mz56 Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 Mam prośbę. Ja już nigdy nie dam się wciągnąć w poważną dyskusję. Na delikatną sugestię Pani Moderator, usuwam się w cień. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turbo Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 1 godzinę temu, mz56 napisał: [...]używam kierunkowskazów ZAWSZE[...] [...]Nie używam ich tylko w sytuacjach[...] W jednym poście. Masz racje, nie pisz więcej w poważnych tematach. Pani moderator tez ma racje - szkoda czasu. Ale obok pewnego poziomu bezmyślności czasem ciężko przejść obojętnie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 10 minut temu, Turbo napisał: Ale obok pewnego poziomu bezmyślności czasem ciężko przejść obojętnie. Nie masz szans się przebić Nad czym ubolewam, ale to inna sprawa zupełnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 20 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2021 19 godzin temu, mz56 napisał: rafacon, gdybyś kiedyś jeździł starymi samochodami, wiedziałbyś, że łożysko oporowe to bolączka. Remont co 10 kkm, a nie co 60 kkm. Polecam czytanie też wątków technicznych, a nie tu. Przepraszam Moderatorów. Żebyś Ty wiedział, czym ja jeździłem… :-) to byś wiedział że z łożyskiem oporowym jestem za pan brat :-). I wytartą diafragmą dojechaną do limitu, jego siostrą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2021 11 godzin temu, mz56 napisał: hak64, jak rzeczoznawcą będziesz Ty, to piątkę mam niewyjętą. Na szczęście, istnieją inni. No tak, przecież ja nie jestem ten prawdziwy... jak będziesz dysponował większą gotówką, to być może jakiś "prawdziwy" biegły sporządzi opinię, w której będzie dowodził wyższości Twojej logiki nad prawem. Inny biegły być może udowodni, że masz upośledzenie ruchowe spowodowane niedowładem lewej ręki, a jeszcze inny stwierdzi inne upośledzenie, skutkujące niepoczytalnością - wtedy możesz liczyć na uniewinnienie. Załóżmy, że obrazek przedstawia skrzyżowanie, na którym jest wyznaczony pas do skrętu w prawo i z tego własnie pasa samochód - nie sygnalizując zamiaru skrętu - potrąca rowerzystę jadącego prosto (po chodniku, lub przy krawężniku). A teraz wskaż mi biegłego, który wybroni Cię od zarzutów ... Miłego dnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 21 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2021 12 godzin temu, hak64 napisał: No tak, przecież ja nie jestem ten prawdziwy... jak będziesz dysponował większą gotówką, to być może jakiś "prawdziwy" biegły sporządzi opinię, w której będzie dowodził wyższości Twojej logiki nad prawem. Inny biegły być może udowodni, że masz upośledzenie ruchowe spowodowane niedowładem lewej ręki, a jeszcze inny stwierdzi inne upośledzenie, skutkujące niepoczytalnością - wtedy możesz liczyć na uniewinnienie. Załóżmy, że obrazek przedstawia skrzyżowanie, na którym jest wyznaczony pas do skrętu w prawo i z tego własnie pasa samochód - nie sygnalizując zamiaru skrętu - potrąca rowerzystę jadącego prosto (po chodniku, lub przy krawężniku). A teraz wskaż mi biegłego, który wybroni Cię od zarzutów ... Miłego dnia. No, ale jeżeli jest wyznaczony pas do skrętu w prawo, a przy krawężniku jedzie rowerzysta i decyduje kontynuować jazdę na wprost, to raczej on ma problem. Powinien zmienić pas na lewo, do jazdy na wprost, o ile taki jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 22 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 8 godzin temu, rafacon napisał: No, ale jeżeli jest wyznaczony pas do skrętu w prawo, a przy krawężniku jedzie rowerzysta i decyduje kontynuować jazdę na wprost, to raczej on ma problem. Powinien zmienić pas na lewo, do jazdy na wprost, o ile taki jest. Wbrew pozorom nie. Większy problem ma kierujący, bo zmieniając kierunek jazdy doprowadził do kolizji czy wypadku z uczestnikiem ruchu poruszającym się po jego prawej stronie. To tak jakby na rondzie zjeżdżając z wewnętrznego pasa wymusić pierwszeństwo na tym jadącym zewnętrznym. Miłego dnia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 19 minut temu, hak64 napisał: To tak jakby na rondzie zjeżdżając z wewnętrznego pasa wymusić pierwszeństwo na tym jadącym zewnętrznym. Ale wewnętrzny pas na rondzie zazwyczaj nie jest wyznaczony jako tylko do jazdy w prawo, więc to porównanie chyba jest trochę nietrafione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 22 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 1 godzinę temu, aflinta napisał: Ale wewnętrzny pas na rondzie zazwyczaj nie jest wyznaczony jako tylko do jazdy w prawo, więc to porównanie chyba jest trochę nietrafione. Może niezbyt celnie, ale w tarczy. Skręcając w prawo ustępujesz pierwszeństwa jadącemu po twojej prawej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 22 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2021 Generalnie mamy obowiązek sygnalizować każdą zmianę pasa lub kierunku jazdy, natomiast odpowiedzialność za kolizję, ma zawsze nieustępujący pierwszeństwa, nawet jeżeli ten z pierwszeństwem jedzie nieprzepisowo. Tak samo jak czekasz na podporządkowanej, a na głównej ktoś włączy kierunek, to jeżeli ruszysz, a on jednak nie zjedzie, to i tak wina spada na Ciebie, ponieważ samo sygnalizowanie jeszcze nie jest manewrem, i nie ustąpiłeś wówczas pierwszeństwa, doprowadzając do kolizji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 W dniu 27.10.2021 o 00:57, QQ napisał: wrzucę swoje spostrzeżenia na temat sytuacji z autobusem na skrzyżowaniu. Otóż tak się składa, że często jeżdżę tamtędy i na samym początku uważałem, że to jedno skrzyżowanie i skręcając w lewo należy ustąpić pierwszeństwa. Jednak obserwacje zebrane z ponad 10 lat wskazują, że 99% kierowców (zarówno skręcających w lewo, jak i skręcających w prawo jak autobus) jeździ tak, jakby jadący pasem do skrętu w prawo nie mieli pierwszeństwa. Wszyscy z tego pasa (również autobusy) grzecznie czekają, aż ci co skręcają w lewo przejadą. Gdyby to ci ze skrętu w lewo mieli czekać na tych skręcających w prawo to na jednym cyklu w porannym szczycie w lewo przejechałyby maksymalnie 2 samochody ponieważ cykl świateł dla tego kierunku jest ultra krótki. Być może jest to utarta przez życie lokalna reguła, stojąca w poprzek przepisów, ale tak to działa i nikt tam na nikogo nie trąbi. Jadąc z kierunku, którym poruszał się autobus jest sygnalizator, ale ma się wrażenie, że nie dotyczy on pasa do skrętu w prawo ponieważ przecina go przejście dla pieszych, na którym sygnalizatora dla pieszych nie ma. Mogą więc na legalu przechodzić sobie nawet gdy dla autobusu świeci się teoretycznie światło zielone. Kiedyś wiele lat temu, jak próbowałem grzecznie stosować się do przepisów i czekałem na czerwonym świetle by tak jak autobus skręcić w prawo to zostałem obtrąbiony, że ruch tamuję . Po tylu latach ja sam stosuję się do utartych na tym skrzyżowaniu zasad, jednocześnie mając z tyłu głowy zasadę ograniczonego zaufania. Proszę nie wypominać mi przypadkiem prawka znalezionego w chipsach. Jest to głupio zaprojektowane skrzyżowanie i lokalna społeczność potrafi sobie z nim radzić tak by nie generować dodatkowych zatorów i stłuczek. temat skrzyżowania w Warszawie jest jak czeski film: nikt nic nie wie: Problematycznie skrzyżowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 23 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2021 Przystanek wiedeński ( na zdjęciach Wa-wa, trasa W-Z pod Pl. Zamkowym). Jeżeli na przystanku stanął tramwaj/autobus to muszę zatrzymać auto: 1. w okolicach tyłu składu 2. przed linią zygzakową 3. przed linią przerywaną grubą poprzeczną do pasa ruchu 4. FTZ ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Skrzyżowanie, o którym wcześniej pisałem. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/problematyczne-skrzyzowanie-w-warszawie-kto-ma-na-nim-pierwszenstwo/bkmwrs0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 11 godzin temu, gourmet napisał: Przystanek wiedeński ( na zdjęciach Wa-wa, trasa W-Z pod Pl. Zamkowym). Jeżeli na przystanku stanął tramwaj/autobus to muszę zatrzymać auto: 1. w okolicach tyłu składu 2. przed linią zygzakową 3. przed linią przerywaną grubą poprzeczną do pasa ruchu 4. FTZ ?? ja tam zawsze wybieram opcje 3, wole byc odrobine dalej za tramwajem bo nigdy nie wiadomo kto za mna jest i wyhamuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daroot Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 11 godzin temu, gourmet napisał: 3. przed linią przerywaną grubą poprzeczną do pasa ruchu I to jest właściwy wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juan Rapru Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 A jak takiej linii nie ma, to gdzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Nowe pomiary odcinkowe https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8297155,odcinkowy-pomiar-predkosci-autostrada-a1-a2-a4-lokalizacja-mandat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neutrino33 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 W woj. łódzkim najwięcej tego zaplanowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 1 godzinę temu, pumex1 napisał: Nowe pomiary odcinkowe Niech sobie montują na autostradach - tam można bezkarnie 150-160 licznikowe trzymać na tempomacie w zależności od przekłamań naszego licznika. A szybciej i tak nie ma sensu bo częstsze tankowania zjedzą czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st981777 Opublikowano 24 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2021 Godzinę temu, Jaca68 napisał: A szybciej i tak nie ma sensu bo częstsze tankowania zjedzą czas. A może polityka cenowa na stacji paliw to właśnie cios wymierzony w piratów drogowych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juan Rapru Opublikowano 25 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2021 Zawsze, poza autostradą, można pruć ile fabryka dała, a przed zjazdem z odcinka zrobić sobie przerwę np. na funkcję biologiczną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27848897,ustawa-fotoradarowa-kierowca-sie-nie-przyzna-zaplaci-wlasciciel.html#s=amtpc_FB_Gazeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hak64 Opublikowano 28 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 8 godzin temu, pumex1 napisał: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27848897,ustawa-fotoradarowa-kierowca-sie-nie-przyzna-zaplaci-wlasciciel.html#s=amtpc_FB_Gazeta Jeśli ta ustawa przejdzie w tej wersji, będzie to legalizacja bezprawia. Pojazd nie dokonuje czynu zabronionego, a kierowca i to jemu należy udowodnić winę. Winą zaś nie może być sam fakt posiadania pojazdu. Poniższe zdanie legalizuje bezprawie: "Od stycznia 2022 r. za niewskazanie, kto kierował samochodem będzie w Polsce grozić grzywna w wysokości aż ośmiu tysięcy złotych." Kara może być nałożona tylko za odmowę wskazania, nie zaś za niewskazanie (wbrew pozorom to znacząca różnica). 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 Wytrzymałem tylko tydzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mz56 Opublikowano 28 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2021 (edytowane) hak64, czy w takiej sytuacji mam używać prawego kierunkowskazu ? bo "wykonuję manewr skrętu" ? Twoje zdjęcie z 21 listopada było trochę nietrafione. W takiej sytuacji, jak pokazałeś, mam zawsze włączony kierunkowskaz ! Cały czas staram się mówić o myśleniu na drodze ! Tymi kierunkowskazami mam coś pokazywać innym uczestnikom ruchu. Co mam pokazać w przypadku pokazanym na moim zdjęciu ? Ci, najbardziej zainteresowani, jadący z lewej, tych moich światełek i tak nie widzą. Dalej się upieram, zgańcie mnie za to, że myślenie i komunikacja z innymi uczestnikami ruchu może poprawić bezpieczeństwo. Dla mnie, w tej sytuacji, włączenie prawego kierunkowskazu to sygnał dla jadącego za mną, że np. złapałem gumę i będę próbował zjechać na pobocze Edytowane 28 Listopada 2021 przez mz56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się