Miałki Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 Subaru nie robi klimatyzacji. Korzysta z podwykonawców. Chu...ych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JPI Opublikowano 29 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2018 U mnie po bólu , wymieniona chłodnica i na razie klima działa, pozostaje niesmak że takie rzeczy w samochodzie za 160 000 PLN przy przebiegu 21000 km. Muszę pochwalić serwis Zdanowicza w Gdańsku, telefon w czwartek termin na poniedziałek , szybka diagnoza+ naprawa na miejscu, bez żadnych nacisków czy skarg. Zanim zadzwoniłem do Gdańska dzwoniłem do lokalnego ASO, odległy termin na czerwiec i zero zrozumienia że na takie wpadki trzeba reagować od razu bo inaczej całe gadanie o niezawodności i zaufaniu do marki idzie w diabły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 W dniu 25.05.2018 o 13:18, mechanik napisał: Tutaj jest raczej za mało czynnika. Sprężarkę odstawia zabezpieczenie niskiego ciśnienia. W dniu 25.05.2018 o 12:18, OBK CVT napisał: to raczej nie jest normalne, jezdzilem po chorwacji i wloszech przy +40 i wiecej i klima dzialala jak zwykle dobrze wiedzieć, chyba u mnie problem zdiagnozowany - klima szczelna, po 8 latach było czynnika 470g dobiłem do 600 ale nic to nie zmieniło - dalej super chłodzi do czasu. Wyczytałem że przy wysokich tem sprężarki jest problem z elektromagnetycznym sprzegłem i chyba to jest u mine problemem. Ono w pewnym momencie przestaje załączać klimę co ciekawe kiedy klima ma się załączać silnik podnosi obroty i potem je obniża. Kojarzę coś, że toś tam trzeba przedmuchać w tym sprzegiełku i możne to pomoże a jak nie to chyba będzie potrzebna grubsza diagnostyka aby wiedzieć o co chodzi. podobno sam elektromagnes to nie jest jakiś specjalnie duży pieniądz. sprawcę próbnikiem czy pojawia się tam 12V jak będzie a nie zaciągnie sprzegło to wiadomo, że to elektromagnes. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Elektromagnes sprzęgła ma bezpiecznik termiczny. Faktycznie może być problem z temperaturą. Nie trzyma parametrów. Zazwyczaj ten bezpiecznik jest zatopiony w uzwojeniu. Po zdjęciu sprzęgła powinno być go widać. Wydłubanie jest ryzkowne, bo pozbywamy się zabezpieczenia termicznego. Ale tak niektórzy robią i jeżdżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Ogólnie klima w Forku działa kiepsko. Chłodzenie trwa niemiłosiernie długo a powietrze nie jest jakoś mocno chłodne. Dzisiaj miałem jazdę testową Tiguanem. Cholernie gorąco, klimę dałem na maks i za chwilkę temp w porządku. Mam hipotezę dlaczego w Forku nie ma nawiewów z tyłu: bo kompresor jest na tyle słaby, że wtedy jeszcze dłużej trzeba by czekać aż temp spadnie to żądanej wielkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Nawiewy na tył są pod siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu. Przynajmniej u mnie. Po naprawie klima działa n i wręcz wymraża wnętrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 15 minut temu, Miałki napisał: Nawiewy na tył są pod siedzeniami kierowcy i pasażera z przodu. Przynajmniej u mnie. Po naprawie klima działa n i wręcz wymraża wnętrze. Nie ma nadmuchów w tunelu środkowym i słupkach B. Nadmuchy pod fotelami są ale nie o nich mowa. Ich zadanie to raczej grzanie nóg pasażerów zimą. Jednak z braku laku w Subaru służą również do chłodzenia wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 No tak w miejscu gdzie w innych autach jest nadmuch na tył tu pojemny schowek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 3 godziny temu, Miałki napisał: No tak w miejscu gdzie w innych autach jest nadmuch na tył tu pojemny schowek. gasisz silnik i naciśnij guzik bez hamulca to odpali radio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 9 godzin temu, AdaSch napisał: Kojarzę coś, że toś tam trzeba przedmuchać w tym sprzegiełku i możne to pomoże a jak nie to chyba będzie potrzebna grubsza diagnostyka aby wiedzieć o co chodzi. podobno sam elektromagnes to nie jest jakiś specjalnie duży pieniądz. sprawcę próbnikiem czy pojawia się tam 12V jak będzie a nie zaciągnie sprzegło to wiadomo, że to elektromagnes. jak masz podejrzenia co do sprzęgiełka to sugeruję to raczej szybko zdiagnozować, bo jak gdzieś nie łączy dobrze to może się przegrzać i skleić, a wtedy ściągnięcie tego ze sprężarki na aucie jest nierealne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 30 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2018 (edytowane) 4 godziny temu, Miałki napisał: No tak w miejscu gdzie w innych autach jest nadmuch na tył tu pojemny schowek. Nawt z dodatkową tacką zakrywającą ten schowek. Najpierw trzeba ją wyrzucić aby zajrzeć do środka. Nasza leży w piwnicy. Włożę przy sprzedaży auta. BTW Inne auta mają schowek otwierany na dwa spososoby. Dodatkowo innych autach w tej płytkiej części - tacce jest ładowanie indukcyjne, a głęboki schowek jest chłodzony. W Foresterku wogule nie ma chłodzonego schowka (miałem taki w Civicu MY2007. Edytowane 30 Maja 2018 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jozef1972 Opublikowano 31 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2018 W dniu 30.05.2018 o 22:44, mechanik napisał: W Foresterku wogule nie ma chłodzonego schowka (miałem taki w Civicu MY2007. A ja w Megane 2006 i C4 też 2006 W obu klima działa wzorcowo. A takie chłodzone schowki to przydatna sprawa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2018 Być może 13. MY17 US 2.5 l, przebieg poniżej 20 000. Po miesiącu od zakupu czynnik uciekł, śladów wycieku nie ma, badanie nic nie znalazło. Profilaktycznie zmieniony jeden wąż i uszczelniony sztywny przewód przy wejściu do chłodnicy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Panowie dziś w czasie jazdy straciła mi się klima. Trasa z Tychów do Bielska, gdzieś po 30 km, przestało wiać chłodne powietrze z nawiewów. Więc wyłączyłem, po paru km włączyłem i chłodziła. Później znów przestała. Dojechałem już pod dom z wyłączoną. Po 30 minutach zszedłem sprawdzić czy wentylatory się załączają. Ale wygląda że jest wszystko OK, silnik podnosi obroty, wentylatory się załączają, wieje zimnym powietrzem z nawiewów. Serwisu klimy nie robiłem. Może być mało czynnika w układzie? Ale znów w innym samochodzie Suzuki Ignis, jak miałem mało czynnika to tylko kiepsko chłodziła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Jeżeli nie robiłeś serwisu zrób jak najszybciej. W MY05 na skutek temperatury coś się oddalało/zbliżało w sprężarce, co powodowało spadek wydajności. Co dokładnie nie wiem, chyba jakieś tarczki, ale diagnoza i naprawa kosztowała stówkę. Ilość czynnika też sprawdź przy okazji, mało czynnika to mało oleju sprężarkowego. Edytowane 5 Sierpnia 2018 przez gourmet ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SW1 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2018 (edytowane) Szanowni Forumowicze, Wpis został usunięty w tym wątku i przeniesiony w inne miejsce. Edytowane 7 Sierpnia 2018 przez SW1 Przeniesienie w inne miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregKrk Opublikowano 9 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2018 (edytowane) Cześć. Kolejny Forek XT leci do listy, tym razem mój, MY2013. Diagnoza ASO - rozszczelnienie chlodnicy klimatyzacji. Edit. Pozostawiam info, reszta nieważna. Edytowane 10 Września 2018 przez GregKrk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 W dniu 12.04.2018 o 12:47, sosmar napisał: wpuszczono czynnik barwiący Nie wiem, jaka sprężarka (konstrukcyjnie) jest w nowszych modelach, ale ta operacja robiona 2x przez nie-ASO spowodowała, że właśnie mój Forester stoi w serwisie specjalizującym się w klimatyzacjach i próbują dobrać używaną sprężarkę do klimy, bo stara zatarła się przez... olej zbytnio rozcieńczony barwnikiem Co ciekawe chłodziła bardzo dobrze do końca, tylko nagle zaczęła stukać. Czynnika odzyskali z niej dla odmiany dużo, czyli zachowała do końca szczelność. Przeglądy robione od nowości corocznie. Mechanik powiedział, że to nie pierwszy taki przypadek w starszych Subaru i podobno NIE TAK się w nich sprawdza szczelność. Tych sprężarek nie da się regenerować. Nie wiem, kiedy mu się uda coś znaleźć z używek (nawet na rynek europejski podobno wypuszczane były niby te same modele ze sprężarkami różniącymi się), ale tanio na pewno nie będzie, bo jeszcze trzeba wszystko płukać z opiłków aluminium i barwnikowej mazi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 @Tichy Cześć, odezwij się do ipsx82 . A sprężarki od różnych subaru były zamienne. Chyba jest dużo na rynku od np. od "anglików". Może poszukaj w necie, bo nie wiadomo,co warsztat znajdzie. NIe powinno być b. drogo. Płukanie obowiązkowo. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 15 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2018 W dniu 14.11.2018 o 10:13, respect napisał: @Tichy Cześć, odezwij się do ipsx82 . A sprężarki od różnych subaru były zamienne. Chyba jest dużo na rynku od np. od "anglików". Może poszukaj w necie, bo nie wiadomo,co warsztat znajdzie. NIe powinno być b. drogo. Płukanie obowiązkowo. pozdr. Dzięki za porady! Akurat ten warsztat jest "pewny", z polecenia, w Krakowie i okolicach chyba większych speców w tym temacie nie ma. Już kupili używ. sprężarkę i przetestowali, zdemontowali wszystkie przewody, jutro wyjmują parownik na płukanie i wymieniają chłodnicę. Układ klimy jest podobno cały zarąbany opiłkami aluminium i teflonu. Szkoda, że w Subaru nie stosuje się filtrów (czy też raczej sitek) jak w Audi, może to by zmniejszyło straty Dam znać, ile policzą ostatecznie, żeby inni, których to dopadnie, wiedzieli mniej więcej, czego się spodziewać. Nigdy więcej "fachowców" za 150 zł podłączających maszynę na jakimś standardowym programie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tichy Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Klima uratowana: sprężarka używana + nowy kondenser + płukanie, koszt poniżej 2400 zł, więc nieco niższy od szacowanego 2500 ;-) Czas naprawy długi, ale powiedziałem fachowcom, że mają praktycznie nieograniczony, byle było solidnie, a poza tym nie stać mnie na przepłacanie za usługi "ekspresowe". I tak przerzucam się na jakiś czas na komunikację zbiorową - trzeba mniej autko eksploatować, bo zaczęło ostatnio pochłaniać za dużo PLN (wiadomo, jest coraz starsze), gaz i benzyna drogie jak cholera, a szans finansowych na zmianę auta żadnych w ciągu kilku lat - zresztą nie chcę, bo to polubiłem jak żadne dotąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 9 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 (edytowane) Dołączam - 3 letni Foryś MY17 z Ameryki, postępująca perforacja chłodnicy :-(. Mechanior mówi, ze to od soli, ale po jednej polskiej prawie bezśnieżnej zimie? EDIT: chłodnica wymieniona, udało się znaleźć lokalnie. Wymiana z nabiciem od zera 450 zł, chyba bardziej niż uczciwie. Co ciekawe niektóre Forestery SJ US są chłodzone R134a a inne R134yf. Mój jeszcze z R134a. Edytowane 18 Maja 2019 przez gourmet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 26 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2019 No i mnie spotkało, ubytek 150g w 30 dni nie można zlokalizować wycieku. Chłodnica klimatyzacji wymieniona 1,5 roku temu po kolizji. Jutro dalsze poszukiwania przez ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 Dzisiaj przyjechałem do serwisu na przegląd i jedną z uwag zgłosiłem, że z ogrzewaniem coś nie tak, bo jak ustawię 20,0C i więcej to i tak temperatura się utrzymuje pow. 26C w kabinie, a jak zmniejszę na 19,5C to zaczyna wiać za zimno. W serwisie stwierdzili, że to najprawdopodobniej problem z klimą, bo nawet jak klima jest na przycisku wyłączona, to i tak w układzie regulacji temperatury auto załącza sobie klimę. Mechanik po oględzinach stwierdził nieszczelność w chłodnicy klimy - chłodnica do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się