Jump to content

WOJO

Użytkownik
  • Content Count

    2049
  • Joined

  • Last visited

About WOJO

  • Rank
    ..:: Jego Forumowatość ::..

Profile Information

  • Gender
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    Legacy Wagon 2005 MT 2.0 SOHC Celebration

Recent Profile Visitors

1190 profile views
  1. Jakiej klatki?! Faraday czy Fahrenheit - kto by ich odróżniał...
  2. Czujnik położenia biegu neutralnego.
  3. Dokładnie taką samą sytuację miałem kiedyś na Okopowej w Lublinie naprzeciwko I komisariatu Policji. Przyjechałem, wysiadłem z auta i zaczęło się skakanie wkoło, by zamknąć auto pilotem. Udało się po przejściu na drugą stronę auta. Z otwieraniem nie było już problemu, bo wiedziałem z której strony podejść.
  4. Przekonałeś mnie. Co to za sposób? U mnie największym problemem są uszczelki gniazd zaworowych. Twardnieją i zmieniają kształt, powodując, że zdecydowanie więcej oleju dostaje się na świece.
  5. O ile dobrze zrozumiałem, to dowiadywałeś się PRZED dokonaniem zakupu swojego pojazdu i z pełną świadomością wybrałeś 2.0 SOHC.
  6. Nie przesadzaj z tą fizyką. Producent wyraźnie wziął rozszerzalność temperaturową ciał stałych pod uwagę, przy zaleceniach ustawienia granicznych wartości luzów zaworowych. Dla przykładu w silniku 2.0 SOHC w Legacy z 2005 wartości dla zaworów wydechowych to 0,25+/-0,04mm. Te 4 setki to właśnie wartość kompensująca rozszerzalność temperaturową. Przy przytoczonych wartościach rzędu 0,1-0,15mm zawory już nie dadzą rady skompensować różnicy między prawidłową i nieprawidłową wartością, co skutkuje mierzalnym ubytkiem ciśnienia na cylindrach. Prosto, gładko i bez zbędnych kosztów w postaci uszczelek.
  7. Jakim cudem? Szkoda, że tak daleko...
  8. Odniosę się tylko do części dotyczącej kontroli luzów zaworowych. W jakim celu zdejmować pokrywy zaworów i obciążać klienta dodatkowymi kosztami uszczelek, skoro można przeprowadzić bez dodatkowych kosztów sprawdzenie ciśnienia na cylindrach? Cena za samo sprawdzenie 1083zł to dla mnie szok zupełny, nawet dla silnika DOHC. Widzę, że tyle kosztuje wyciągnięcie silnika. Ciekawe, czy przy robieniu rozrządu+zaworów, ceny robocizny się sumują.
  9. Za dużo? 4x 12zł 10966AA030 https://allegro.pl/oferta/uszczelka-swiecy-dekla-subaru-forester-oem-5548288545 2x 49zł 13294AA053 https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pokrywy-dekla-subaru-legacy-sohc-oem-7426718628 10x 8zł 13271AA071 https://allegro.pl/oferta/uszczelka-sruby-dekla-subaru-impreza-gt-99-00-6588898764 To ceny zbójeckie w detalu, zwłaszcza za ostatnią pozycję. Osobiście bardziej opłacało mi się zamówić komplet w Dubaju. Nawet dokładając przesyłkę i opłaty celne, wyszło taniej niż z Allegro. Pozdrawiam myślących.
  10. Myślę, że naciśnięcie hamulca zasadniczego przy odłączonym akumulatorze "zabija do końca" wszystkie niesforne impulsy.
  11. Dlaczego akurat 5, a nie 3 lub 30? Skąd Wam się ta "wiedza" bierze?
  12. U mnie się nic nie skurczyło. Podgrzej delikatnie i powinno dać się wydłużyć.
  13. Miałem do samo. To częsta przypadłość. Izopropanolem dobrze odtłuścić powierzchnię i od wewnętrznej strony podkleić klejem do szyb. Działa już kilka lat.
  14. To chyba mam ustawione na 15k km, bo jeszcze mi się nie zdarzyło przekroczyć między przeglądami.
  15. Ciekawe. Nigdy nie słyszałem u siebie. Jaki to sterownik?
×
×
  • Create New...