lukass Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Yokohama ice guard Dunlop Graspic DS-3 Nokian Hakkapellita R2 Hankook W606 ContiVikingContact 5 GY ultra grip ice 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf1 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 (edytowane) Lukass, a co byś polecił do STI w podobnej cenie do Toyo, na ten sezon, na polskie warunki Ale jaki STi i rozmiar, bo to wiele zmienia. No i kwestia tego co rozumiesz przez polskie warunki, bo jeden będzie upalał po śniegu/górach, drugi robił 5 tyś po mieście, a jeszcze inny kilkanasie tysi po autostradzie. Nie ma jednej uniwersalnej, najlepszej opony dla wszystkich. 205/50 R17 - taki rozmiar wszyscy tu preferują fabryczny bug STI z 2002r., klasyczna złota felga 7,5". auto jeździ głównie na południu PL, po okolicach KRK, śniegu bywa sporo czasami, czyli szacuję tak 50/50 śnieg/mokro. No właśnie, co będzie najlepszym kompromisem, by na ten sezon mieć jeden komplet zimówek ? Na przyszły sezon będzie drugi komplet opon nordyckich, ale to jak monet w portfelu przybędzie Edytowane 18 Września 2013 przez Raf1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 205/50 R17 - taki rozmiar wszyscy tu preferują fabryczny bug STI z 2002r., klasyczna złota felga 7,5". auto jeździ głównie na południu PL, po okolicach KRK, śniegu bywa sporo czasami, czyli szacuję tak 50/50 śnieg/mokro. No właśnie, co będzie najlepszym kompromisem, by na ten sezon mieć jeden komplet zimówek ? W zależnosci od budżetu i osobistych upodobań czy sympatii do jakiejś marki ja wybierałbym coś spośród: Goodyear UG8 perf., Dunlop 4D, Conti TS830P, Semperit Speed Grip2, Fulda kristal controll HP, Uniroyal. Miałem jeszcze wpisać Nokiana, ale w tym rozmiarze wystepuje w zdecydowanie słąbszym bieżniku WRA3, a nie w niełym WRD3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ayu Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Właśnie stoję przed tym samym dylematem, mam co prawda zimowe Nokiany po jednym sezonie ale w rozmiarze 225/45 i chcę kupić coś bardzo dobrego w rozmiarze 205/50 a za rok sobie sprawię dodatkowy komplet nordyckich. Będzie to moja pierwsza zima z Subaru więc nie planuję przejechać dużo km, ale zakładam przebieg około 5 kkm, głównie miasto i kilka tras do NMnP, może ze dwa razy na Mazury. Faworytem jest Pirelli Sottozero 3, ale cena Natomiast ciekawi mnie bardzo Federal Himalaya WS2 - jakieś opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satori Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Witam, czy ktoś z Was ma lub używał takich opon? http://www.oponeo.pl...8-v-xl#10237110 Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Czeka mnie zakup zimówek w rozmiarze 215/55/17 jakie polecacie do Forka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek79 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) Czy ktoś opony zimowe 205/50/17 założone na felgę 8" ? czy lepiej założyć 215 Edytowane 19 Września 2013 przez Grzesiek79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf1 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 205/50 R17 - taki rozmiar wszyscy tu preferują fabryczny bug STI z 2002r., klasyczna złota felga 7,5". auto jeździ głównie na południu PL, po okolicach KRK, śniegu bywa sporo czasami, czyli szacuję tak 50/50 śnieg/mokro. No właśnie, co będzie najlepszym kompromisem, by na ten sezon mieć jeden komplet zimówek ? W zależnosci od budżetu i osobistych upodobań czy sympatii do jakiejś marki ja wybierałbym coś spośród: Goodyear UG8 perf., Dunlop 4D, Conti TS830P, Semperit Speed Grip2, Fulda kristal controll HP, Uniroyal. Miałem jeszcze wpisać Nokiana, ale w tym rozmiarze wystepuje w zdecydowanie słąbszym bieżniku WRA3, a nie w niełym WRD3. Dzięki bardzo za precyzyjną odpowiedź Lukass Pytanie jeszcze o Dunlop 3D, czy dużo różni się od 4D i warto brać ją pod uwagę również ? Z racji tego, że to starszy model, to czasem lubi pojawić się ciekawa cenowo oferta tych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gazik Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Czy do Forka zamiast dedykowanego rozmiaru 215/60/16 można dać 205/60/16? Zdecydowanie przyjazniejsze cenowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 Oczywiście, do standardowej felgi jak najbardziej, nawet na zimę będzie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 wówczas lepiej 205 / 65 / 16. Zmniejszasz szerokość => powinienieś zwiększyć wskaźnik wysokości opony, bo przeciez on jest zależny od szerokości (%). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Yokohama ice guard Dunlop Graspic DS-3 Nokian Hakkapellita R2 Hankook W606 ContiVikingContact 5 GY ultra grip ice A ktoś wie jaki indeks prędkości powinien być do fora xt? Bo w tych oponach ciężko coś znaleźć powyżej 200km/h.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 w tych oponach ciężko coś znaleźć powyżej 200km/h a jeździsz Forkiem, zimą, szybciej niż 180? ja się nie odważyłem. zresztą, po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Tu nie chodzi o to czy jeżdżę bo nie jeżdżę? Forek pojedzie szybciej niż 200 i wole mieć pewność ze jakby zdarzyło się to przekroczyć to mi opona nie strzeli. A poza tym lepiej się czuje mając większy zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Yokohama ice guard Dunlop Graspic DS-3 Nokian Hakkapellita R2 Hankook W606 ContiVikingContact 5 GY ultra grip ice A ktoś wie jaki indeks prędkości powinien być do fora xt? Bo w tych oponach ciężko coś znaleźć powyżej 200km/h.. Bo te opony to wersje nordyckie i tam nie uświadczysz nic powyżej T, a często jest to mniej. W wersjach kontynentalnych jak najbardziej, pytanie jaki rozmiar? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 215/55 17 Po zapoznaniu się z wersjami nordyckimi nie wiem czy jest sens ich kupowania skoro w zimie i tak więcej jeżdżę na asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Marcin jeśli chcesz jeździć w górach albo przeprowadzić się do Norwegii wtedy warto, ale w naszych warunkach kupuj zwykłe zimówki. Twój Forek idzie grubo ponad 200, ty chyba lubisz też dynamiczną jazdę, zatem bezpieczniej kupić oponę z wyższym indeksem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 No własnie tez mi się tak wydaje. Zacząłem się zastanawiać nad tymi Vredestein http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-xtreme-wintrac-215-55-r17-98-v-xl#40710496 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Miałem taką oponę w poprzednim setupie 215/60/16 i generalnie byłem bardzo zadowolony, sam się nad nią ponownie zastanawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 (edytowane) Dobrze słyszeć to od nie pierwszej osoby A tu testy: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Test-opon-zimowych-ADAC-20132014,wid,16030740,wiadomosc.html Edytowane 30 Września 2013 przez owad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Panowie, jeżeli teraz zmienię na zimówki, to zauważalnie szybciej się zetrą? Czy lepiej jednak poczekać z tym do niższych temperatur? Opony to Pirelli SottoZero Serie II, jeżdżę jakieś 1500-2000 km miesięcznie, rzadko szybciej niż 120km/h, w zakrętach też nie przesadzam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karol76 Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Ja bym jeszcze zaczekał kilka tygodni. Sam zwykle zmieniam w listopadzie, jak już temperatura obniży się i ustabilizuje na kolejne kilka miesięcy. Wg mnie szkoda gumek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Pewnie, że bez sensu. Zdecydowanie za ciepło jest na zimówki. Chwila moment i ich niema Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 Pytałem, bo letnie mi się wyząbkowały i szlag mnie powoli trafia od tego huczenia, a zakup nowych wolałbym odłożyć, bo jak mi się uda, to przejdę na 17". Ale jeżeli faktycznie tak szybko ma je zjeść to jeszcze przetrzymam te kilka tygodni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 7 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2013 bo letnie mi się wyząbkowały i szlag mnie powoli trafia od tego huczenia, Jeżeli nie masz opon kierunkowych, tylko asymetryczne lub zwykłe symetryczne to możesz przełożyc wyząbkowane koła prawo/lewo tak żeby opona kręciła się w druga stronę niż teraz - będzie ciczej (trochę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się