Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

A jakieś opinie o ?

- Toyo Snowprox S953

- Yokohama W Drive

 

I kolejny dylemat z rozmiarem: 205/50 R17 wejdzie bez problemów na felgę 7,5" od STI ?

Zastanawiam się również czy 215/45 R17 na tą samą felgę jak powyżej, nie będzie bardziej uniwersalna na "polską zimę" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Yokohama W Drive

opona z wygladu raczej typowo "autostradowa", ale u mnie w Forku XT swietnie sie spisywala, nawet w naprawde trudnych warunkach (mialem te opony od nowosci i nawet na trzeci sezon dawaly rade)

 

I kolejny dylemat z rozmiarem: 205/50 R17 wejdzie bez problemów na felgę 7,5" od STI ?

Zastanawiam się również czy 215/45 R17 na tą samą felgę jak powyżej, nie będzie bardziej uniwersalna na "polską zimę" ?

ja bym wybral 205/50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunlop SP Winter Sport 4D

 

Bardzo fajna opona, kupiliśmy zeszłej zimy do RWD i po testach na lotnisku mogę szczerze polecić. Podczas normalnej jazdy nie było z nimi problemów.

 

 

 

Czas przyszedł na wymianę w Imprezce z racji rocznika opony a nie ilości bieżnika bo tego od cholery i się waham między:

 

NOKIAN WR A3

 

 

i

 

GOODYEAR Ultra Grip 8

 

 

 

Co polecacie?

 

 

Tylko się nie śmiać, że do stania w garażu starczą drewniane kołki... planuje ze 3 razy wyjechać na śnieg tej zimy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie śmiać, że do stania w garażu starczą drewniane kołki... planuje ze 3 razy wyjechać na śnieg tej zimy :P

Jeżeli naprawdę okazjonalnie korzystasz z auta i zależy Ci żeby naprawde trzymało na sniegu, a do nalewek nie masz serca/przekonania to szczerze polecam coś z opon nordyckich z miękkiej mieszanki - naprawde poczujesz różnicę na śniegu/lodzie. Jaki masz rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie śmiać, że do stania w garażu starczą drewniane kołki... planuje ze 3 razy wyjechać na śnieg tej zimy :P

Jeżeli naprawdę okazjonalnie korzystasz z auta i zależy Ci żeby naprawde trzymało na sniegu, a do nalewek nie masz serca/przekonania to szczerze polecam coś z opon nordyckich z miękkiej mieszanki - naprawde poczujesz różnicę na śniegu/lodzie. Jaki masz rozmiar?

 

Nie mam czasu jeździć Imprezką ale jak już wyjadę to wiadomo :rolleyes:

 

Teraz mam michelin alpin primacy 3. Pamiętam, że były bardzo dobre recenzje opon nordyckich i chciałbym je sprawdzić ale się nie naciąć.

 

Seryjnie są zdaje się w GTku 205/50/16 ale wole minimalnie większy profil 55.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nastawiasz się na osiągi na śniegu/lodzie to każda opona "nordycka" będzie biła na głowę nawet najlepszą oponę standardową zimówkę - przy takich założeniach napewno się nie natniesz. Oczywiście nie dostaniesz takiej opony na kazdym rogu, ale dla chcącego nic trudnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze raz, nikt nic o tej oponie ? - Toyo Snowprox S953
Jeździłem jedną zimę w Foresterze SBD. Nic złego o niej nie napiszę, a z dobrego, to że cena była rewelacyjna :biglol: A na poważnie to po prostu dobra opona, o dobrych parametrach. Drobne mankamenty jeśli chodzi o jazdę po mokrej nawierzchni (nie bardzo dogaduje się z kałużami) i jest nieco hałaśliwa. Reszta ok i generalnie mogę polecić. Ja kupowałem za ok 2/3 ceny Goodyear UG czy Dunlop 3D, więc stosunek jakość/cena uważam za świetny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, to rozmiar już znam, dziękuję :)

 

Ale jeszcze raz, nikt nic o tej oponie ?

 

- Toyo Snowprox S953

Niezła na śniegu, ale słaba na mokrym asfalcie.

wg. testu jest dokladnie naodwrot - jako tako daje rade na asfalcie i jest beznadziejna na sniegu...

 

http://translate.google.lt/translate?hl=lt&sl=ru&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.autoreview.ru%2F_archive%2Fsection%2Fdetail.php%3FELEMENT_ID%3D74504%26SECTION_ID%3D2208

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. testu jest dokladnie naodwrot - jako tako daje rade na asfalcie i jest beznadziejna na sniegu...
Nie wiem jakie naprawdę znaczenie ma rozmiar opon (tzn. czy ten sam model w różnych rozmiarach może miec różne właściwości, a analizujc testy opon w prasie motoryzacyjnej nie sposób nie wyciągnąć takiego wniosku), ale moje były 17 (w teście z linku 16) i co do jazdy po śniegu nie było źle. A że mieszkam w terenie górzystym, to i śniegu u nas dużo i z odśnieżaniem słabo. Nie zdarzyło mi się narzekać na te opony za jazdę po śniegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny test pokazujący to o czym dawno pisałem, że opony nordyckie to zupełnie inna bajka niż nasze kontynentalne zimówki oraz że kolce są lepsze na lodzie, a na śniegu juz niekoniecznie.

Wracajac do Toyo, to faktycznie napisali że słabawa na śniegu, ale to samo napisali o reszcie zimówek kontynentalnych, a były to swego czasu topowe opony i nawet w tym teście na sniegu i lodzie róznice w wynikach między nimi sa niewielkie, ale dzieli je wszystkie przepaśc od nordyckich i kolcy. Zresztą nie ma co sie dziwić testującym, bo używajac kolcy i opon nordyckich są przezwyczajeni do innych standardów. Patrząc na wyniki tylko kontynentalnych to te Toyo na śniegu wypada niewiel gorzej niż reszta, a trzeba pamiętać, ze jest jeszcze masa gorszych opon. W europejskich testach zazwyczaj klasyfikowała się w środku stawki. Dlatego napisałem ze na śniegu jest niezła (co nie oznacza że bdb). Natomiast na mokrym jest zdecydowanie słabsza od topowych wyrobów klasy kontynetalnej. Dlatego ja osobiście bym jej nie wybrał dla siebie, są lepsze opony za podobną kasę.

Ps. Możesz czasami podrzucać takie nordyckie testy bo sa naprawde ciekawe.

Edytowane przez lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ofertę zakupu Vredestein

Podobno super opony.

 

Macie jakieś opinie o tej firmie ?

Tak.

Nabyłem takowe (Xtreme Wintrac) w zeszłym roku i po pierwszej zimie jestem bardzo zadowolony. Wyraźnie cichsze niż Nokian, które miałem wcześniej, o wiele lepiej sprawują się na śniegu i błotku. Na śniegu ciągną bezbłędnie. Są bardziej miękkie niż Nokiany, być może szybciej się zużyją, ale przy moich przebiegach to nie problem. Co do zachowania przy typowych subarowych prędkościach na zakrętasach i autostradach - nie mam doświadczeń.

Komfort jazdy jest dużo lepszy, ale to może też i dlatego, że wziąłem 16", a przedtem miałem 17".

Jak dotąd najlepsze moje zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny test pokazujący to o czym dawno pisałem, że opony nordyckie to zupełnie inna bajka niż nasze kontynentalne zimówki oraz że kolce są lepsze na lodzie, a na śniegu juz niekoniecznie.

Wracajac do Toyo, to faktycznie napisali że słabawa na śniegu, ale to samo napisali o reszcie zimówek kontynentalnych, a były to swego czasu topowe opony i nawet w tym teście na sniegu i lodzie róznice w wynikach między nimi sa niewielkie, ale dzieli je wszystkie przepaśc od nordyckich i kolcy. Zresztą nie ma co sie dziwić testującym, bo używajac kolcy i opon nordyckich są przezwyczajeni do innych standardów. Patrząc na wyniki tylko kontynentalnych to te Toyo na śniegu wypada niewiel gorzej niż reszta, a trzeba pamiętać, ze jest jeszcze masa gorszych opon. W europejskich testach zazwyczaj klasyfikowała się w środku stawki. Dlatego napisałem ze na śniegu jest niezła (co nie oznacza że bdb). Natomiast na mokrym jest zdecydowanie słabsza od topowych wyrobów klasy kontynetalnej. Dlatego ja osobiście bym jej nie wybrał dla siebie, są lepsze opony za podobną kasę.

Ps. Możesz czasami podrzucać takie nordyckie testy bo sa naprawde ciekawe.

 

No, teraz dużo jaśniej w głowie, dzięki wszystkim :)

Lukass, a co byś polecił do STI w podobnej cenie do Toyo, na ten sezon, na polskie warunki ?

Edytowane przez Raf1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Możesz czasami podrzucać takie nordyckie testy bo sa naprawde ciekawe.

ok, chetnie :)

 

btw, mam kolejna zagwozdke - z Honda otrzymalem opony zimowe GY Ice Navi Zea - made in Japan, prod. z konca 2008, bieznik prawie nowka, guma w dotyku b. miekka... tylko ten rozmiar - 225/45-R17 (90Q :P ), no i wiek

 

chetnie bym zamienil je na jakies 205/50-R17, ale jak spojrze na ceny nowych opon, to... :(

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw, mam kolejna zagwozdke - z Honda otrzymalem opony zimowe GY Ice Navi Zea - made in Japan, prod. z konca 2008, bieznik prawie nowka, guma w dotyku b. miekka... tylko ten rozmiar - 225/45-R17 (90Q :P ), no i wiek chetnie bym zamienil je na jakies 205/50-R17, ale jak spojrze na ceny nowych opon, to... :(

Jeździć nie marudzić. Masz fajną nordycka zimówkę. Co z tego ze ma 5 lat, jak żadna kontynentalna nowa nie będzie i tak na śniegu lepsza.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass, a co byś polecił do STI w podobnej cenie do Toyo, na ten sezon, na polskie warunki

Ale jaki STi i rozmiar, bo to wiele zmienia. No i kwestia tego co rozumiesz przez polskie warunki, bo jeden będzie upalał po śniegu/górach, drugi robił 5 tyś po mieście, a jeszcze inny kilkanasie tysi po autostradzie.

Nie ma jednej uniwersalnej, najlepszej opony dla wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...