Skocz do zawartości

Forester EyeSight


grzes124

Rekomendowane odpowiedzi

  • Ojciec Założyciel
Dnia 5.04.2017 o 14:06, Guliwer napisał:

Prawda jest taka, że taki model jest dostępny, ale nie dla nas w Polsce.

To jest klasyczna "półprawda". Prawda jest bowiem taka, że Forester XT z ES nie jest dostępny w  wersji Europejskiej.

Jest sporo modeli / wersji niedostępnych w Europejskie. Są też modele / wersje dostępne w Europie, lecz nie oferowane na niektórych innych rynkach ( np. Levorg niedostępny w USA ).

 

Naturalnie chciałbym, aby niektóre szczególnie dla atrakcyjne dla niektórych klientów wersje były oferowane także u nas ...

 

Pozdrowienia   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia semantyki :) Taki handicap, co zrozumiałe nie dotyczący FXT, który prze do przodu i wszystko zostawia z tyłu. I za to się płaci, zarówno w cenie, jak i ubezpieczeniu. I na taki czekam :yahoo:

p.s. ktoś zakłada, że FXT będzie bardziej wypadkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Urabus podpiął/eła i odpiął/ęła ten temat
Dnia 11.04.2017 o 08:20, Dyrekcja napisał:

To jest klasyczna "półprawda". Prawda jest bowiem taka, że Forester XT z ES nie jest dostępny w  wersji Europejskiej.

Jest sporo modeli / wersji niedostępnych w Europejskie. Są też modele / wersje dostępne w Europie, lecz nie oferowane na niektórych innych rynkach ( np. Levorg niedostępny w USA ).

Panie Dyrektorze - a tak z ciekawości - z czego wynika takie odgórne "rozdzielnictwo"? Jest to kwestia "widzimisie" jakiegoś skośnookiego manażera średniego szczebla, czy raczej szersza polityka? W sumie jeśli to drugie, to trochę dziwne - bo co komu szkodzi taki dobry dodatek dla tego modelu? :(

Rozumiem, że dla USA idzie automat do zaturbionej Imprezy, bo to naród leniwy, ale żeby systemy bezpieczeństwa były limitowane?

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
15 godzin temu, pumex1 napisał:

z czego wynika takie odgórne "rozdzielnictwo"?

Dla każdego regionu system musi być opracowywany oddzielnie ( dlatego najpierw w Japonii, później w USA, jeszcze później w Europie ).

Nie chodzi naturalnie o sam system, lecz soft decydujący o sposobie jego działania ( = skuteczności ).

Uwzględnić trzeba wiele elementów, takich jak choćby szybkości, z którymi samochody się poruszają ( dużo wyższe w Europie ), możliwość poruszania się w ruchu prawo i lewostronnym ( tylko w Europie występuj taki temat ) itd.

Niestety to samo dotyczy także różnych wersji silnikowych ( bo inne hamowanie silnikiem, inne przyspieszanie przy automatycznym tempomacie itd. itd).

Innymi słowy jest to kwestia związana z dostępnym potencjałem inżynieryjnym ( koszty też, lecz u nas ten pierwszy problem jest bardziej palący).

W efekcie, gdy w/w potencjał jest na wyczerpaniu zachodzi czasem konieczność podejmowania decyzji : rozwiniemy dla tej, czy tej wersji.    

A że N/A jest w Europie zdecydowanie bardziej popularny od XT ....

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Dyrekcja napisał:

Nie chodzi naturalnie o sam system, lecz soft decydujący o sposobie jego działania ( = skuteczności ).

czyli działanie ES będzie inne w USA,a inne w Europie? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
10 minut temu, pumex1 napisał:

czyli działanie ES będzie inne w USA,a inne w Europie?

Finalnie chodzi o to, aby działanie było tak samo skuteczne w różnych warunkach drogowych .

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ES w Outbacku reaguje inaczej, niż w Foresterze? Innym słowy, do każdego modelu jest dedykowany inny soft, whatever?

Wychodząc z warunków drogowych, jakie mamy w Polsce, samochody autonomiczne, na szczęście, nigdy u nas nie wejdą. Nie ma takiego równania, które opisze ruch w naszym kraju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
10 godzin temu, malysmok napisał:

Niestety nie. Była już o tym dyskusja na forum.

Taka polityka, żeby uatrakcyjnić forka 2.0.

costco-998937-powerstroke-21-lawn-mower.jpg.28aabfa5af7c311f4b78e93f87349fe9.jpg

 

można też dołożyć do tego żeby uatrakcyjnić sprzedaż..... a poważnie to już pogodziłem się z brakiem 3,6R w outbacku (choć miałem nadzieję na 2.0DiT) a 2.0D/2.5b nie kupię więc czekałem na FXT z eyesight i się nie doczekałem i pewnie skończę z jakimś Kodiaqiem czy RAV4

 

Edytowane przez klonek78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, malysmok napisał:

Niestety nie. Była już o tym dyskusja na forum.

Taka polityka, żeby uatrakcyjnić forka 2.0.

Jeszcze będziemy tęsknić za klasycznymi samochodami ;) zwłaszcza w dobie Mad Max-a :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, klonek78 napisał:

eyesight tylko w forku 2.0 benz.? serio? to nie błąd w druku??? :facepalm:

 

Tak, system Eyesight jest na wyposażeniu standardowym tylko w Foresterze napędzanym dwulitrowym silnikiem wolnossącym i automatyczna skrzynią biegów CVT.

17 godzin temu, malysmok napisał:

Taka polityka, żeby uatrakcyjnić forka 2.0.


To nie jest kwestia samego uatrakcyjnienia oferty. Jest to spowodowane popularnością tej jednostki na rynku europejskim. Dla przykładu nasz kraj jest jednym z nielicznych rynków EU na którym tak dużą popularnością cieszy się 2.0 XT. Ciężko wymagać aby tylko dla Polski producent wypuścił 2.0 XT z ES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, raju napisał:

Dla przykładu nasz kraj jest jednym z nielicznych rynków EU na którym tak dużą popularnością cieszy się 2.0 XT. Ciężko wymagać aby tylko dla Polski producent wypuścił 2.0 XT z ES.

Czy są jakieś statystyki? Jak to wygląda w porównaniu np do Niemiec, Francji czy Szwajcarii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, GREGG napisał:

 

A to jest aż taki problem, żeby ES dodać do wszystkich wersji? 

Jeżeli już było na ten temat to sorry, ale nie kojarzę

 

w US są takie dostępne bez problemu czyli to tylko kwestia ewentualnej homologacji w EU

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kokos napisał:

Czy są jakieś statystyki? Jak to wygląda w porównaniu np do Niemiec, Francji czy Szwajcarii ?

Myślę, że Dyrekcja posiada takie informacje bądź ma do nich dojście. Podejrzewam, że z uwagi na Rajd Dolnośląski możemy chwilę poczekać na odpowiedź :)

10 godzin temu, klonek78 napisał:

 

w US są takie dostępne bez problemu czyli to tylko kwestia ewentualnej homologacji w EU

Rynek amerykański jest zupełnie innym rynkiem. To nie jest kwestia homologacji tylko potrzeb rynku. Skoro wiodącym produktem sprzedażowym jest 2.0i dla EU nie dziwi decyzja o zastosowaniu systemu ES właśnie w tej opcji silnikowej. Proszę pamiętać, że ES nie jest tanim rozwiązaniem stąd z ekonomicznego punktu widzenia musi to być opłacalne.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez raju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raju napisał:

 Proszę pamiętać, że ES nie jest tanim rozwiązaniem stąd z ekonomicznego punktu widzenia musi to być opłacalne.

 

przecież wcale nie twierdzę że chcę to za darmo. powiem więcej - gdyby się dało to zapłaciłbym nawet nieprzyzwoitą cenę żeby wsadzić to do swojego 3,6R ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...