Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

Na zdjęciach zawias jest zupełnie seryjny.

Części do liftu leżą na półce i czekają na wolny czas;)

 

 

Oktan, to tak na prawdę przewidywany finalny rezultat będziesz miał.podobny do mojego bo kolumny z SG=praktycznie to samo co zwykły.amor.z.sf.plus sprężyna ironmana.

 

Jestem w takim razie mega ciekawy Twojego rozwiązania. I wierzę, że  z moim tempem pracy przy forku (czyli prawie żadnym:/ ), zanim ją cokolwiek zrobie, to Ty już zmajstrujesz, przetestujesz, poprawisz i pochwalisz się efektami;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Adi660r napisał:

Jestem w takim razie mega ciekawy Twojego rozwiązania. I wierzę, że  z moim tempem pracy przy forku (czyli prawie żadnym:/ ), zanim ją cokolwiek zrobie, to Ty już zmajstrujesz, przetestujesz, poprawisz i pochwalisz się efektami;)

Jeszcze muszę od Ciebie błotnik wpierw dostać i wstawić :P;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ja się właśnie zdziwiłem. Mechanik u którego stoję na wieszaku sprawdził mój "lift" i okazuje się że auto jest niższe niż na serii.... zajebiście.... 

 

amory wstawione to chyba impreza jakaś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyprawa ponad 60km po bezdrożach, lasach, polach, koleinach, błotnych i mokrych przeprawach na licie +50/60 obniżone tylne sanki o 27mm, opony Yokohama Geolandar A/T 215/65R16. Jednym słowem wypas :)

Jedno jest pewne, że moje opony nie dają rady. BF TA ko2 w drugim forku zdecydowanie lepiej sobie radziły w błocie niż Yoko. Po takich wyprawach rodzą się nowe pomysły na mody :)

 

89001608_210498286976192_4851227855037661184_n.jpg

88265934_551878635686845_889724250850590720_n.jpg

  • Super! 7
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, miniwww napisał:

A co to za felunek? Wyglądają jak Sparco Terra :)

Te co mam na.moim forku to Braid Winrace TA 15" et15

 

Drugi komplet, jaki będę chciał komuś oddać to Braid Winrace T Acropolis 15"

 

/Chciałem wrzucić foto.ale nie przechodzi/

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, HopeUknow napisał:

W sobotem chciałem zabrać się za montaz ironmanow i pytanie czy dam rade to ogarnąć bez kanału ? 

 

Na luzie :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mówią o forkach a podłubałem przy legasiu, najpierw poszły koła. Opona ta większa to 215/75r15 i to taka dziwna Hifly AT601. Nie chciałem zbyt agresywnej bo więcej jeździ po twardym. Ale miło zaskoczyły jak radzą w błotku.

898811221_20190323_1001341.thumb.jpg.c0e9a9e8db6d86b5f48b7b23244d8a30.jpg

cf8188444cd1a0d2a5011bfc6d0f

Później wymieniłem amortyzatory na foresterowe przód i tył. Metodą prób i błędów dodałem z przodu dystanse 2", ale później wyjąłem je bo było już przegięcie i geometria z przodu ciężka do ustawienia. Nie chciałem opuszczać silnika i został przód na samych amortyzatorach. Tył dostał dystans 2,5", a sanki i wahacze opuściłem o 4 cm. Na koła poszły dystanse i w sumie poszerzyło to rozstaw kół o 5 cm. Na zapasie identyczne koło ale niestety nie mieściło się w fabrycznej wnęce i poszło na otwierany stelaż z tyłu. Pod silnik i skrzynię dałem płytę aluminiową. Starsze modele subaru pozwalały na wzajemną wymianę elementów zawieszenia, w zależności od tego czy chciałeś opuścić czy podnieść, od imprezy po forestera. Jedynie górne mocowania amortyzatora się różnią ale nie ma problemu zmieniamy na takie potrzebujemy i gotowe. Na ostatnim świniopasie nieźle dawał sobie radę, nigdzie nie zaczepił dołem. Ci co byli mogą zaświadczyć jak dawał sobie radę.

Tak było:

20190518_095654[1].jpg

A tak jest;

IV RAJD ŚWINIOPAS - ZIMA 2020 (39).JPGIV RAJD ŚWINIOPAS - ZIMA 2020 (38).JPG

IV RAJD ŚWINIOPAS - ZIMA 2020 (40).JPG

I jak to określić dół i mechanika praktycznie od forestera a góra od legacy ?

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

@areq Jak zamocowałeś koło na klapie/haku?

nie wiem jak kolega to zrobił ale widziałem taki montaż w autoplejadach gdzie montaż był albo do ramy haku albo do ramy podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, ewemarkam napisał:

Tyle to też wiem, tylko chciałbym znać szczegóły.

Mogę ci podać numer do gościa który coś takiego robi i montuje to się dokładnie dowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy poda szczegóły żeby sobie samemu zrobić. Zdjęcia itp. Denerwuje mnie koło w bagażniku, zawsze można je wywalić na bagażnik dachowy. Ale chciałem zobaczyć jak to wygląda z kołem przy klapie. Daj numer na PW. Dzięki
Tak samo poda szczegóły jak informacje o płycie pod silnik ograniczają się do: "napisałem cenę na PW"
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy zapasówką jest niestety dojazdówka, w żaden sposób nie pasuje do AT-eków na pełnym profilu. Do forestera można znaleźć w internecie na stronach najczęściej zagranicznych ale jak się poszuka to i w Polsce. Widziałem cenę ok. 1900 zł trochę drogo jeżeli samochód kupiłem za 1000 zł. Oczywiście do legacy nie ma. Zebrałem trochę materiałów typu profil 50x50x2, kawałek rury fi50, blacha ok 5 mm, trzy szpilki plus nakrętki to wszystko miałem gdzieś tam u siebie a profil kupiłem na złomie za 10 zł. Zawias z kulką w jednym z miejscowych sklepów za 8 zł.

62f502b34824921f9a06d0d4f812

Zawleczkę za 40 gr, kawałek pręta Zamknięcie dolne do bramy dwuskrzydłowej POLARGOSw Leroy Merlin, obejma do koła manewrowego przyczepy 13 zł 7d30f5fe43d4902eaa43e4c68463, pokrowiec na koło w sklepie motoryzacyjnym w zależności od rozmiaru cena ok 40 zł. Trochę pomierzyłem, poprzycinałem i pospawałem no i na koniec pomalowałem. Zapomniałem o kawałku przewodu i wtyczce do gniazda przyczepy 7 zł 12c00ba646b182d1c03cc786365cplus oświetlenie akurat od tablicy motocykla jedno zużyłem w innym projekcie a drugie tutaj 2 szt jako komplet kosztowały 22 zł. Sumując wydatek rzędu 100 zł plus swoja praca jeżeli masz dostęp do spawarki i szlifierki kątowej.

Mogłem kupić uchwyt do kanistra za 300 zł i kanister za kolejne 300 zł. Ale postanowiłem zrobić jeszcze uchwyt na kanister z wodą. Kupiłem płaskownik w Leroyu za ok 25 zł i kanisterZbiornik bańka na wodę z kranem i dozownikiem 10lza 45 zł. Czyli podliczając na wszystko wydałem około 200 zł i sprawdza się w działaniu. Poniżej krótki filmik poglądowy. https://youtu.be/wfd01NufsPk

Edytowane przez areq
  • Super! 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ewemarkam napisał:

Ciekawe czy poda szczegóły żeby sobie samemu zrobić. Zdjęcia itp. Denerwuje mnie koło w bagażniku, zawsze można je wywalić na bagażnik dachowy. Ale chciałem zobaczyć jak to wygląda z kołem przy klapie. Daj numer na PW. Dzięki

Wysłane,

 

 

3 godziny temu, areq napisał:

W legacy zapasówką jest niestety dojazdówka, w żaden sposób nie pasuje do AT-eków na pełnym profilu. Do forestera można znaleźć w internecie na stronach najczęściej zagranicznych ale jak się poszuka to i w Polsce. Widziałem cenę ok. 1900 zł trochę drogo jeżeli samochód kupiłem za 1000 zł. Oczywiście do legacy nie ma.

 

sam mam zapas w garażu (16 Geolandar) więc jak ktoś chce to opcham ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W legacy zapasówką jest niestety dojazdówka, w żaden sposób nie pasuje do AT-eków na pełnym profilu. Do forestera można znaleźć w internecie na stronach najczęściej zagranicznych ale jak się poszuka to i w Polsce. Widziałem cenę ok. 1900 zł trochę drogo jeżeli samochód kupiłem za 1000 zł. Oczywiście do legacy nie ma. Zebrałem trochę materiałów typu profil 50x50x2, kawałek rury fi50, blacha ok 5 mm, trzy szpilki plus nakrętki to wszystko miałem gdzieś tam u siebie a profil kupiłem na złomie za 10 zł. Zawias z kulką w jednym z miejscowych sklepów za 8 zł.

62f502b34824921f9a06d0d4f812&key=e459e5137c9b92ab2befb8432f9d26f76a48487e4eb7246efa7773473030d286

Zawleczkę za 40 gr, kawałek pręta zamkniecie-dolne-do-bramy-dwuskrzydlowej-polargos,large.jpg&key=17e76dbce51afcde37986206e6f9ebbb1f830c20d95a7b235accad083f666a35w Leroy Merlin, obejma do koła manewrowego przyczepy 13 zł 7d30f5fe43d4902eaa43e4c68463&key=3b06ce66d1e4d1a0b95578015330e1fe5066a9af9934a959b4d753b1c54f7133, pokrowiec na koło w sklepie motoryzacyjnym w zależności od rozmiaru cena ok 40 zł. Trochę pomierzyłem, poprzycinałem i pospawałem no i na koniec pomalowałem. Zapomniałem o kawałku przewodu i wtyczce do gniazda przyczepy 7 zł 12c00ba646b182d1c03cc786365c&key=20f2fb2019ac47835669b37159120aa6da069f13ee9cfb46bf7fb943c74dca88plus oświetlenie akurat od tablicy motocykla jedno zużyłem w innym projekcie a drugie tutaj 2 szt jako komplet kosztowały 22 zł. Sumując wydatek rzędu 100 zł plus swoja praca jeżeli masz dostęp do spawarki i szlifierki kątowej.

Mogłem kupić uchwyt do kanistra za 300 zł i kanister za kolejne 300 zł. Ale postanowiłem zrobić jeszcze uchwyt na kanister z wodą. Kupiłem płaskownik w Leroyu za ok 25 zł i kanisterZbiornik-banka-na-wode-z-kranem-i-dozownikiem-10l&key=164e99a9b48726546d7402324182d3ce1052c52d0ab07731ff72f44b8cce66bdza 45 zł. Czyli podliczając na wszystko wydałem około 200 zł i sprawdza się w działaniu. Poniżej krótki filmik poglądowy. [/url]

 

Dzięki.

Genialne w swojej prostocie. Plusem Forka jest to że rejestrację ma na zderzaku i od biedy koło nie będzie zasłaniało rejestracji. Jak to się wszystko skończy to uśmiechnę się do mechanika o pomoc w wykonaniu takiego patentu. Brawo Ty!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jeszcze nie robiłem. ale nie sądzę żeby były problemy coś ala bagażnik na rower z tyłu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to zawsze mówię ( jak sie przyczepi ) że to jest kupione w Stanach, na Wall Street za pięćset dolarów i gość odpuszcza :D 

Tak samo jak sie " przyczepił " do świecących obrysówek w Bugu - mowie - panie, to jest wersja us, wrx STI Spec C, to tak ma być - aaaachaaa 

:D 

  • Super! 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem teraz dopisać. Jak przeszukałem internety to głównie homologacja potrzebna jest na wszystko co zamontowane z przodu. Na boku i na tyle już nie potrzeba. Ale zapytam się diagnosty bo mam końcem marca przegląd. Dużo terenówek ma koło na klapie, ale też dużo pod samochodem. Montują wtedy na stelażu z tyłu i ponoć problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...