Oktan Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 7 minut temu, Fala napisał: Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 54 minuty temu, Oktan napisał: Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? Ty. Ja póki co czekam - jutro przyjeżdża XT, zobaczę do czego się nadaje. Może bym pchnal OBKa, bo już wózków nie wożę I pojezdzil na co dzień turboforkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi660r Opublikowano 19 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2020 (edytowane) @Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że: Nakładka na McPhersony tył Dystans pod wahacz wzdłużny Dystans pod wózek tylnego zawiasu Tego nie wiem Dystans pod mocowanie "samolotu" Tego nie wiem Tego nie wiem Tego nie wiem Dystans pod przedni wózek zawiasu Nakładka na przedni McPherson Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?) Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?) Tego nie wiem,jakas tuleja? Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód? Edytowane 21 Lutego 2020 przez Adi660r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 19.02.2020 o 11:39, Adi660r napisał: @Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że: Nakładka na McPhersony tył Dystans pod wahacz wzdłużny Dystans pod wózek tylnego zawiasu Tego nie wiem Dystans pod mocowanie "samolotu" Tego nie wiem Tego nie wiem Tego nie wiem Dystans pod przedni wózek zawiasu Nakładka na przedni McPherson Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?) Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?) Tego nie wiem,jakas tuleja? Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód? Na telefonie g... widzę, odpiszę jak będę miał komp przed sobą. Może być nawet za tydzień bo nartki Edytowane 22 Lutego 2020 przez Fala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi660r Opublikowano 22 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2020 @Fala Spoko. Dzięki z góry, może być na luzie za tydzień jak i dwa;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 W dniu 18.02.2020 o 21:32, Oktan napisał: Żaden diax, flega 7Jx15 ET38 lub 35 Ja mam et 45... Fakt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pi. Opublikowano 24 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2020 Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obione89 Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 Mam do odsprzedania zestaw +50 mm do Forka SFWysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 21 godzin temu, pi. napisał: Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)? w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 25 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2020 w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe. Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 20 godzin temu, miniwww napisał: W dniu 25.02.2020 o 10:29, Vercy napisał: w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe. Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii? pracują ale tylko to jest jakoś bardziej istotne 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi660r Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził. Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie. Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala. Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 2 godziny temu, Adi660r napisał: Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził. Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie. Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala. Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd To wszystko prawda, z tym że różnica w zużyciu (zarówno przez warunki pracy jak i modyfikacji) łącznie nie jest jakiś gigantyczna. Spróbuj dla porównania wsadzić ori stabilizatory i pojechać w teren. Wrócisz bez nich bo strzelą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Godzinę temu, Vercy napisał: Wrócisz bez nich bo strzelą. Nie można u Was w Foresterach zamontować rozpinanych łączników stabilizatora? Ja w terenie we Wranglerze mam rozpięty stabilizator przedni. U mnie oczywiście jest prostsze zawieszenie zależne, jednak może w Foresterach też da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 Wszystko sie da, pytanie tylko - po co. Rozepniesz staba, zrobi sie większy wykrzyż i półośka pójdzie na spacer. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafaelo Opublikowano 26 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2020 W temacie liftu było już tu wszystko poruszone i nie ma złotych środków na to aby mieć lift i wytrzymałość seryjnego zawieszenie. Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie. Oryginalne plastikowe szybko się niszczą. Pozdrawiam Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markus22100 Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 Po lifcie , który mam zauważyłem, tylko to że muszę częściej wymieniać łączniki. Jakoś tak wypada , że raz w roku wymieniam ale tylko z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herbert Opublikowano 27 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2020 W dniu 26.02.2020 o 17:50, Rafaelo napisał: Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie. Moje oryginalne nie były i alu ... 20000 km wytrzymał prawy, 40000km lewy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 (edytowane) W dniu 26.02.2020 o 16:40, Pan Dziedzic napisał: Wszystko sie da, pytanie tylko - po co. Rozepniesz staba, zrobi sie większy wykrzyż i półośka pójdzie na spacer. Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać Edytowane 28 Lutego 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Bałbym się tak jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 7 godzin temu, mechanik napisał: Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać to już inny świat niż nasze leśniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miniwww Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Choruję na Wranglera i w ogóle tęskno czasami do takiej weekendowej terenowej przygody, ale później włącza się rozum, który mówi: może kiedyś sprawisz sobie terenówkę do zabawy w terenie, ale teraz Forek SG jako samochód na co dzień, z wyższą dzielnością terenową od Octavii jest w sam raz .A ten lift 5 cm na podkładkach to nie do dzikiego wjeżdżania w bagna, tylko dla komfortu psychicznego jak jestem gdzieś w górach albo na łące w koleinach - żeby nie szorować brzuchem albo hakiem po gruncie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HopeUknow Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktan Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 5 minut temu, HopeUknow napisał: Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 JAk masz SF to do takiego rozmiaru opony ograniczy Cię amor z tyłu, musisz wsadzić od SG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HopeUknow Opublikowano 1 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2020 (edytowane) Zapomniłem dodać ze własnie forester SF. A po wsadzeniu dystansu taki rozmiar opony nie wejdzie ? Edytowane 1 Marca 2020 przez HopeUknow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się