Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, artaa napisał:

Wymień przed wyjazdem...

 

Chyba że to 200 km ;-)

Ciut więcej bo za Gdańsk aż, ale nie będę miał kiedy wymienić  bo zabraknie czasu. A czy przypadkiem artaa nie jesteś Arturem z BFF ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rosaskc napisał:

Maź ewidentnie jak upg, ale... skąd to pod uszczelką turbo-DP? Turbo popuszcza? Głowica pęknięta?

Tak to jest na DP, a czy turbo puszcza? Chyba nie bo w intercoolerze jest tylko olej(więc turbo również do naprawy) i nie ma tej mazi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na ASAP zamówiłem mod poprawiający chłodzenie 4 cylindra. Nie widziałem, że w bokserkach subaru jest taki bug. To chyba praprzyczyna problemów z UPG, czy przucierkami na 4 cylindrze.koszt minimalny, łatwość modu ogromną itd. A wg testów i badań problem przegrzewania 4 mija. Kurcze, że ja tego wcześniej nie wiedziałem....
Tu szczegóły





Wysłane z mojego HTC EXODUS 1 przy użyciu Tapatalka


  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdaSch napisał:

Kurcze, że ja tego wcześniej nie wiedziałem....

Zleciłem zrobienie tego przy ostatnim serwisie w nie-aso. Nie kupowałem żadnego gotowca bo to raptem kawałek węża chłodzenia, trójnik i "nypel" do głowicy. Jakiejś specjalnej zmiany nie odnotowałem ale nie mam żadnego dodatkowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia a podglądam od czasu do czasu to co rejestruje ecu z fabrycznego czujnika.

Zastanawiam się natomiast nad dodatkowym separatorem oleju na odmie bo jednak trochę oleju w dolocie się pojawia co prawdopodobnie niezbyt korzystnie wpływa na odporność mieszanki na samozapłon.

Pozdrawiam   

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artaa napisał:

Gdzie to kupiłeś?

Daj link

https://shop.vemstuning.com/products/spurt-cooling-flow-upgrade-for-cyl-4-on-subaru-ej20-ej25-engines?variant=13794125152329

2 godziny temu, ura_bus napisał:

i "nypel" do głowicy

ważna niby jest średnica

2 godziny temu, ura_bus napisał:

Jakiejś specjalnej zmiany nie odnotowałem ale nie mam żadnego dodatkowego czujnika temperatury w układzie chłodzenia a podglądam od czasu do czasu to co rejestruje ecu z fabrycznego czujnika.

a mnie poniższe przekonuje, bo 4 cylinder jest "sławny" z tego powodu

 

idle_temp_compare_large.png?v=1567370449

coolant_balance_kit_dyno_chart_large.png

zdjęcia z

https://shop.vemstuning.com/products/spurt-cooling-flow-upgrade-for-cyl-4-on-subaru-ej20-ej25-engines

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajniejsza chłodnica nie dopuści do tzw. przegrzania silnika co chyba (tego nie wiem) może się zdarzyć w ekstremalnych warunkach przy chłodnicy fabrycznej.

Nie zmieni to jednak sytuacji nierównomiernego chłodzenia lewej i prawej głowicy.

W XT na prawej głowicy obieg chłodzenia jest inny (turbo) niż na prawej i 4 cylinder może mieć przez to gorsze chłodzenie. No chyba, że masz tween turbo to wtedy chłodzenie po obu stronach powinno być zbliżone.

Pozdrawiam,

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ura_bus napisał:

Wydajniejsza chłodnica nie dopuści do tzw. przegrzania silnika co chyba (tego nie wiem) może się zdarzyć w ekstremalnych warunkach przy chłodnicy fabrycznej.

Nie zmieni to jednak sytuacji nierównomiernego chłodzenia lewej i prawej głowicy.

nie ma nic wspólnego wydajniejsza chłodnica bo tam jest "martwa strefa" a po stronie turbo własnie dzięki przepływowi przez turbo tej strefy nie ma.

Jak oglądniesz fotki w necie, to właśnie w miejscu stałej zaślepki w lewej głowicy jest króciec do turbo w prawej. W każdym razie poczytałem i pomaga a na pewno nie zaszkodzi.

tu masz wyjaśnione

 

 

  • Super! 1
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

jakie należy zastosować śruby do tylnego amora aby mieć regulację pochylenia koła ?

wystarczy ta z jedną podkładką czy trzeba tą z dwoma ? ... czy może jeszcze inną?

Pacjent: Forek SG MT04

 

Czy może wystarczy taka mimośrodowa bez żadnych podkładek ???

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru (1).jpg

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru.jpg

sruba-amortyzatora-mimosrodowa-do-subaru-901660036.jpg

Edytowane przez lolo.lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lolo.lolo napisał:

witam,

jakie należy zastosować śruby do tylnego amora aby mieć regulację pochylenia koła ?

wystarczy ta z jedną podkładką czy trzeba tą z dwoma ? ... czy może jeszcze inną?

Pacjent: Forek SG MT04

 

Czy może wystarczy taka mimośrodowa bez żadnych podkładek ???

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru (1).jpg

sruby-regulacji-kata-pochylenia-kola-ironman-do-subaru.jpg

sruba-amortyzatora-mimosrodowa-do-subaru-901660036.jpg

To zwykła to się nie nada. Musi być ta z podkładkami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, yaroz napisał:

A czemu się nie nada? Z przodu daje radę a z tyłu nie da? Jakiś inny otwór jest pod tą śrubę w tylnym amortyzatorze? Co dają ta śruba regulacji z tyłu? i kiedy ją zastosować, bo w moim ich nie ma.

Bo nigdy z tyłu nie było, ja też myślałem na początku że założę te co są z przodu ( bo miałem/mam kilka sztuk) ale nic z tego, jest inny otwór. Jak Będziesz  podnosił Leśnika to wtedy zmieni się pochylenie koła i wtedy trzeba ustawiać z pomocą tych śrub. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...