Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.groupon.pl/oferty/cala-polsk ... o/12235605

 

Panowie, co z tego byście polecili? Impreza GL GC8 2.0. "Fifty-fifty" - sporo autostrady i miasta, ale też i góry. Mają się wolno zdzierać... i w sumie tyle, nie zabić mnie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie aby opona dawał radę na sniegu kolejno ważne jest

głębokość bieżnika

kształt bieżnika

mieszanka

szerokość opony.

 

Pozdrawiam

Wiek też jest ważny, ale z tymi 3 latami i porównaniem Debicy i Savy do chińszczyzny czy nalewek to Rico trochę przesadził.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiek też jest ważny, ale z tymi 3 latami i porównaniem Debicy i Savy do chińszczyzny czy nalewek to Rico trochę przesadził....

rico ma znacznie większe mozliwości 8)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=tsj2mxl0ll8#t=239s

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrycie RE070 w tym sezonie :P skłoniło mnie do eksperymentów zimą - po 2 sezonach na rewelacyjnych Dunlopach Wintersportach 3D (STi'06) postanowiłem poeksperymentować ale po przeczytaniu CAŁEGO wątku odechciało mi się zmian :P Niemniej mam dwa pytania:

 

1) Bridgestone LM25 ... jeden z faworytów tego wątku ale cena tej opony w tym sezonie to jakiś kosmos (800-900 zl bo jak rozumiem już jej nie robią) - czy naprawdę warto? z kolei opinie o LM30..35 są co najmniej zróżnicowane, trochę nie chcę mi się wierzyć, że można zrobić genialną lm25 i wtopić z następcami ...

 

2) Nokian: mój stary klasyk na tym stoi (WR G2) i potwierdza się konsensus z forum, że to opona na głębszy śnieg a na mokrym szału nie ma ale mimo to zastanawiam się nad D3 lub A3 do hawka, profil agresywne miejsko-autostradowe jeżdżenie 80%, pola 20% => ktoś napisał (zdaje się lukass) żeby brać D3 a nie A3, podczas gdy to A3 ma specyfikację bardziej sportową ... czy ktoś mógłby wyjaśnić co jest nie-halo z A3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś napisał (zdaje się lukass) żeby brać D3 a nie A3, podczas gdy to A3 ma specyfikację bardziej sportową ... czy ktoś mógłby wyjaśnić co jest nie-halo z A3?

 

 

 

Kierunkowe są lepsze od asymetrycznych na sniegu (to takie trochę generalizowanie, ale co do zasady tak jest). Do jazdy autostradowej po asfalcie zazwyczaj lepsze są opony asymetryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą

chyba raczej asymetryczną bo kierunkową musisz odwrócić na feldze czy coś mi się zajączkuje?

 

pozdrawiam

Myślę że bardziej chodziło o to że jak podjedziesz ranty opony od ostrej jazdy to kierunkową obróciśz żeby schować to do środka, a asymetrycznej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kierunkową możesz zawsze przełożyć z lewej na prawą

chyba raczej asymetryczną bo kierunkową musisz odwrócić na feldze czy coś mi się zajączkuje?

 

pozdrawiam

Myślę że bardziej chodziło o to że jak podjedziesz ranty opony od ostrej jazdy to kierunkową obróciśz żeby schować to do środka, a asymetrycznej nie.

Tak, potwierdzam, dokładnie o to mi chodziło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli głównie miasto, to raczej szerzej - co najmniej 195. No i jak nie planujesz latać po krawężnikach, to chyba jednak 16". Zawsze to większa precyzja w zakrętach. Ale jak jeździsz tylko "po bułki" to można założyć baloniaste piętnastki i też będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli głównie miasto, to raczej szerzej - co najmniej 195. No i jak nie planujesz latać po krawężnikach, to chyba jednak 16". Zawsze to większa precyzja w zakrętach. Ale jak jeździsz tylko "po bułki" to można założyć baloniaste piętnastki i też będzie OK.

Tylko że felgi 15" wchodzące na hamulce od WRX kosztują "krocie" i cięzko je dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miarzyłem 15tki z A3 minimalnie obcierają :) wydawało mi się że się uda, jednak minimalnie obcierają.

Podpasowały stalowe 16tki z VW 16x6,5 et42 chyba oddałem już nawet do wypiaskowania i malowania, a dzisiaj dopiero się kolega od innego subaraka przyznał że ma do sprzedania zimówki na 16tce bo zostaje na dużym hamulcu i 17tce na zime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogie koleżanki, drodzy koledzy,

 

wszystkim zainteresowanym zakupem - jak mi się wydaje - przyzwoitych, nowych opon zimowych w specyfikacji 215/65/r65 (np. dla forka) polecam skoczyć na ceneo. wczoraj znalazłem tam SEMPERIT SPEED GRIP 2 (opona osągająca bardzo zadowalające oceny w różnego rodzaju testach) w cenie uwaga ... 258 zł / szt. (komplet z przesyłką 1070 zł). Co ciekawe, wydaje mi się, że musi to być błąd sklepu internetowego, albowiem tego typu opony kosztują ok. 400 zł za sztukę, zatem jeżeli szukacie nowych opon w konkurencyjnej cenie można skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem się podzielić wcześniej tajną wiedzą ale wypadło mi z głowy.

 

zdecydowanie polecam przed założeniem kół zimowych wyczyścić felgi z zimówkami od wewnątrz na tyle, aby było w możliwie czysto, następnie zawoskować w miarę solidną warstwą pierwszym lepszym woskiem. Potem mycie czy usuwanie syfu z wnęrza felgi szczególnie po zabawach jest łatwiutkie a lbo samo wypada bo się nie przykleja.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w planie przejeździć ostatni sezon na starych Nokianach WR G2, ale zastanawiam się, czy jednak nie kupić nowych do forka już teraz, na rozmiar fabryczny 216/60 R16

Mile widziane Wasze opinie (zwłaszcza lukass'a ;) ) o poniższych oponkach. W nawiasie dla orientacji ceny za sztukę, jaki mi własnie wyskoczyły z oponeo

Opinie mają wszystkie w sieci pozytywne... Generalnie z Nokiana byłem zadowolony, także nie mam nic przeciwko WR D3, zwłaszcza że kosztują najmniej, ale kojarzę, że Vredestein i Dunlop są mocno chwalone i może warto w nie zainwestować?

 

 

Nokian WR D3 215/60 R16 99 H XL (420 PLN)

 

Vredestein Xtreme Wintrac 215/60 R16 99 H XL (450 PLN)

Semperit SPEED - GRIP 2 215/60 R16 99 H XL (470 PLN)

 

Dunlop SP Winter Sport 4D 215/60 R16 99 H XL (520 PLN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Vredesteinach Wintrac 215/60 R16 mogę napisać tyle, że są zadziwiająco ciche, cichsze niż Micheliny Energy w tym rozmiarze, a o ile nowe etykiety UE są w jakikolwiek sposób miarodajne, to Vredki mają też mniejsze opory toczenia od np. Dunlopa 4D (ale to w rzeczywistych warunkach i tak raczej będą grosze...). Rzeźba bieżnika też może się podobać. Ja ten model kupiłem z polecenia dobrego znajomego, chociaż u wulkanizatora kręcili nosem, że niby klienci przyjeżdżają z reklamacjami Vredesteinów, bo opony biją (wg nich z zimówek tylko Dunlop). Ja nie stwierdziłem takiego objawu, wyważanie też przebiegło bez problemów. Żadnych wyczynów samochodowych nie uskuteczniam, a w normalnej jeździe te opony sprawdzają się bezproblemowo. Na śniegu jeszcze nie wiem, więc nie mogę się wypowiedzieć.

 

To, co mi się nie podoba w tych oponach, to niedokładnie usunięte pozostałości po wyjęciu mieszanki z formy (takie cieniutkie paski wyciśniętej/sprasowanej gumy, odstające o jakieś 1-2 milimetry). Czegoś takiego nie zauważyłem w oponach Michelina ani Pirelli. Niektórzy nie widzą takich drobnych „niedoróbek”, ale ja sobie to usunąłem, żeby mi nie bruździło.

 

Ciekawe natomiast, że w sieci nie za bardzo można znaleźć jakiekolwiek testy modelu Wintrac, ale opinie, także w zagranicznych serwisach, są jak najbardziej pozytywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Vredesteiny to muszę potwierdzić info od znajomego wulkanizatora, że opony tego producenta dostają dziwnego bicia po kilku tysiącach km. Wygląda to tak jakby opona traciła kształt koła. Ja mam całoroczne Quatrac3 i właśnie po ok 8 tys przebiegu przednie dostały takiego bicia. Nie czuć tego w czasie jazdy, z wyważeniem też nie było problemu, widać to było dopiero na wyważarce. Koła przestawiłem na tył, nie czuć różnicy w prowadzeniu, ale jakiś niesmak pozostał. Szkoda bo opona fajna, o dużej nośności, uniwersalna na cały rok, zimą nie zaskoczyła nigdy utratą przyczepności, a aby włączyła się kontrola trakcji trzeba było zrobić to z premedytacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...