Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Max 84 napisał(a):

Ja nigdy nie czekam dłużej, ponieważ nie mam czasu emoji1.png
Nigdy nie miałem problemów a robię to dosyć czysto.
W sensie kontroluje.
Z reguły wydechowe tylko minimalnie trzeba skasować po ok 30-40k.

Sprawdzilem dziś luz po dwóch godzinach, jutro rano sprawdzę ponownie czy coś uległo zmianie po całkowitym wystudzeniu. Po dwóch godzinach luz na wszystkich zaworach był za duży (ssące 0,28 i wydechowe 0,35) więc pomyślałem że może trzeba poczekać aż będzie zimny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Max 84 napisał(a):

Ja nigdy nie czekam dłużej, ponieważ nie mam czasu emoji1.png
Nigdy nie miałem problemów a robię to dosyć czysto.
W sensie kontroluje.
Z reguły wydechowe tylko minimalnie trzeba skasować po ok 30-40k.

A że zapytam

1.Da się to zrobić beż wyciągania silnika?

2.Jakie są objawy że czas wyregulować zawory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dziś luz po dwóch godzinach, jutro rano sprawdzę ponownie czy coś uległo zmianie po całkowitym wystudzeniu. Po dwóch godzinach luz na wszystkich zaworach był za duży (ssące 0,28 i wydechowe 0,35) więc pomyślałem że może trzeba poczekać aż będzie zimny. 
Myślę że jak silnik jest ciepły, to luz się kasuje.
Czyli wg mnie, na całkowicie zimnym silniku powinieneś mieć minimalnie jeszcze większy luz, ale wtedy już byś słyszał zawory.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że zapytam
1.Da się to zrobić beż wyciągania silnika?
2.Jakie są objawy że czas wyregulować zawory?
1 - W SOHC bez problemu, czysta przyjemność.
2. - Ciężko odpala, nierówno chodzi, czasem są problemy z przyspieszaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Max 84 napisał(a):

1 - W SOHC bez problemu, czysta przyjemność.
2. - Ciężko odpala, nierówno chodzi, czasem są problemy z przyspieszaniem.
 

A skąd mam wiedzieć który mam silnik sam rok produkcji coś wyjaśni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Max 84 napisał(a):

1 - W SOHC bez problemu, czysta przyjemność.
2. - Ciężko odpala, nierówno chodzi, czasem są problemy z przyspieszaniem.
 

A skąd mam wiedzieć który mam silnik sam rok produkcji coś wyjaśni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Arcanst napisał(a):

A skąd mam wiedzieć który mam silnik sam rok produkcji coś wyjaśni?

Dostałeś  informacje gdzie szukać  tych danych. Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej z kielichy pod maską  to podpowiemy która  wersja silnika.

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Max 84 napisał(a):

Myślę że jak silnik jest ciepły, to luz się kasuje.
Czyli wg mnie, na całkowicie zimnym silniku powinieneś mieć minimalnie jeszcze większy luz, ale wtedy już byś słyszał zawory.

Wracając do regulacji, to wczoraj ustawiłem jedną stronę i stwierdziłem że 2/3 godziny to za mało i dałem sobie spokój. Dzis sprawdziłem to co wczoraj ustawiłem , ssące wczoraj były 0,20 i wydechowe 0,25, a dziś ssące 0,15 i wydechowe 0,20. Więc jak regulacja  tylko na zimnym silniku.  

Edytowane przez pininfarin01
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kiwi 4ester napisał(a):

Hej:) wymiana łącznika stabilizatora przód. Zrobię na podniesionych kołach czy po opuszczeniu na glebę?

zrobisz w każdej byle nie na wykrzyżu. Łatwiej na podniesionych kołach. Jak masz oryginały to może być trudno odkręcić bo nie ma jak złapać od strony łącznika, no chyba, że je połamiesz na dzień dobry

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i jak macie przymocowaną gaśnicę?

 

moja majta (na co dzień owinięta) się w kole zapasowym.

przy okazji fotki jak wygląda wkład od forka STI w tym schowek na roletę. W sti jest dojazdówka bo oryginalna felga jest za wysoka, ale dzięki temu mieści się roleta

 

image.png.f461d03af1fa073dc28c05a4170aee0d.png

roleta

image.png.30d151156ba9e048a1bd7b11a0c33e72.png

 

Edytowane przez AdaSch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AdaSch napisał(a):

Gdzie i jak macie przymocowaną gaśnicę?

 

moja majta (na co dzień owinięta) się w kole zapasowym.

przy okazji fotki jak wygląda wkład od forka STI w tym schowek na roletę. W sti jest dojazdówka bo oryginalna felga jest za wysoka, ale dzięki temu mieści się roleta

 

image.png.f461d03af1fa073dc28c05a4170aee0d.png

roleta

image.png.30d151156ba9e048a1bd7b11a0c33e72.png

 

Ja wożę w bocznej kieszeni bagażnika.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie:

błąd P2097 - zbyt bogata mieszanka to problem z pierwszą sondą lambda czy raczej druga już za katalizatorem ?

kiedyś miałem zbyt ubogą mieszankę a od jakiegoś czasu w drugą skrajność zbyt bogata...

Chyba, że przyczyną będzie przepustnica do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

też  tam mam z kamizelką odblaskową.

A na kamizelki polecam wsadzić w kieszenie za przednimi siedzeniami, bo masz możliwość założyć zanim jeszcze wyjdziesz z auta (tak w razie w) :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam pytanie odnośnie Forka SG, czy orientuje się ktoś z was czy tylna prawa ćwiartka w przedlift i polift jest taka sama bo patrząc po zdjęciach wygląda, że tak. Niestety jakiś czas temu nieznany kierowca stwierdził, że forek jest za bardzo zadbany i postanowił roz... całą prawą strone.

Edytowane przez mefiu678
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mefiu678 napisał(a):

Cześć, mam pytanie odnośnie Forka SG, czy orientuje się ktoś z was czy tylna prawa ćwiartka w przedlift i polift jest taka sama bo patrząc po zdjęciach wygląda, że tak. Niestety jakiś czas temu nieznany kierowca stwierdził, że forek jest za bardzo zadbany i postanowił roz... całą prawą strone.

Są delikatne różnice kolega @Kiwi 4ester ten temat przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Henryk82 napisał(a):

A przypadkiem nie szukałeś od polifta osłon i mocowań kanapy do przedlifta po wymianie kanapy ?

:blink:

Nie 

Z polifta w bagażniku mam zamontowane tylko boczki, ale żadnych blach nie robiłem na taką skalę... Jeszcze:upside-down-face_1f643-small:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, 4444 napisał(a):

błąd P2097

 

18 godzin temu, 4444 napisał(a):

Chyba, że przyczyną będzie przepustnica do czyszczenia.

To ostatnie to chyba najmniej prawdopodobna przyczyna. A jest ich bez liku. Najmniej kosztuje o ile zrobisz to sam wykluczenie nieszczelności w dolocie i wydechu (w wydechu przed 1-szą sondą O2). Kolejne sprawdzenia to już cała lista trochę zróżnicowana w zależności od osprzętu silnika. Generalnie wszystko co może mieć wpływ na skład mieszanki i proces spalania w silniku. 

 

18 godzin temu, 4444 napisał(a):

kiedyś miałem zbyt ubogą mieszankę a od jakiegoś czasu w drugą skrajność zbyt bogata...

Proponuję zacząć od wyeliminowania nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...