Jump to content

WOJO

Użytkownik
  • Content Count

    1935
  • Joined

  • Last visited

About WOJO

  • Rank
    ..:: Subarofanatoholik ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Legacy Wagon 2005 MT 2.0 SOHC Celebration

Recent Profile Visitors

1036 profile views
  1. 50mm różnicy w wysokości (OBK - Legacy) na 770mm długości ramienia półosi? Pitagoras. 771,62mm. Wartość pomijalna. Czyli pasuje i do OBK i do Legacy.
  2. Tylko przód w dwóch miejscach + tabliczka. Masz umiejscowienie na rysunkach.
  3. Nie chciałbym Cię dobijać, ale masz chociaż jeden przegląd zrobiony w Polsce?
  4. "Składak", to Twój najmniejszy problem... Sprawdzałeś VIN na karoserii i w DR? Zwróć uwagę, że silnik jest zdecydowanie SOHC...
  5. Sprawdź wszystkie numery, czy się zgadzają z DR.
  6. Nie mam pod ręką schematu, ale był zapewne wysterowany impulsowym +12V. Ja korzystałem z pinu A7 BIU przy zamknięciu auta z pilota i A8 przy otwarciu (lub A22 przy otwarciu tylko tylnej klapy).
  7. Nie wiem, co chcesz zasilić, ale myślę, że rozwiązanie z monostabilnym/bistabilnym sterowanym sygnałem z pilota, powinno rozwiązać problem.
  8. 15 pinowa, biała wtyczka B228 pod kierownicą. Pin #1.
  9. Kiedy klocki wymieniałeś? Może blaszki informujące o kończącej się okładzinie piszczą?
  10. Trudno mi się z tym twierdzeniem nie zgodzić. Ja mam więcej miejsca między podłużnicami, a pokrywami zaworów. Daję radę bez ruszania silnika na poduszkach.
  11. Nie rozumiem, nie rozumiem. Co tu jest do rozumienia? Im mądrzej mechanik brzmi przez telefon, a klient jest mniej zorientowany, tym kwota, na którą da się naciągnąć może być wyższa. Myślisz, że ludziom się chce samemu babrać, zamiast zarobić i uczciwie zapłacić? Nawet jak mnie stać na zapłacenie, to nie lubię być oszukiwany! Dlatego wielu robi samodzielnie, bo się sparzyli. Mechanicy sami zapracowali sobie na taką opinię.
  12. Bez jaj. Przez telefon stwierdził, że ciśnienia na cylindrach brak i dodatkowo wyczuł, że spierdala przez zawory, a nie dołem? Mam 20 lat doświadczenia w innego rodzaju naprawach i NIGDY(!) przez telefon nie diagnozuję. Owszem. Można zasugerować po objawach, że może być więcej roboty niż zwykle, ale nie na zasadzie pewnika. Rozmawiałeś albo z naciągaczem, albo źle zrozumiałeś, co chciał szlifować. Do regulacji zaworów w DOHC nie trzeba ściągać głowic (tym bardziej ich potem szlifować)! Jeżeli pomiary ciśnienia sprężania wskazują na znaczne odchylenia między cylindrami > 0,5Bar, to należy sprawdzić, czy ciśnienie ucieka dołem, czy górą i ewentualnie którymi zaworami. Wtedy podjąć decyzję o zdjęciu głowic i naocznie przekonać się o stanie zaworów. Oczywiście nie muszę dodawać, że klientowi można przez telefon naopowiadać niestworzonych rzeczy, dlatego ja wolę sam sprawdzać ciśnienie przed regulacją i po regulacji.
×
×
  • Create New...