Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli miałbyś LPG to jeśli reduktor puszcza gaz do cieczy to chyba również zabarwi się tester.

w nowszych samochodach EGR jeśli jest chłodzony cieczą i on ulegnie uszkodzeniu będą identyczne objawy jak przy UPG.

 

Jeśli robiłeś raz test cieczą która zmienia kolor to powtórz test...

 

Substancja ta reaguje z niewielką ilością CO2 i teraz jeśli masz nieszczelny np kolektor wydechowy i ciecz bąbluje bo układ z jakieś przyczyny się zapowietrza to zaryzykuje stwierdzenie że test może wyjść błędny. 

jeśli przedłużysz "komin" tego testera o powiedzmy 10 cm to przez nas wdychane powietrze nie powinno już przekłamać wyników testów...

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SubaruLPG napisał:

Jeśli miałbyś LPG to jeśli reduktor puszcza gaz do cieczy to chyba również zabarwi się tester.

w nowszych samochodach EGR jeśli jest chłodzony cieczą i on ulegnie uszkodzeniu będą identyczne objawy jak przy UPG.

 

 

 

 

 

 

Brak LPG.

Brak masła na korkach wlewu oleju oraz płynu, oleju nie przybywa, a na rozgrzanym bąbelkuje w zbiorniku przelewowym (tym przy chłodnicy). Co jeszcze ewentualnie mogę sprawdzić, aby mieć pewność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Natomiast słyszałem że roboczogodziny poszły nieźle do góry. 

Jak już są czapki zdjęte to warto sprawdzić szczelność, jeśli trzeba poprawić gniazda zaworowe, tym samym znów regulacja luzów. No i jeszcze gumki bo leciwe są już na pewno. Ale nie wiem gdzie tu 8000 tys wyszło.

Nie ma potrzeby wymieniać śrub głowicy, nie wiem po co, to nie 2.5 żeby to aż tak poprawiać. 

Z drugiej strony szukać taniej to może później kosztować razy dwa jeśli ktoś by musiał poprawiać po paproku.

Ciekawe co obejmuje to 8000.

 

 

 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Ciekawe co obejmuje to 8000.

 

 

 

Rozmawiałem z gościem przez tel., to za samo wyjęcie/rozłożenie/złożenie silnika ceni 4tys. Kolejne 1,8tys. obróbka głowic (z zastrzeżeniem, że nie są pęknięte), do tego doliczyć uszczelki, jakieś uszczelniacze, coś tam jeszcze i wyszło na koniec rozmowy 8k. Nie ukrywam, że nie orientuję się w kosztach takich napraw, ale wydało mi się to sporą sumą i stąd moje pytanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że stawki skoczą jeszcze i to bardzo jak zrobi się chłodniej...

 

Jeśli zaś chodzi o to UPG to możesz mieć nieszczelność na magistrali wodnej i układ cały czas się zapowietrza  a wynik wyszedł z jakieś przyczyny błędny. Aby wykluczyć jeszcze fałszywy wynik możesz choć teoria jest mocno naciągana zaślepić podgrzewanie przepustnicy jeśli takowe występowało i ktoś tego nie zlikwidował.

 

Jeśli płyn wlewa się do cylindrów od jakiegoś czasu to wykręcając świece powinien być widoczny nietypowy osad tak samo na denku tłoka.

Niestety ta metoda nie koniecznie jest wyrocznią ponieważ brak śladów płynu w cylindrach nie oznacza że uszczelka jest dobra.(może występować na razie nieszczelność z układu o większym ciśnieniu-silnik do układu o niskim ciśnieniu-magistrala wodna)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Kuk napisał:

Brak LPG.

 

13 godzin temu, Kuk napisał:

a na rozgrzanym bąbelkuje w zbiorniku przelewowym (tym przy chłodnicy).

To obstawiam UPG niestety. U mnie były takie same objawy.

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.09.2022 o 08:39, SubaruLPG napisał:

 

jeśli przedłużysz "komin" tego testera o powiedzmy 10 cm to przez nas wdychane powietrze nie powinno już przekłamać wyników testów...

 

 

 

 


Podwiesiłem tester nieco wyżej, test ok 5 min, kolor się nie zmienił. Poprzednio po ok 1 min już się zmieniał. Sam już nie wiem..

1E1800E0-CD65-407F-A880-8C28F60CBFCD.thumb.jpeg.e8306234d97ce76e1ebf5203d662da9c.jpeg


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rickson napisał:


Dzięki, to trzeba szukać jakie żarówki pasują. 

Jak dobrze pamietam to żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). 
Mozesz ewentualnie poszukać takich ledowych ale barwa będzie inna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Teddy26 napisał:

Jak dobrze pamietam to żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). 
Mozesz ewentualnie poszukać takich ledowych ale barwa będzie inna. 

Chyba mam takie, kiedyś w SG coś wymieniałem. Zależy mi na oryginalnym świetle. 

Biała czy zielona?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, rickson napisał:

Chyba mam takie, kiedyś w SG coś wymieniałem. Zależy mi na oryginalnym świetle. 

Biała czy zielona?
 

Pewnie biała z zielonym kapturkiem 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kuk napisał:


Podwiesiłem tester nieco wyżej, test ok 5 min, kolor się nie zmienił. Poprzednio po ok 1 min już się zmieniał. Sam już nie wiem..

1E1800E0-CD65-407F-A880-8C28F60CBFCD.thumb.jpeg.e8306234d97ce76e1ebf5203d662da9c.jpeg


 

Wydaje mi się że wstawiłeś za wysoko tester,

CO2 jest cięższe od powietrza jeśli wydostaje się z płynu chłodniczego to posiada jakiś pęd jednak będzie mu ciężko pokonać taką drogę, jedynie co spowoduje dostanie się CO2 do "rurki fermentacyjnej" to wypełnienie wężyka CO2 - przynajmniej tak mi się wydaje.

Jakie Fi wewnętrzne miał ten wąż?

 

Jeśli przeprowadzasz test w garażu podziemnym to tam akurat możesz mieć nagromadzenie CO2.

 

Spróbuj wykonać test jeszcze raz jeśli masz jeszcze płyn reakcyjny. z tym że tester zawiesić nieco niżej np połowa wysokości oraz na wylot z rurki/testera  nakręcić wężyk możesz użyć tego samego węża i do uszczelniania użyć taśmy izolacyjnej.

 

Szybkie wybarwianie niestety znacząco zwiększa szanse na UPG jednak lepiej przeprowadzić kilka testów niż zdejmować głowice nie potrzebnie...

 

Twojego silnika nie serwisowałem nie wiem gdzie idzie magistrala wodna, czy Turbo czasem nie jest chłodzone cieczą jeśli jest to zaślepić połączyć ze sobą węże, wykluczyć przedostawanie się CO2 z innego układu.

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2022 o 11:13, AdaSch napisał:

Postanowiłem się podzielić "tajną" widzą która mnie kosztowała 200 pln - ale warto było

 

Jak wiadomo w foresterze SG można kupić nakładki aluminiowe na pedały, można również kupić pedał gazu z aluminiową nakładką montowany w foresterze Sports  US co uczyniłem ale elementem którego nie da się normalnie kupić to aluminiowy podstopnik.

 

Zauważyłem ze us ulotkach, nowe auta mają aluminiowe podstopniki, tak samo ma nowsze STI ale nadal podstopnik nie wystepuje jako osobny element, ponieważ jest on elementem wykładziny. Kupiłem wykładzinę z GT86 = BRZ (była od sti ale się zagapiłem) i zdemontowałem ten aluminiowy podstopnik i viola!

 

image.png.0b71d7efcfb10b6f73bd07c5ec1b7e8f.png

 

image.png.fa6e471b3cb89f7ab36f2d076a298301.png

 

image.png.a46f76d05beb7abda9458cb3843472e5.png

 

klipsy są zamówione

 

IMAG2438.thumb.jpg.21657957a53bf25a089fd10966ad7c09.jpg

 

i wkrótce na dole będzie wyglądać jak powinno - do kompletu brakowało mi tylko kompatybilnego podstopnika, zamienniki mnie nie interesują.

Edit: aby założyć górny klips trzeba wywiercić dodatkowy otwór w blasze podstopnika, jest przesunięty ok 8mm

f7feafdc1d4fd42206117f4adb16ff51.png

 

Poratujesz proszę nr klipsa? 909130162 to będzie ten? 

Za twoim przykładem udało mi się upolować sama aluminiową nakładę, bez dywanu :D zostaje tylko skompletować klipsy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, markos007 napisał:

Forester  na zimnym przy skręconych kołach na maksa i powolnym ruszaniu coś jakby przeskakuje, szarpie. Wiskoza do regeneracji?

pompa będzie wyć w momencie kręcenia.

Wiskoza zaś będzie strzelać podczas jazdy. sprawdź sobie czy podczas toczenia się nie masz jakiś szmerów/dźwięków jakby coś tarło.  u mnie przed regeneracją były takie dźwięki na parkingu i wywalone miałem z tyłu w skrzyni wszystkie łożyska.

Jeśli będziesz sam temat ogarniać:

Regeneracja plus wzmocnienie wiskozy oraz zakup łożysk do tyłu to kwota ok 1000zł.

Przy regeneracji będziesz musiał kupić sobie nowego pina do zamocowania ponownie krzyżaka na wybieraku skrzyni biegów.(tak będzie zgodnie ze sztuką)

Jeśli biegi nie wchodzą precyzyjnie to być może jest problem na krzyżaku warto to zweryfikować.

Jest jeszcze jedna opcja na Janusza ale ryzykowna kupić używaną skrzynie i przełożyć wiskozę i ewentualnie łożyska skrzynie kupisz nawet za 350zl. Możesz trafić jednak na uszkodzoną wiskozę moim zdaniem nie warto ryzykować

Edytowane przez SubaruLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...