Przemekkon Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Turbo leśniczy Dzięki Do jazdy na codzien mam samochód osobowy wiec korków,miasta unikam wiec i moze mt-ki bym załozył.I to jest o czym piszesz masa robi swoje ciezką terenówke np.Patrola który ma nawet silnikm57 tez utopisz moment nie pomoze.A lekkie auto zawsze przeleci górą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) do tego forek jest węższy i nie wbija sie tak okropnie w koleiny po ciągnikach itp. Sam mam Forka SF od prawie 3 lat i jeszcze NIGDY mnie nikt nie wyciągał No więc MT Tam jest reduktor. ps. uzupełnij profil bo nawet nie wiadomo skąd jesteś..... Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 powyżej 250.000 przebiegu niestety masz duże szanse że się trafi - ale tak jak już wspomniałem, nie jest to generalny remont za kupę hajsu, a po zrobieniu już praktycznie nie ma co się zepsuć i masz pewne, bezawaryjne auto. W punkt, bo coś koło tego miałem wtedy. Czyli w zasadzie można się cieszyć bo jest szansa że przebieg ma prawdziwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 20 minut temu, klev napisał: może być, kłócił się nie będę A to nie jest tak że w AT jak przełączysz wajchę na "1" to nie jest tak jak byś jechał na jedynce i kręci obroty do odcinki ? (bo nie może zmienić na 2 bieg) Sam mam MT i wszyscy znajomi w okolicy też, więc nie umiem tego zweryfikować. Jest jak piszesz - zdarzało się, że w problematycznych miejscach blokowałem skrzynię na 1 i but w ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 20 minut temu, klev napisał: może być, kłócił się nie będę A to nie jest tak że w AT jak przełączysz wajchę na "1" to nie jest tak jak byś jechał na jedynce i kręci obroty do odcinki ? (bo nie może zmienić na 2 bieg) Sam mam MT i wszyscy znajomi w okolicy też, więc nie umiem tego zweryfikować. Jest jak piszesz - zdarzało się, że w problematycznych miejscach blokowałem skrzynię na 1 i but w ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.Misza. Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 20 minut temu, klev napisał: może być, kłócił się nie będę A to nie jest tak że w AT jak przełączysz wajchę na "1" to nie jest tak jak byś jechał na jedynce i kręci obroty do odcinki ? (bo nie może zmienić na 2 bieg) Sam mam MT i wszyscy znajomi w okolicy też, więc nie umiem tego zweryfikować. Jest jak piszesz - zdarzało się, że w problematycznych miejscach blokowałem skrzynię na 1 i but w ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirasek Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 8 godzin temu, krik napisał: Automat ma jakiś kaganiec na obroty silnika. Nie zakręcisz tak wysoko jak w M/T na reduktorze co w terenie się przydaje. Ma długi pierwszy bieg, zwyczajnie nie daje rady się wkręcić na obroty pod dużym obciążeniem, np. kopny piasek pod górkę. Nie chce mi się teraz studiować przełożeń ale z doświadczenia MT na jedynce na reduktorze zakręcone do 6000 ma mniej/więcej podobną prędkość jak AT na najniższym biegu przy 3000, może max 3500, także tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 (edytowane) Na pewno jest jeden punkt automatu, można sobie spokojnie brać wersję turbo. 2.0 N/A demon prędkości nie jest. Turbo trochę lepiej je kręci i śmialej się śmiga. Osobiście brałbym automat bo jest dużo wygodniejszy, w terenie się turlasz i tylko na drogę musisz patrzyć, auto samo reguluje wszystko inne. Automaty generalnie są też mniej przeżyłowane, bo skrzynia swoje robi jako hamulec głupich ruchów kierowcy. Co do budy, to sorry ale z perspektywy czasu to ci powiem że w forku albo zrobisz kielichy albo zrobisz kielichy za więcej, o ile nie masz 100% pewnych papierów na to że poprzednik zrobił (i to niedawno!) To będziesz je robił sam. Ocenić jest dość prosto, śrubokręt i dziubiesz wewnątrz nadkola, jak cokolwiek się będzie ruszać, to są do roboty. Od budy nic nie będzie, może być idealny lakier, w środku może być kaszanka. Jak kielichy to licz się z progami, często siadają razem, bo dziura w kielichu = leje się w próg. W automacie zrób test Subaru, bo dwójka w aucie przy 200k przebiegu z reguły jest zmęczona. Jak szarpie to trzeba się liczyć z dodatkowym kosztem. Na twoim miejscu szukałabym sztuki z kiepskim lakierem, będzie tańsza a ty i tak będziesz malować. Lepiej dobierz sztukę z wszystkim w środku w dobrym stanie, bo później szukanie jakiegoś plasticzku wkurza niemożebnie. Generalnie mnóstwo aut na rynku jest z podkręconym licznikiem, warto dokładnie sprawdzać. Edytowane 27 Sierpnia 2020 przez Vercy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Witam Zacząłem sobie robić liste zakupów .Prosze odrazu o komentarze co przemawia za tak a co za nie 1) Lift Kit https://www.olx.pl/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-zaw-5c-CID5-IDC7mM3.html?fbclid=IwAR29EqmX2aiEdt0Ag84zuyyNQWO-PJIfwTsUvoTdbgaZsi6xS1edDXW7oRc 5cm 2) Tu dylemat czy kupować komplety zawieszenia 35mm ironmana https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/700-35-mm-200-kg-zestaw-tylnego-zawieszenia-ironman-do-subaru-forester-sf.html?fbclid=IwAR1mpaKHLspHozeUifUK5ag1E1J_egRRKGVAp309cMXEtWjEQKrlUrW5RUY czy wystarczą same wzmocnione sprezyny https://allegro.pl/oferta/wzmocnione-sprezyny-przod-35mm-subaru-forester-8927695552?fbclid=IwAR2tvL6AjKzwgh9Ltbbb3ChlrsQcGQekHotCooZJ6dFcDB-rj4IVFioMCZc przód plus tył 3)Rozpórki kielichów czy to potrzebne ??? 4) Dystans kół jaki i ile mm 5) Mysle o oponach Mt 215-65-16 ew 215 85 r16 Prosze o pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziolek Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Lift 5 cm plus sprężyny Ironman 3,5 cm to chyba trochę za dużo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) 27 minut temu, Przemekkon napisał: Witam Zacząłem sobie robić liste zakupów .Prosze odrazu o komentarze co przemawia za tak a co za nie 1) Lift Kit https://www.olx.pl/oferta/full-zestaw-lift-kit-subaru-forester-sg-sf-dystans-podkladka-zaw-5c-CID5-IDC7mM3.html?fbclid=IwAR29EqmX2aiEdt0Ag84zuyyNQWO-PJIfwTsUvoTdbgaZsi6xS1edDXW7oRc 5cm 2) Tu dylemat czy kupować komplety zawieszenia 35mm ironmana https://subarak.pl/pl/zawieszenie-zestawy/700-35-mm-200-kg-zestaw-tylnego-zawieszenia-ironman-do-subaru-forester-sf.html?fbclid=IwAR1mpaKHLspHozeUifUK5ag1E1J_egRRKGVAp309cMXEtWjEQKrlUrW5RUY czy wystarczą same wzmocnione sprezyny https://allegro.pl/oferta/wzmocnione-sprezyny-przod-35mm-subaru-forester-8927695552?fbclid=IwAR2tvL6AjKzwgh9Ltbbb3ChlrsQcGQekHotCooZJ6dFcDB-rj4IVFioMCZc przód plus tył 3)Rozpórki kielichów czy to potrzebne ??? 4) Dystans kół jaki i ile mm 5) Mysle o oponach Mt 215-65-16 ew 215 85 r16 Prosze o pomoc 1 - git 2 - 5cm + 3,5cm to już za dużo - będzie rzeźba - ja bym pominął. To samo wzmacniane sprężyny. Jak nie planujesz wozić worków z cementem ani gruzu to po co ci usztywnienie? sztywniejsze sprężyny stosuje się jak wozisz coś ciężkiego (nawet masz opis w aukcji że można ładować na nich +50kg do auta) przecież w terenie chodzi właśnie o to żeby jak najwięcej koła stykały się z podłożem. (wykrzyż, jak największa praca amortyzatora itp twarda sprężyna Ci skróci prace amorka) 3 - zawsze się przydają bo usztywniają budę (rzadziej pękają szyby i mniej trzeszczy itp) - raczej same plusy 4 - jeśli podniesiesz tylko liftem do 5cm to nic tu nie musisz kombinować - będzie pasowało (max 215/65/16) 5 - 215/65/16 to max co Ci wejdzie - ten drugi wymiar nie zmieści Ci się - opona będzie tarła (albo się zblokuje) o amortyzator (dolne mocowanie sprężyny) zamiast ironmana i grubej kombinacji żeby to wszystko działało lepiej pomyśl o płycie pod silnik - to się faktycznie przydaje w terenie. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Widzialem ktos do 50mm liftu dokladal amorki od sg .Ma to sens w takiej opcji? Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez Przemekkon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Amorki od SG podwyższają SF o jakieś ~3cm (nie pamiętam teraz dokładnie). Więc finalnie znów masz ponad 5cm i zaczynają się schody z półosiami i zaczyna się rzeźba. Jeśli zależy Ci na tanim Forku w teren to lift 5cm, płyta pod silnik i dobre opony Pojeździj, zobacz jak to się zachowuje i sprawuje, a jak Ci będzie mało to wtedy wchodź w grubszą "robotę" i kombinuj następne cm do góry Nie pchaj się od razu w duże koszty i kombinacje. Życie trzeba sobie ułatwiać a nie utrudniać. Takie moje zdanie, oczywiście zrobisz jak zechcesz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Dzieki za pomoc W takim razie robie tak jak radzisz Jedna rzecz jakiej sie nie wyrzekne to trapy w bagazniku to ratuje d..e mocno i mal prosty hi lift czyni cuda. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klev Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) też wożę trapy w teren, do tego 2 szpadle i 2 kolegów Zobacz co mój forek potrafi. I to tylko dobre opony (w teren) zimowe hardcory nalewki - bez żadnego liftu. Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez klev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 W dniu 28.03.2020 o 18:53, Pan Dziedzic napisał: @areq, jak poradziłeś sobie z geometrią na tyle przy takim podniesieniu ? Dziś podniosłem swojego dodatkowo o 2 cm na tyle i pomimo śruby mimośrodowej koło nadal lekko w pozytywie. Ile finalnie jest ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vercy Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Skrobnij sobie płytę pod silnik i rozpórki. I jak chłopaki mówią, albo amory albo lift. Co do opon 85, to moim zdaniem overkill, r15/75 wymagają dystansów, 85 to już będzie mulić jak pieron Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 @Przemekkon, tył 6 przód 5cm + amory z sg to + 3cm. + na oponie + 3cm. Niestety z tylu przy +7cm. skończyła mi się regulacja pochylenia koła, także 1cm. został wyjęty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 7 minut temu, Pan Dziedzic napisał: @Przemekkon, tył 6 przód 5cm + amory z sg to + 3cm. + na oponie + 3cm. Niestety z tylu przy +7cm. skończyła mi się regulacja pochylenia koła, także 1cm. został wyjęty. A rozmiar kapcia i felga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 215/75 r15 , 8x15 et 38 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 5 godzin temu, Pan Dziedzic napisał: 215/75 r15 , 8x15 et 38 Taka opona wejdzie beż modów zawieszenia i na fabryczne felgi stalowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Na poprzednim zawieszeniu zaparła by sie o kielich amortyzatora, stąd wymiana na te od sg, oraz fabryczna felga z et 48 potrzebowała dystansu 0,5 cm by koło nie obcierało o sztyce amora ( już od sg ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemekkon Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 (edytowane) 10 godzin temu, Pan Dziedzic napisał: Na poprzednim zawieszeniu zaparła by sie o kielich amortyzatora, stąd wymiana na te od sg, oraz fabryczna felga z et 48 potrzebowała dystansu 0,5 cm by koło nie obcierało o sztyce amora ( już od sg ) Czyli w tym ukladzie amor od sg ktory jest wyzszy o 35mm niz sf( sf nawet na lifcie z )? Edytowane 1 Września 2020 przez Przemekkon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Czyli w tym ukladzie amor od sg ktory jest wyzszy o 35mm niz sf( sf nawet na lifcie z )? Tutaj chodzi o to że półka na sprężynę jest wyżej w amortyzatorze z SG. Dlatego też wejdą większe koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się