Skocz do zawartości

Felgi 19" do Forester XT MY16 - pomysły


rafforester

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę o zmianie felg do SJ na 19". Jak pogrzebałem w net. to zestaw 245/50/19 19x8,5 45ET podszedłby pod Forestera. Ew. myślę o oponie 235/50/19. Felg w tym rozmiarze i rozstawie śrub 5x100 jest mało. Forek na tych swoich 18, np przy Tiguanie na 19 wygląda strasznie bidnie :o

Tutaj są te które mi podchodzą, ale trudno dostępne, chyba tylko gdzieś na eBayu :/

 

http://www.prodrive-japan.com/en/products/gc_014i/

 

http://www.autoblog.com/2015/04/06/2015-subaru-forester-ts-quick-spin-review/

 

Ktoś ma doświadczenie z takim rozmiarem? Czy wymaga to stosowania jakiś dodatkowych ofsetów?

Gdzie kupić?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gusta są różne... dla mnie np. wszystkie te pseudo SUV'y na wielgachnych felgach z mikroskopijnymi tarczami hamulcowymi wyglądaja karykaturalnie :) Gorsze tłumienie nierówności, zmniejszenie i tak znikomych możliwości terenowych, mniejszy wybór ogumienia. Jedyny plus to możliwość większego hebla w środku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty się wyglądem przejmujesz? Forester to auto wszechstronne, potrzebuje trochę więcej gumy kiedy zjeżdża z asfaltu, lepszą ma trakcję wtedy na wyższym profilu. Nie rób wiochy z tymi 19stkami. Wydasz kupę kasy i będziesz niezadowolony z tego jak auto jedzie. Jeszcze dowalisz zawieszeniu.

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Miałki napisał:

A co Ty się wyglądem przejmujesz? Forester to auto wszechstronne, potrzebuje trochę więcej gumy kiedy zjeżdża z asfaltu, lepszą ma trakcję wtedy na wyższym profilu. Nie rób wiochy z tymi 19stkami. Wydasz kupę kasy i będziesz niezadowolony z tego jak auto jedzie. Jeszcze dowalisz zawieszeniu.

to ma sens gdyby zrobić miejsce dla Brembo. ja podnosiłem profil z 55 na 60 właśnie żeby dodać gumy i wg mnie to się u mnie sprawdzało - parszywa dziurawa droga codziennie, mniejsze udary dla zawieszenia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Miałki napisał:

Tak bo guma lepiej niż zawieszenie wybiera drobne nierówności terenu.

to łatwo przeoczyć na dobrej drodze, a ponieważ mam codziennie odcinek drogi fatalnej jakości to sam sprawdzałem że ciągoty do zwiększania ciśnienia ponad wpis w oponach są zgubne dla zawieszenia.

Ale nie ma problemu na równych drogach i opory toczenia faktycznie są mniejsze co sam sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Miałki napisał:

Ładne felgi i wizyta w trójmieście równa się to:

20161005_092956.jpg

I jacy kulturalni złodzieje. Tak ładnie na kostkach auto postawili. 

Pamiętajcie o zabezpieczeniach na koła!

to szok zobaczyć swoje auto w takim stanie, brak słów. gdzie to się stało w 3M ?

listwy są wyżej niż pokazali na sip, czy warto je przykleić? komplet jest za 3 stówy

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, limeryk napisał:

listwy są wyżej niż pokazali na sip, czy warto je przykleić? komplet jest za 3 stówy

warto i to nawet bardzo. Mam takie same w XV -dosc mocno "odstają" od drzwi tzn. nie są to tylko plastikowe paski przyklejony do drzwi. Moje listwy noszą parę śladów mocnych uderzeń przez drzwi auta zaparkowanego obok. Gdyby nie listwy mialbym już zapewne wgnioty i zarysowany lakier (bo ten w XV jest delikatny jak papier ) na drzwiach bocznych. A malowanie drzwi i wyciąganie w gniotek to koszt dużo wiekszy niż 300 PLN 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne felgi i wizyta w trójmieście równa się to:
20161005_092956.thumb.jpg.ce8094882065a2700bda3bf497c40ecc.jpg
I jacy kulturalni złodzieje. Tak ładnie na kostkach auto postawili. 
Pamiętajcie o zabezpieczeniach na koła!

Masakra. współczuję Ci.
Kurcze, ISR powinno zadziałać (masz aktywny ISR? ) Jak zmieniałem koło to dzwonili.

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było w Gdyni. Rzecz działa się w nocy podczas bardzo paskudnej pogody około 3ciej nad ranem. Bardzo precyzyjnie podniesiono auto a potem postawiono na 12stu takich ładnych betonowych płytach. Żadne alarmy nie zadzałały. Założyłem drugi komplet z zimówkami ale trzeba było jechać po nie na drugi koniec Polski. Założyłem kilka kompletów śrub zabezpieczających no i nie zostawiam auta na placyku.

 

Te listwy to chyba nie kosztowały aż 300 zł. Nie pamiętam dokładnie ile bo kupowalem je wraz z kompletem chlapaczy, nakładką na zderzak tylny pod klapą i hakiem. 

Listwy spełniają swoje zadanie ale mam też już wgniecenie na wysokości klamki. Trzeba by całe drzwi olistwować :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Karas napisał:

warto i to nawet bardzo. Mam takie same w XV -dosc mocno "odstają" od drzwi tzn. nie są to tylko plastikowe paski przyklejony do drzwi. Moje listwy noszą parę śladów mocnych uderzeń przez drzwi auta zaparkowanego obok. Gdyby nie listwy mialbym już zapewne wgnioty i zarysowany lakier (bo ten w XV jest delikatny jak papier ) na drzwiach bocznych. A malowanie drzwi i wyciąganie w gniotek to koszt dużo wiekszy niż 300 PLN 

jedyny problem na jakiej wysokości je umieścić +-20cm jest do zastanawiania się. Wzdłuż krawędzi wszystkich drzwi mam 1cm plastik kupiony z metra. Jak stuknę w czyjeś drzwi to ani jemu ani sobie nie odprysnę lakieru. Nie warto brać większych niż ten minimalny, bo chodzi wyłącznie o krawędź. Po szoku Miałkiego poleciałem do sklepu i nie mieli, ale jest allegro i nakrętki już w drodze. Zbój ma 2 dni a potem zakładam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ten zestaw mcgard. Nie jest łatwo kupić śruby na et48 żeby, to dobrze wyglądało, przeważnie są za długie, i fatalnie, to wygląda. Ten zestaw jest idealny dla naszych felg, można kupić same śruby, ja dokupiłem jeszcze nakręcane zaślepki dużo lepiej, to wygląda, i chroni przelotowe śruby przed syfem.

 

mcgard.jpg

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, trzeba też uważać na te zabezpieczenia. Różnego sortu badziew występuje. Miałem już bardzo przykre doświadczenie ze śrubami zabezpieczającymi. Zabezpieczyły w 100 %, tach można powiedzieć. Nie dało się odkręcić ani jednego koła. Było to dawno temu. Kupiłem sobie piękne felgi do mojej wtedy jeszcze beemki, no i z marszu te nieszczęsne śruby (w beemce są śruby nie nakrętki) Jak przyszło zdjąć koła do wymiany na zestaw zimowy, to się okazało że nie można odkręcić tychże śrub. (bo reszta poszła jak z płatka)  Tak je zaciągło na gwincie że ta przejściówka się ukręciła no i było jak to się mówi posprzątane. Trzeba było przyspawać od środka 4 klucze nasadkowe do każdej ze śrub i wtedy targać na rurę 1.5 metrową. Chłopaki w warsztscie pół dnia się z tym p...lili i mimo że się bardzo starali to jednak felgi zupełnie bez szwanku z tego nie wyszły.

By the way, beemka jeździ do dzisiaj. Nie sprzedałem. 23 lata bezawaryjnej eksploatacji. Chyba jej pomnik postawię :-) Życzę tego samego mojemu Reksiowi. (Foresterowi :-))

 

 

 

Chciałem przeprosić kolegę Rafforester, za zbyt daleko posuniętą krytykę (z tym robieniem wiochy).

Porozmawiajmy więc trochę o urodzie.

Jakby temat nie ugryźć to nie podlega żadnej dyskusji fakt iż ładna felga bardzo dużo wnosi w kwestii urody auta.

Niemniej jednak chciałbym niniejszym poczynić kilka sugestii przy wyborze felg.

1. Ramiona felgi nie powinny wystawać poza obrys/rant aby jej nie uszkodzić krawężnikiem.

2. Wzór felgi powinien być prosty aby była łatwa do mycia bez używania szczoteczki do zębów.

3. Dobrze by było aby otwór centralny felgi był taki sam jak mocowanie na piaście co wykluczy stosowanie pierścieni centrujących.

4. Dobrze by było aby ET nie było za duże co wykluczy offsety (piercienie dystansowe)

 

Ciężko spełnić wszystkiego te warunki.

Może się okazać że mamy do wyboru jedną felgę, jeden rodzaj.

Znalezienie ładnego wzoru na polskim rynku jest tak trudne jak znalezienie ładnej niemki. No ale to rzecz gustu.

W US jest łatwiej. Może się okazać że trafileś i powiesz sobie : To jest to czego szukałem! I felga będzie piękna niczym uroda kreolki. I to będzie miłość od pierwszego wejrzenia, uczucie tak silne niczym dotyk Boga. No wtedy wszystkie powyższe warunki idą w niepamięć. Serce tryjumfuje. Są takie felgi.

https://www.tirerack.com/wheels/results.jsp?&autoMake=Subaru&autoModel=Forester&autoYear=2015&autoModClar=2.0XT+Touring

 

Pozostaje kwestia zakupu i dostawy.

TireRack to oczywiście pszykładowy sklep. Na eBay nie kupisz bo nie obsługuje polskiego rynku (mnie się nie udało na razie tam nic kupić) a poza tym to masakra jakaś jest.

W TireRack możesz próbować po wcześniejszym kontakcie mailowym. Może przygotują paczkę do Polski. Koszt przesylki myślę nie więcej niż 400$. Może ktoś się wypowie kto ostatnio coś sprowadzał. Cło do tego i tak cirka w 4000 zł powinieneś się wyrobić.

Tam na tej stronie jest fajna przymierzarka. No i nie wychodź po za te 18". Twój Forester naprawdę dostojnie będzie wyglądał na tych osiemnastkach. Podany przez Ciebie przykładowy link prezentuje auto tuningowane przez Subaru Technica International. To inne auto, do innych celów.

Aha, sklep TireRack zapewni Ci wszystkie niezbędne dodatki do felg czyli pierścienie centrujace, dystanse o ile będzie potrzeba, nakrętki w tym nakrętki typu Guard. 

Felga z ET 38 będzie oczywiście ładniej wyglądała na aucie niż oryginalna 48, będzie bardziej na zewnątrz. Ale nie przesadzaj z niższą bo sobie pogorszysz właściwości skrętne i precyzję prowadzenia.

 

Ach ile uroda wymaga poświęceń...

To tyle na razie. Daj znać co zadecydowałeś bo założyłeś wątek i się nie udzielasz :-)

 

Pozdrawiam

Andrzej

 

Te odpowiedzi nie miały być połączone.

Edytowane przez Miałki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za sugestie dot. 19", rzeczywiści z tego co przeglądam, jest ciężko z dobraniem takiego rozmiaru. Chyba jednak zostanę przy 18", ale lekko poszerzę koło. Czy rozmiar felgi 8,5x18 podejdzie pod ten model i pod jaką oponę? Felga szersza czyli pewnie 235 lub 245? Czu konieczne jest wtedy stosowanie dystansów?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, rafforester napisał:

Ok, dzięki :) a czy rozstaw śrub 5x114,3 oraz ET 55 przypasuje?

ET nie wiem ale rozstaw na pewno nie. W Foresterze/XV jest 5x100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar felgi do Forestera XT to szerokość 7.5" , wysokość 18" , rozstaw śrub 5x100 ,  otwór centralny 56.1 mm, ET 48.

Rozmiar ET nie może być większy niż te 48 bo wtedy będziesz musiał zaaplikować dystanse, a to dodatkowy element wirujący. 

Jeśli rozmiar ET twojej felgi będzie np. 38 lub 35 to koło wyjdzie trochę na zewnątrz auta , tak jak na zdjęciu kolegi powyżej (choć tego nie widać za bardzo bo widok z boku).

Jeśli zapodasz opony 245 to Forester zacznie wyglądać groźnie. Tylko przy takich laczach pogorszysz sobie trochę osiągi (większe opory toczenia, no i kierownicą na nierównościach może zacząć nieco szarpać). No ale próbuj i daj znać na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OEM felgi do Forka XT to 7Jx18, a nie jak kolega napisał 7,5Jx18. Pozostałe parametry są ok.

ET 55 BARDZO PRAWDOPODOBNIE, a nawet na pewno podejdzie bez dystansu dla felgi 7" - 8" z oponą 225, choć nie widzę specjalnie sensu takiego zabiegu. Nic z większym offsetem nie puści już kielich McPhersona. Szersza opona z tym offsetem również się nie zmieści. U mnie na lato jest 245/50R18 na feldze 8Jx18 ET46 i luzu jest dosłownie na bezpieczny styk. Nie bez kozery Forester tS przy oponie 245/45R19 ma felgę 7,5Jx19 ET48 - ograniczeniem jest zawieszenie, w tS-ie jeszcze dodatko 15 mm niższe.

 

ET felgi oczywiście może być mniejsze niż foresterowe 48. Spokojnie z felgą 7" - 8" możesz stosować ET nawet pod 38 z oponą 225, a ekstremiści zakładają nawet 9,5"J18 z ET35. Kwestie wizualne, kwestię prowadzenia auta, kwestię zużycia łożysk oraz co najważniejsze kwestię homologacji pozostawiam bez komentarza ;)

Z punktu widzenia optymalnych parametrów "roboczych" najlepiej jest trzymać się jak najbliżej standardowego 7Jx18 ET 48. Jednak bezpiecznie, bez obcierania i bez wystawania poza obrys auta zmieścisz 7,5Jx18 ET 40 z oponą 225/55. Jeśli chcesz 19", to jak najbliżej rozmiaru z tS-a. Przy 8Jx19 245/45R19 ET dla bezpieczeństwa nie więcej jak 46 i nie mniej jak 39 (42 byłoby optymalne). Mniejsze ET to już dla "świadomych" :)

 

Bardzo dużo informacji na ten temat znajdziesz na międzynarodowym forum Forestera w wątku "245+ club" ;)

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...