Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Panowie, możecie polecić jakiś sklepik z oponami, coby miał zimówki w 215/55 R17 ?

 

Zazwyczaj "po zimie" były wyprzedaże i można było kupić taniej upatrzone oponki :), teraz szukam od dwóch tygodni, to nie dość, że nie jest taniej to jeszcze nigdzie nie ma :(

 

Zdecydowałem się na Nokiany, bo to chyba najrozsądniejszy wybór - przeszukałem w wyszukiwarkach typu ceneo, allegro i nic. W jednym sklepie zamówiłem, miały być na jutro i dzisiaj dostałem info, że brak :(

 

Może znacie jakis stacjonarny sklep najlepiej w Wawie gdzie od ręki kupię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Up ;)

 

Powoli czas zaczac rozgladac sie za oponkami na zime. Teraz mam w Legasiu 215/45R17 XL - nie wiem, dlaczego. Czy ktos cos slyszal o takim wymogu (Legacy 2.0 n/a my07)?

 

Adac zdaje sie, ze testy wypuszcza pod koniec wrzesnia - w zeszlym roku testowali 225/45R17 (wygral Dunlop 4D, niedostepny w rozmiarze 215/45R17). Jesli ktos widzial jakies zapowiedzi testow na ten rok, to prosze o info ;)

 

Zastanawiam sie nad UltraGrip 8, ale w tym roku wprowadzili UltraGrip 8 Performance i badz tu madry...

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No właśnie Panowie co wybrać na tą zimę ? :) Ważne aby dobrze jeździło po śniegu.

 

Dunlop 4D

Goodyear UG8

Bridgestone Blizzak LM32

 

a może coś zupełnie innego? Rozmiar 205/50/17 lub 225/45/17

Po pierwsze, jeżeli ma być dobrze na sniegu to zapomnij o oponie 225/45 i skup się na 205/50

Po drugie zdecydowanie wybieraj bieżniki kierunkowe niz asymetryczne, bo co do ogólnej zasady lepiej spisują się w sniegu. Dlatego od razu z listy mozna skreślić Conti 830P (choć jest niezły, to jednak kierunkowa 850 bije go na głowę, a wtym rozmiarze jej brak) oraz Nokiana WRA3 (też jest zdecydowanie słąbszy od WRD3).

Dunlop 4D i Goodyear UG8 Performance będą ok z leciutkim wskazaniem na Dunlopa. Ewentualnie może być jeszcze starszy ale ciągle produkowany Dunlop 3D. Z innych opcji porównywalny jeszcze będzie Semperit Speed Grip2. Bridgestona LM32 odpuść, to typ bardziej autosdradowy, choć duuuużo lepszy od LM25 który był wielką wpadką.

Z nowości pojawił się Uniroyal MS plus 77, ale na razie nic na jego temat nie mozna wyrokować, bo nawet sobie go jeszcze dokłądnie nie obejrzałem.

No chyba żeby pójść bardziej hardkorowo i założyć opony nordyckie z miękkiej mieszanki :twisted:

 

czy to nie ten LM32 był najgorszą oponą na śnieg czy mylę modele?

To był LM25

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestona LM32 odpuść, to typ bardziej autosdradowy, choć duuuużo lepszy od LM25 który był wielką wpadką.

Tu sam siebie muszę sprostować, bo myślałem o asymetrycznym LM30, a nie kierunkowym LM-32, który jak najbardziej jest godny polecenia, choć na śniegu od Dunlopa będzie ciut słabszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma doswiadczenie z nastepujacymi zimowkami:

 

Kumho KW23

 

Nokian WR D3

 

Dunlop SP Winter sport 3D

Pierwsze skreśl

Nokian i Dunlop ok. Tylko że Dunlop może byc też dostępny także w nowszej wersji 4D. Z tych dwóch lekkie wskazanie w kierunku Dunlopa, chyba że duża róznica w cenie.

A tak szczerze, to w Norwegii zdecydowanie kupiłbym oponę z miększej mieszanki niż kontynentalne zimówki jakie wypisałeś. Nawet jak planujesz wpaść do kraju w odwiedziny, to jedna trasa przejechana z głową ich nie zniszczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop SP Winter sport 3D
Bardzo dobre, lepsze niz Yokohamy a jedyna wada tego Dunlopa to szybkie ścieranie. Bieżnik <5 mm właściwie trzyma już jak letnia. Dlatego chyba w tym roku kupię Ultra Grip 8. Stąd praktycy zalecają opony niskobudżetowe i żeby zmieniać kiedy dojdzie do 7 mm - ekonomia ta sama. Kupowanie premium i jazda do 4 mm może się źle skończyć.

Ważny temat to wymiary bo co do producenta to po tygodniach oglądania wypadło mi na Dunlop i Goodyear, tak jak kolegom, ale ciągle badam co tu zrobić. W poprzednim forku zaskakująco dobrze jeździło sie na wyższej oponie z 215/60/R16 na 215/65/R16 i felgi z ET 48 na ET 35. Wrażenia wyłącznie subiektywne i niczego nie mierzyłem. Od dawna myślę o tym co pisał Lucass, czy brać 205 ? Z artykułów to ma sens ale zawsze biorę pod uwagę pracę producenta że nie po to jeździł po torze i badał żebym ja zmieniał wedle uznania. Ale z wyższego profilu i szerszego rozstawu kół byłem mega zadowolony. Przy tej średnicy i ET opona NIGDY nie drapnęła błotnika. Szukam czy ktoś robił podobne próby i jak mu to wychodziło. W tym roku mam letni Semperit i z szukam czy ludzie z zimowego są tak zadowoleni jak ja z letniego.

Edytowane przez limeryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos ma doswiadczenie z nastepujacymi zimowkami:

 

Kumho KW23

 

Nokian WR D3

 

Dunlop SP Winter sport 3D

Pierwsze skreśl

Nokian i Dunlop ok. Tylko że Dunlop może byc też dostępny także w nowszej wersji 4D. Z tych dwóch lekkie wskazanie w kierunku Dunlopa, chyba że duża róznica w cenie.

A tak szczerze, to w Norwegii zdecydowanie kupiłbym oponę z miększej mieszanki niż kontynentalne zimówki jakie wypisałeś. Nawet jak planujesz wpaść do kraju w odwiedziny, to jedna trasa przejechana z głową ich nie zniszczy.

 

No tak myslalem na początku ale te zimowki potrzebuje w bardzo nietypowym rozmiarze 195/50/16 hakkapelliity sa nawet nie drogie tylko komicznie drogie dlatego pomyślałem o czyms alternatywnym.

A do malego lekkiego fwd z moca ok 185 km co bys z tych dwóch polecił zeby byla trakcja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżeli to lekkie auto i z taką mocą, to nawet opona 195/50 w szczególności z zimówką "kontynentalną" będzie miał cieżką przeprawę z norweską zimą.

Faktycznie ten Nokian w tym rozmiarze ma zabójczą cenę w granicach 700zł . Ale jest jeszcze lepsze wyjście - przejśc na rozmiar 185/55R16 (zamienny do poprzedniego) i wtedy da rade ogarnąć wersję nordycką za zdecydowanie lepsze pieniądze (połowę ceny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucass a co byś polecił w rozmiarze 205/55r16? Asymteryczne z rantem ochronnym od głównych producentów. Generalnie do miasta i obwodnic czyli raczej rzadko ciężkie warunki, ew mogę zostać przy 195/65r15 ale tam mam problem z rantem. Masz jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jeżeli to lekkie auto i z taką mocą, to nawet opona 195/50 w szczególności z zimówką "kontynentalną" będzie miał cieżką przeprawę z norweską zimą.

Faktycznie ten Nokian w tym rozmiarze ma zabójczą cenę w granicach 700zł . Ale jest jeszcze lepsze wyjście - przejśc na rozmiar 185/55R16 (zamienny do poprzedniego) i wtedy da rade ogarnąć wersję nordycką za zdecydowanie lepsze pieniądze (połowę ceny).

 

A dal bys mi radę takie nokiany załatwić ? Jac coś to wal na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucass a co byś polecił w rozmiarze 205/55r16? Asymteryczne z rantem ochronnym od głównych producentów. Generalnie do miasta i obwodnic czyli raczej rzadko ciężkie warunki, ew mogę zostać przy 195/65r15 ale tam mam problem z rantem. Masz jakiś pomysł?

 

Pozdrawiam

Rant tak naprawde niewiele daje. Oczywiście przy normalnym dojeżdżaniu do krawęznika może ustrzec przed delikatną ryską, ale to tak naprawde wszystko. Mimo wszystko ja wybrałbym opcję 15" niż 16", bo choć na papierze to tylko 1 cm szerzej, to jedna niskoprofilowa 16 pracuje w śniegu zdecydowanie słąbiej. Miałem swego czasu 2 podobnej masy, wielkości i mocy auta FWD z takimi włąsnie oponami (jedne 195/65 a drugie 205/55) i na 15" jeździło mi się duzo lepiej zimą.

Większość zimóek w tych rozmiarach to opony kierunkowe. Jeżeli aż tak bardzo Ci zależy na asymetryku to w 15" jedyne rozsądne to Conti TS830P, Bridgestone LM-30 i Hankook W310, a w 16" dochodzą do pozostałych jeszcze Nokian WRA3, Pirelli Sottozero s2. Tylko nie pamiętam, które ewentualnie mają rant :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory tylko obserwowałem forum, ale nadszedł czas zasięgnąć porady, także serdecznie witam wszystkich forumowiczów :).

 

Przechodząc do sprawy, w moim lanosie WRX08 jeżdżę obecnie na 17'', z tego, co pamiętam 205/55. Czy dobrze rozumiem, że zimówki (myślę o Dunlop SP Winter Sport 4D) w rozmiarze 205/50 R17 będą pasowały idealnie? Zostaje jeszcze kwestia indeksu prędkości. Ten WRX ma Vmax = 209 km/h, czyli indeks H będzie idealny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bridgestona LM32 odpuść, to typ bardziej autosdradowy, choć duuuużo lepszy od LM25 który był wielką wpadką.

Tu sam siebie muszę sprostować, bo myślałem o asymetrycznym LM30, a nie kierunkowym LM-32, który jak najbardziej jest godny polecenia, choć na śniegu od Dunlopa będzie ciut słabszy.

 

Lukass a co powiesz na LM25 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...