morosek Opublikowano 8 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2022 Drożej niż w Warszawie, ja przy 2.0X 158 regulacja to 2000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Jeśli miałbyś LPG to jeśli reduktor puszcza gaz do cieczy to chyba również zabarwi się tester. w nowszych samochodach EGR jeśli jest chłodzony cieczą i on ulegnie uszkodzeniu będą identyczne objawy jak przy UPG. Jeśli robiłeś raz test cieczą która zmienia kolor to powtórz test... Substancja ta reaguje z niewielką ilością CO2 i teraz jeśli masz nieszczelny np kolektor wydechowy i ciecz bąbluje bo układ z jakieś przyczyny się zapowietrza to zaryzykuje stwierdzenie że test może wyjść błędny. jeśli przedłużysz "komin" tego testera o powiedzmy 10 cm to przez nas wdychane powietrze nie powinno już przekłamać wyników testów... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Nie przypomnę gdzie czytałem, ale było info, że taki test w przypadku boxerów Subaru nic nie oznacza, bo false positive jest częste. Czyli jak piszesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuk Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Godzinę temu, SubaruLPG napisał: Jeśli miałbyś LPG to jeśli reduktor puszcza gaz do cieczy to chyba również zabarwi się tester. w nowszych samochodach EGR jeśli jest chłodzony cieczą i on ulegnie uszkodzeniu będą identyczne objawy jak przy UPG. Brak LPG. Brak masła na korkach wlewu oleju oraz płynu, oleju nie przybywa, a na rozgrzanym bąbelkuje w zbiorniku przelewowym (tym przy chłodnicy). Co jeszcze ewentualnie mogę sprawdzić, aby mieć pewność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 W dniu 8.09.2022 o 09:00, Kuk napisał: Przy założeniu, że głowice nie pęknięte, usłyszałem 8000 zł - czyli minimum zaczyna się trochę wyżej.. ale UPG w 2.0? wg mnie cena mocno przestrzelona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 (edytowane) Dokładnie. Natomiast słyszałem że roboczogodziny poszły nieźle do góry. Jak już są czapki zdjęte to warto sprawdzić szczelność, jeśli trzeba poprawić gniazda zaworowe, tym samym znów regulacja luzów. No i jeszcze gumki bo leciwe są już na pewno. Ale nie wiem gdzie tu 8000 tys wyszło. Nie ma potrzeby wymieniać śrub głowicy, nie wiem po co, to nie 2.5 żeby to aż tak poprawiać. Z drugiej strony szukać taniej to może później kosztować razy dwa jeśli ktoś by musiał poprawiać po paproku. Ciekawe co obejmuje to 8000. Edytowane 9 Września 2022 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artaa Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Pisałem w innym wątku: marzec 2022: regulacja zaworów - szklanki w DOHC, wymiana rozrządu z pompą, plus łożysko wyciskowe sprzęgła, mycie przepustnicy, może jeszcze jakieś duperele... Cena 4800 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuk Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 4 godziny temu, ewemarkam napisał: Ciekawe co obejmuje to 8000. Rozmawiałem z gościem przez tel., to za samo wyjęcie/rozłożenie/złożenie silnika ceni 4tys. Kolejne 1,8tys. obróbka głowic (z zastrzeżeniem, że nie są pęknięte), do tego doliczyć uszczelki, jakieś uszczelniacze, coś tam jeszcze i wyszło na koniec rozmowy 8k. Nie ukrywam, że nie orientuję się w kosztach takich napraw, ale wydało mi się to sporą sumą i stąd moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Myślę że stawki skoczą jeszcze i to bardzo jak zrobi się chłodniej... Jeśli zaś chodzi o to UPG to możesz mieć nieszczelność na magistrali wodnej i układ cały czas się zapowietrza a wynik wyszedł z jakieś przyczyny błędny. Aby wykluczyć jeszcze fałszywy wynik możesz choć teoria jest mocno naciągana zaślepić podgrzewanie przepustnicy jeśli takowe występowało i ktoś tego nie zlikwidował. Jeśli płyn wlewa się do cylindrów od jakiegoś czasu to wykręcając świece powinien być widoczny nietypowy osad tak samo na denku tłoka. Niestety ta metoda nie koniecznie jest wyrocznią ponieważ brak śladów płynu w cylindrach nie oznacza że uszczelka jest dobra.(może występować na razie nieszczelność z układu o większym ciśnieniu-silnik do układu o niskim ciśnieniu-magistrala wodna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuk Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 Świece wymieniane ok miesiąc temu, nie było osadu. Niestety panowie z warsztatu, w którym do tej pory ogarniali wóz, właśnie poszli na urlop dwutygodniowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 9 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2022 13 godzin temu, Kuk napisał: Brak LPG. 13 godzin temu, Kuk napisał: a na rozgrzanym bąbelkuje w zbiorniku przelewowym (tym przy chłodnicy). To obstawiam UPG niestety. U mnie były takie same objawy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuk Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 W dniu 9.09.2022 o 08:39, SubaruLPG napisał: jeśli przedłużysz "komin" tego testera o powiedzmy 10 cm to przez nas wdychane powietrze nie powinno już przekłamać wyników testów... Podwiesiłem tester nieco wyżej, test ok 5 min, kolor się nie zmienił. Poprzednio po ok 1 min już się zmieniał. Sam już nie wiem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 Czy te przyciski powinny świecić? regulacja świateł świeci, dwa pozostałe nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 25 minut temu, rickson napisał: Czy te przyciski powinny świecić? regulacja świateł świeci, dwa pozostałe nie. Powinny świecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 1 minutę temu, Teddy26 napisał: Powinny świecić Dzięki, to trzeba szukać jakie żarówki pasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 7 minut temu, rickson napisał: Dzięki, to trzeba szukać jakie żarówki pasują. Jak dobrze pamietam to żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). Mozesz ewentualnie poszukać takich ledowych ale barwa będzie inna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rickson Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 7 minut temu, Teddy26 napisał: Jak dobrze pamietam to żarówki 12-14V 50mA (całoszklane, miniaturowe, 3x8mm). Mozesz ewentualnie poszukać takich ledowych ale barwa będzie inna. Chyba mam takie, kiedyś w SG coś wymieniałem. Zależy mi na oryginalnym świetle. Biała czy zielona? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teddy26 Opublikowano 11 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2022 7 minut temu, rickson napisał: Chyba mam takie, kiedyś w SG coś wymieniałem. Zależy mi na oryginalnym świetle. Biała czy zielona? Pewnie biała z zielonym kapturkiem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 11 godzin temu, Kuk napisał: Podwiesiłem tester nieco wyżej, test ok 5 min, kolor się nie zmienił. Poprzednio po ok 1 min już się zmieniał. Sam już nie wiem.. Wydaje mi się że wstawiłeś za wysoko tester, CO2 jest cięższe od powietrza jeśli wydostaje się z płynu chłodniczego to posiada jakiś pęd jednak będzie mu ciężko pokonać taką drogę, jedynie co spowoduje dostanie się CO2 do "rurki fermentacyjnej" to wypełnienie wężyka CO2 - przynajmniej tak mi się wydaje. Jakie Fi wewnętrzne miał ten wąż? Jeśli przeprowadzasz test w garażu podziemnym to tam akurat możesz mieć nagromadzenie CO2. Spróbuj wykonać test jeszcze raz jeśli masz jeszcze płyn reakcyjny. z tym że tester zawiesić nieco niżej np połowa wysokości oraz na wylot z rurki/testera nakręcić wężyk możesz użyć tego samego węża i do uszczelniania użyć taśmy izolacyjnej. Szybkie wybarwianie niestety znacząco zwiększa szanse na UPG jednak lepiej przeprowadzić kilka testów niż zdejmować głowice nie potrzebnie... Twojego silnika nie serwisowałem nie wiem gdzie idzie magistrala wodna, czy Turbo czasem nie jest chłodzone cieczą jeśli jest to zaślepić połączyć ze sobą węże, wykluczyć przedostawanie się CO2 z innego układu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrJ Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 W dniu 9.08.2022 o 11:13, AdaSch napisał: Postanowiłem się podzielić "tajną" widzą która mnie kosztowała 200 pln - ale warto było Jak wiadomo w foresterze SG można kupić nakładki aluminiowe na pedały, można również kupić pedał gazu z aluminiową nakładką montowany w foresterze Sports US co uczyniłem ale elementem którego nie da się normalnie kupić to aluminiowy podstopnik. Zauważyłem ze us ulotkach, nowe auta mają aluminiowe podstopniki, tak samo ma nowsze STI ale nadal podstopnik nie wystepuje jako osobny element, ponieważ jest on elementem wykładziny. Kupiłem wykładzinę z GT86 = BRZ (była od sti ale się zagapiłem) i zdemontowałem ten aluminiowy podstopnik i viola! klipsy są zamówione i wkrótce na dole będzie wyglądać jak powinno - do kompletu brakowało mi tylko kompatybilnego podstopnika, zamienniki mnie nie interesują. Edit: aby założyć górny klips trzeba wywiercić dodatkowy otwór w blasze podstopnika, jest przesunięty ok 8mm Poratujesz proszę nr klipsa? 909130162 to będzie ten? Za twoim przykładem udało mi się upolować sama aluminiową nakładę, bez dywanu zostaje tylko skompletować klipsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markos007 Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 Forester na zimnym przy skręconych kołach na maksa i powolnym ruszaniu coś jakby przeskakuje, szarpie. Wiskoza do regeneracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morosek Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 Zobacz pasek wspomagania czy nie masz luzu, powinno to się ogólnie sprawdzać co jakiś czas przy pojeździe gdzie nie ma samoczynnego napiniania. powinno się uginać 0,8-1cm+/- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pininfarin01 Opublikowano 12 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2022 Szyberdach SF/SG, dostępny jest zestaw naprawczy (ślizgi/rolki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 13 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2022 (edytowane) 18 godzin temu, markos007 napisał: Forester na zimnym przy skręconych kołach na maksa i powolnym ruszaniu coś jakby przeskakuje, szarpie. Wiskoza do regeneracji? pompa będzie wyć w momencie kręcenia. Wiskoza zaś będzie strzelać podczas jazdy. sprawdź sobie czy podczas toczenia się nie masz jakiś szmerów/dźwięków jakby coś tarło. u mnie przed regeneracją były takie dźwięki na parkingu i wywalone miałem z tyłu w skrzyni wszystkie łożyska. Jeśli będziesz sam temat ogarniać: Regeneracja plus wzmocnienie wiskozy oraz zakup łożysk do tyłu to kwota ok 1000zł. Przy regeneracji będziesz musiał kupić sobie nowego pina do zamocowania ponownie krzyżaka na wybieraku skrzyni biegów.(tak będzie zgodnie ze sztuką) Jeśli biegi nie wchodzą precyzyjnie to być może jest problem na krzyżaku warto to zweryfikować. Jest jeszcze jedna opcja na Janusza ale ryzykowna kupić używaną skrzynie i przełożyć wiskozę i ewentualnie łożyska skrzynie kupisz nawet za 350zl. Możesz trafić jednak na uszkodzoną wiskozę moim zdaniem nie warto ryzykować Edytowane 13 Września 2022 przez SubaruLPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 13 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2022 W dniu 12.09.2022 o 10:22, MrJ napisał: 909130162 Potwierdzam jak widzę, wiedza się przydała 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się