Vercy Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 W dniu 12.02.2020 o 19:44, miniwww napisał: Dzięki ja też poszukam. Porównanie stąd, że ktoś na forum rozważał założenie najbardziej lajtowej A/T, a skończył z MLC. Dylemat miał podobny do mnie Szukałem, nie ma. Co ciekawego znalazłem więcej info na temat samej opony, przynajmniej tej której mam. G015 jest oponą szosowo-szutrową z nastawieniem na zimny klimat i wzmożone opady. Pewnie dlatego prowadzą się tak dobrze. Po prostu opona jest bardziej do naszego klimatu niż standardowa A/T Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 Szukałem, nie ma. Co ciekawego znalazłem więcej info na temat samej opony, przynajmniej tej której mam. G015 jest oponą szosowo-szutrową z nastawieniem na zimny klimat i wzmożone opady. Pewnie dlatego prowadzą się tak dobrze. Po prostu opona jest bardziej do naszego klimatu niż standardowa A/T Na moje potrzeby wydaje się w sam raz Wybiorę między nią a Toyo Open Country. Bo to chyba bardzo podobna opona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 13 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2020 2 godziny temu, miniwww napisał: Na moje potrzeby wydaje się w sam raz Wybiorę między nią a Toyo Open Country. Bo to chyba bardzo podobna opona. Tak by się wydawało.. tyle że Toyo jest letnia, a G015 całoroczna z oznaczeniem najwyższej klasy zimowej. Do tego Toyo duuuużo gorzej jeździ w deszczu i śniegu i jest dwa razy głośniejsza (patrzę na mój rozmiar) no i do tego chyba droższa? ps zdaje się że Yoko daje też w standardzie gwarancję na 20,000 mil, nie wiem czy Toyo ma coś takiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 To rzuca nowe światło na sprawę ja na zimę i tak zakładam Nokiany, ale jazda na mokrym to jest istoty argument. Jeśli chodzi o cenę, to widziałem, że Toyo można teraz kupić taniej niż Yoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 8 godzin temu, Vercy napisał: Tak by się wydawało.. tyle że Toyo jest letnia, a G015 całoroczna z oznaczeniem najwyższej klasy zimowej. Do tego Toyo duuuużo gorzej jeździ w deszczu i śniegu i jest dwa razy głośniejsza (patrzę na mój rozmiar Skąd takie wnioski? Raczej bzdury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 2 godziny temu, koziolek napisał: Skąd takie wnioski? Raczej bzdury. Dane producenta i oficjalne wyniki klasyfikacji testowej. Toyo w kategorii jazda na mokrym ma E dla opon letnich (które mają niższe wymagania niż zimowe) Yoko ma C w kategorii zimówek. Jeżeli jest coś czym bym się w Yoko martwił to jak sobie radzą w +40 niż -20. W Toyo na odwrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Ach, myślałem że jeździłeś ileś tam kilometrów na obydwu kompletach opon. Twierdzisz że Toyo jest dwa razy głośniejsza i źle trzyma na mokrym i śniegu, w testach producentów takich informacji chyba nie ma. Tylko w ubiegłym roku przejechałem na Toyo Open Country AT Plus ponad 20 tyś km, i jakoś nie miałem problemu z przyczepnością podczas hamowania na mokrym czy ośnieżonym asfalcie, o hałasie nie wspominam , bo to twierdzenie jest z d..., wyssane z palca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 9 godzin temu, koziolek napisał: Ach, myślałem że jeździłeś ileś tam kilometrów na obydwu kompletach opon. Twierdzisz że Toyo jest dwa razy głośniejsza i źle trzyma na mokrym i śniegu, w testach producentów takich informacji chyba nie ma. Tylko w ubiegłym roku przejechałem na Toyo Open Country AT Plus ponad 20 tyś km, i jakoś nie miałem problemu z przyczepnością podczas hamowania na mokrym czy ośnieżonym asfalcie, o hałasie nie wspominam , bo to twierdzenie jest z d..., wyssane z palca. Jak nie ma jak jest napisane jak byk na ulotce producenta? Toyo 73dB, klasa E-E Yoko 69dB, klasa C-E (FYI 3 decybele to wzrost hałasu o ~100%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falente Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 A ja widziałem że toyo open Country at+ maja 70db (był kiedyś model bez plusa) tak samo jak geolandar też 70db Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Jak się wierzy we wszystko co się czyta takie są efekty. Później się pisze herezje w internecie. 70 decybeli. Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Tylko w ubiegłym roku przejechałem na Toyo Open Country AT Plus ponad 20 tyś km A dlaczego wybrałeś akurat Toyo? Jakimi kryteriami się kierowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Głównie głośnością, chciałem żeby było cicho na asfalcie, auto używam na codzień ale też żeby dały rady w terenie.Zdały egzamin na mokrych ośnieżonych drogach Rumunii, szutrach Serbii, jak i skalnych,ostrych drogach w górach Albanii.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Głównie głośnością, chciałem żeby było cicho na asfalcie, auto używam na codzień ale też żeby dały rady w terenie.Zdały egzamin na mokrych ośnieżonych drogach Rumunii, szutrach Serbii, jak i skalnych,ostrych drogach w górach Albanii.Taptane Tapatalkiem Nieźle, dzięki za info. A dlaczego nie Yoko geolandar?Teraz Toyo można ogarnąć za 350 PLN za sztukę, Yoko ok. 400 PLN. Dlatego tak meczę kota, bo chce zamówić, i nadal się waham którą wybrać.Autem jeżdżę na co dzień, po 50-100 km, ale w weekendy przecieram różne szlaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Trudny wybór, poprzednie Geolandary strasznie słabo zachowywały się na mokrym, dlatego nie brałem ich pod uwagę.Nowy model podono jest ok, ale na nich nie jeździłem.Taptane Tapatalkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 Trudny wybór, poprzednie Geolandary strasznie słabo zachowywały się na mokrym, dlatego nie brałem ich pod uwagę.Nowy model podono jest ok, ale na nich nie jeździłem.Taptane Tapatalkiem No właśnie w popularnym serwisie oponiarskim Geolandar ma lepszy indeks na mokrym. A hałas tak jak pisałeś, taki sam jak Yoko.Dam znać, jak już kupię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 14 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2020 2 godziny temu, falente napisał: A ja widziałem że toyo open Country at+ maja 70db (był kiedyś model bez plusa) tak samo jak geolandar też 70db pewnie, każdy rozmiar ma inny rating, chyba nie spodziewałeś się że szersze opony mają taki sam jak wąziutkie 31 minut temu, koziolek napisał: Trudny wybór, poprzednie Geolandary strasznie słabo zachowywały się na mokrym, dlatego nie brałem ich pod uwagę. Nowy model podono jest ok, ale na nich nie jeździłem. Taptane Tapatalkiem ad zdjęcia nic nie widzę. Ad tego co tu napisałeś to się zgadza; poprzednie podobno były faktycznie pół szutrowe; obecne są chyba po prostu SUV+, czyli daily z dobrymi właściwościami na offroad. Generalnie po 1kkm na G015 musze uznać że W śniegu i błocie jest spoko, zero różnicy w jeździe. Szutr bomba (muszę wam nagrać filmik z dojazdu do domu, podejrzewam że parę osób uzna to za offroad) Kornery bierze gorzej niż Firestone ale nie gorzej niż mój Focus (a to naprawdę dobrze) W szklance brak doświadczeń W głębokim śniegu brak doświadczeń Hałasu brak (nie gorzej niż Firestone i Continental) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Pęzik Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Na Yokohama Geolandar A/T-S 205/70R15 G012 96 S zrobiłem już prawie 100k km w 4 lata - mają 50% zużycia, a zmienię je pewnie prędzej z racji, że mają już 5 lat niż zużycia, które to raczej nie zmienia charakterystyki jazdy. Na mokrym i śniegu są świetne, choć to nie są typowe zimówki, a opony letnie z dopuszczeniem homologacji M+S . Na lodzie żadna opona nie jest bohaterem, a na suchym nie odczuwa się tych 74dB - w aucie bez ramek w drzwiach i słabym wygłuszeniu dziwne jak ktoś pisze, że słyszy opony przy 100km/h i różnica 2-3 dB robi im różnice. Opony dobrze oczyszczają się z błota i szutru lub kamieni. Wypustki na bokach opony pomocne są przy wyjeżdżaniu z koleiny. WAŻNE: zachowywanie opon jest zależne od ciśnienia jakie jest w oponach! Dla mnie najlepiej jest na tabliczkowym 2.0 przód / 1.9 tył, a najgorzej na wyższym 2.0 i 2.5. Ważna jest też rotacja p/t raz czy dwa w roku przy wyważaniu (ja robię to co ~ 10k km), aby równo się ścierały. Reasumując, kolejnym wyborem będą prawdopodobnie takie same opony - a wspomnę tylko, że wcześniej jeździłem na różnych oponach typu AT i AT/S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 3 godziny temu, Janusz Pęzik napisał: 100km/h i różnica 2-3 dB robi im różnice. Toż to podwojenie głośności... Wg mnie Geolandery AT G012 jednak tak uniwersalne nie są... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 No i kurde 225/75/15 upchnięte zawias póki co tylko mcpersony z SG ale jeszcze prace dalsze będą bo choćby tył za blisko progu, a przód niestety lekko ociera na skręcie. Co by nie narzekać i tak mi się podoba mimo wad 4 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 3 godziny temu, Oktan napisał: No i kurde 225/75/15 upchnięte GRUBO! z przodu dystanse lub diax , mi przy 215/70/16 do rantu błotnika nie sięgało i opalarka pozwoliła nagiąć nadkola - ale czasu masz niewiele bo szybko plastik nadkoli niknie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 5 minut temu, Herbert napisał: GRUBO! z przodu dystanse lub diax , mi przy 215/70/16 do rantu błotnika nie sięgało i opalarka pozwoliła nagiąć nadkola - ale czasu masz niewiele bo szybko plastik nadkoli niknie Żaden diax, flega 7Jx15 ET38 lub 35 nie pamiętam teraz i siedzi jak na foto Muszę zrobić pewien mod wahaczy i będzie cacy. Opisze wszystko jak skończę swój projekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Ładnie się prezentuje. No i najlepszy kolor do Forka Które wahacze chcesz modzić ?? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 4 minuty temu, Rafaelo napisał: Które wahacze chcesz modzić ?? Wszystkie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 18 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2020 Jeszcze felgę chce poszerzyć stal jak ma @Pan Dziedzic i na czarno pomalować albo te na czarno pójdą.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 14 godzin temu, Oktan napisał: No i kurde 225/75/15 upchnięte zawias póki co tylko mcpersony z SG ale jeszcze prace dalsze będą bo choćby tył za blisko progu, a przód niestety lekko ociera na skręcie. Co by nie narzekać i tak mi się podoba mimo wad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się