Skocz do zawartości

konik_80

Użytkownik
  • Postów

    134
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O konik_80

  • Urodziny 21.11.1980

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Szkoclandia
  • Auto
    Były 2 Legacy jest Avensis T25 i Impreza/Lanos 1.5R z lekkim modem

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia konik_80

..:: Bywalec :..

..:: Bywalec :.. (3/13)

4

Reputacja

  1. Ponowię pytanie - czy ktoś próbował zainstalować wariator TAP od AC do Subarków?
  2. konik_80

    układ wydechowy

    W całości nie ale kolektory / katalizatory do łączenia z tylną sekcja powinno być to samo. Tylna sekcja jednak jest inna.
  3. Witam Ponownie. Dla zainteresowanych napiszę, że w swoim Lanosie 1.5 wykonałem swap wałków od Forestera 2.0. W zasadzie przełożyłem tylko wałki ssące bo miały o 0.6mm wyższe krzywki niż te w 1.5 a ku mojemu zdziwieniu wałki wydechowe 2.0 miały niższe krzywki niż w 1.5... Prawdopodobnie głowica 2.0 ma szersze kanały w głowicy i nie potrzebuje wysokich wałków ale wynika z tego, że można poprawić 2.0 stosując wałki z 1.5 (ale tylko te wydechowe). Przy okazji całej rozbiórki podregulowałem sobie luzy zaworowe - mój silnik w oryginale miał 94tys mil a luzów nikt nie ruszał - okazało się , że tylko 4 zawory wymagają regulacji bo miały poniżej zaleceń producenta więc podciąłem szklanki od spodu o 0.05mm. Wykonałem to na wiertarce stołowej stosując diamentową tarczkę przewidzianą do szlifowania szkła - dała radę bez problemu a miałem cały komplet kupiony za grosze. Dodam, że przy podcinaniu szklanki wcale się nie tworzyła wysoka temperatura. Szklanki od spodu mają "stożek" także można spokojnie je podcinać. Na koniec zamontowałem świece BRISK EOR15LGS i przy okazji wymieniłem sprzęgło na BluePrint (kit o nr: ADS73022) przewidzianym bodajże do starszych WRXów i Lanosów 2.0 - oczywiście pasował bez problemów (co ciekawe kit był znacznie tańszy niż ten dedykowany do 1.5) Wrażenia takie, że silnik chodzi teraz bardzo równo. Wcześniej zaczynał cokolwiek się rozpędzać od 2500 obrotów - teraz od około 2000-2200 już się buja. Lepiej radzi sobie z obciążeniem - czyli górkami lub mocnym wiatrem w czoło. Kręci się też do odcinki bez zadyszki - wcześniej powyżej 6000 wyraźnie tracił parę. Szału nie ma ale jest lepiej - jeśli ktoś będzie się decydował na regulacje luzów zaworowych to warto wydać parę zeta na wałki i oczywiście przepustnicę z 2.0. Najbardziej jestem zadowolony z kultury pracy i z nowego sprzęgła bo jest mega lepsze od tego co miałem wcześniej Pozdrawiam i przy okazji życzę wszystkim maniakom motoryzacji wszystkiego NajMocniejszego w Nowym Roku!!!
  4. Nie przepadam za dmuchawkami - wole większą pojemność i więcej cylindrów ale to moje zdanie. Co dają wałki i przepustnica to przerobiłem także w Fordzie Mondeo 1.8 bo też zmieniłem wałki i gardziel od 2.0 - przyrost nie był taki jak w 1.6 ale dynamika auta bardzo przyjemnie się poprawiła jak i Vmax wzrósł - prawdopodobnie moc zwiększyła się o około 15km i parę Nm też przybyło. Wrócę do tematu bo zaraz będzie 100 postów Po Co, na Co , bez sensu itp. a zero konkretów. Jeśli ktoś posiada wiedzę czy wałki z EJ20 DOHC podejdą do EL15 to prosiłbym o podzielenie się wiedzą - może ktoś już coś takiego robił ? Jak nie to sam przetrę szlaki.
  5. W Subaru nie mam pojęcia jaki przyrost mocy będzie ale ten sam patent był stosowany w Fordach z lat 90tych i przykłądowo silnik 1.6 Zetec (90km) na wałkach i przepustnicy z 2.0 (136km) dociągał do 115km czyli przyrost 25km a to trochę jest. Co do kosztów to przepustnica kosztowała mnie 150zł a wałki kosztują około 500zł plus koszty przesyłek - robotę zrobię sobie sam. Myślę , że Imprezka z fabrycznych 107km powinna na takim setupie wejść na około 130km a to na chwilkę wystarczy Jak się trafi dawca 2.5 to wtedy zmienię cały silnik.
  6. Witam. Planuję deczko podnieść mizerną moc w Imprezce 1.5. Planowo miał być swap na 2.5 ale póki co nici z planu więc na jakiś czas chciałbym wzmocnić ori silnik. Przepustnica z 2.0 już siedzi i deczko odetkała górę a do tego poprawiła się reakcja na pedał także na plus ale chcę jeszcze wymienić wałki na te z 2.0 - PYTANIE czy ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie czy będą wałki kompatybilne tak samo jak przepustnica?
  7. konik_80

    Audio w subaru

    Witam Forumowiczów. Mam problem z audio w Lanosie. Chciałem zmienić ori głośniki i radio które delikatnie mówiąc gra beznadziejnie. Do tematu podszedłem kompleksowo i zaopatrzyłem się w radio Sony MEX-XB100BT (radio ma w sobie 4x100 Watt mocy), na przód głośniki odseparowane Pioneer a na tył 2 drożny Magnat. Wszystkie drzwi zostały wyklejone matą bitumiczną. Wszystko cacy ale dźwięk to nadal porażka... kompletny brak dynamiki - pojawiła się co prawda góra tonów której wcześniej nie było ale bass jest mniejszy niż jak było w oryginale... Ogólnie mogę to porównać do głośniejszej wersji dźwięku z telefonu. Nie pierwszy raz zmieniałem audio w aucie, zawsze efekty były pozytywne a tutaj jest masakra, zastanawiam się czy po drodze z radia w Subaru nie ma jakiś "fitrów" które niszczą cały dźwięk? Będę wdzięczny z jakieś sugestie.
  8. Jeśli coś przy kole to ściągnij zacisk i sprawdź czy nie są zapieczone tłoczki, piny przy jarzmie i czy klocki "pływają" w jarzmie. Jeśli coś będziesz miał przypieczone to będziesz miał odpowiedź.
  9. Długo nie zaglądałem na forum więc odpowiadam z dużym opóźnieniem - sorry Manetkę kupiliśmy na ebayu w UK (bo tutaj mieszkam) Co do sprawdzenia czy auto jest przygotowane od strony wiązek pod tempomat to trzeba sprawdzić czy ma dodatkową kostkę na 4 piny (która docelowa idzie do czujnika hamulca nożnego) - powinna ona być pod kierownicą powyżej skrzynki z bezpiecznikami przyklejona do innej wiązki.Dodatkowo na skrzyni trzeba sprawdzić czy jest czujnik położenia neutralnego.
  10. konik_80

    Opony H6

    hmm dziwne - Outback ma oryginalnie ET48 tyle, że 7 cali a zawieszenie jest to samo - to co go poszerza to też tylko plastikowe dokładki. Chociaż pamiętam jak kiedyś do Lexa IS200 kupiłem felgi 8cali i ET38 (ori 7 cali i ET50) to z przodu też wylazły poza nadkola i fele zamieniłem na 7,5cala i ET45. Teraz kupiłem bardzo okazyjnie nowe 16" fele 7 cali szerokie i ET35 - ciekaw jestem czy dam rade je założyć do mojego H6 (z myślą o zimówkach 205/60/16), zastanawia mnie czy nie będą za bardzo wystawać to raz a dwa czy zmieszcze je na przednie zaciski bo tarcza spora... Co do szpilek to spokojnie można je z piasty wybić i zamontować dłuższe ale do tego trzeba ściągnąć tarcze - choć to żaden problem.
  11. konik_80

    Opony H6

    znalazłem info że 8 cali na ET 45 powinno się zmieścić - nie wiem jak w praktyce (sam latam na ori felgach 17" tylko kapcie niestandardowe). A gdzie jest problem z felgą? opiera się o amora czy wystaje poza nadkole?
  12. konik_80

    Opony H6

    Troche dziwne to co piszesz bo wszystkie dokumentacje mówią, że bez problemu można montować ET45.
  13. konik_80

    Opony H6

    Ja latam swoim H6 kombi na 225/50/17 średnica jest zbliżona do 215/45/18 które także były w Legacy MK IV. Spalanie wzrosło minimalnie, przyczepność lepsza a komfort minimalnie się polepszył, jedynie komfort psyhiczny jest znacznie większy bo ochrona felgi duuużo lepsza. Co prawda mieszkam w Szkocji ale przeleciałem na takich gumach od Szczecina do Lublina i z powrotem i nie odczułem dyskomfortu na koleinach.
  14. Witam. Dla zainteresowanych wymianą radia napiszę, że poradziliśmy sobie z kolegą z zamianą radia z poliftowego OBK do Legacy 04 - samo przełożenie jest Plug&Play ale jak pisałem wcześniej działało jakąś chwilę a później się wyłączało - nie będę się rozpisywał co, jak i gdzie na jakich gamoni trafialiśmy... W efekcie pojechaliśmy do jednego salonu Subaru (w UK gdzie mieszkamy - w okolicach Edynburga) tam trafiliśmy wreszcie na ogarniętego serwisanta który podłączył jakiś specjalny komputer i w ciągu 2min rozkodował radio także działa teraz bez wyłączania i koleżka cieszy się radyjkiem które czyta mp3 i ma wbudowaną zmieniarkę na 6 płyt dodatkowo radio ma efekt SRS WOW (fajny przestrzenny efekt z podbiciem basów)
  15. Napiszę tylko tyle, że mam warsztat ale nie zajmuję się typowo mechaniką a montażem instalacji gazowych. Rozrząd w 2.5 i zrzucenie skrzyni wymaga tylko podstawowych narzędzi a regulacja H6 niestety wymaga już kilku specjalistycznych narzędzi których nie posiadam. Sorry za off top ale to nie ja zacząłem temat H6 który niby "mało pali i jest tani w eksploatacji" Moja odpowiedź dla autora który silnik wybrać to odpowiadam zdecydowanie 2.5
×
×
  • Dodaj nową pozycję...