Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Fala napisał:

 

 

:D:D:D

obraz.thumb.png.5cb725a9f92a9f2b0896372fa9b42489.png

 

Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Oktan napisał:

Że taki ma założyć czy że Ty coś liftujesz? :)

Ty. 

Ja póki co czekam - jutro przyjeżdża XT, zobaczę do czego się nadaje. Może bym pchnal OBKa, bo już wózków nie wożę I pojezdzil na co dzień turboforkiem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że:

Nakładka na McPhersony tył

Dystans pod wahacz wzdłużny

Dystans pod wózek tylnego zawiasu

Tego nie wiem

Dystans pod mocowanie "samolotu"

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Dystans pod przedni wózek zawiasu

Nakładka na przedni McPherson

Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?)

Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?)

Tego nie wiem,jakas tuleja?

 

 

Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód?

 

 

Edytowane przez Adi660r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2020 o 11:39, Adi660r napisał:

@Fala Na chłopski rozum idąc od lewej opiszesz co do czego w tym lifcie? Bo ja rozumiem że:

Nakładka na McPhersony tył

Dystans pod wahacz wzdłużny

Dystans pod wózek tylnego zawiasu

Tego nie wiem

Dystans pod mocowanie "samolotu"

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Tego nie wiem

Dystans pod przedni wózek zawiasu

Nakładka na przedni McPherson

Dłuższy krzyżak kolumny kierowniczej (skąd to wziąć? Od czego pasuje?)

Dłuższy łącznik stabilizatora (od czego?)

Tego nie wiem,jakas tuleja?

 

 

Nie wiem czy dobrze myślę.ale może można dać dystans pod mocowanie stabilizatora tył i przód?

 

 

Na telefonie g... widzę, odpiszę jak będę miał komp przed sobą. Może być nawet za tydzień bo nartki ;)

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pi. napisał:

Mam pytanie do tych, którzy już jakiś czas temu podnieśli Forka SG o 50mm lub więcej - czy po pewnym czasie są jakieś objawy większego zużycia (np. półosi, łączników stab. itp.)?

w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 

 

Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.

 

 

 

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 
 
Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.
 
 
 
 
Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, miniwww napisał:
W dniu 25.02.2020 o 10:29, Vercy napisał:
w SF tak, podejrzewam że SG to samo; na stabilizatorach masz większe natężenia etc. 

Generalnie jest różnica ale nie jest jakoś szczególnie zauważalna i podejrzewam, że nie każdy zwróci uwagę. 
 
Dodatkowo zauważ, że z reguły lift robią ludzie, którzy go potrzebują, więc ich użytkowanie pojazdu i tak jest nieco inne i zużycie potencjalnie większe.
 
 
 
 

Będę robił lift 5 cm w SG na dystansach. Człowiek produkujący kit zaproponował dłuższe łączniki stabilizatora od seryjnych. Inne części chyba nie pracują bardziej niż przy serii?

pracują ale tylko to jest jakoś bardziej istotne

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził.

Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie.

 

Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala.

 

Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Adi660r napisał:

Nie mogę się z Tobą @Vercy zgodzic. Podniesienie forka na dystansach na McPhersony, lub samych dłuższych sprężynach zmienia również kąt pracy półosi napędowych, zbyt ostry kąt pracy może powodować ich szybsze zużycie. Jakie? Nikt tego w laboratoryjnych warunkach nie sprawdził.

Co więcej jeszcze większe liftowanie może powodować konieczność montażu dłuższych półosi. Wszystko kwestia tego co kto chce osiągnąć i na jakim poziomie.

 

Jednym ze sposobów jest obniżenie punktów mocowań zespołu przeniesienia napędu i zawiasu względem nadwozia.do tego służą lifty takie jakie wkleił Fala.

 

Sam swojego forka będę podnosił 35mm na ironmanach +50mm na podkładkach na McPhersony i poważnie myślę żeby dać z 1cm dystansu pod wózek zawieszenia itd

To wszystko prawda, z tym że różnica w zużyciu (zarówno przez warunki pracy jak i modyfikacji) łącznie nie jest jakiś gigantyczna.

Spróbuj dla porównania wsadzić ori stabilizatory i pojechać w teren. Wrócisz bez nich bo strzelą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Vercy napisał:

Wrócisz bez nich bo strzelą.

Nie można u Was w Foresterach zamontować rozpinanych łączników stabilizatora? Ja w terenie we Wranglerze mam rozpięty stabilizator przedni.

U mnie oczywiście jest prostsze zawieszenie zależne, jednak może w Foresterach też da? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie liftu było już tu wszystko poruszone i nie ma złotych środków na to aby mieć lift i wytrzymałość seryjnego zawieszenie. Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie. Oryginalne plastikowe szybko się niszczą. Pozdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2020 o 17:50, Rafaelo napisał:

Łączniki można zamontować dłuższe lub aluminiowe i po kłopocie.

Moje oryginalne nie były i alu ... 20000 km wytrzymał prawy, 40000km lewy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.02.2020 o 16:40, Pan Dziedzic napisał:

Wszystko sie da, pytanie tylko - po co.

Rozepniesz staba, zrobi sie większy wykrzyż i półośka pójdzie na spacer.

:D 

Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać :D

 

FB_IMG_1575933003943.jpg

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mechanik napisał:

Po to aby była lepsza trakcja i koła stykały się z podłożem. No i trochę na spacer można koła wypuszczać :D

 

FB_IMG_1575933003943.jpg

to już inny świat niż nasze leśniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choruję na Wranglera i w ogóle tęskno czasami do takiej weekendowej terenowej przygody, ale później włącza się rozum, który mówi: może kiedyś sprawisz sobie terenówkę do zabawy w terenie, ale teraz Forek SG jako samochód na co dzień, z wyższą dzielnością terenową od Octavii jest w sam raz ;).

A ten lift 5 cm na podkładkach to nie do dzikiego wjeżdżania w bagna, tylko dla komfortu psychicznego jak jestem gdzieś w górach albo na łące w koleinach - żeby nie szorować brzuchem albo hakiem po gruncie ;)

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, HopeUknow napisał:

Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 

JAk masz SF to do takiego rozmiaru opony ograniczy Cię amor z tyłu, musisz wsadzić od SG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...