Skocz do zawartości

Forester EyeSight


grzes124

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 5.09.2017 o 00:14, klonek78 napisał:

 

w US są takie dostępne bez problemu czyli to tylko kwestia ewentualnej homologacji w EU

Trzeba uważać w takich przypadkach, gdyż ES na USA jest inaczej skonfigurowany niż byłby dla Europy. Tam są niższe prędkości, jest więcej miejsca. W przypadku ES jest bardzo dużo czynników, które na niego wpływają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy robią z Eyesight na tym forum element bez którego foresterem nie da się jeździć. Dajcie z tym spokój nie ma to nie ma, zamiast kręcić łbem na wszystkie strony poprostu trzeba patrzeć na drogę, straszny wyczyn.

W Radomiu był jeden co miał CL600 z radarem aktywnym i jak uderzył w astre bo mu wyjechała z podporządkowanej to się nagle zrobiły dwie astry a dziadek z babcią lotem koszącym polecieli kilkanaście metrów dalej gubiąc po drodze ręce i nogi.

duze_aaa1234.jpg

THUMBNAIL_000009.jpg

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Lesiorip napisał:

W Radomiu był jeden co miał CL600 z radarem aktywnym i jak uderzył w astre bo mu wyjechała z podporządkowanej to się nagle zrobiły dwie astry a dziadek z babcią lotem koszącym polecieli kilkanaście metrów dalej gubiąc po drodze ręce i nogi.

 

A co ma wspólnego wypadek CL600 z systemem EyeSight w Foresterze? Może podasz jakiś związek przyczynowo-skutkowy? Bandyta w CL600 gnał, wg ustaleń Policji 150 km/h w mieście ... bynajmniej nie na aktywnym tempomacie, gdyż wg świadków dwa auta się ścigały. Gdyby systemy wspomagające jazdę (aktywny tempomat, rozpoznawanie ograniczeń prędkości) wymuszały dostosowanie się pojazdu do obowiązujących ograniczeń takich wypadków by nie było.

 

Więc ten przykład, udowadnia wręcz odwrotną tezę, systemy wspomagające mogą pomóc,  bo człowiek niestety popełnia błędy, najczęściej niezamierzone, ale jednak.

 

http://www.echodnia.eu/radomskie/wiadomosci/radom/a/dramatyczny-wypadek-na-michalowie-w-radomiu-jest-wniosek-o-areszt-dla-kierowcy-mercedesa,12324364/

Edytowane przez Urabus
Korekta cytatu
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, subleo napisał:

A co ma wspólnego wypadek CL600 z systemem EyeSight w Foresterze?

 

To jest słuszne pytanie ;) 

 

@Lesiorip Twój post w nikłym stopniu nawiązuje do temu wątku, więc tylko warunkowo pozostawię go na miejscu. Bardzo proszę, abyś miał jednak na względzie fakt, że znajdujemy się w Pytaniach do Dyrekcji i dostosował do tego treść i formę wypowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki związek że myślenia i przewidywania nie zastąpi nic poza twoim mózgiem i uzależnianie kupna samochodu o tego czy ma eyesight czy nie jest dla mnie dziwne.

Co do wypadku to prędkość była niższa bo ok. 110-120 (fakt i tak za duża), z nikim się nie ścigał, to co zeznawali świadkowie to śmiech, każdy widział co innego jak się znalazło nagranie z monitoringu to co po niektórzy powinni dostać zarzuty za składanie fałszywych zeznań. A wniosek o areszt jest pochodną tego że pismaki rozdmuchały ten wypadek do rangi smoleńska i pewien wcześniejszy wypadek koło Radomia a trzeba było wyjść z twarzą z tego, na marginesie powiem Ci że było ciężko go popierać w sądzie. Nie wierz w to co piszą gazety które głównie szukają sensacji.

Edytowane przez Lesiorip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Lesiorip napisał:

Tu nie chodzi o coś w co możesz doposażyć samochód tylko o element którego nie ma w samochodzie nawet za dopłatą, nie ma to nie ma. Taka polityka Subaru i co poradzisz.

 

eyesight to nie tylko awaryjne hamowanie ale również tempomat adaptacyjny  - robiąc 50-60kkm rocznie to dla mnie istotne ułatwienie 

 

Poradzę to że na rynku są inni gracze którzy mi to oferują, a z drugiej strony nawet jak mam się upierać przy Subaru to po co (i na co) mam zamienić moje 3,6R skoro na dziś nie widzę wartości dodanej w aktualnych modelach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lesiorip napisał:

A taki związek że myślenia i przewidywania nie zastąpi nic poza twoim mózgiem i uzależnianie kupna samochodu o tego czy ma eyesight czy nie jest dla mnie dziwne.

 

Oczywiście. Problem w tym, że człowiek jest omylny i niestety robi błędy - te systemy powodują, że  cześć tych błędów nie będzie prowadziła do wypadku. Najechanie na poprzedzający pojazd czy pieszego niestety jest dość częste (zagapienie, zmęczenie itp). Użytkuje samochód z takimi systemami i tak naprawdę jeszcze nie miałem sytuacji, aby mnie ratowały - bardziej dawały znać, że moje manewry są ryzykowne. Podobnie z ESP. Dla mnie trafiły na listę tych rzeczy które samochód musi mieć. Rozumiem koszty, ale koszt utraty klientów chyba też jest brany pod uwagę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Dobi1972 napisał:

te systemy powodują, że  cześć tych błędów nie będzie prowadziła do wypadku.

 

i taki był sens ich zastosowania. Przynajmniej niektórych. :)

Na co dzień przemieszczam się obecnym modelem pancerwagena w którym zastosowali kilka bzdurnych patentów. Wyłączam je zaraz po odpaleniu ale dociąganie pasów w trakcie awaryjnego hamowania to bardzo pożyteczna funkcja. Czasami można się zdziwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, klonek78 napisał:

a wracając do tematyki działu to może jakiś głos dyrekcji - FXT z Eyesight to będzie/nie będzie/nie wiem/nie powiem

 

@Dyrekcja, zabrała głos w tej sprawie dawno temu:

problem w tym, że nikt o tym nie pamięta bo dyskusja na temat EyeSight toczy się w kilku wątkach jednocześnie. 

Przenoszę więc całą dyskusję na temat EyeSight w Foresterze do pierwotnego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Eye Sight to naprawdę bardzo dobry system. Niestety w FXT nie będzie oferowany.

Przyczyną ( którą już kiedyś wyjaśniałem ) jest dostępność "mocy inżynieryjnych" versus zapotrzebowanie ( = wielkość sprzedaży ).

Jako że w wielu krajach Europejskich pojawiły się różne formy opodatkowania zależne od emisji CO2 ( a tę XT ma wyższą od N/A) sprzedaż N/A jest zdecydowanie wyższa od XT ( jesteśmy jedynym krajem w EU,  w którym  te wielkości są podobne ).

Bardzo mi przykro , ale nie mogę tego stanu rzeczy zmienić.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dyrekcja napisał:

Eye Sight to naprawdę bardzo dobry system. 

 

http://www.nowy-tomysl.policja.gov.pl/w15/aktualnosci/190765,Auto-warte-ponad-100-tysiecy-zlotych-odzyskane.html

 

wyjątek potwierdza regułę... ;)

 

a tak poważnie to bardzo smutna wiadomość, a o hybrydach też nic nie słychać i niestety z bólem serca chyba będę musiał się rozstać z Subaru ale do XV Plejad poczekam - może w międzyczasie pojawi się jakiś Outback 2,5i Plug-In Hybrid 220KM - takiego bym kupił :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Urabus napisał:

 

Ale tak w ogóle... czy póki co?

Raczej póki co, bo:

7 godzin temu, Dyrekcja napisał:

formy opodatkowania zależne od emisji CO2 ( a tę XT ma wyższą od N/A) sprzedaż N/A jest zdecydowanie wyższa od XT

potem pewnie ubiją XT zupełnie i obyśmy się doczekali równie żwawej hybrydy czy co tam w zamian w swej łaskawości zechcą do naszego ekosociallandu zesłać. 

41 minut temu, klonek78 napisał:

ale do XV Plejad poczekam - może w międzyczasie pojawi się jakiś Outback 2,5i Plug-In Hybrid 220KM - takiego bym kupił :rolleyes:

Tak patrząc choćby po cyklach zmian modeli w Subaru to chyba w EU potrwa to nieco dłużej.

45 minut temu, klonek78 napisał:

wyjątek potwierdza regułę... ;)

Ale Eye Sight to nie jest autopilot. Owszem w nowym Levorgu z tego co pamiętam ma drobne korekty toru jazdy ale nie ma to jeszcze wiele wspólnego z samoprowadzącym się autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, aflinta napisał:

potem pewnie ubiją XT zupełnie

 

Pewnie to jest rozsądny punkt widzenia, ale ja mimo wszystko mam nadzieję, że jak już te hybrydy wejdą i obniżą emisję flotową to znajdzie się trochę wolnych g/km nie tylko na STi ale i na tradycyjnego XT... tak dla sportu ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

A to rzeczony FXT (z Eye Sight) któremu pstryknąłem fotkę przy okazji ostatniej wizyty w Japonii. Szkoda, że do EU wersja nie trafi. Chociaż osobiście wolałbym aby na naszym rynku moc silnika FXT była taka jak na JDM - może w kolejnej generacji.. 

 

DSC_0918.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, mechanik napisał:

Chociaż osobiście wolałbym aby na naszym rynku moc silnika FXT była taka jak na JDM - może w kolejnej generacji.. 

 

 

Zrobić podobne osiągi to żaden problem, a auto od razu lepiej jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...