Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

na 99% inna. W SG miedzy wersjami też się różnią, być może kosmetyka i da się "dopasować" ale "numerowo" nie sądzę aby się zgadzało. Ja ładną do swojego kupiłem na ebay uk, tam nie sypią soli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura wlewu paliwa w STurbo jest taka sama jak w ssaku/GC/GD/SG? Czy muszę szukać koniecznie od STurbo?
Rury się różnią. Wiem, że ludzie jakoś dopasowują oraz że do któregoś modelu jakiś zamiennik był swego czasu dostępny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura wlewu paliwa w STurbo jest taka sama jak w ssaku/GC/GD/SG? Czy muszę szukać koniecznie od STurbo?
Ja kupiłem kiedyś z imprezy nie pamiętam której, chyba tak samo rocznikowo do Forka SF i minimalnie się różniła.
I tak wymieniałem gumowy przewód, dałem dłuższy i zagrało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joł,

 

czy do centrowania sprzęgła w Foresterze SF 2.0 N/A wystarczy narzędzie do tego przeznaczone dostępne szeroko na allegro itp. czy trzeba czegoś specjalnego ze względu na to, że to Subaru?

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Joł,
 
czy do centrowania sprzęgła w Foresterze SF 2.0 N/A wystarczy narzędzie do tego przeznaczone dostępne szeroko na allegro itp. czy trzeba czegoś specjalnego ze względu na to, że to Subaru?
 
Z góry dzięki za odpowiedź
Wystarczy "kij od szczotki" z nawiniętą izolacją.
Tak samo może być ten kawałek plastiku.
Sprzęgło w Subaru niczym się nie różni od innych marek.
Masz wycentrować tarcze przed skręceniem nic więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne pytanie

 

czy ja mogę tą rurkę wymienić sam, czy po odłączeniu przewodów płyn chłodzący/olej zaleją mi garaż?

zakładam, że tam jest płyn chłodzący i bezkarnie nie mogę sam tego wymienić bez zaciśnięcia przewodów gumowych.

 

 

subaru-21328aa011-1657538133076-big.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym wygłuszyć nadkola w swoim aucie. Pytanie czy jest duża różnica gdy wygluszę nadkole plastikowe a nie karoserię za nadkolem? W internecie krążą różne filmiki a z racji tego jak forki lubią rudą wolał bym wykleić plastik. Chyba że to całkowicie mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.05.2023 o 20:54, dir33 napisał(a):

Czy jest może tańszy zamiennik tarczy kotwicznej do forka SH?

Znajdź na Allegro zwrotnice z tarcza kotwiczna po uszkodzonym dieslu. Kiedyś jak patrzyłem było tego sporo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Szybkie pytanie temat nurtuje mnie już od jakiegoś czasu. Mam dziwna przypadłość Forester SG 2.5 xt manual dodam tutaj że ma mapę na 270km oraz lekkie kolo zamachowe. Samochód na zimnym silniku pracuje beż zastrzeżeń jednak jak się zagrzeje  to podczas ruszania po całkowitym zatrzymaniu trzęsie całą budą jeżeli będziemy w ruchu nawet minimalnym to nie ma tego problemu, poza tym jeżeli ruszam pod wzniesienie szarpanie jest bardziej wyczuwalne. Dodatkowo zauważyłem że cofając (na rogrzanym silniku tylko i wyłącznie) Samochód znowu szarpie. Nie jestem fachowcem ale miałem kiedyś podobny problem i winowajcą byl docisk sprzęgła  z tym że szarpanie występowało czy samochód był zimny czy ciepły i  sprzeglo rozpadlo się po około 300km od wystąpienia pierwszych objawów. A tutaj zrobilem już około 1000km i nie odczuwam żeby objawy się nasilały. Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Szybkie pytanie temat nurtuje mnie już od jakiegoś czasu. Mam dziwna przypadłość Forester SG 2.5 xt manual dodam tutaj że ma mapę na 270km oraz lekkie kolo zamachowe. Samochód na zimnym silniku pracuje beż zastrzeżeń jednak jak się zagrzeje  to podczas ruszania po całkowitym zatrzymaniu trzęsie całą budą jeżeli będziemy w ruchu nawet minimalnym to nie ma tego problemu, poza tym jeżeli ruszam pod wzniesienie szarpanie jest bardziej wyczuwalne. Dodatkowo zauważyłem że cofając (na rogrzanym silniku tylko i wyłącznie) Samochód znowu szarpie. Nie jestem fachowcem ale miałem kiedyś podobny problem i winowajcą byl docisk sprzęgła  z tym że szarpanie występowało czy samochód był zimny czy ciepły i  sprzeglo rozpadlo się po około 300km od wystąpienia pierwszych objawów. A tutaj zrobilem już około 1000km i nie odczuwam żeby objawy się nasilały. Jakieś pomysły?
Kiedy wymieniłeś płyn hamulcowy? Chyba jest jeden zbiornik także do sprzęgła. Może ktoś skasował Ci luz na pedale sprzęgła. Zobacz czy pedał na tzw luz roboczy, czyli da się go wcisnąć ok 2-3cm zanim naciśnie tłoczek od pompki.
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał(a):

Kiedy wymieniłeś płyn hamulcowy? Chyba jest jeden zbiornik także do sprzęgła. Może ktoś skasował Ci luz na pedale sprzęgła. Zobacz czy pedał na tzw luz roboczy, czyli da się go wcisnąć ok 2-3cm zanim naciśnie tłoczek od pompki.

Dzięki za odpowiedź. Płynu hamulcowego nie wymieniałem jeszcze... a co do luzu na pedale sprawdzę rano. Trzeba coś demontować żeby zobaczyć miejsce gdzie pedal dotyka tej pompki? I jeżeli nie miał bym tego luzu, to w którym miejscu znajduje się regulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja znajduje się przy samym pedale. Generalnie chodzi o to aby tłoczek sobie wrócił i otoworzył w pompce dopływ świeżego płynu. Nie twierdze że on tam krąży. Ale bardziej niż moje tłumaczenie pokażą Ci filmy.

https://www.youtube.com/results?search_query=subaru+clutch+pedal+adjustment

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa może to jest przyczyną szarpania. Sprawdzałem dzisiaj że hamulec tak zwany hill Holder zwalnia się dopiero w połowie ruchu pedału sprzęgła a same sprzeglo łapie z dołu. Jak macie w swoich Forkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Arcanst napisał(a):

Jeszcze nurtuje mnie jedna sprawa może to jest przyczyną szarpania. Sprawdzałem dzisiaj że hamulec tak zwany hill Holder zwalnia się dopiero w połowie ruchu pedału sprzęgła a same sprzeglo łapie z dołu. Jak macie w swoich Forkach?

Hill holdera możesz wyregulować.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód dziś odebrałem. Wszelkie szarpania ustąpiły. Winowajcą był hamulec hill holder, najprawdopodobniej uszkodzony mechanizm, regulacja nie przyniosła żadnych  efektów.Jako że nie mam czasu w tej chwili na dłuższy postój samochodu zdecydowałem się na ściągnięcie linki która uaktywnia hill holdera. 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Arcanst napisał(a):

Samochód dziś odebrałem. Wszelkie szarpania ustąpiły. Winowajcą był hamulec hill holder, najprawdopodobniej uszkodzony mechanizm, regulacja nie przyniosła żadnych  efektów.Jako że nie mam czasu w tej chwili na dłuższy postój samochodu zdecydowałem się na ściągnięcie linki która uaktywnia hill holdera. 

Standard. Niestety z wieloma ludźmi rozmawiałem na ten temat. Kwestia regeneracji hill holdera też nie jest oczywista. Mechanik mi raz powiedział, że można to rozebrać, wyczyścić i wsio, ale ręki nie da uciąć, czy by to znowu działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów, jak zacznę regulację po dwóch/trzech godzinach to można to przyjąć jako zimny silnik? 
Ja nigdy nie czekam dłużej, ponieważ nie mam czasu
Nigdy nie miałem problemów a robię to dosyć czysto.
W sensie kontroluje.
Z reguły wydechowe tylko minimalnie trzeba skasować po ok 30-40k.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...