Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Pan Dziedzic napisał:

Kogo producent ? Forestera ? 

215/55 to za małe koło dla forestera. 205/70 = 215/65 

 

Majster ale babola walnąłeś, 205/70r15=215/60r16 

na 215/55r16 przyjechał mój XT ze Szwajcarii, śmiesznie wyglądał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Zodiak napisał:

@Oktan - chyba nie, bo mam wrażenie, że piszą o feldze 15". Na 16" feldze odpowiednikiem 205/70/15 będzie to co napisałeś

Dwa standardy producenta 70/15 lub 65/16 zdaje się 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pan Dziedzic napisał:

. 205/70 = 215/65

Na 15" może:huh:, nie raz pisałem że 215/65/16 to limit bez dystansu... 215/70/16 już rozora nadkola.... :toobad:sprawdzone niestety:facepalm:

Screenshot_20200304-052339.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Piszemy o feldze 15 cały czas.

a co to za rozmiar 215/65r15? chyba nie do końca Forka :P

Co się z rana żeś panocku zakręcił :)

Edytowane przez Oktan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205/70r15 668mm

215/65r15  660,5mm czyli 7,5mm mniej

215/60r16 664,4mm czyli ledwie 3,6mm mniej   :P

 

Także coś racji @Pan Dziedzic masz ale tylko w połowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Oktan, plączesz.

Piszemy o sf’ie i feldze 15 cały czas.

@Vercypisał ze forek na rozmiarze  kół 215/55/15 jedzie.

Może i jedzie ale te kółka są za małe - tak napisałem.

Tyle w temacie.

I nie wiem skąd wyskoczył rozmiar 215/60/15 u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pan Dziedzic napisał:

@Oktan, plączesz.

 

Zdecydowanie :P

Jush milczem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miki_mi2 napisał:

Ja uważam, że foresław powinien mieć fabrycznie wyżej zawieszenie o 5 cm i koła 215/75R15 na felunku zero et.

Zamulanie można włożyć między bajki. 

I do tego idziemy, choć 0 ET ??? No nie wiem.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miki_mi2 napisał:

Ja uważam, że foresław powinien mieć fabrycznie wyżej zawieszenie o 5 cm i koła 215/75R15 na felunku zero et.

 

Są tacy dla których jedyny słuszny Forek, to gleba i niski profil:


Dla mnie Forek jest jaki jest - dobra baza do zabawy i modyfikacji na swoją modłę. Nie dorabiajmy do Forestera ideologii auta terenowego - to nie terenówka, tylko lekko wyższe kombi z napędem na 4 koła. I nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.nie z forum. Można powiedzieć dobra rodzinne. Odkupilem od wujasa,który zakończył zabawę z Subaru.

 

Ale żeby nie robić zbędnego offtopu. To czy ktoś z Was mógłby odpowiedzieć na moje wcześniejsze pytania dotyczące zestawu do.liftu ,który wklejał. Fala?

Podkładka pod każdy możliwy punkt mocowania zawiasu.to kumam,.ale co z przekładnia.kierownicza. jakiś dłuższy krzyżak? Od.czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem ~8cm

+35mm ironmany na przód i tył- już mam 

+50mm dystanse na kolumny McPhersona przód i tyl+też już mam

+Opony 215/75r15-mam co daje +2cm

-czeka mnie jeszcze zakup/zrobienie dystansu +40-50mm na mocowanie wzdłużnego wahacza z tyłu

Ale ze mam pewne obawy o półosie to myślę też żeby dać z 1-2cm dystansów pod naped,

stąd te moje pytania o krzyżak kolumny kierowniczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adi660r - ile chcesz liftować, ja myślę o podkładkach z poliuretanu 4 cm. Tylko muszę pomierzyć co się dzieje z tyłem, czy nie jest na jakichś dziwnych sprężynach, bo mam wrażenie, że jest wyżej.
No z fotek wygląda, że tył masz trochę wyższy :)
Rozmawiałem z gościem, który robi i montuje lift kity. W przypadku SG rozsądną wartością jest 5 cm na podkładkach, podobno zostaje jeszcze 1-2 cm zapasu. Trzeba jeszcze dołożyć podkładkę na wahacze z tyłu, żeby koło wróciło na środek.

Przy braku dodatkowych modów wyraźnie szybciej zużywają się łączniki stabilizatorów. Inne podzespoły pewnie też, ale mam nadzieję, że jeśli auto nie jest katowane, to aż tak bardzo nie będzie się odbijać na podzespołach.

Tak jak tu już pisałem, ja osobiście nie traktuję Forka jako terenówki, tylko dzielne terenowo kombi. Dodatkowe kilka cm na dystansach jest po to, żeby nie szorować brzuchem po ziemi jak będą gdzieś koleiny albo bardziej strome załamanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Adi660r napisał:

Ale ze mam pewne obawy o półosie to myślę też żeby dać z 1-2cm dystansów pod naped,

stąd te moje pytania o krzyżak kolumny kierowniczej

Mam pewien pomysł na półosie, jak sprawdzę to wrzucę rezultaty, ogólnie kombinuje z wahaczami, u mnie zawias z SG póki co przód, a tył amor SG i sprężyna z SF bo jest wyższa ;)

Dokładam jeszcze dystanse pod amory 50mm tylko czekam na chwilę wolnego czasu.

Póki co nie zdradzam więcej bo to nie sprawdzone co tworzę.. Jak sie nie uda też się pochwalę porażką choć nie przewiduję by tak było :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...