ewemarkam Opublikowano 19 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2020 (edytowane) . Edytowane 19 Września 2020 przez ewemarkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 (edytowane) 8 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda Będzie Ci ładnie gwinty rdzewiały w pasie przednim od tego. Słowo klucz: korozja galwaniczna. Kiedyś w jednym aucie sobie wszystko w komorze takimi śrubkami poprzykręcałem. Po pół roku choinka na zegarach, auto noe odpala, okazało się że masa przestała działać od korozji, oczyściłem, zmieniłem śrubkę na zwykłą (pozostałe też) i wszystko wróciło do normy Edytowane 20 Września 2020 przez skwaro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 7 minut temu, Kiwi 4ester napisał: Ostatnio wymieniłem sobie kilka śrubek na nierdzewki pod maską. Tutaj zamówiłem https://bejmet.com.pl/sklep/373-din-6921-a2-z-kolnierzem Poza tym, że trzymają kilka elementów plastikowych + ewentualnie zamek maski to ładnie wygląda Ja wymieniłem na nierdzewki śruby od czujników ABS przy amortyzatorach bo się ukrecily podczas odkręcania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 1 godzinę temu, skwaro napisał: Będzie Ci ładnie gwinty rdzewiały w pasie przednim od tego. Słowo klucz: korozja galwaniczna. Kiedyś w jednym aucie sobie wszystko w komorze takimi śrubkami poprzykręcałem. Po pół roku choinka na zegarach, auto noe odpala, okazało się że masa przestała działać od korozji, oczyściłem, zmieniłem śrubkę na zwykłą (pozostałe też) i wszystko wróciło do normy No OK. Zobaczyłem o co chodzi, ale napisałeś, że wymieniłeś wszystkie, a ja tylko kilka takich, co się w oczy rzucały . Kurde... Jak będę przy aucie i nie zapomnę to zrobię zdjęcia co i gdzie przykręciłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Teraz, Kiwi 4ester napisał: No OK. Zobaczyłem o co chodzi, ale napisałeś, że wymieniłeś wszystkie, a ja tylko kilka takich, co się w oczy rzucały . Kurde... Jak będę przy aucie i nie zapomnę to zrobię zdjęcia co i gdzie przykręciłem Żeby doprecyzować, wszystkie M6. Ale i tak wszystkie wkręcasz w blachy nadwozia, nia ma znaczenia co przykręcasz, na styku nierdzewki i zwykłej blachy pojawi się rdza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 12 godzin temu, ewemarkam napisał: Z drugiej strony na to patrząc, to większość z nas i tak nie umie prawidłowo dobrać śrub. Zrobić obliczenia ird. Często są nadwymiar i do parukrotnie. mi między uszami w takiej sytuacji zawsze dzwoni maksyma pewnego prof. z materiałówki ''jak wygląda, że wytrzyma to wytrzyma'' Przewymiarowanie wytrzymałości połączenia jeszcze nikomu nie zaszkodziło, niedoszacowanie obciążeń zaszkodziło wielu. Mi się tego nie chce liczyć, wolę przewymiarować i mieć święty spokój. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Różnica w cenie między 8.8 a 12.9 jest tak mała że jak mam wybór to zawsze biorę te mocniejsze. Chyba że jest to połączenie śrubowe, które w określonych warunkach powinno pęknąć to wtedy zawsze zgodnie ze specyfikacją. Np. w motocyklowych crashpadach tak jest, stosowanie zbyt twardych śrub skutkuje uszkodzeniem ramy przy glebie, śruba crashpada ma się zgiąć lub złamać na siebie przyjmując energię uderzenia o asfalt. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Godzinę temu, skwaro napisał: Żeby doprecyzować, wszystkie M6. Ale i tak wszystkie wkręcasz w blachy nadwozia, nia ma znaczenia co przykręcasz, na styku nierdzewki i zwykłej blachy pojawi się rdza. Dopóki fura nie będzie z materiałów nierdzewnych to ruda zawsze gdzieś się ujawni. Co poradzić, taki klimat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Różnica w cenie między 8.8 a 12.9 jest tak mała że jak mam wybór to zawsze biorę te mocniejsze. Chyba że jest to połączenie śrubowe, które w określonych warunkach powinno pęknąć to wtedy zawsze zgodnie ze specyfikacją. Np. w motocyklowych crashpadach tak jest, stosowanie zbyt twardych śrub skutkuje uszkodzeniem ramy przy glebie, śruba crashpada ma się zgiąć lub złamać na siebie przyjmując energię uderzenia o asfalt. Tu nie chodzi o cenę tylko o dostępność Takie miałem pasujące pod ręką to takie założyłem.15 lat konserwowałem i remontowałem dźwigi, żurawie ,suwnice stoczniowe oraz wszelakie urządzenia służące do transportu wodnego oraz lądowego tak że jakieś tam pojęcie mam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Wie ktoś jak dobrać się do filtra kabinowego w sturbo '98 patrzę na zaślepkę i nie wiem jak ją wyjąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Przedlifty zazwyczaj nie mają filtra, były zestawy że można było sobie wyciąć dziurę i dołożyć filtr, posiadały metalową zaślepkę przykręcaną od dołu na dwie śrubki. Jak masz lity plastik to niestety filtra brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Teraz, mirasek napisał: Przedlifty zazwyczaj nie mają filtra, były zestawy że można było sobie wyciąć dziurę i dołożyć filtr, posiadały metalową zaślepkę przykręcaną od dołu na dwie śrubki. Jak masz lity plastik to niestety filtra brak. To jest lity plastik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 38 minut temu, Vercy napisał: To jest lity plastik? Tu masz podobny temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*kamil Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Czy uturbione wersje SG (przed i polift) dobrze znosza gaz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 14 minut temu, *kamil napisał: Czy uturbione wersje SG (przed i polift) dobrze znosza gaz? Zależy kto montuje, regulacja luzów zaworowych wiąże się z wyciągnięciem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 2 godziny temu, Vercy napisał: To jest lity plastik? Tak, zapytaj w ASO o zestaw montażowy albo wygooglaj G3210FC010, bo widzę że jest dostępny wysyłkowo w paru miejscach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
*kamil Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 42 minuty temu, yaroz napisał: Zależy kto montuje, regulacja luzów zaworowych wiąże się z wyciągnięciem silnika. Zarówno w 2,0T jak i 2,5T, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Zarówno w 2,0T jak i 2,5T, tak?Tak, ale też każdym DOHC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scoobie24 Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 18 godzin temu, ewemarkam napisał: Z drugiej strony na to patrząc, to większość z nas i tak nie umie prawidłowo dobrać śrub. Zrobić obliczenia ird. Często są nadwymiar i do parukrotnie. Rozpórkę mam skęconą między kielichami śrubami m10 12.9. Pewnie to i tak za dużo. Ale takie miałem pod ręką. Pytanko co do rozpórki w forku to opłaca się? Czuć różnice w zakrętach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 50 minut temu, scoobie24 napisał: Pytanko co do rozpórki w forku to opłaca się? Czuć różnice w zakrętach? Tak. O ile założenie rozpórki na sam przód jeszcze niewiele wnosi, tak założenie tej z tyłu zdecydowanie poprawi odczucia zwartości budy. Na ten przykład. Bez rozpórek jak przejeżdżałem przez dołek prawym przednim kołem, to tylko to koło wybierało. Z rozpórkami - ten sam dołek, to samo koło, a czuć na całej budzie, a więc rozpórki robią swoje, bo usztywniają budę Na tył polecam taką, żeby można było ją zdemontować bez rozkręcania z kielichów, jakbyś chciał coś większego przewieźć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Godzinę temu, scoobie24 napisał: Pytanko co do rozpórki w forku to opłaca się? Czuć różnice w zakrętach? Koszt znikomy jeśli masz możliwości i leży Ci gdzieś jakaś blacha, bo profil to parę pln w składzie metalowym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 10 godzin temu, Max 84 napisał: Tu nie chodzi o cenę tylko o dostępność Takie miałem pasujące pod ręką to takie założyłem. 15 lat konserwowałem i remontowałem dźwigi, żurawie ,suwnice stoczniowe oraz wszelakie urządzenia służące do transportu wodnego oraz lądowego tak że jakieś tam pojęcie mam Dlatego napisałem jak mam wybór 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 20 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2020 Dlatego napisałem jak mam wybór Cieszę się że jako jeden z niewielu tu rozumiesz że Subaru to bardzo ciekawa a zarazem wyjątkowa marka samochodów.Jednak jako auto jest to po prostu samochód i nie wymaga użycia kosmicznej technologii, nie trzeba używać kompozytów z tytanu, nie trzeba jeździć na dolanie płynu do spryskiwaczy do ASO.Moim skromnym zdaniem po kilku latach " bycia tu na Forum Subaru " ( aktualnie mam dwa ) to Forum jest poto aby się wspierać, pomagać, tłumaczyć, podpowiadać, podpatrzeć a nie negować i hejtowac czyjeś poczynania przy aucie, oraz za wszelką cenę uskuteczniać swoją racje dlatego że " moja racja jest najmojsza " 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 21 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2020 8 godzin temu, Max 84 napisał: Jednak jako auto jest to po prostu samochód i nie wymaga użycia kosmicznej technologii, nie trzeba używać kompozytów z tytanu, nie trzeba jeździć na dolanie płynu do spryskiwaczy do ASO. ale weź nie porównuj stosowania twardszych śrub do kosmicznych technologii. To jest tylko kwestia bezpieczeństwa i niczego więcej. Chcesz stosować 8.8 to sobie stosuj ale nie twierdź, proszę, że jest to idealne rozwiązanie. Co do wyjątkowości, to powiem Ci, że 20lat temu jak wymieniałem zawieszenie w Fiacie Punto to też ładowałem 10.9, bo to jest lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie ot co. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się