Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.02.2020 o 19:44, miniwww napisał:

Dzięki :) ja też poszukam.

Porównanie stąd, że ktoś na forum rozważał założenie najbardziej lajtowej A/T, a skończył z MLC. Dylemat miał podobny do mnie :)

Szukałem, nie ma.

Co ciekawego znalazłem więcej info na temat samej opony, przynajmniej tej której mam. 

 

G015 jest oponą szosowo-szutrową z nastawieniem na zimny klimat i wzmożone opady.

Pewnie dlatego prowadzą się tak dobrze. Po prostu opona jest bardziej do naszego klimatu niż standardowa A/T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem, nie ma.

Co ciekawego znalazłem więcej info na temat samej opony, przynajmniej tej której mam. 
 
G015 jest oponą szosowo-szutrową z nastawieniem na zimny klimat i wzmożone opady.

Pewnie dlatego prowadzą się tak dobrze. Po prostu opona jest bardziej do naszego klimatu niż standardowa A/T
Na moje potrzeby wydaje się w sam raz :)
Wybiorę między nią a Toyo Open Country. Bo to chyba bardzo podobna opona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, miniwww napisał:

Na moje potrzeby wydaje się w sam raz :)
Wybiorę między nią a Toyo Open Country. Bo to chyba bardzo podobna opona.

Tak by się wydawało.. tyle że Toyo jest letnia, a G015 całoroczna z oznaczeniem najwyższej klasy zimowej. 

Do tego Toyo duuuużo gorzej jeździ w deszczu i śniegu i jest dwa razy głośniejsza (patrzę na mój rozmiar)

 

 

no i do tego chyba droższa?

ps zdaje się że Yoko daje też w standardzie gwarancję na 20,000 mil, nie wiem czy Toyo ma coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Vercy napisał:

Tak by się wydawało.. tyle że Toyo jest letnia, a G015 całoroczna z oznaczeniem najwyższej klasy zimowej. 

Do tego Toyo duuuużo gorzej jeździ w deszczu i śniegu i jest dwa razy głośniejsza (patrzę na mój rozmiar

Skąd takie wnioski? Raczej bzdury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, koziolek napisał:

Skąd takie wnioski? Raczej bzdury.

Dane producenta i oficjalne wyniki klasyfikacji testowej.

Toyo w kategorii jazda na mokrym ma E dla opon letnich (które mają niższe wymagania niż zimowe)

Yoko ma C w kategorii zimówek.

 

Jeżeli jest coś czym bym się w Yoko martwił to jak sobie radzą w +40 niż -20. W Toyo na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, myślałem że jeździłeś  ileś tam kilometrów na obydwu kompletach opon.

Twierdzisz że Toyo jest dwa razy głośniejsza i źle trzyma na mokrym i śniegu, w testach producentów takich informacji chyba nie ma.

Tylko w ubiegłym roku przejechałem na Toyo Open Country AT Plus ponad 20 tyś km, i jakoś nie miałem problemu z przyczepnością podczas hamowania na mokrym czy ośnieżonym asfalcie, o hałasie nie wspominam , bo to twierdzenie jest z d..., wyssane z palca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, koziolek napisał:

Ach, myślałem że jeździłeś  ileś tam kilometrów na obydwu kompletach opon.

Twierdzisz że Toyo jest dwa razy głośniejsza i źle trzyma na mokrym i śniegu, w testach producentów takich informacji chyba nie ma.

Tylko w ubiegłym roku przejechałem na Toyo Open Country AT Plus ponad 20 tyś km, i jakoś nie miałem problemu z przyczepnością podczas hamowania na mokrym czy ośnieżonym asfalcie, o hałasie nie wspominam , bo to twierdzenie jest z d..., wyssane z palca.

Jak nie ma jak jest napisane jak byk na ulotce producenta?

 

Toyo 73dB, klasa E-E

Yoko 69dB, klasa C-E

 

(FYI 3 decybele to wzrost hałasu o ~100%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie głośnością, chciałem żeby było cicho na asfalcie, auto używam na codzień ale też żeby dały rady w terenie.
Zdały egzamin na mokrych ośnieżonych drogach Rumunii, szutrach Serbii, jak i skalnych,ostrych drogach w górach Albanii.9f01a70ebae8941948a753757e2ea0fe.jpg

Taptane Tapatalkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie głośnością, chciałem żeby było cicho na asfalcie, auto używam na codzień ale też żeby dały rady w terenie.
Zdały egzamin na mokrych ośnieżonych drogach Rumunii, szutrach Serbii, jak i skalnych,ostrych drogach w górach Albanii.9f01a70ebae8941948a753757e2ea0fe.jpg&key=7294c6a6937050102c07321b1c6d02c84c91616f669b3c6199369426f1c83386

Taptane Tapatalkiem


Nieźle, dzięki za info. A dlaczego nie Yoko geolandar?

Teraz Toyo można ogarnąć za 350 PLN za sztukę, Yoko ok. 400 PLN. Dlatego tak meczę kota, bo chce zamówić, i nadal się waham którą wybrać.

Autem jeżdżę na co dzień, po 50-100 km, ale w weekendy przecieram różne szlaki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudny wybór, poprzednie Geolandary strasznie słabo zachowywały się na mokrym, dlatego nie brałem ich pod uwagę.
Nowy model podono jest ok, ale na nich nie jeździłem.

Taptane Tapatalkiem


No właśnie w popularnym serwisie oponiarskim Geolandar ma lepszy indeks na mokrym. A hałas tak jak pisałeś, taki sam jak Yoko.

Dam znać, jak już kupię ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, falente napisał:

A ja widziałem że
toyo open Country at+ maja 70db (był kiedyś model bez plusa)
tak samo jak geolandar też 70db

pewnie, każdy rozmiar ma inny rating, chyba nie spodziewałeś się że szersze opony mają taki sam jak wąziutkie

 

31 minut temu, koziolek napisał:

Trudny wybór, poprzednie Geolandary strasznie słabo zachowywały się na mokrym, dlatego nie brałem ich pod uwagę.
Nowy model podono jest ok, ale na nich nie jeździłem.

Taptane Tapatalkiem
 

ad zdjęcia nic nie widzę. Ad tego co tu napisałeś to się zgadza; poprzednie podobno były faktycznie pół szutrowe; obecne są chyba po prostu SUV+, czyli daily z dobrymi właściwościami na offroad.

Generalnie po 1kkm na G015 musze uznać że

  • W śniegu i błocie jest spoko, zero różnicy w jeździe.
  • Szutr bomba (muszę wam nagrać filmik z dojazdu do domu, podejrzewam że parę osób uzna to za offroad)
  • Kornery bierze gorzej niż Firestone ale nie gorzej niż mój Focus (a to naprawdę dobrze)
  • W szklance brak doświadczeń
  • W głębokim śniegu brak doświadczeń
  • Hałasu brak (nie gorzej niż Firestone i Continental)





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Yokohama Geolandar A/T-S 205/70R15 G012 96 S zrobiłem już prawie 100k km w 4 lata - mają 50% zużycia, a zmienię je pewnie prędzej z racji, że mają już 5 lat niż zużycia, które to raczej nie zmienia charakterystyki jazdy.

Na mokrym i śniegu są świetne, choć to nie są typowe zimówki, a opony letnie z dopuszczeniem homologacji M+S . Na lodzie żadna opona nie jest bohaterem, a na suchym nie odczuwa się tych 74dB - w aucie bez ramek w drzwiach i słabym wygłuszeniu dziwne jak ktoś pisze, że słyszy opony przy 100km/h i różnica 2-3 dB robi im różnice.

Opony dobrze oczyszczają się z błota i szutru lub kamieni.

Wypustki na bokach opony pomocne są przy wyjeżdżaniu z koleiny.

WAŻNE: zachowywanie opon jest zależne od ciśnienia jakie jest w oponach! Dla mnie najlepiej jest na tabliczkowym 2.0 przód / 1.9 tył, a najgorzej na wyższym 2.0 i 2.5. Ważna jest też rotacja p/t raz czy dwa w roku przy wyważaniu (ja robię to co ~ 10k km), aby równo się ścierały.

 

Reasumując, kolejnym wyborem będą prawdopodobnie takie same opony - a wspomnę tylko, że wcześniej jeździłem na różnych oponach typu AT i AT/S.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Janusz Pęzik napisał:

100km/h i różnica 2-3 dB robi im różnice.

Toż to podwojenie głośności... Wg mnie Geolandery AT G012 jednak tak uniwersalne nie są... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kurde 225/75/15 upchnięte :D

zawias póki co tylko mcpersony z SG

ale jeszcze prace dalsze będą bo choćby tył za blisko progu, a przód niestety lekko ociera na skręcie.

Co by nie narzekać i tak mi się podoba mimo wad :yahoo:

20200218_165345.jpg

  • Super! 4
  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Oktan napisał:

No i kurde 225/75/15 upchnięte :D

GRUBO!

z przodu dystanse lub diax ,

mi przy 215/70/16 do rantu błotnika nie sięgało i opalarka pozwoliła nagiąć nadkola - ale czasu masz niewiele bo szybko plastik nadkoli niknie:toobad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Herbert napisał:

GRUBO!

z przodu dystanse lub diax ,

mi przy 215/70/16 do rantu błotnika nie sięgało i opalarka pozwoliła nagiąć nadkola - ale czasu masz niewiele bo szybko plastik nadkoli niknie:toobad:

Żaden diax, flega 7Jx15 ET38 lub 35 nie pamiętam teraz i siedzi jak na foto :)

Muszę zrobić pewien mod wahaczy i będzie cacy. 

Opisze wszystko jak skończę swój projekt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafaelo napisał:

Które wahacze chcesz modzić ??
 

Wszystkie :D

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze felgę chce poszerzyć stal jak ma @Pan Dziedzic i na czarno pomalować albo te na czarno pójdą..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Oktan napisał:

No i kurde 225/75/15 upchnięte :D

zawias póki co tylko mcpersony z SG

ale jeszcze prace dalsze będą bo choćby tył za blisko progu, a przód niestety lekko ociera na skręcie.

Co by nie narzekać i tak mi się podoba mimo wad :yahoo:

20200218_165345.jpg

 

 

:D:D:D

obraz.thumb.png.5cb725a9f92a9f2b0896372fa9b42489.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...