Skocz do zawartości

tomcat081

Użytkownik
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomcat081

  • Urodziny 30.12.1981

Profile Information

  • Płeć
    nie powiem :-P
  • Skąd
    Lublin
  • Auto
    ex: Legacy 2.5GX MY99
    obecnie: Forek SG EJ20F MY06

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomcat081

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

3

Reputacja

  1. Dzięki. Czyli prawdopodobnie problem w samych zegarach. To chyba mniejsze zło... Nie sądzę, żeby budowa się szczególnie zmieniła między 2000 a 2002 (znając innowacyjność Subaru :P) Może spróbuję pożyczyć i podpiąć zapasowe zegary na chwilę i zobaczę co się będzie działo. Używane kosztują w granicach 150zł, więc do przeżycia.
  2. Witajcie. Doprowadzam do ładu niedawno adoptowanego forestera i zauważyłem dziwne wskazania zegarów. Prędkościomierz wskazuje co chce, tj.w porównaniu ze wskazaniem nawigacji błąd wynosi 15-20km/h i to niezależnie od prędkości - jadę 60 pokazuje 75-80, jadę 120, pokazuje 135-140 itd. Po zatrzymaniu wskazówka opada do zera z opóźnieniem (auto już stoi, wskazówka 40-30-20 etc..) po ruszeniu idzie szybko w górę. "w obie strony" porusza się jakby minimalnie „skokowo” a nie płynnie. Co ciekawe – licznik przebiegu zdaje się, że działa sprawnie. Kilkakrotnie pokonując jakąś trasę porównałem wskazania licznika przebiegu z trasą wytyczoną w gogle maps i rozbieżność nie przekraczała 3%. Obrotomierz działa chyba poprawnie, ale na wolnych obrotach stoi na ok. 1200 obrotów. „Na słuch” nie wydaje mi się, żeby wolne obroty były wyższe niż powinny. Czy w Subaru takie wskazanie jest normalne? Miał ktoś podobnie? Czy za te wady może odpowiadać sam zestaw wskaźników czy raczej trzeba w jakieś czujniki zaglądać?
  3. Cały czas myślę, ale na razie odkładam to w czasie ze względów finansowych (obecnego auta coś nie mogę sprzedać...) :/ Twój Legacy też jest cały czas "w grze" , no chyba, że nie zdążę przed połową lipca... Pozdrowienia!
  4. Podstawowe pytanie - czym się różni ten silnik (poza mocą) od tego w Legacy? Czy też ma dwumasę? Czy przy regulacji luzów zaworowych też trzeba wyjąć silnik? Czy wymienia się wtedy płytki, czy całe szklanki? W ogóle jestem ciekaw Waszej opinii o tej wersji.. Pomóżcie! Aha - ma mieć LPG i nie kupię WRXa, bo obawiam się kosztów utrzymania. Ma to być auto do użytkowania na codzień.
  5. Niee, chciałem samochód z automatem, ale w legacy to chyba akurat kiepski pomysł. Znajomy miał outbacka 2.5 AT i wszystko w tym samochodzie podobno było super oprócz skrzyni :/ Nie, że się psuje, ale sporo mocy i frajdy z jazdy odbiera podobno. Europejskie MT w bardzo wielu przypadkach mają już wymienioną dwumasę, wiec jest szansa, że znajdę bezproblemową sztukę. A to źle? Jakie są wady "amerykanów"? Na rynku jest trochę europejskich 2.5. Są nawet z polskich salonów, ale przeważają 2.0. Dlatego też pytam, czy w ogóle US brać pod uwagę.
  6. Widzę, że Lubelskie ma silną reprezentację Dzięki za Wasze opinie! A co myślicie o 2,5 SOHC ze Stanów? Warto się interesować? Są jakieś różnice utrudniające serwis w Polsce, lub coś jest gorsze w autach z USA? Słyszałem, że np hamulce są inne - prawda to?
  7. To nie tak, że nie biorę - jak się trafi ładna sztuka, to nie pogardzę, ale wolałbym mocniejszy Wiem, ale domyślam się, że w tych tematach z 2.5 SOHC jest podobnie i dlatego pytam o te nieszczęsne uszczelki - jest się czego bać? Generalnie przy samochodach w wieku 7-10 lat cena zakupu między różnymi wersjami nie różni się jakoś znacząco... To co się liczy, to koszty eksploatacji i typowe choroby danej wersji oraz kondycja konkretnego egzemplarza.
  8. Pytanie pewnie tak stare jak to forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na których mi zależy. Szukam Legacy (nie Outbacka) MT 2004-06 i byłem zdecydowany na 2.0 DOHC, ale zacząłem się wahać. W DOHC liczę się z kosztami regulacji zaworów (chcę LPG), natomiast odnośnie 2.5 nasłuchałem i naczytałem się mrożących krew opowieści o uszczelkach pod głowicami, które kiedyś MUSZĄ walnąć, bo są wadliwie zaprojektowane i pytanie jest nie "czy?" tylko "kiedy?". Potwierdzacie te legendy? Czy nakłady na uszczelki w 2.5 zrekompensują nakłady na regulację szklankami w 2.0? Czy oba te silniki będą równie dobrze hulać na LPG - oczywiście dobrze założonym? Moce, osiągi i koszty eksploatacji, ubezpieczenia itd. są chyba zbliżone - poszukuję informacji o tzw. "typowych przypadłościach", jeśli takie są. Przepraszam, jeśli powielam temat, ale w temacie Subaru jestem świeżakiem a chciałbym się z tą marką zaprzyjaźnić, a nie znienawidzić ją po roku ) Z góry serdeczne dzięki za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...