AdaSch Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Zimówki muszą być świeże nie stwierdzam tego faktu - moje mają już sporo wiosen a zeszłej zimy nie stwierdziłem żadnych "ubytków" być może to na specjalne warunki lub marketing? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 niedługo zakładam Sawa Eskimo S3 185/65/15 czy jakoś tak, ktoś ma jakieś doświadczenia z Sawą S3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Sawa Eskimo S3 miałem, jak to ja nazywam "opony dla biednych" jak Frigo :? lepiej już kupić nalewki, taki z nich pożytek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 http://www.groupon.pl/oferty/cala-polsk ... o/12235605 Panowie, co z tego byście polecili? Impreza GL GC8 2.0. "Fifty-fifty" - sporo autostrady i miasta, ale też i góry. Mają się wolno zdzierać... i w sumie tyle, nie zabić mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Zimówki muszą być świeże, bo elastyczność gumy utrzymuje się do ok. 3 lat, później nawet nieużywane są gorsze niż tanie nowe świeże chińskie zimówki... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 wg mnie aby opona dawał radę na sniegu kolejno ważne jest głębokość bieżnika kształt bieżnika mieszanka szerokość opony. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 wg mnie aby opona dawał radę na sniegu kolejno ważne jestgłębokość bieżnika kształt bieżnika mieszanka szerokość opony. Pozdrawiam Wiek też jest ważny, ale z tymi 3 latami i porównaniem Debicy i Savy do chińszczyzny czy nalewek to Rico trochę przesadził.... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Wiek też jest ważny, ale z tymi 3 latami i porównaniem Debicy i Savy do chińszczyzny czy nalewek to Rico trochę przesadził.... rico ma znacznie większe mozliwości 8) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tsj2mxl0ll8#t=239s pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafran Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 Odkrycie RE070 w tym sezonie skłoniło mnie do eksperymentów zimą - po 2 sezonach na rewelacyjnych Dunlopach Wintersportach 3D (STi'06) postanowiłem poeksperymentować ale po przeczytaniu CAŁEGO wątku odechciało mi się zmian Niemniej mam dwa pytania: 1) Bridgestone LM25 ... jeden z faworytów tego wątku ale cena tej opony w tym sezonie to jakiś kosmos (800-900 zl bo jak rozumiem już jej nie robią) - czy naprawdę warto? z kolei opinie o LM30..35 są co najmniej zróżnicowane, trochę nie chcę mi się wierzyć, że można zrobić genialną lm25 i wtopić z następcami ... 2) Nokian: mój stary klasyk na tym stoi (WR G2) i potwierdza się konsensus z forum, że to opona na głębszy śnieg a na mokrym szału nie ma ale mimo to zastanawiam się nad D3 lub A3 do hawka, profil agresywne miejsko-autostradowe jeżdżenie 80%, pola 20% => ktoś napisał (zdaje się lukass) żeby brać D3 a nie A3, podczas gdy to A3 ma specyfikację bardziej sportową ... czy ktoś mógłby wyjaśnić co jest nie-halo z A3? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 ktoś napisał (zdaje się lukass) żeby brać D3 a nie A3, podczas gdy to A3 ma specyfikację bardziej sportową ... czy ktoś mógłby wyjaśnić co jest nie-halo z A3? Kierunkowe są lepsze od asymetrycznych na sniegu (to takie trochę generalizowanie, ale co do zasady tak jest). Do jazdy autostradowej po asfalcie zazwyczaj lepsze są opony asymetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą chyba raczej asymetryczną bo kierunkową musisz odwrócić na feldze czy coś mi się zajączkuje? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą chyba raczej asymetryczną bo kierunkową musisz odwrócić na feldze czy coś mi się zajączkuje? pozdrawiam Myślę że bardziej chodziło o to że jak podjedziesz ranty opony od ostrej jazdy to kierunkową obróciśz żeby schować to do środka, a asymetrycznej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bull Szit Man Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 na rewelacyjnych Dunlopach Wintersportach 3D Ja je mam i przy temperaturach przejściowych +/- rewelacji nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GÓRAL z Łodzi Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą chyba raczej asymetryczną bo kierunkową musisz odwrócić na feldze czy coś mi się zajączkuje? pozdrawiam Myślę że bardziej chodziło o to że jak podjedziesz ranty opony od ostrej jazdy to kierunkową obróciśz żeby schować to do środka, a asymetrycznej nie. Tak, potwierdzam, dokładnie o to mi chodziło :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szafran Opublikowano 31 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 Dzięki wszystkim za odpowiedź, zdecydowałem się jednak na Nokiany A3 i za jakiś czas podzielę się uczuciami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bestia Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Przeczytałem ostatnie 10 stron wątku... i już nic nie wiem... Pacjent WRX `01 zimówki brać 15 czy 16cali? i jak szerokie? 185? 195? 205? głównie miasto, przy zbyt wąskiej obawiam się tematu hamowania? jakieś rady? wasze doświadczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fidel Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli głównie miasto, to raczej szerzej - co najmniej 195. No i jak nie planujesz latać po krawężnikach, to chyba jednak 16". Zawsze to większa precyzja w zakrętach. Ale jak jeździsz tylko "po bułki" to można założyć baloniaste piętnastki i też będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Jeśli głównie miasto, to raczej szerzej - co najmniej 195. No i jak nie planujesz latać po krawężnikach, to chyba jednak 16". Zawsze to większa precyzja w zakrętach. Ale jak jeździsz tylko "po bułki" to można założyć baloniaste piętnastki i też będzie OK. Tylko że felgi 15" wchodzące na hamulce od WRX kosztują "krocie" i cięzko je dostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bestia Opublikowano 9 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2012 Miarzyłem 15tki z A3 minimalnie obcierają wydawało mi się że się uda, jednak minimalnie obcierają. Podpasowały stalowe 16tki z VW 16x6,5 et42 chyba oddałem już nawet do wypiaskowania i malowania, a dzisiaj dopiero się kolega od innego subaraka przyznał że ma do sprzedania zimówki na 16tce bo zostaje na dużym hamulcu i 17tce na zime. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mdt-wlkp Opublikowano 10 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2012 drogie koleżanki, drodzy koledzy, wszystkim zainteresowanym zakupem - jak mi się wydaje - przyzwoitych, nowych opon zimowych w specyfikacji 215/65/r65 (np. dla forka) polecam skoczyć na ceneo. wczoraj znalazłem tam SEMPERIT SPEED GRIP 2 (opona osągająca bardzo zadowalające oceny w różnego rodzaju testach) w cenie uwaga ... 258 zł / szt. (komplet z przesyłką 1070 zł). Co ciekawe, wydaje mi się, że musi to być błąd sklepu internetowego, albowiem tego typu opony kosztują ok. 400 zł za sztukę, zatem jeżeli szukacie nowych opon w konkurencyjnej cenie można skorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 miałem się podzielić wcześniej tajną wiedzą ale wypadło mi z głowy. zdecydowanie polecam przed założeniem kół zimowych wyczyścić felgi z zimówkami od wewnątrz na tyle, aby było w możliwie czysto, następnie zawoskować w miarę solidną warstwą pierwszym lepszym woskiem. Potem mycie czy usuwanie syfu z wnęrza felgi szczególnie po zabawach jest łatwiutkie a lbo samo wypada bo się nie przykleja. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 Miałem w planie przejeździć ostatni sezon na starych Nokianach WR G2, ale zastanawiam się, czy jednak nie kupić nowych do forka już teraz, na rozmiar fabryczny 216/60 R16 Mile widziane Wasze opinie (zwłaszcza lukass'a ) o poniższych oponkach. W nawiasie dla orientacji ceny za sztukę, jaki mi własnie wyskoczyły z oponeo Opinie mają wszystkie w sieci pozytywne... Generalnie z Nokiana byłem zadowolony, także nie mam nic przeciwko WR D3, zwłaszcza że kosztują najmniej, ale kojarzę, że Vredestein i Dunlop są mocno chwalone i może warto w nie zainwestować? Nokian WR D3 215/60 R16 99 H XL (420 PLN) Vredestein Xtreme Wintrac 215/60 R16 99 H XL (450 PLN) Semperit SPEED - GRIP 2 215/60 R16 99 H XL (470 PLN) Dunlop SP Winter Sport 4D 215/60 R16 99 H XL (520 PLN) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakkz Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 O Vredesteinach Wintrac 215/60 R16 mogę napisać tyle, że są zadziwiająco ciche, cichsze niż Micheliny Energy w tym rozmiarze, a o ile nowe etykiety UE są w jakikolwiek sposób miarodajne, to Vredki mają też mniejsze opory toczenia od np. Dunlopa 4D (ale to w rzeczywistych warunkach i tak raczej będą grosze...). Rzeźba bieżnika też może się podobać. Ja ten model kupiłem z polecenia dobrego znajomego, chociaż u wulkanizatora kręcili nosem, że niby klienci przyjeżdżają z reklamacjami Vredesteinów, bo opony biją (wg nich z zimówek tylko Dunlop). Ja nie stwierdziłem takiego objawu, wyważanie też przebiegło bez problemów. Żadnych wyczynów samochodowych nie uskuteczniam, a w normalnej jeździe te opony sprawdzają się bezproblemowo. Na śniegu jeszcze nie wiem, więc nie mogę się wypowiedzieć. To, co mi się nie podoba w tych oponach, to niedokładnie usunięte pozostałości po wyjęciu mieszanki z formy (takie cieniutkie paski wyciśniętej/sprasowanej gumy, odstające o jakieś 1-2 milimetry). Czegoś takiego nie zauważyłem w oponach Michelina ani Pirelli. Niektórzy nie widzą takich drobnych „niedoróbek”, ale ja sobie to usunąłem, żeby mi nie bruździło. Ciekawe natomiast, że w sieci nie za bardzo można znaleźć jakiekolwiek testy modelu Wintrac, ale opinie, także w zagranicznych serwisach, są jak najbardziej pozytywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom-k Opublikowano 16 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Jeśli chodzi o Vredesteiny to muszę potwierdzić info od znajomego wulkanizatora, że opony tego producenta dostają dziwnego bicia po kilku tysiącach km. Wygląda to tak jakby opona traciła kształt koła. Ja mam całoroczne Quatrac3 i właśnie po ok 8 tys przebiegu przednie dostały takiego bicia. Nie czuć tego w czasie jazdy, z wyważeniem też nie było problemu, widać to było dopiero na wyważarce. Koła przestawiłem na tył, nie czuć różnicy w prowadzeniu, ale jakiś niesmak pozostał. Szkoda bo opona fajna, o dużej nośności, uniwersalna na cały rok, zimą nie zaskoczyła nigdy utratą przyczepności, a aby włączyła się kontrola trakcji trzeba było zrobić to z premedytacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się