Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko pasuje p&p 
No właśnie wiem że śruby góra i dół mają ten sam rozstaw ale nie byłem pewny czy trójkątne mięcho u góry się zmieści.
To w którym kierunku iść z wymianą
- dłuższy amortyzator i sprężyny z SG
- amortyzator Kayaba ale wersja Ultra + sprężyny mocniejsze. Tylko jakie bo Ironman żółte to nie wiem, nie jechałem nie znam odczucia z tego setupu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, falente napisał:

No właśnie wiem że śruby góra i dół mają ten sam rozstaw ale nie byłem pewny czy trójkątne mięcho u góry się zmieści.
To w którym kierunku iść z wymianą
- dłuższy amortyzator i sprężyny z SG
- amortyzator Kayaba ale wersja Ultra + sprężyny mocniejsze. Tylko jakie bo Ironman żółte to nie wiem, nie jechałem nie znam odczucia z tego setupu.

Jak masz obciążony tył często, to pomyśl o wrzuceniu na ori zawias podkładki na górne mocowanie amora, wymieniając szpilki na dłuższe ugrasz +2cm. Co do wizyty na SKP, jeśli sprężyna jest dobra, to nawet przy słabym amorku pokaże że jest ok. Najlepiej rozebrać kolumnę, wcisnąć amor i zobaczyć czy i jak wraca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, falente napisał:


Czy zamiast podkładek nie lepiej mocniejszych sprężyn szukać?

Spróbuj tych sprężynhttps://allegro.pl/oferta/sprezyny-tyl-subaru-forester-sf-97-02-hd-najmocnie-7537456694

 

Jak kupiłem fotka miał siadaniety tył, myślałem że wymiana sprężyn na Ori pomoże, kupiłem kyb i było tak samo, może dla tego że mam LPG, nie wiem, i skusiłem się na te, po wymianie wróciło do normy. Są dużo grubsze i cięższe o ponad kilogram na jednej.

Podkładki mam u siebie też, ale i z tyłu i z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 22:16, SubbieBoy napisał:

 Miałem ten sam problem, z lewej strony poszło z prawej 2 puściły, i śruba obracała się. Możesz wyciąć śmiało otwór z góry, tam jest tylko cienka blaszka, i próbować przyspawać nakrętkę spowrotem, dolna część podłużnicy jest dużo grubsza, wtedy gwint powinien łatwo pójść, bo śruba zadziała termicznie przy spawaniu. Mi z jedną się udało, a drugą musiałem wyciąć, i zastąpić nową śrubą bo zaspawalem gwint xD Kiepska sprawa, bo dostęp do cięcia mizerny, moje mocowanie trochę.odeszlo od podluznicy, i ciałem to lisem, ale śruba twarda, i trochę zabawy z tym było.

Zalecam poszukać śruby M12x1.25 10.9 bo takie są w oryginale, i nakrętkę z kołnierzem, lub podkładkę od góry.

Na koniec przez otwór od góry zapryskalem wszystko solidnie środkiem do profili zamkniętych, a sam otwór zakleiłem taśma zbrojoną;) na przyszłość będzie łatwy dostęp.

 

Można uciąć śrubę i wstawić nitonakrętkę. j Minus taki,  że drugi kawałek zostanie w środku, ale nie będzie trzeba ciąć blachy od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może nie szybkie, ale liczę na waszą pomoc :)

Kupiłem niedawno kolektor ssący i naszedł mnie pomysł, żeby dać go do malowania. Po zorientowaniu się padło na malowanie proszkowe. Teraz kwestia przygotowania. Kolektor wygląda tak. 

IMG_20210817_233609_edit_531727118138651.thumb.jpg.071ecd45980801e1d5945685bea6ff54.jpg

 

IMG_20210817_233632_edit_531707395544904.thumb.jpg.10b350e4214f77a51031326efef574e2.jpg

 

IMG_20210817_233646_edit_531686928650636.thumb.jpg.94d81c9e8c1a4d68af41954bf2f467f3.jpg

 

IMG_20210817_233711_edit_531661149480848.thumb.jpg.748c633cbb91203d1529d5b4626e5e88.jpg

 

IMG_20210817_233736_edit_531644859341267.thumb.jpg.01299ae79f90591f8173aa0782aadee2.jpg

 

Czy przedmioty, które są wkręcone na zdjęciach odkręcać do malowania? Czy przed malowaniem pójść do castoramy i zaopatrzyć się w śruby, żeby zabezpieczyć gwinty? Pierwszy raz będę dawał tak skomplikowany element do malowania i nie chciałbym mieć po drodze jakiegoś fakapa:P może ktoś z Was już ogarniał i podpowie? 

Dodam, że wszystko będzie przekręcane z kolektora, który obecnie jeździ w aucie do tego ze zdjęć. :)

Dla tych co są bardziej ciekawscy to będę zakładał nową instalacje LPG :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kiwi 4ester napisał:

Być może nie szybkie, ale liczę na waszą pomoc :)

Kupiłem niedawno kolektor ssący i naszedł mnie pomysł, żeby dać go do malowania. Po zorientowaniu się padło na malowanie proszkowe. Teraz kwestia przygotowania. Kolektor wygląda tak. 

IMG_20210817_233609_edit_531727118138651.thumb.jpg.071ecd45980801e1d5945685bea6ff54.jpg

 

IMG_20210817_233632_edit_531707395544904.thumb.jpg.10b350e4214f77a51031326efef574e2.jpg

 

IMG_20210817_233646_edit_531686928650636.thumb.jpg.94d81c9e8c1a4d68af41954bf2f467f3.jpg

 

IMG_20210817_233711_edit_531661149480848.thumb.jpg.748c633cbb91203d1529d5b4626e5e88.jpg

 

IMG_20210817_233736_edit_531644859341267.thumb.jpg.01299ae79f90591f8173aa0782aadee2.jpg

 

Czy przedmioty, które są wkręcone na zdjęciach odkręcać do malowania? Czy przed malowaniem pójść do castoramy i zaopatrzyć się w śruby, żeby zabezpieczyć gwinty? Pierwszy raz będę dawał tak skomplikowany element do malowania i nie chciałbym mieć po drodze jakiegoś fakapa:P może ktoś z Was już ogarniał i podpowie? 

Dodam, że wszystko będzie przekręcane z kolektora, który obecnie jeździ w aucie do tego ze zdjęć. :)

Dla tych co są bardziej ciekawscy to będę zakładał nową instalacje LPG :)

wykręć, wkręć śruby, zabezpiecz co się da, wypiaskuj i wtedy maluj, będzie miód malina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Vercy napisał:

wykręć, wkręć śruby, zabezpiecz co się da, wypiaskuj i wtedy maluj, będzie miód malina

Czyli to co już jest wkręcone to może zostać, bo i tak będę miał przekładane z drugiego :) piasek z malowaniem zostawiam innym, bo już nie raz sam się rozczarowałem :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Po piaskowaniu trzeba bardzo dobrze oczyścić/wydmuchać/wypłukać pozostałości kwarcu ze środka ! 

Najlepiej zakleić otwory żeby nic się nie dostało

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, jeszcze dostałem podpowiedź, żeby sobie kolektor wyszlifować z niedoskonałości odlewniczych. Czy takim czymś na diaksie nie będzie przesadą? 

Szczotka_doczolowa_z_nakretka_M14_Most_splatana_stal_sr._80_mm-210736-148488_1.jpg.751382eec841a52223168c7089c15bf7.jpg

 

Może lepiej takie? 

SZCZOTKA-DOCZOLOWA-DRUCIANA-100-DO-SZLIFIERKI-M14.jpeg.4af14192b34119103a1ac1a7d59b2c17.jpeg

 

Do mycia mam poleconą aktywną pianę dimer... To może podjadę na pierwszą lepszą myjkę ręczną? :D

Aktywną pianą (tą mega gęstą), później pierwszy program na wierzch i na końcu płukanie :)

3 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Po piaskowaniu trzeba bardzo dobrze oczyścić/wydmuchać/wypłukać pozostałości kwarcu ze środka ! 

Z tym to już może wąż prysznicowy sobie poradzi :)

 

25 minut temu, Vercy napisał:

Najlepiej zakleić otwory żeby nic się nie dostało

Będą klejone tudzież upychane :)

 

No nic, lecę po śrubki do casto. :thumbup:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy tuleje tylna przedniego wahacza w SG9 przykręca się normalnie, czy dopiero jak auto stoi na kołach należy dokręcić śrubę samego wahacza? Tuleję są z jakąś mazią i niedawno wymieniona tuleja zaczęła cieknąć... zastanawiam się, czy wada materiału czy niewiedza mechanika?

We fiacie też były takie tuleje i serwisówka mówiła, że dokręcenie śruby tulei powinno odbywać się dopiero jak auto stało na kołach aby tuleja była w neutralnym położeniu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, AdaSch napisał:

czy tuleje tylna przedniego wahacza w SG9 przykręca się normalnie, czy dopiero jak auto stoi na kołach należy dokręcić śrubę samego wahacza? Tuleję są z jakąś mazią i niedawno wymieniona tuleja zaczęła cieknąć... zastanawiam się, czy wada materiału czy niewiedza mechanika?

We fiacie też były takie tuleje i serwisówka mówiła, że dokręcenie śruby tulei powinno odbywać się dopiero jak auto stało na kołach aby tuleja była w neutralnym położeniu.

 

Pozdrawiam

Wszystkie tuleje zawsze powinno się dokręcać jak auto stoi pod obciążeniem, żeby uniknąć naprężeń. To co wycieka, to pewnie resztki smaru, tuleje zawsze montuje się że smarem.

Edytowane przez SubbieBoy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yaroz napisał:

Tym zadziorów nie wyszlifujesz, najlepiej tarcza "włosy murzyna" lub listkowa.

Weź mnie obrazek wrzuć proszę:biglol:

 

 

Edytowane przez Kiwi 4ester
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...