Skocz do zawartości

Lift kit do Forestera SF


nhp890

Rekomendowane odpowiedzi

@miki_mi2 miał takie chyba na seryjnej feldze i seryjnym amorku w S-turbo ale nie pamietam jaki dystans miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, HopeUknow napisał:

Własnie zakupiłem sobie spreznyny ironman i teraz zastanawiam się nad jakimiś oponkami AT do mojego Forka. Pytanie jakie opony dam rade wcisnać na oryginalnej feldze ? ogółem jak narazie myślę nad rozmiarem 215/75 R15 

odradzam, auto robi się mułowate ponad miarę. Chyba, że będziesz regularnie upalał w terenie.

 

A co do tego co miał miki to nie była seria; z przodu inna sprężyna z tyłu inne amory i sprężyna. + dystanse

Edytowane przez Vercy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vercy napisał:

odradzam, auto robi się mułowate ponad miarę. Chyba, że będziesz regularnie upalał w terenie.

 

A co do tego co miał miki to nie była seria; z przodu inna sprężyna z tyłu inne amory i sprężyna. + dystanse

Tam wszystko było seryjne oprócz liftu i na podkładkach i dystansach na kołach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HopeUknow napisał:

Hm.. taki gruby dystans był wymagany czy dało by radę przy dystansie np 25mm ?  

Był wymagany 35. 25 może wyda ale ograniczniki skrętu należy wykręcić bo inaczej będzie tarło z przodu. Nie ryzykował bym. Ps. Gruby to jest 50mm ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vercy napisał:

odradzam, auto robi się mułowate ponad miarę. Chyba, że będziesz regularnie upalał w terenie.

 

Co wy macie z tym zmuleniem na większym kole?  ja mam w swoim SF dychawe 125KM i na 225/75r15 aktualnie jeżdżę na codzień, fakt że odczułem różnicę, ale to nie tak, że się jeździć nie da, nie widzę tu przepaści rozsądnie nieakceptowalnej.

Po mieście spoko jest, a jak trzeba na trasie 120-130 bez problemu się kulturalnie da jechać i mam prawdziwe 120-130 bo opona większa ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, miki_mi2 napisał:

Tam wszystko było seryjne oprócz liftu i na podkładkach i dystansach na kołach. 

Tylne amory nie są seryjne, sprężyny też. Przednie sprężyny też nie są seryjne (i źle zamontowane były).

 

10 godzin temu, Oktan napisał:

Co wy macie z tym zmuleniem na większym kole?  ja mam w swoim SF dychawe 125KM i na 225/75r15 aktualnie jeżdżę na codzień, fakt że odczułem różnicę, ale to nie tak, że się jeździć nie da, nie widzę tu przepaści rozsądnie nieakceptowalnej.

Po mieście spoko jest, a jak trzeba na trasie 120-130 bez problemu się kulturalnie da jechać i mam prawdziwe 120-130 bo opona większa ;) 

Przy oponach 215/55/15 zasuwa jak rajdówka; przy oponach 205/70/15 A/T ciężko wyprzedzić ciężarówkę na krajówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Oktan napisał:

Co wy macie z tym zmuleniem na większym kole?  ja mam w swoim SF dychawe 125KM i na 225/75r15 aktualnie jeżdżę na codzień, fakt że odczułem różnicę, ale to nie tak, że się jeździć nie da, nie widzę tu przepaści rozsądnie nieakceptowalnej.

Po mieście spoko jest, a jak trzeba na trasie 120-130 bez problemu się kulturalnie da jechać i mam prawdziwe 120-130 bo opona większa ;) 

Większe koło ma same zalety :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Vercy napisał:

Tylne amory nie są seryjne, sprężyny też. Przednie sprężyny też nie są seryjne (i źle zamontowane były).

 

Przy oponach 215/55/15 zasuwa jak rajdówka; przy oponach 205/70/15 A/T ciężko wyprzedzić ciężarówkę na krajówce.

A od czego to były amortyzatory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Vercy napisał:

Przy oponach 215/55/15 zasuwa jak rajdówka; przy oponach 205/70/15 A/T ciężko wyprzedzić ciężarówkę na krajówce.

te AT masz ze strasznym oporem toczenia chyba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Vercy napisał:

Klasa C, lepszych AT chyba nie ma

To ja już nic nie rozumiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vercy napisał:

Tylne amory nie są seryjne, sprężyny też. Przednie sprężyny też nie są seryjne (i źle zamontowane były).

 

Przy oponach 215/55/15 zasuwa jak rajdówka; przy oponach 205/70/15 A/T ciężko wyprzedzić ciężarówkę na krajówce.

Jak założysz mniejsze koła to potem nie dziwota że na blacie 150 a w rzeczywistości 120-130 w/g GPS. Kiedyś też tak założyłem małe koła do starej polówki. Fabrycznie miała mieć 155/70 R13 a wsadziłęm 165/55R13 na szerokiej feldze. I z samochodu który z biedą dobijał do 150 nagle wskazówka pokazuje 180. (oczywiście na niemieckiej autostradzie). Ale na nawigacji ciągle 150 :). Nie pamiętam dokładnie czy aż taka różnica była, bo to było jakieś 12 lat temu :D

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jak założysz mniejsze koła to potem nie dziwota że na blacie 150 a w rzeczywistości 120-130 w/g GPS. Kiedyś też tak założyłem małe koła do starej polówki. Fabrycznie miała mieć 155/70 R13 a wsadziłęm 165/55R13 na szerokiej feldze. I z samochodu który z biedą dobijał do 150 nagle wskazówka pokazuje 180. (oczywiście na niemieckiej autostradzie). Ale na nawigacji ciągle 150 :). Nie pamiętam dokładnie czy aż taka różnica była, bo to było jakieś 12 lat temu :D

masa obrotowa, rozmiar koła mam taki jaki wskazał producent. A/T jest ciężkie w cholere i wymaga więcej mocy na obrót.

 

Jeżeli zależy ci na terenie to bierz A/T dla rozmiaru. Jeśli na wyglądzie to rozmiar ale nie A/T. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, HopeUknow napisał:

W takim razie jakie opony AT byście polecali ? przypomnę ze na seryjna stalowke chce to wsadzić i jak narazie tylko ironmany na pokładzie.  Forek sf turbo automat 

Jeżeli zależy ci na terenie to bierz A/T dla rozmiaru. Jeśli na wyglądzie to rozmiar ale nie A/T. 

 

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Jak założysz mniejsze koła to potem nie dziwota że na blacie 150 a w rzeczywistości 120-130 w/g GPS. Kiedyś też tak założyłem małe koła do starej polówki. Fabrycznie miała mieć 155/70 R13 a wsadziłęm 165/55R13 na szerokiej feldze. I z samochodu który z biedą dobijał do 150 nagle wskazówka pokazuje 180. (oczywiście na niemieckiej autostradzie). Ale na nawigacji ciągle 150 :). Nie pamiętam dokładnie czy aż taka różnica była, bo to było jakieś 12 lat temu :D

masa obrotowa, rozmiar koła mam taki jaki wskazał producent. A/T jest ciężkie w cholerę i wymaga więcej mocy na obrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pan Dziedzic napisał:

Kogo producent ? Forestera ? 

215/55 to za małe koło dla forestera. 205/70 = 215/65 

 

No ja mam 215/70/15 A/T

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ewemarkam napisał:

 

To o czym tutaj pisałeś?

o porównaniu. nie o tym co wskazuje prędkościomierz. Te same manewry są zupełnie inne (niedawno wymieniłem opony z firestone 55 na A/T 70)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale porównujesz dwie różne rozmiarowo opony. To oczywiste że opona o mniejszej średnicy toczyć się będzie lżej i lepiej przyśpieszać itd. Jakbyś porównał dwie opony o tym samym rozmiarze A/T i zwykłą to możemy debatować. Tylko wtedy niech urządzeniem pomiarowym niech będzie coś innego niż dupohamownia. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ewemarkam Ja napiszę o swoich odczuciach po dwóch tygodniach jeżdżenia na Geolandarach G015 w rozmiarze 205/70/15. Rozważałem jeszcze Coopery Discoverer AT3. Wybór na G015 padł bo są to wielosezony (wbrew moim wcześniejszym przekonaniom). Zimówki na wszelki wypadek leżą w piwnicy ;) A letnie Duelery mimo, że mają dużo mięsa są już po prostu stare (10 lat) - gdym jeździł tylko wkoło komina, to bym ich nie zmieniał ale zdarza się jechać 120-140 po dwupasmówkach - wolę nie sprawdzać, co się stanie jak pęknie taka opona.
Nie zauważyłem jakichś dramatycznych różnic wynikających z wagi. Są zaskakująco ciche. Nie mam dużego doświadczenia w terenie - na ostatnim Świniopasie było jednak widać, że dają przewagę nad autami na zimówkach (ale glina, to słaby materiał do porównań takich opon - tak samo się zaklejały ;) ) Mimo oznaczenia F oporów toczenia, to pali może  0,5 do 1 litra więcej. Na mokrym asfalcie bez zastrzeżeń, zachowują się zdecydowanie lepiej niż zimowe Sailun Iceblazer (:facepalm:), na suchym równie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...