nawet nie ma się nad czym zastanawiać.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, krvrad napisał:

Wracając do piast, kupić oryginalną 545zł, zamiennik BTA 390zł, czy jeszcze jakąś inną?

Ja kupowałem SNR (ta firma robi na pierwszy montaż) :)

Cena - na przód 220zł, tył 280zł 

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, krvrad napisał:

Druga sprawa to filtry i olej.


 

Takie tam z moich notatek:

 

Filtr powietrza    Premium B27016PR, ADS72213, 16546AA090, K&N - 33-2304, FILTRON AP121/3

Filtr kabinowy    ADT32504 JFAA-SB2 SAG02526, Filtron K1083; 72880AG000
Filtr oleju    Blueprint ADM52106; Mann 67/1; Filtron OP595, 15208AA100 - nie kupowac Filtrona                    

 

O oleju jest caly duzy watek ;) Uzywam X-cess 5w40 od kilku lat i jest OK. Zapewne wieksze znaczenie maja czeste i regularne zmiany niz naklejka na bance ;)


 

Piasty przod - kupilem SNR (R181.19), a na pudelku "NTN inside" ;) OEM: 28373FG000, 28373AG001, 28373AG000 - od najnowszego do nastarszego, wszystkie opisane jako 'alternate'; Zamienniki robi m.in.. SKF (VKBA6885), SNR (R181.19), NTN (HUB213T-5) 

 

T.

 

Edited by Tummi
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Tummi za przydatne info!

Kolega z forum polecił sklep i tam wszystko kupiłem. Wziąłem OEM, bo ceny niezłe. Za piaste OEM zapłaciłem 440zł, SNR 340zł.

 

Teraz tylko znaleźć wolny czas i trzeba się wziąć za robotę :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Czy ta piasta pasuje do Legacy 2004?

https://subarak.pl/pl/naped-piasty-i-lozyska/735-oryginalna-piasta-z-lozyskiem-kola-przedniego-do-subaru-impreza-forester-xv-28373fg000.html

 

Według opposed parts, powinien być numer 28373AG000. 

Czy ta z linku będzie w jakikolwiek sposób gorsza? 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...