Skocz do zawartości

klimatyzacja


sosmar

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po bólu , wymieniona chłodnica i na razie klima działa, pozostaje niesmak że takie rzeczy w samochodzie za 160 000 PLN przy przebiegu 21000 km. Muszę pochwalić 

serwis Zdanowicza w Gdańsku, telefon w czwartek termin na poniedziałek , szybka diagnoza+ naprawa na miejscu, bez żadnych nacisków czy skarg. Zanim zadzwoniłem do Gdańska dzwoniłem do lokalnego  ASO, odległy termin na czerwiec i zero zrozumienia że na takie wpadki trzeba reagować od razu bo inaczej całe gadanie o niezawodności i zaufaniu do marki  idzie w diabły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2018 o 13:18, mechanik napisał:

Tutaj jest raczej za mało czynnika. Sprężarkę odstawia zabezpieczenie niskiego ciśnienia.

 

W dniu 25.05.2018 o 12:18, OBK CVT napisał:

to raczej nie jest normalne, jezdzilem po chorwacji i wloszech przy +40 i wiecej i klima dzialala jak zwykle

 

dobrze wiedzieć,

 

chyba u mnie problem zdiagnozowany - klima szczelna, po 8 latach było czynnika 470g dobiłem do 600 ale nic to nie zmieniło - dalej super chłodzi do czasu.

Wyczytałem że przy wysokich tem sprężarki jest problem z elektromagnetycznym sprzegłem i chyba to jest u mine problemem. Ono w pewnym momencie przestaje załączać klimę

co ciekawe kiedy klima ma się załączać silnik podnosi obroty :) i potem je obniża. Kojarzę coś, że toś tam trzeba przedmuchać w tym sprzegiełku i możne to pomoże a jak nie to chyba będzie potrzebna grubsza diagnostyka aby wiedzieć o co chodzi.

podobno sam elektromagnes to nie jest jakiś specjalnie duży pieniądz. sprawcę próbnikiem czy pojawia się tam 12V jak będzie a nie zaciągnie sprzegło to wiadomo, że to elektromagnes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektromagnes sprzęgła ma bezpiecznik termiczny. Faktycznie może być problem z temperaturą. Nie trzyma parametrów. Zazwyczaj ten bezpiecznik jest zatopiony w uzwojeniu. Po zdjęciu sprzęgła powinno być go widać. Wydłubanie jest ryzkowne, bo pozbywamy się zabezpieczenia termicznego. Ale tak niektórzy robią i jeżdżą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie klima w Forku działa kiepsko. Chłodzenie trwa niemiłosiernie długo a powietrze nie jest jakoś mocno chłodne. Dzisiaj miałem jazdę testową Tiguanem. Cholernie gorąco, klimę dałem na maks i za chwilkę temp w porządku. Mam hipotezę dlaczego w Forku nie ma nawiewów  z tyłu: bo kompresor jest na tyle słaby, że wtedy jeszcze dłużej trzeba by czekać aż temp spadnie to żądanej wielkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Miałki napisał:

Nawiewy na tył są pod siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu. Przynajmniej u mnie. Po naprawie klima działa n i wręcz wymraża wnętrze.

Nie ma nadmuchów w tunelu środkowym i słupkach B.

 

Nadmuchy pod fotelami są ale nie o nich mowa. Ich zadanie to raczej grzanie nóg pasażerów zimą. Jednak z braku laku w Subaru służą również do chłodzenia wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AdaSch napisał:

Kojarzę coś, że toś tam trzeba przedmuchać w tym sprzegiełku i możne to pomoże a jak nie to chyba będzie potrzebna grubsza diagnostyka aby wiedzieć o co chodzi.

podobno sam elektromagnes to nie jest jakiś specjalnie duży pieniądz. sprawcę próbnikiem czy pojawia się tam 12V jak będzie a nie zaciągnie sprzegło to wiadomo, że to elektromagnes.

jak masz podejrzenia co do sprzęgiełka to sugeruję to raczej szybko zdiagnozować, bo jak gdzieś nie łączy dobrze to może się przegrzać i skleić, a wtedy ściągnięcie tego ze sprężarki na aucie jest nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Miałki napisał:

No tak w miejscu gdzie w innych autach jest nadmuch na tył tu pojemny schowek.

Nawt z dodatkową tacką zakrywającą ten schowek. Najpierw trzeba ją wyrzucić aby zajrzeć do środka. Nasza leży w piwnicy. Włożę przy sprzedaży auta.

BTW Inne auta mają schowek otwierany na dwa spososoby. Dodatkowo innych autach w tej płytkiej części - tacce jest ładowanie indukcyjne, a głęboki schowek jest chłodzony. W Foresterku wogule nie ma chłodzonego schowka (miałem taki w Civicu MY2007. 

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.05.2018 o 22:44, mechanik napisał:

W Foresterku wogule nie ma chłodzonego schowka (miałem taki w Civicu MY2007. 

 A ja w Megane 2006 i C4 też 2006:)

W obu klima działa wzorcowo. A takie chłodzone schowki to przydatna sprawa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Być może 13. MY17 US 2.5 l, przebieg poniżej 20 000. Po miesiącu od zakupu czynnik uciekł, śladów wycieku nie ma, badanie nic nie znalazło. Profilaktycznie zmieniony jeden wąż i uszczelniony sztywny przewód przy wejściu do chłodnicy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziś w czasie jazdy straciła mi się klima. Trasa z Tychów do Bielska, gdzieś po 30 km, przestało wiać chłodne powietrze z nawiewów. Więc wyłączyłem, po paru km włączyłem i chłodziła. Później znów przestała. Dojechałem już pod dom z wyłączoną. Po 30 minutach zszedłem sprawdzić czy wentylatory się załączają. Ale wygląda że jest wszystko OK, silnik podnosi obroty, wentylatory się załączają, wieje zimnym powietrzem z nawiewów. Serwisu klimy nie robiłem. Może być mało czynnika w układzie? Ale znów w innym samochodzie Suzuki Ignis, jak miałem mało czynnika to tylko kiepsko chłodziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie robiłeś serwisu zrób jak najszybciej. W MY05 na skutek temperatury coś się oddalało/zbliżało w sprężarce, co powodowało spadek wydajności. Co dokładnie nie wiem, chyba jakieś tarczki, ale diagnoza i naprawa kosztowała stówkę. Ilość czynnika też sprawdź przy okazji, mało czynnika to mało oleju sprężarkowego.

Edytowane przez gourmet
...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
W dniu 12.04.2018 o 12:47, sosmar napisał:

wpuszczono czynnik barwiący

Nie wiem, jaka sprężarka (konstrukcyjnie) jest w nowszych modelach, ale ta operacja robiona 2x przez nie-ASO spowodowała, że właśnie mój Forester stoi w serwisie specjalizującym się w klimatyzacjach i próbują dobrać używaną sprężarkę do klimy, bo stara zatarła się przez... olej zbytnio rozcieńczony barwnikiem :( Co ciekawe chłodziła bardzo dobrze do końca, tylko nagle zaczęła stukać. Czynnika odzyskali z niej dla odmiany dużo, czyli zachowała do końca szczelność. Przeglądy robione od nowości corocznie. Mechanik powiedział, że to nie pierwszy taki przypadek w starszych Subaru i podobno NIE TAK się w nich sprawdza szczelność. Tych sprężarek nie da się regenerować. Nie wiem, kiedy mu się uda coś znaleźć z używek (nawet na rynek europejski podobno wypuszczane były niby te same modele ze sprężarkami różniącymi się), ale tanio na pewno nie będzie, bo jeszcze trzeba wszystko płukać z opiłków aluminium i barwnikowej mazi... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.11.2018 o 10:13, respect napisał:

@Tichy

Cześć, odezwij się do ipsx82 .  A sprężarki od różnych subaru były zamienne. Chyba jest dużo na rynku od np. od "anglików". Może poszukaj w necie, bo nie wiadomo,co warsztat znajdzie.
NIe powinno być b. drogo. Płukanie obowiązkowo.
pozdr.
 

Dzięki za porady! Akurat ten warsztat jest "pewny", z polecenia, w Krakowie i okolicach chyba większych speców w tym temacie nie ma. Już kupili używ. sprężarkę i przetestowali, zdemontowali wszystkie przewody, jutro wyjmują parownik na płukanie i wymieniają chłodnicę. Układ klimy jest podobno cały zarąbany opiłkami aluminium i teflonu. Szkoda, że w Subaru nie stosuje się filtrów (czy też raczej sitek) jak w Audi, może to by zmniejszyło straty :( Dam znać, ile policzą ostatecznie, żeby inni, których to dopadnie, wiedzieli mniej więcej, czego się spodziewać. Nigdy więcej "fachowców" za 150 zł podłączających maszynę na jakimś standardowym programie :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Klima uratowana: sprężarka używana + nowy kondenser + płukanie, koszt poniżej 2400 zł, więc nieco niższy od szacowanego 2500 ;-) Czas naprawy długi, ale powiedziałem fachowcom, że mają praktycznie nieograniczony, byle było solidnie, a poza tym nie stać mnie na przepłacanie za usługi "ekspresowe". I tak przerzucam się na jakiś czas na komunikację zbiorową - trzeba mniej autko eksploatować, bo zaczęło ostatnio pochłaniać za dużo PLN (wiadomo, jest coraz starsze), gaz i benzyna drogie jak cholera, a szans finansowych na zmianę auta żadnych w ciągu kilku lat - zresztą nie chcę, bo to polubiłem jak żadne dotąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dołączam - 3 letni Foryś MY17 z Ameryki, postępująca perforacja chłodnicy :-(. Mechanior mówi, ze to od soli, ale po jednej polskiej prawie bezśnieżnej zimie?

EDIT: chłodnica wymieniona, udało się znaleźć lokalnie. Wymiana z nabiciem od zera 450 zł, chyba bardziej niż uczciwie. Co ciekawe niektóre Forestery SJ US są chłodzone R134a a inne R134yf. Mój jeszcze z R134a.

Edytowane przez gourmet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Dzisiaj przyjechałem do serwisu na przegląd i jedną z uwag zgłosiłem, że z ogrzewaniem coś nie tak, bo jak ustawię 20,0C i więcej to i tak temperatura się utrzymuje pow. 26C w kabinie, a jak zmniejszę na 19,5C to zaczyna wiać za zimno. W serwisie stwierdzili, że to najprawdopodobniej problem z klimą, bo nawet jak klima jest na przycisku wyłączona, to i tak w układzie regulacji temperatury auto załącza sobie klimę. Mechanik po oględzinach stwierdził nieszczelność w chłodnicy klimy - chłodnica do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...